Alonso Museum

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Alonso Museum

Bericht door Dennis Cavallino » 09 aug 2006, 13:15

Alonso-museum in Spanje

OVIEDO - Wereldkampioen Formule 1 Fernando Alonso krijgt vlakbij zijn woonplaats Oviedo een eigen museum. Van de Spaanse autocoureur worden daar onder meer helmen, prijzen en racewagens tentoongesteld.

Alonso, die ook nu aan de leiding gaat in het wereldkampioenschap, was vorig jaar de eerste Spanjaard en de jongste coureur ooit (24) die de titel veroverde.

Lokale politici melden in de Spaanse media dat het museum onderdeel wordt van een groter motor- en autosportcomplex. Er komen onder meer een kartbaan en een verkeersopleidingscentrum bij.
-------

Spanje trekt op dit moment als geen ander land subsidiepotten leeg uit de EU. Dit vind ik dan wel weer een leuk initiatief. Ook al vind ik Alonso nu een irritant mannetje, ik weet hem wel als coureur te waarderen, vooral ook doordat ie zo jong al wereldkampioen is geworden. Als ik in spanje ben, ga ik er zeker eens heen. Maar vinden jullie het ook niet raar dat er nú al een museum voor hem wordt opgericht??

Dutch

Bericht door Dutch » 09 aug 2006, 15:52

't Is kennelijk iets Latijns ofzo. In Brazilië zijn er al circuits genoemd naar Nelson Piquet en Emerson Fittipaldi, hoewel die nog lang niet onder de groene zoden liggen.

Hier in noordelijker streken moet je toch eerst minimaal een heldendood zijn gestorven!

Het voordeel van een museum terwijl de man nog actief is, is wel dat je elk jaar iets nieuws hebt te bieden...

Michel P

Bericht door Michel P » 09 aug 2006, 15:57

Beetje overdreven. Een Schumi museum zou ik nog in kunnen komen, hij is een levende legende. Ben niet echt een fan van hem, maar heb wel respect voor hem. De wil om te winnen blijft bij hem aanwezig, ook weer duidelijk in de laatste race te zien. Daar kunnen fisicella en Coultharts nog een voorbeeld aannemen. Ik zie zelf Button graag rijden. Ben ook altijd gek van Manssel geweest, door zijn verrassingen.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 aug 2006, 15:58

En dat je nu actief kunt verzamelen, zonder dat je 50 jaar hoeft te wachten tot één of ander familielid de zolder opruimt. :wink:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 aug 2006, 18:14

:lol: :lol: :lol:

Plaats reactie