Jaloezie
- RVV
Zelfspot is inderdaad het beste. Vooral NIET laten merken dat ze je hebben met hun geintjes..
Gewoon keihard terugpakken met het nodige sarcasme..
Voorbeeld, koop een doos eieren.. eierdoppen bewaren.. en kado geven aan de collega's, onder het mom heb jij ook een leuk schaal modelletje van die auto van mij die je zo mooi vind :twisted:
OF nog beter.. pak een rauw ei (de Fiat 500)... pak je collega (de Audi Q7) vast en sla het ei op zijn voorhoofd kapot...
En dan zeggen; "zo voelt het om een Audi Q7 te zijn" :twisted: :twisted: :twisted:
Uiteraard in de bedrijfskantine waar alle collega's bij zitten.. weet je gelijk wie een jaar lang de LUL van een collega is (jij niet)..
Gewoon keihard terugpakken met het nodige sarcasme..
Voorbeeld, koop een doos eieren.. eierdoppen bewaren.. en kado geven aan de collega's, onder het mom heb jij ook een leuk schaal modelletje van die auto van mij die je zo mooi vind :twisted:
OF nog beter.. pak een rauw ei (de Fiat 500)... pak je collega (de Audi Q7) vast en sla het ei op zijn voorhoofd kapot...
En dan zeggen; "zo voelt het om een Audi Q7 te zijn" :twisted: :twisted: :twisted:
Uiteraard in de bedrijfskantine waar alle collega's bij zitten.. weet je gelijk wie een jaar lang de LUL van een collega is (jij niet)..
- Dennis Cavallino
Sander, er is altijd een reden waarom je in een bepaalde auto rond rijdt. Is het smaak, is het geld, of is het toeval, omdat 't even niet anders kan. Who cares!? Ik heb jarenlang gedacht dat het belangrijk was om in een nieuwe auto te rijden als je zakelijk succesvol wilde zijn. Maar dat is pure bullshit. Het gaat om je persoonlijkheid en je verhaal erachter. Als jij kunt uitleggen waarom je in nieuwe 500, dan wel een gare rotte rokende oude 500 rond wilt rijden, dan heeft de rest van de wereld dat maar te respecteren. En je noemt zelf denk ik al de ware reden waarom jij 't bokkie bent. Het heeft geen zak met je auto te maken, maar met het leeftijdsverschil en het feit dat je collega's met de neus op de feiten worden gedrukt dat zíj het in ieder geval niet gemaakt hebben in dit leven tot nog toe en dat ze verdomd rap moeten zijn om er nog een draai aan te geven.
Auto's zijn totaal onbelangrijk in dit leven, tenminste als het om de leeftijd van zo'n ding gaat. Het is blik. Je hebt nieuw blik, oud blik, roestend blik of blik dat je naar de sloop brengt. De één krijgt het van zijn ouders, de ander werkt er hard voor. Jantje koopt voor 100 euro een auto van zijn krantenwijk en Ramona, toevallig een oost europees sletje die van haar erfenis van die rijke stinkerd een dikke Mercedes SLR koopt, die geeft er enkele tonnen aan uit. So what. Er is altijd iemand die ze complimenteert en altijd iemand die ze afzeikt, grappen maakt, of die een veel betere auto (of huis) van dat geld had gekocht. Zolang je niets hebt gestolen en je iedere avond zonder 3 keer achterom te kijken je voordeur binnen stapt en gelukkig bent met wat je hebt, dan ben je een 'rijk' man.
Fuck the world en je volgende auto wordt misschien wel een Ferrari.
Auto's zijn totaal onbelangrijk in dit leven, tenminste als het om de leeftijd van zo'n ding gaat. Het is blik. Je hebt nieuw blik, oud blik, roestend blik of blik dat je naar de sloop brengt. De één krijgt het van zijn ouders, de ander werkt er hard voor. Jantje koopt voor 100 euro een auto van zijn krantenwijk en Ramona, toevallig een oost europees sletje die van haar erfenis van die rijke stinkerd een dikke Mercedes SLR koopt, die geeft er enkele tonnen aan uit. So what. Er is altijd iemand die ze complimenteert en altijd iemand die ze afzeikt, grappen maakt, of die een veel betere auto (of huis) van dat geld had gekocht. Zolang je niets hebt gestolen en je iedere avond zonder 3 keer achterom te kijken je voordeur binnen stapt en gelukkig bent met wat je hebt, dan ben je een 'rijk' man.
Fuck the world en je volgende auto wordt misschien wel een Ferrari.
- Dennis Cavallino
- Stéphane
@Sander: Auto is misschien een weg om andere frustratie af te reageren. Zit altijd een dieper liggende oorzaak achter. Laatst ook een onderzoek gelezen over pesterijen op het werk. Je wilt niet weten wat mensen elkaar allemaal aan doen. Is echt schandalig soms
Wat Dennis ook al zegt.
Over het opmerkingen maken over je auto kan ik je genoeg vertellen. Ik rijd al sinds 2002 in een smart. Je wilt niet weten wat mensen daarover allemaal wel te vertellen heb. Mijn standaard-opmerking: "Ik heb niets te compenseren."

Wat Dennis ook al zegt.
Over het opmerkingen maken over je auto kan ik je genoeg vertellen. Ik rijd al sinds 2002 in een smart. Je wilt niet weten wat mensen daarover allemaal wel te vertellen heb. Mijn standaard-opmerking: "Ik heb niets te compenseren."

-
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Macboy
-
Sander,
wat je daar meemaakt is heel herkenbaar. Ikzelf heb ook een volvo C30 2.0D en ik zeg 9 van de 10 keer maar dat ie van het thuisfront is puur om gezeik te voorkomen. Vwb je collega's, toevallig type '' al 20 jaar vastgeroest in dezelfde functie met dito loon'', als je dan als 25 jarige knaap even hoger op de ladder staat zorgt dat voor veel frustraties bij die mensen. Ik zou het als een incentive zien om evt nog harder te werken en zo door te stromen naar een werkplek met mogelijk meer gelijkdenkenden.
Ik heb zelf ook 6 maanden bij een bedrijf gewerkt waar mijn collega's van de 8 uur dat ze werkte keer op keer 4 uur zeken over het feit dat er jongere collega's kwamen die hun promotie wegpakten. Oh oh oh, wat was dat oneerlijk, vonden zij. Ze vergaten alleen dat die jonge gasten 10 keer zo hard werkten en inzet vertoonden ipv al 10 jaar lang alleen the bare minimum te doen. Iets met kaf en koren denk ik dan vaak.
wat je daar meemaakt is heel herkenbaar. Ikzelf heb ook een volvo C30 2.0D en ik zeg 9 van de 10 keer maar dat ie van het thuisfront is puur om gezeik te voorkomen. Vwb je collega's, toevallig type '' al 20 jaar vastgeroest in dezelfde functie met dito loon'', als je dan als 25 jarige knaap even hoger op de ladder staat zorgt dat voor veel frustraties bij die mensen. Ik zou het als een incentive zien om evt nog harder te werken en zo door te stromen naar een werkplek met mogelijk meer gelijkdenkenden.
Ik heb zelf ook 6 maanden bij een bedrijf gewerkt waar mijn collega's van de 8 uur dat ze werkte keer op keer 4 uur zeken over het feit dat er jongere collega's kwamen die hun promotie wegpakten. Oh oh oh, wat was dat oneerlijk, vonden zij. Ze vergaten alleen dat die jonge gasten 10 keer zo hard werkten en inzet vertoonden ipv al 10 jaar lang alleen the bare minimum te doen. Iets met kaf en koren denk ik dan vaak.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ben benieuwd bij welk bedrijf je werkt Sander
Ipv. het je te gunnen dat je iets nieuws, leuks en fris koopt lopen ze alleen maar te zeiken
Wat staat er verder nog op de parkeerplaats? Beige Volvo's S40 zeker
Ik heb wel eens opmerkingen gehad over mijn vorige auto, dan vroegen ze wanneer ik die koffiemolen eens ging inruilen. Dan antwoorde ik terug dat ik em naast die van hem had gezet en hoopte dat de roest over zou springen :twisted: Beetje ouwehoeren is leuk maar dit zou ik gewoon negeren
Je moet je niet laten kennen 

Ik heb wel eens opmerkingen gehad over mijn vorige auto, dan vroegen ze wanneer ik die koffiemolen eens ging inruilen. Dan antwoorde ik terug dat ik em naast die van hem had gezet en hoopte dat de roest over zou springen :twisted: Beetje ouwehoeren is leuk maar dit zou ik gewoon negeren

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
Zo erg zijn deze "geintjes" toch niet? Je kiest voor een opvallend leuk autotje en zal daar altijd reacties op krijgen. Persoonlijk kan ik me daar echt niet druk om maken. Overigens vind ik deze wel leuk
:

Of was ik met iemand aan de telefoon maar moesten een andere afspraak maken, zegt hij tegen mij.. "ja, jij gaat natuurlijk ook zo weg anders word je fiatje nog nat".. (het regende).
- Sander
Doet me wel goed om te lezen dit allemaalNiels schreef:Ik ben benieuwd bij welk bedrijf je werkt SanderIpv. het je te gunnen dat je iets nieuws, leuks en fris koopt lopen ze alleen maar te zeiken
Wat staat er verder nog op de parkeerplaats? Beige Volvo's S40 zeker
![]()
Ik heb wel eens opmerkingen gehad over mijn vorige auto, dan vroegen ze wanneer ik die koffiemolen eens ging inruilen. Dan antwoorde ik terug dat ik em naast die van hem had gezet en hoopte dat de roest over zou springen :twisted: Beetje ouwehoeren is leuk maar dit zou ik gewoon negerenJe moet je niet laten kennen

Waar ik werk wil ik het liever niet over hebben.. De personen die het zeggen zijn totaal geen autoliefhebbers en willen gewoon een "auto" die je van a naar b brengt. (dus geen leasebakken allemaal prive, maar saaie auto's als peugeot station, opeltjes enzo)
En ze vinden het al helemaal vreemd als je om de 3 jaar een nieuwe koopt.. (omdat ze niet weten dat je zodra je eenmaal nieuw rijd relatief goedkoop telkens nieuw kan rijden).
Ach, met al deze woorden voel ik me al weer een stuk beter

- Joy
Als ze nog eens lopen te zeiken klik je gewoon even dit nummer aan en zet je het volume op max
http://www.youtube.com/watch?v=Xz7_3n7xyDg

http://www.youtube.com/watch?v=Xz7_3n7xyDg
-
In NL zijn alleen standaard ouwe opa LUL auto's geaccepteerd.
Als bijv. een allochtoon in een dikke wagen rijdt is het gelijk drugsgeld, geld van pa of een gestolen wagen
Nooit eens afgevraagd of het lease is of misschien keihard bijmekaar gespaard? Nee uiteraard niet, er moet iets mis mee zijn want hoe kan het dat zo een allochtoontje in zo een dikke bak rijdt en ik van mijn vrouw in een kut kia moet rijden.
Geloof me, al die gasten zijn ZWAAR jaloers op jou.
De gasten die zeggen dat BMW's/Mercedessen patserbakken zijn, alleen voor vreemde/ongure types zijn het meest jaloers op die gasten met zulke wagens. Ze zouden er zelf ook een willen maar ze zijn bang voor moeder, sorry baas de vrouw thuis of zijn bang voor andermans reacties.
Als bijv. een allochtoon in een dikke wagen rijdt is het gelijk drugsgeld, geld van pa of een gestolen wagen

Nooit eens afgevraagd of het lease is of misschien keihard bijmekaar gespaard? Nee uiteraard niet, er moet iets mis mee zijn want hoe kan het dat zo een allochtoontje in zo een dikke bak rijdt en ik van mijn vrouw in een kut kia moet rijden.
Geloof me, al die gasten zijn ZWAAR jaloers op jou.
De gasten die zeggen dat BMW's/Mercedessen patserbakken zijn, alleen voor vreemde/ongure types zijn het meest jaloers op die gasten met zulke wagens. Ze zouden er zelf ook een willen maar ze zijn bang voor moeder, sorry baas de vrouw thuis of zijn bang voor andermans reacties.
- Erik
- Auto: BMW ///M
als 1 van mijn collega's zijn geld uitgeeft aan een nieuwe 500 is hij ook de pispaal
je had vantevoren kunnen bedenken dat een 500 niet synoniem staat voor scheurijzer, mannelijkheid, testosteron.
hebben ze je al voor homofiele dameskapper uitgemaakt ?
:twisted:
ik zou er niet dood in gevonden willen worden in de nieuwe 500 (de oude ook niet)
en als je mn collega was zou je dat ook te horen krijgen, waarschijnlijk tijdens elk bakkie koffie
heeft niets met jaloezie te maken
hoogstens met collega bashen
ik zou ook verwachten dat je de handschoen op pakte en mijn subaru wrx compleet de grond inboorde
tenminste zo gaat dat bij ons
zo ben ik de sjonnie van het bedrijf
dikke prima natuurlijk zal me aan me reet roesten
maar goed je bent geen collega van me 8)
E
je had vantevoren kunnen bedenken dat een 500 niet synoniem staat voor scheurijzer, mannelijkheid, testosteron.
hebben ze je al voor homofiele dameskapper uitgemaakt ?
:twisted:
ik zou er niet dood in gevonden willen worden in de nieuwe 500 (de oude ook niet)
en als je mn collega was zou je dat ook te horen krijgen, waarschijnlijk tijdens elk bakkie koffie
heeft niets met jaloezie te maken
hoogstens met collega bashen
ik zou ook verwachten dat je de handschoen op pakte en mijn subaru wrx compleet de grond inboorde
tenminste zo gaat dat bij ons
zo ben ik de sjonnie van het bedrijf
dikke prima natuurlijk zal me aan me reet roesten
maar goed je bent geen collega van me 8)
E
- Stéphane
Grappig verhaal eigenlijk, daar had ik het laatst over met iemand. Mijn auto's roepen in principe ook veel reacties op, merkte die persoon tijdens het meerijden in mijn auto.Energy schreef:Och ja.. dat heb ik ook erg vaak met mijn 19 jaar en mijn auto. Tuurlijk is het bijzonder voor mij om er al zo bij te rijden, maar waarom nooit eens leuke, positieve opmerkingen?
Grappige is dat kinderen vaak spontaan enthousiast reageren. Zwaaien, vanuit de auto blijven kijken en wijzen en dat soort dingen.
Maar volwassenen halen hun neus op, ze negeren het of laten gewoon niets merken. Of dat dan jaloezie, nuchterheid, desinteresse of wat dan ook is weet ik niet. Toch jammer dat wij volwassenen of daarvoor doorgaande mensen dat kinderlijke enthousiasme niet meer durven te tonen

- Peric
Is toch typisch Nederlands, dat niet gunnen..
Zo kun je zien Stéphane, kinderen (die nog niet bedorven zijn) zwaaien en vinden het leuk.
Ik trek me er écht nooit wat van aan als ik iets heb waar ik blij mee ben wat anderen er van zeggen. Ze doen d'r best maar...
Als iemand al ergens een opmerking over maakt lach ik een beetje..
Zo kun je zien Stéphane, kinderen (die nog niet bedorven zijn) zwaaien en vinden het leuk.
Ik trek me er écht nooit wat van aan als ik iets heb waar ik blij mee ben wat anderen er van zeggen. Ze doen d'r best maar...
Als iemand al ergens een opmerking over maakt lach ik een beetje..

-
OnlineKasteel
Hetzelfde schuitje hier (hoewel inmiddels al weer 23), moet zeggen dat het met de Golf nog wel mee valt, vorige auto leverde veel meer (negatieve) reacties op. Golf schijnt redelijk ingeburgerd te zijn.Energy schreef:Och ja.. dat heb ik ook erg vaak met mijn 19 jaar en mijn auto. Tuurlijk is het bijzonder voor mij om er al zo bij te rijden, maar waarom nooit eens leuke, positieve opmerkingen?