Jaloezie
- Sander
Jaloezie
Weet niet of het de goede plek is, maar het is iets algemeens dus drop ik em hier maar..
Over dit onderwerp wil ik graag met jullie praten, ik ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren en hoe jullie hier mee om gaan.
Sinds een halfjaar heb ik mijn eigen 1e nieuwe auto gekocht, de Fiat 500. De eerste tijd heb ik enorm veel positieve reakties gehad op de auto.. Althans buiten mijn werkomgeving.
Maar op mijn werk is het alleen maar jaloezie, althans dat denk ik dan maar. Zelf zo erg dat ik er over nadenk om de auto weer te verkopen..
Je krijgt reactie's opmerkingen waar ik totaal niks mee kan zoals;
( - = andere persoon, * = ik)
- "Oh, is dat rare witte bolhoedje van jou.. nou hoop niet dat die je prive gekocht hebt"
* "jawel"
- "Dat meen je niet, hahahaha voor dat geld koop je ook een hele andere auto".
* "duh, daarom koop je ook geen 500.."
of
- "Goh, is die auto van jou"
* "Euh, ja.."
- "Een 500 ? is die al belastingvrij dan"
* "Lol, nee dat duurt nog wel even.."
- "Hoe oud is die dan ?"
* "6 maand" (durf al geen nieuw meer te zeggen)
- "2e hands gekocht dan ?"
* "Euh, nee.." (hier voel ik de bui alweer komen)
- "Dat meen je niet.. pff, je woont nog thuis zeker"
* "Nee, zelfs dat niet" (en probeer het onderwerp weer ergens anders op te leggen)
Of je krijgt een mailtje met een filmpje van de Q7 tegen de 500 crashtest, onder het motto nou met dat ding moet je maar niet crashen...
Of was ik met iemand aan de telefoon maar moesten een andere afspraak maken, zegt hij tegen mij.. "ja, jij gaat natuurlijk ook zo weg anders word je fiatje nog nat".. (het regende).
Zucht, ik kan hier zo moe van worden en weet ook niet echt hoe hiermee om te gaan.
Over dit onderwerp wil ik graag met jullie praten, ik ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren en hoe jullie hier mee om gaan.
Sinds een halfjaar heb ik mijn eigen 1e nieuwe auto gekocht, de Fiat 500. De eerste tijd heb ik enorm veel positieve reakties gehad op de auto.. Althans buiten mijn werkomgeving.
Maar op mijn werk is het alleen maar jaloezie, althans dat denk ik dan maar. Zelf zo erg dat ik er over nadenk om de auto weer te verkopen..
Je krijgt reactie's opmerkingen waar ik totaal niks mee kan zoals;
( - = andere persoon, * = ik)
- "Oh, is dat rare witte bolhoedje van jou.. nou hoop niet dat die je prive gekocht hebt"
* "jawel"
- "Dat meen je niet, hahahaha voor dat geld koop je ook een hele andere auto".
* "duh, daarom koop je ook geen 500.."
of
- "Goh, is die auto van jou"
* "Euh, ja.."
- "Een 500 ? is die al belastingvrij dan"
* "Lol, nee dat duurt nog wel even.."
- "Hoe oud is die dan ?"
* "6 maand" (durf al geen nieuw meer te zeggen)
- "2e hands gekocht dan ?"
* "Euh, nee.." (hier voel ik de bui alweer komen)
- "Dat meen je niet.. pff, je woont nog thuis zeker"
* "Nee, zelfs dat niet" (en probeer het onderwerp weer ergens anders op te leggen)
Of je krijgt een mailtje met een filmpje van de Q7 tegen de 500 crashtest, onder het motto nou met dat ding moet je maar niet crashen...
Of was ik met iemand aan de telefoon maar moesten een andere afspraak maken, zegt hij tegen mij.. "ja, jij gaat natuurlijk ook zo weg anders word je fiatje nog nat".. (het regende).
Zucht, ik kan hier zo moe van worden en weet ook niet echt hoe hiermee om te gaan.
- Stefan Platteschor
- Sjaak Langendoen
-
- Joy
Doet me denken aan die Volkswagen reclame
Niks van aantrekken Sander. Zulke mensen kom je je hele leven tegen. Ik heb toen ik 18 jaar was geworden direct een BMW 320i gekocht van spaargeld waar ik jaren hard voor heb gewerkt bij m'n vader. Wat je dan ziet is dat je reacties krijgt als, zie 'm patsen met de BMW van z'n pa etc. So what. Je moet het uiteindelijk zelf doen in dit leven. De mensen die de boot missen door in hokjes te denken kunnen de voorspoed van anderen heel slecht hebben en laten dit dan ook graag merken. Aan het einde van de dag rij jij in een nieuwe auto naar huis en zij in hun Opel Astra van 1996.

Niks van aantrekken Sander. Zulke mensen kom je je hele leven tegen. Ik heb toen ik 18 jaar was geworden direct een BMW 320i gekocht van spaargeld waar ik jaren hard voor heb gewerkt bij m'n vader. Wat je dan ziet is dat je reacties krijgt als, zie 'm patsen met de BMW van z'n pa etc. So what. Je moet het uiteindelijk zelf doen in dit leven. De mensen die de boot missen door in hokjes te denken kunnen de voorspoed van anderen heel slecht hebben en laten dit dan ook graag merken. Aan het einde van de dag rij jij in een nieuwe auto naar huis en zij in hun Opel Astra van 1996.
- Fietsbel
- Jelmer850i
- Sander
Ja dat vraag ik me soms ook wel eens af... Ook mijn directe collega begint er dan over tijdens een vergadering en zorgt dat een man of 8 me gewoon staan uit te lachen..Mtechnik schreef:Waarom moeten die collega's zo a**hole-acitg tegen je doen Sander ?!?!![]()
Jeetjes. Op een werkplaats hou ik van professioneel omgaan/gedragen maar na een tijdje zou ik een van hun goed beledigen als ik weer zo'n compliment te horen zou krijen buiten werk.
Ik heb op dat moment echt een wtf idee... stelletje kinderen ( ze zijn allemaal boven de 40)..
Zal er ook mee te maken hebben dat ik jong ben (25) en gewoon goed op de ladder sta in de 6 maanden vaste dienst. Ik denk niet dat ze dat kunnen hebben.. althans dat zou voor mij dan een stimulans zijn om juist je te profileren maargoed.
Nou, idd.. en het is nog wel het instap-model ook nogallen schreef:Jaloers worden op een Fiat 500. Die collega's van jou zijn wel heel erg sneu.![]()

Als het nou een Ferrari was..

- Sjef
Denk dat daar het probleem zit. Ze balen vast dat ze een huis vol met koters hebben zitten waar hun verdiende centen naar toe gaan, moeder de vrouw die geen cent meer afgeeft en dan ook nog een kiaSander schreef: Ik heb op dat moment echt een wtf idee... stelletje kinderen ( ze zijn allemaal boven de 40)..
Zal er ook mee te maken hebben dat ik jong ben (25) en gewoon goed op de ladder sta in de 6 maanden vaste dienst. Ik denk niet dat ze dat kunnen hebben.. althans dat zou voor mij dan een stimulans zijn om juist je te profileren maargoed.

Zou dat ook terugantwoorden als ze dr een probleem mee hebben. Grote blééérpijp onder die 500 hangen en als ze dan klagen antwoorden dat je je jou kleine wel met het contactslot aan en uit kan zetten
- Peter Tunissen
Sander, je zit op het goede forum!
Maandag ga je naar je werk in een blauwe M3 CS.
Dinsdag in een Corvette Z06 (kleur naar keuze).
Woensdag in een Lamborghini Diablo.
Donderdag in een 911 GT3.
En vrijdag in een Lotus Exige.
En als je collega's dan wat te zeggen hebben, meld je even droog tussen neus en lippen door. 'Och, ze moesten allemaal eens uitgelaten worden omdat de accu's slecht werden, maar volgende week kom ik weer gewoon met mijn Fiat.' Succes gegarandeerd.
Met andere woorden: laat ze lekker het heen en weer krijgen.
Maandag ga je naar je werk in een blauwe M3 CS.
Dinsdag in een Corvette Z06 (kleur naar keuze).
Woensdag in een Lamborghini Diablo.
Donderdag in een 911 GT3.
En vrijdag in een Lotus Exige.
En als je collega's dan wat te zeggen hebben, meld je even droog tussen neus en lippen door. 'Och, ze moesten allemaal eens uitgelaten worden omdat de accu's slecht werden, maar volgende week kom ik weer gewoon met mijn Fiat.' Succes gegarandeerd.

Met andere woorden: laat ze lekker het heen en weer krijgen.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sander
Fijn om deze motiverende woorden te lezen 
Hebben jullie deze problemen op het werk niet ? Of bij buren/familie enz.. ?
Ik durf te wedden dat als ik een Aygo oid had gekocht niemand wat had gezegd..
M.a.w. als je opvalt ben je de lul..
Met mijn Alfa's was het ook altijd steken, als je bv vertelde over je vakantie.. Dan vroegen ze hoevaak je naar de garage was geweest of hoeveel onderdelen mis je nu..
Ik als autoliefhebber kan me dit gewoon niet voorstellen. Als iemand een nieuwe auto koop die ik niet kan betalen blijf ik het nog steeds een vette bak vinden, maar ga ik hem niet kinderachtig jaloers afkraken.

Ik durf te wedden dat als ik een Aygo oid had gekocht niemand wat had gezegd..

Met mijn Alfa's was het ook altijd steken, als je bv vertelde over je vakantie.. Dan vroegen ze hoevaak je naar de garage was geweest of hoeveel onderdelen mis je nu..

Ik als autoliefhebber kan me dit gewoon niet voorstellen. Als iemand een nieuwe auto koop die ik niet kan betalen blijf ik het nog steeds een vette bak vinden, maar ga ik hem niet kinderachtig jaloers afkraken.
Laatst gewijzigd door Sander op 29 jul 2008, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach hoe vaak ze mij niet voor ziek uitmaken omdat we negen voertuigen hebben, lekker laten lullen en gewoon plezier hebben van wat jij leuk/mooi vindSander schreef:Fijn om deze motiverende woorden te lezen
Ik durf te wedden dat als ik een Aygo oid had gekocht niemand wat had gezegd..M.a.w. als je opvalt ben je de lul..

- mrbbs
voor mij is het een zorg wat anderen denken over mijn auto, ik heb dan altijd zelf pret in mezelf dat ik met een toffe auto rijd waar ik mij in amuseer.
Had dit vooral voor toen ik met een Mitsu EVO reed, ziet er niet uit en ze kunnen er allemaal commentaar op hebben maar ik wist voor mezelf dat ik in de best sturende auto reed die er bestond.
Met wat rijden je collega's trouwens?
Toch geen slOpels ? Echt hOpelloos dat...
Had dit vooral voor toen ik met een Mitsu EVO reed, ziet er niet uit en ze kunnen er allemaal commentaar op hebben maar ik wist voor mezelf dat ik in de best sturende auto reed die er bestond.
Met wat rijden je collega's trouwens?
Toch geen slOpels ? Echt hOpelloos dat...
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Bij Daf gaan werken. 1 en al car-nut
.
Overigens zou ik als ik jou was proberen er me minder van aan te trekken. Big deal dat ze er over beginnen. Beter dat je opvalt dan dat je grijs en anoniem in de hoek zit. Show some guts.
Mental note: zorgen dat de bmw snel klaar is en dan zorgen dat ik gecontroleerd sideways sta en daar een poster van laten maken en ophangen op de werkplek
.
p.s. in godesnaam, wáárom heb je nou een 500 gekocht man
:
Just kidding

Overigens zou ik als ik jou was proberen er me minder van aan te trekken. Big deal dat ze er over beginnen. Beter dat je opvalt dan dat je grijs en anoniem in de hoek zit. Show some guts.
Mental note: zorgen dat de bmw snel klaar is en dan zorgen dat ik gecontroleerd sideways sta en daar een poster van laten maken en ophangen op de werkplek

p.s. in godesnaam, wáárom heb je nou een 500 gekocht man

Just kidding

- JohanH
Maak je er gewoon niet druk om Sander, Nederlanders hebben nou eenmaal altijd een mening over een auto, of die op feiten berust of niet... en vaak is die nog bekrompen ook 8)
Ik heb bij al mijn auto's dom commentaar aan mogen horen van omstanders, klanten en collega's...
Mijn Rover was te luxe/duur, voor oude mensen, etc.
Mijn MX-5 NC 'zo, de zaken gaan goed!' -> 'ik betaal xx in de maand aan lease, hoeveel betaal jij voor jouw 307 SWtje?' en stil
En af en toe commentaar dat een roadster niet bij mij zou passen... Mijn vader kreeg eens te horen dat 'zo'n auto' met crimineel geld gekocht was 'oh, mijn zoon rijdt toevallig net zo een!'
Mijn Honda is een directeursbak die heel tof is maar die niemand toch wil kopen... of er rijden petjes/sjonnies in.
En mijn MX-5 NA varieert van kappersauto (de NC vreemd genoeg niet...) tot 'wow, een Porsche!'
Uiteindelijk gaat het nergens over, dus waar maak je je druk om? Als mensen serieus over een auto willen praten merk je dat vanzelf wel. Bovendien is het enige wat telt wat jij van de auto vind. Je koopt je auto voor jezelf, niet voor je 'buren', nietwaar?
Ik heb bij al mijn auto's dom commentaar aan mogen horen van omstanders, klanten en collega's...
Mijn Rover was te luxe/duur, voor oude mensen, etc.
Mijn MX-5 NC 'zo, de zaken gaan goed!' -> 'ik betaal xx in de maand aan lease, hoeveel betaal jij voor jouw 307 SWtje?' en stil

Mijn Honda is een directeursbak die heel tof is maar die niemand toch wil kopen... of er rijden petjes/sjonnies in.
En mijn MX-5 NA varieert van kappersauto (de NC vreemd genoeg niet...) tot 'wow, een Porsche!'

Uiteindelijk gaat het nergens over, dus waar maak je je druk om? Als mensen serieus over een auto willen praten merk je dat vanzelf wel. Bovendien is het enige wat telt wat jij van de auto vind. Je koopt je auto voor jezelf, niet voor je 'buren', nietwaar?
- Peric
Waarom heb je die auto gekocht? Omdat je 'm graag wilde hebben en omdat je 'm mooi vond.
Vind je 'm nog steeds mooi? Ja? Gewoon geen klote aantrekken van wat die losers te zeggen hebben.
Gewoon meelachen en er nog een dosis zelfspot tegenaangooien. Wat kan jou het nou schelen wat je collega's van je auto denken..
Moet je bovenstaan hoor. Is misschien niet altijd even makkelijk, maar leer je vanzelf.
Kijk, zodra er hier zo gereageerd wordt is het een ander verhaal natuurlijk..
Vind je 'm nog steeds mooi? Ja? Gewoon geen klote aantrekken van wat die losers te zeggen hebben.
Gewoon meelachen en er nog een dosis zelfspot tegenaangooien. Wat kan jou het nou schelen wat je collega's van je auto denken..
Moet je bovenstaan hoor. Is misschien niet altijd even makkelijk, maar leer je vanzelf.
Kijk, zodra er hier zo gereageerd wordt is het een ander verhaal natuurlijk..

-