Vergeten kind sterft in auto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 15:38

Onbegrijpelijk :shock: :shock: :shock:

===========================================================

http://www.nu.nl/news/1669701/21/Verget ... _auto.html

Uitgegeven: 23 juli 2008 11:06

PARIJS - Opnieuw is in Frankrijk een kindje om het leven gekomen, omdat de vader vergat de kleine uit de auto mee te nemen. Een 38-jarige man uit Chalons-sur-Saône vergat dinsdag zijn dochter op de achterbank en ging naar zijn werk.

Pas toen hij 's avonds zijn andere kinderen van de crèche ging halen, realiseerde hij zich dat het 2,5-jarige meisje nog in de auto zat.

Dat schrijft de Franse krant Le Parisien woensdag. Het meisje was uitgedroogd. De auto had de hele dag in de volle zon gestaan. Het kind overleed aan haar verwondingen.

Temperatuur

Vorige week vond een passant in Grenoble een kind in een auto. De temperatuur in de wagen was opgelopen tot veertig graden. De vader had zijn zoon vergeten, nadat hij getuige was geweest van een verkeersongeval

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Vergeten kind sterft in auto

Bericht door Mark Nauta » 24 jul 2008, 15:42

Rico v Velzen schreef:Onbegrijpelijk :shock: :shock: :shock:
+1 !!!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 24 jul 2008, 15:43

Echt, ik krijg hier op heel mijn lichaam kippenvel van.
Ik kan hier dus echt niet bij, ik kan dit dus niet geloven dat ouders dit doen. Met andere woorden dat je je kind VERGEET.

Wat een egoistische KLOOTZAKKEN/KUTTEN.

Ik kan hier geen straf voor bedenken :cry:

Aldus de frustratie van een vader.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 24 jul 2008, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 24 jul 2008, 15:44

Begrijp ik ook echt niet. Hoe kun je nou je bloed eigen kind vergeten! :?

Shakes

Bericht door Shakes » 24 jul 2008, 15:49

Ik geloof er helemaal niks van.

Je denkt de hele dag niet aan je bloedeigen kind. Damn, ik kan het me niet voorstellen. Misschien een betere woordkeus.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 24 jul 2008, 15:53

Ik snap hier echt helemaal niets van hè !! ( ben zelf ook vader )

Hou kun je in godesnaam je bloedeigen kind vergeten.
Dan spoor je toch niet.

Ik verbaas me er steeds vaker over dat bijna iedere randdebiel kinderen kan krijgen. ( en dat nog mag ook !! )

Het klinkt misschien hard, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of er niet één of andere keuring moet komen waarin bepaalt wordt of je aan kinderen mag beginnen.
( en als de uitkomst negatief is : steriliseren )

Ik weet het, heel hard, en bewust gechargeerd, maar nogmaals :
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om een weerloos kind van 2,5 jaar te vergeten.
Hoe kun je dan nog verder met je leven in de wetenschap dat je de dood van je eigen kind veroorzaakt hebt....

Sorry hoor, maar ik wordt altijd een beetje emotioneel hiervan.....

Mack

Bericht door Mack » 24 jul 2008, 15:59

Klinkt misschien grof, maar volgens mij zijn die kinderen het beste af zo.

Die mensen kunnen nooit goede ouders zijn. Die kinderen blijft in ieder geval een ergere toekomst bespaard.

Meteen castreren die handel. Onverdoofd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jul 2008, 16:14

Ik word al bijna misselijk van de gedachte alleen al dat mensen zoiets kunnen doen :cry:

k33z

Bericht door k33z » 24 jul 2008, 16:34

Vreemde reacties, verbaas me over de domme praat.

Natuurlijk lijkt het onbegrijpelijk, maar aan de andere kant kan het je ook zo maar gebeuren denk ik........

Zeker als er onderweg iets vreemds gebeurd, zoals dat je getuige bent van een ernstig ongeval, dan ben je van slag. Dan ben je uit je ritme en dus kwetsbaar.

Als je kind dan stil op de achterbank zit dan ZOU je dit kunnen vergeten.

Dit soort dingen gebeuren natuurlijk nooit met opzet. Dit kan iemand met een IQ van 0 gebeuren, maar ook iemand met een IQ van 160..............

Ik praat dit zeker niet goed, maar je kan gewoon niet met zekerheid zeggen dat jou dit nooit zou gebeuren. Lijkt HEEL onwaarschijnlijk dat je dit zelf gebeurt, maar zo zouden de mensen in kwestie ook gereageerd hebben.

Bizar dat het gebeurt, maar in theorie kan iedereen dit gebeuren.

RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 16:43

Ik zit even aan het moment te denken dat die man na een dag werken weer bij zijn auto komt en ziet dat zijn kindje levenloos op de kinderstoel zit... dan moet volgens mij de wereld onder je wegzakken.

k33z

Bericht door k33z » 24 jul 2008, 16:46

Rico v Velzen schreef:Ik zit even aan het moment te denken dat die man na een dag werken weer bij zijn auto komt en ziet dat zijn kindje levenloos op de kinderstoel zit... dan moet volgens mij de wereld onder je wegzakken.
Yep, dat is al erg genoeg. Laat staan alle reacties die je gaat krijgen.

Alle mensen die zeggen dat dit hun NOOIT zou gebeuren............. Had je dat die man in de morgen gevraagd had hij hetzelfde antwoord gegeven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jul 2008, 17:24

Tja, net als met die Alpinisten, erg triest enzo, maar Rico voordat je doorgaat met dit Europees leed, ik zal jou nog wel eens vertellen wat er bevijoorbeeld is gebeurd met het broertje van m'n schoonzusje uit Barranquilla(Col), of een achterneefje(19) van mijn vrouw, ook uit Colombia, heel ver weg, heel dichtbij...wat met die 2(los van elkaar) is gebeurd, wil jij niet weten. En dat terwijl het land niet zo erg is als de journalistiek ons wil doen laten geloven, gek hé?

Echt, dan post je dít soort zaken niet meer, zoals Nandor in die Alpinistendraad ook al zei:Kortom er gebeurt zoveel in deze wereld en wat je ook aangrijpt snap ik, maar ik lees er overheen. Niet omdat ik geen hart heb(heb ik wel natuurlijk) maar omdat het nikszeggend is. Als het 4 Italiaanse Alpinisten waren geweest had je 't waarschijnlijk niet gepost, misschien. Als dit kind in Bangkok door hitte was overleden, had je 't niet geweten want geen nieuws etc etc.

Neemt niet weg dat je mag posten wat jij wil natuurlijk. Ik vind het eerlijk gezegd afgewaaide emotie/sentiment van niks, sorry....

En dan zal je zeggen:Totdat het JOU overkomt: Inderdaad, zoals ik bovenstaand al berichtte betreffende mijn schoonfamilieleden....
Laatst gewijzigd door Robin op 24 jul 2008, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 24 jul 2008, 17:24

k33z schreef:Vreemde reacties, verbaas me over de domme praat.

Natuurlijk lijkt het onbegrijpelijk, maar aan de andere kant kan het je ook zo maar gebeuren denk ik........

Zeker als er onderweg iets vreemds gebeurd, zoals dat je getuige bent van een ernstig ongeval, dan ben je van slag. Dan ben je uit je ritme en dus kwetsbaar.

Dit soort dingen gebeuren natuurlijk nooit met opzet. Dit kan iemand met een IQ van 0 gebeuren, maar ook iemand met een IQ van 160..............

Ik praat dit zeker niet goed, maar je kan gewoon niet met zekerheid zeggen dat jou dit nooit zou gebeuren. Lijkt HEEL onwaarschijnlijk dat je dit zelf gebeurt, maar zo zouden de mensen in kwestie ook gereageerd hebben.

Die spijker op de kop!

RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 17:27

Sorry Robin ik zal het niet meer posten.

Robin

Bericht door Robin » 24 jul 2008, 17:29

Rico v Velzen schreef:Sorry Robin ik zal het niet meer posten.
Robin schreef:Neemt niet weg dat je mag posten wat jij wil natuurlijk.
EDIT: Het was haar neefje(geen achterneefje)

Beide door kogels om het leven gekomen en beide daders bekend.

PeerH

Bericht door PeerH » 24 jul 2008, 17:36

Opknopen aan de hoogste boom!!

Misschien toekomstige ouders eerst maar eens onderzoeken, of ze wel een kunt mogen krijgen :!:

k33z

Bericht door k33z » 24 jul 2008, 17:37

mdhtuning schreef:Opknopen aan de hoogste boom!!

Misschien toekomstige ouders eerst maar eens onderzoeken, of ze wel een kunt mogen krijgen :!:
Mijn reactie gelezen? Wat een domme praat.

Robin

Bericht door Robin » 24 jul 2008, 17:39

k33z schreef:
mdhtuning schreef:Opknopen aan de hoogste boom!!

Mijn reactie gelezen? Wat een domme praat.
+1

en wat is een kunt. Een ''cunt"ken ik dan weer wél.

:lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 jul 2008, 17:47

k33z schreef:Vreemde reacties, verbaas me over de domme praat.

+1

Mijn dochter is ook het allerbelangrijkste in mijn leven en ook ik kan het me niet voorstellen dat je dit vergeet, maar toch kan het gebeuren lijkt me. Onwaarschijnlijk maar het kan. Als ik overdag aan het werk ben denk ik amper aan mijn kind, ben dan met andere dingen bezig, komt pas weer als ik naar huis rij. Denk dat de persoon die dit overkomen is ook zoiets had van 'zoiets gebeurt mij nooit'.

Ga er niet vanuit dat het met opzet gebeurd is, heel tragische fout.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 jul 2008, 17:49

Wat een !@!@#$@%$@#%$%)!

Dutch

Bericht door Dutch » 24 jul 2008, 18:06

Mathieu schreef:Ik kan hier geen straf voor bedenken :cry:
Ik wel.
Rico v Velzen schreef:Ik zit even aan het moment te denken dat die man na een dag werken weer bij zijn auto komt en ziet dat zijn kindje levenloos op de kinderstoel zit... dan moet volgens mij de wereld onder je wegzakken.
Is erger dan de doodstraf...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 jul 2008, 18:15

Dit vind ik dan weer van die onzin:
Iedere auto moet worden voorzien van een bewegingsmelder, vindt de Kinderombudsman. Die kan heel eenvoudig worden aangesloten op het autoalarm en kan kinderlevens redden.

Regelmatig staan in de krant dat soort berichten, aldus de Kinderombudsman. Een bewegingsmelder kan veel leed voorkomen, want dan gaat het autoalarm af zodra een vergeten kindje zich beweegt
:?

RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 18:37

Wouter81 schreef:Dit vind ik dan weer van die onzin:
Iedere auto moet worden voorzien van een bewegingsmelder, vindt de Kinderombudsman. Die kan heel eenvoudig worden aangesloten op het autoalarm en kan kinderlevens redden.

Regelmatig staan in de krant dat soort berichten, aldus de Kinderombudsman. Een bewegingsmelder kan veel leed voorkomen, want dan gaat het autoalarm af zodra een vergeten kindje zich beweegt
:?
Lijkt me ook en een kindje wat slaapt beweegt natuurlijk niet.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 jul 2008, 18:38

zit in de meeste (duurdere) wagens al...

RVV

Bericht door RVV » 24 jul 2008, 18:43

Robin voor dodelijke schietpartijen,,, behalve ver van je bed ook dicht bij.. In Groningen vorige week na een burenruzie over een boomhut van kinderen..(vlakbij de winkel)

http://www.nu.nl/news/1656576/13/Verdac ... _zich.html

Dader schiet vader met dochter van 4 aan de hand koelbloedig 2 kogels door het hoofd/gezicht.. andere buurman krijgt er 2 in de buik en de derde heeft veel mazzel door op tijd weg te duiken.

Plaats reactie