Vergeten kind sterft in auto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 18:44

Nouja voordat de gemoederen wat hoog oplopen bij sommige hiero...

luchtig komkommernieuws :lol:

http://www.nu.nl/news/1671592/122/Koekj ... daken.html

allen

Bericht door allen » 24 jul 2008, 19:01

Rico v Velzen schreef:Robin voor dodelijke schietpartijen,,, behalve ver van je bed ook dicht bij.. In Groningen vorige week na een burenruzie over een boomhut van kinderen..(vlakbij de winkel)

http://www.nu.nl/news/1656576/13/Verdac ... _zich.html

Dader schiet vader met dochter van 4 aan de hand koelbloedig 2 kogels door het hoofd/gezicht.. andere buurman krijgt er 2 in de buik en de derde heeft veel mazzel door op tijd weg te duiken.
Foei Rico, dat zou je niet meer doen! Ramptoerist... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 19:24

he Allen waarom nou niet die koekjes dief :lol:

Luco

Bericht door Luco » 24 jul 2008, 19:44

Rico v Velzen schreef:
Wouter81 schreef:Dit vind ik dan weer van die onzin:
Iedere auto moet worden voorzien van een bewegingsmelder, vindt de Kinderombudsman. Die kan heel eenvoudig worden aangesloten op het autoalarm en kan kinderlevens redden.

Regelmatig staan in de krant dat soort berichten, aldus de Kinderombudsman. Een bewegingsmelder kan veel leed voorkomen, want dan gaat het autoalarm af zodra een vergeten kindje zich beweegt
:?
Lijkt me ook en een kindje wat slaapt beweegt natuurlijk niet.
En als het wel beweegt en het alarm gaat af denkt 99,9% dat er weer een irritant goedkoop en verkeerd afgesteld alarm afgaat en vervolgt zijn weg zonder op of om te kijken. :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 jul 2008, 22:50

:shock:
Is dit "mode" ofzo.
Je leest dit steeds vaker.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jul 2008, 23:26

k33z schreef:Vreemde reacties, verbaas me over de domme praat.
k33z, zoiets gebeurt niet in 5 minuten. Daar zijn echt uren voor nodig. Dan moet je wel héél erg instabiel zijn en héél erg vergeetachtig voordat je dat overkomt.

Er zijn mensen die gvd al helemaal in paniek raken als ze hun mobiel kwijt zijn, dus laat staan als je je kinderen kwijt bent cq. vergeet.

Maar ik ben wel met je eens dat dit gewoon tendentieuze journalistiek is waarmee je het fijne van de situatie nog niet weet. Dat wel. Dus in die zin mag je er zeker niet over oordelen.

Het is alleen zo uitzonderlijk dat ik het me persoonlijk echt niet voor kan stellen.

Maar zo is het met alle dingen. Totdat je er mee in aanraking komt denk je dat het niet bestaat of voor kan komen. Voorbeeld daarvan is de ziekte neutropenia. Daar is het zoontje van mijn neefje mee gediagnosticeerd. Zoek dat maar eens op Wikipedia op...

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 jul 2008, 23:28

Alweer... :cry:

Niet zo lang geleden het hond in Breda/ Noord Brabant.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jul 2008, 13:55

Natuurlijk lijkt het onbegrijpelijk, maar aan de andere kant kan het je ook zo maar gebeuren denk ik........

Zeker als er onderweg iets vreemds gebeurd, zoals dat je getuige bent van een ernstig ongeval, dan ben je van slag. Dan ben je uit je ritme en dus kwetsbaar.

Als je kind dan stil op de achterbank zit dan ZOU je dit kunnen vergeten.

Dit soort dingen gebeuren natuurlijk nooit met opzet. Dit kan iemand met een IQ van 0 gebeuren, maar ook iemand met een IQ van 160..............

Ik praat dit zeker niet goed, maar je kan gewoon niet met zekerheid zeggen dat jou dit nooit zou gebeuren. Lijkt HEEL onwaarschijnlijk dat je dit zelf gebeurt, maar zo zouden de mensen in kwestie ook gereageerd hebben.

Bizar dat het gebeurt, maar in theorie kan iedereen dit gebeuren.
+1

Erik K.

Bericht door Erik K. » 31 jul 2008, 18:09

RVV

Bericht door RVV » 31 jul 2008, 18:20

:shock:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 31 jul 2008, 19:05

Natuurlijk lijkt het onbegrijpelijk, maar aan de andere kant kan het je ook zo maar gebeuren denk ik........

Zeker als er onderweg iets vreemds gebeurd, zoals dat je getuige bent van een ernstig ongeval, dan ben je van slag. Dan ben je uit je ritme en dus kwetsbaar.

Als je kind dan stil op de achterbank zit dan ZOU je dit kunnen vergeten.

Dit soort dingen gebeuren natuurlijk nooit met opzet. Dit kan iemand met een IQ van 0 gebeuren, maar ook iemand met een IQ van 160..............

Ik praat dit zeker niet goed, maar je kan gewoon niet met zekerheid zeggen dat jou dit nooit zou gebeuren. Lijkt HEEL onwaarschijnlijk dat je dit zelf gebeurt, maar zo zouden de mensen in kwestie ook gereageerd hebben.

Bizar dat het gebeurt, maar in theorie kan iedereen dit gebeuren.

Plus nog 1. Je kent (net zoals bij bijvoorbeeld dat ongeval van die A3) lang niet alle feiten. Misschien heeft die kerel wel een superstressvolle dag gehad (al is dan als fransoos minder aannemelijk dan als hollander :wink: ), moest ie bijvoorbeeld een paar man ontslag toezeggen en zat ie daar mee. Misschien ligt z'n pa wel doodziek in het ziekenhuis. Ik noem maar wat. Dingen die de brein even meer bezig houden dan een niet aandacht-opeisend kind.

Vind dat van die Duitse vrouw die 'dacht dat dat wel kon' erger om te lezen dan 'vergeten'. Ik ben ook wel eens door pa en moe achter gelaten toen ze een nieuwe wasmachine gingen kopen en ik de afdeling tv's opzocht en daar telekids ging kijken 8) . Helemaal opgaan in een forse uitgave doen dan wil je zulke dingen nog wel eens vergeten in de drukte.

Ik had eigenlijk een stukje cabaret over tweeverdieners willen inserten maar ik ben de naam van de cabaretier even kwijt. Bottomline is dat ze te laat zijn voor hun werk maar dat het zondag is :lol: . Wel toepasselijk.

Thom

Bericht door Thom » 31 jul 2008, 22:49

Stéphane schreef:
k33z, zoiets gebeurt niet in 5 minuten. Daar zijn echt uren voor nodig. Dan moet je wel héél erg instabiel zijn en héél erg vergeetachtig voordat je dat overkomt.
Mee eens. Ik (als vader) kan mij ABSOLUUT NIET voorstellen dat een redelijk normaal functionerend mens zijn kind voor meerdere uren kan vergeten.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 31 jul 2008, 22:52

Thom schreef:
Stéphane schreef:
Mee eens. Ik (als vader) kan mij ABSOLUUT NIET voorstellen dat een redelijk normaal functionerend mens zijn kind voor meerdere uren kan vergeten.
En ik ( als vader ) ook niet...... !!

Mack

Bericht door Mack » 04 aug 2008, 13:45

Telegraaf schreef:ma 04 aug 2008, 12:07 | 60 reacties
Gezin vergeet kind op vliegveld

AMSTERDAM - Een Israelisch echtpaar was zondag zo druk bezig met belastingvrij winkelen dat ze een van hun vijf kinderen vergaten mee te nemen op hun vlucht naar Parijs.

De Pers meldt dat het ultraorthodoxe gezin zich moest haasten om de vlucht te halen op het vliegveld Ben-Gurion. In alle verwarring raakte het 3-jarige dochtertje haar ouders kwijt. Het echtpaar kwam daar pas achter toen ze tijdens de vlucht te horen krijgen dat hun dochtertje huilend om haar moeder was gevonden door een politieagent.

Een medewerker van de maatschappij vloog vervolgens het gezin na om het meisje weer met haar ouders te herenigen

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 aug 2008, 17:23

Arm kind.. hoe krijg je het voor elkaar.. :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 aug 2008, 17:36

Mack schreef:
Telegraaf schreef:ma 04 aug 2008, 12:07 | 60 reacties
Gezin vergeet kind op vliegveld

AMSTERDAM - Een Israelisch echtpaar was zondag zo druk bezig met belastingvrij winkelen dat ze een van hun vijf kinderen vergaten mee te nemen op hun vlucht naar Parijs.

De Pers meldt dat het ultraorthodoxe gezin zich moest haasten om de vlucht te halen op het vliegveld Ben-Gurion. In alle verwarring raakte het 3-jarige dochtertje haar ouders kwijt. Het echtpaar kwam daar pas achter toen ze tijdens de vlucht te horen krijgen dat hun dochtertje huilend om haar moeder was gevonden door een politieagent.

Een medewerker van de maatschappij vloog vervolgens het gezin na om het meisje weer met haar ouders te herenigen
Ik snap niet wat het nut is van het vermelden dat dit gezin ultraorthodox is ... En die eerste zin is ook zoiets van, zo druk met belastingvrij winkelen ...

Plaats reactie