Ben een 205 aan het ombouwen tot trackday tool en tevens geschikt voor de Nurburgring (moet dus APK etc op zitten). Best een lastige combi, omdat je minder ver kunt gaan dan ik eigenlijk zou willen; maar goed: je kunt niet alles met 1 auto perfekt doen, dus het beste compromis zoeken !
Auto is een 122PK versie 1.9 GTi. Heb 'm 3 maanden geleden gekocht, gezien eerdere ervaringen eerst maar even gewacht met plaatsen

Inmiddels is o.a. het volgende al gedaan:
- FK Silverline schroefset
- aluminium accubak (verzonken)
- achteras gereviseerd
- drijfstanglagers geinspecteerd
- rvs remleidingen
- rolkooi ingelast
- stoelframe ingelast + FIA kuipstoel er in (Sabelt)
- 6 punts FIA gordel voor bestuurder
- trekhaak verwijderd
- Olie vervangen + filter (Castrol Edge)
- Sportstuurnaaf gemonteerd
- OMP deepdish sportstuur (95mm diep); suede
- dashboard ingekort
- Gutmann chip om ee 130PK nokkenas in een 122PK motor te kunnen gebruiken
- BE3/1600 versnellingsbak
- Quiafe sper differentieel
- 10mm spacers voor (H&R)
- 15mm spacers acdhter (per wiel) (H&R)
- groep A/ N motorsteunen en bak steun
- brace voor-subframe gemonteerd
- Ferodo 2500 voor, Ferodo 2000 achter
- Voorremmen: 306S16
- stuurkolom verlaagd
- nieuwe koppeling + drukgroep (Valeo)
- bijrijdersstoelframe (laswerk) + FIA stoel monteren
- 130PK nokkenas (ivm lagere compressie van mijn type motorblok geeft dat oingeveer 126PK)
- 65mm verlaagd
- Magnex RVS uitlaat van voor tot achter (incl spruitstuk)
- Shortshift
- accu naar achteren + hoofdstroomschakelaar
- powerflex (zwart) voordraagarmen)
- Castrol SRF remvloeistof
Het volgende gaat (deels op korte termijn) gebeuren:
- bestickering (is al gemaakt, wordt begin Augustus aangebracht)
- carbon motorkap
- carbon achtervleugel (meer druk achter is best wel wenselijk op de Ring

- turbo-diesel radiator (meer koelopbrengst
- oliekoeler
- CatCams 268 graden nokkenas + vlakken van de kop voor wat meer compressie (dit geeft ongeveer 145PK)
De kooi is zo ingelast dat de zonwering kon worden behouden (ivm Nurburgring gebruik). Wellicht ook handig als ik in Oktober met het Driving-Fun forum naar Frankrijk ga om een week lang circuit te rijden

Ben vast nog wel iets vergeten in de lijstjes hierboven, maar dit geeft ongeveer weer wat de bedoeling is.
Groetjes,
Aernoudt