Mooie routes? Plaats ze hier!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dutch

Bericht door Dutch » 29 mei 2008, 23:28

O, ik heb er na de reis naar Monaco ook nog een paar:

- de twee RN's tussen Grenoble en Sisteron: de Route Napoleon via Gap en de rechtstreekse; die laatste biedt in het eerste stuk vanaf Grenoble het wijdste uitzicht dat ik ooit in m'n leven heb gezien (behalve op zee dan :D ), van een reusachtige vallei van ooghoek tot ooghoek, met daarachter de ene alpenbergrug na de andere, steeds hoger en hoger

- de rallyproef tussen Sisteron en Thoard; Thoard is bovendien een heerlijk slaperig dorpje in the middle of nowhere

- de weg tussen Digne-les-Bains en de Gorges de la Vésubie, met indrukwekkende stuwmeren, huizenhoge kloven en een dorp met vesting tegen een berghelling op, ontworpen door de vermaarde bouwmeester Vauban

- de Gorges de la Vésubie, op weg naar Lantosque, ongeveer 100 km ten noorden van Nice

- even verderop: natuurlijk de rallyproef over de Col de Turini, van La Bollène Vésubie naar Sospel

- de weg tussen Carpentras, de Mt. Ventoux, Vaison-la-Romaine (Romeins dorp), Nyons en Serres; eerst door het ene mooie wijngebied na het andere (o.a. Vacqueyras), daarna een prachtige rit door de Gorges d'Eygues in de Drôme

allen

Bericht door allen » 30 mei 2008, 11:49

Er is een stukje op pistonheads waar ik kom en daar staan zo nu en dan wegen bij waar ik het liefste vandaag nog even snel naartoe knal.
Leuk gemonteerd ook wel.
http://www.youtube.com/watch?v=rOdN1tJq290

SteV6

Bericht door SteV6 » 30 mei 2008, 14:15

Hé Allen, over een weekje zit ik in die omgeving ... Yorkshire Dales, Lake District en Peak District. Verslag tzt wel te vinden op DF

Nog een stukje uit de Dolomiten:

Passo di Giau: http://www.youtube.com/watch?v=5IlbRXCdwzo

De kleinere passen in de omgeving van het Sella massief zijn echt fantastisch in het voor en naseizoen. Nagenoeg geen auto's en gelukkig bijna helemaal geen wielrenners.

SteV6

allen

Bericht door allen » 30 mei 2008, 14:40

Maak me maar gek :!:
Kan niet wachten op het verslag.

Filmpje van je heb ik volgens mij vaker gezien. :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 31 mei 2008, 18:20

allen schreef:Maak me maar gek :!:
Dat is niet zo moeilijk Allen:

http://www.youtube.com/watch?v=jZ9_dPh34mM

en deze, qua beleving iets (!) mooier:

http://www.youtube.com/watch?v=bPtzuvIkLm4

Het weggetje over de Buttertubs Pass, Yorkshire Dales.

Deze Pass loopt van Thwait naar Simonstone en ik hoop er maandag 9 juni zelf te rijden 8)

SteV6

Niels v D

Bericht door Niels v D » 31 mei 2008, 21:01

Stelvio pas, hoop er volgend jaar heen te gaan met de auto prachtige route ..

allen

Bericht door allen » 31 mei 2008, 21:16

Buttertubs pass stond al in m'n boekje 'te rijden'. Filmpje met die blauwe sub kon ik van pistonheads. Erg leuk gefilmd imho. Die met die porsche had ik niet gezien. Geweldig. Thnx!

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 31 mei 2008, 22:05

Voor mij de Großglockner in Oostenrijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2008, 14:27

Ga over 3 weken hopelijk met de 123d naar Italië en wil ook de Stelvio Pass gaan rijden. Moet ik dan gewoon Bormio in navi aangeven om aan de voet van de pas te komen?

Pikey

Bericht door Pikey » 23 jul 2008, 14:49

Ik vind hem prachtig :)

Deze

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 23 jul 2008, 15:25

De 3 "corniche" wegen tussen Nice en Monaco! Heb ze alle 3 gedaan en was erg mooi!

"Tussen Nice en Monaco, liggen ook nog drie andere wegen met prachtige uitzichten en dorpjes. 1: de Basse Corniche (Lage kustweg - Nummer 98), langs de zee; 2: de Moyenne Corniche (Midden kustweg - nummer 7), deze gaat door het dorpje Eze-Village, en 3: de Grande Corniche (Grote kustweg), door La Turbie en de Col d'Eze (Eze Pas). Alle drie zijn spectaculair en de moeite waard als je geen haast hebt."

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 jul 2008, 15:28

Is er niet een handig iemand die al deze mooie routes die hier gepost worden op Google Maps kan uittekenen oid? Zou wel handig zijn. :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 jul 2008, 13:20

Wouter81 schreef:Is er niet een handig iemand die al deze mooie routes die hier gepost worden op Google Maps kan uittekenen oid? Zou wel handig zijn. :)
www.tyre.tk 8)

SteV6

GTRene

Re: Mooie routes? Plaats ze hier!

Bericht door GTRene » 03 dec 2011, 18:07

Ik kwam dit tegen via Artega GT op facebook...schijnt iets van 700 miles od DF te zijn?
prachtige wegen om aan te vallen als je een auto ala Artega of Lotus oid hebt.

https://www.facebook.com/home.php#!/med ... lbum_reply" onclick="window.open(this.href);return false;

BURMA ROAD, CHINA
...1,154 km/717 m of exhilarting curves

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re:

Bericht door indobesar » 01 okt 2013, 08:52

Dennis Cavallino schreef:

Vanaf daar via een prachtige snelweg naar Genua. Daar kun je je auto op hoge snelheid beter testen dan op de Ring!! Bochten van luttele kilometers lang die meer dan 270 graden draaien, fantastisch! Het uitzicht op zee is je beloning. Genua zelf is ook een leuke stad, maar wij reden door naar Moneglia. Klein dorpje in een prachtig deel van Liguria (banaanvormig deel van Italie vanaf +- Monaco tot +- Livorno. Je hebt daar Cinque Terre, 5 idyllische dorpjes en Portovenere. Daar kun je wel een lange tijd vertoeven. Om overal te komen rijd je alleen maar over rallystages (asfalt, soms onverhard!). In de buurt ligt Portofino, plek van de rijken. Wij hebben stukken per auto, te voet en boot gedaan. Portofino moet je eigenlijk per boot benaderen, dan is het op zijn mooist. Geen gezeik met parkeren etc. Eigenlijk hebben wij wel alle dorpen langs de kust aangedaan daar. De één nog mooier dan de ander. Heel de vakantie 2 Nederlandse auto's gezien en we waren toch wel redelijk in het hoogseizoen. Duitsers komen er al helemaal niet want men spreekt er naast Italiaans alleen maar Engliaans en Italiaans en soms ook nog een beetje beetje Engels met Italiaanse tongval. 8)

Vanuit daar zijn we naar toscane geweest. Vooral de B-wegen zijn gaaf om te rijden. Alleen maar bochtjes. We zijn ook naar Modena/Maranello etc. geweest. Snelweg La Spezia - Parma heen, prachtige snelweg met een paar verraderlijk knijpende bochten. Hele tijd opgereden met een BMW E46 330 en kreeg op de Po vlakte thumbs up vanaf Parma is het een klein kippe eindje naar Modena en Maranello (Ferrari fabriek/Ristorante Cavallino/Ferrari Store(s)/Ferrari Museum en vlakbij ligt Fiorano (Testcircuit, even checken van tevoren hoe laat ze testen!). Je staat een meter naast de baan, dichter bij een rijdende F1 auto kom je nergens voor 0 euro, of je moet F1 coureurs zijn :)
Terug wederom binnendoor (helemaal tot aan La Spezia, rit van paar uur met alleeeeen maar bochten).

Vanuit Fiorano naar Sassuolo. Vanaf daar de bergpas op richting La Fredda en door naar Prignano sulla Sechia en vanaf daar weer downhill, maakt eigenlijk niet uit hoe je daar rijdt is allemaal gaaf, dwars de apenijnen over. En als NL-er was het best gaaf om wat locals eruit te rijden met een 90 pk hdi-step-maar-mee-edition! In dat gebied kun je je volgens mij weken lang vermaken als je van sportief autorijden en bochten houdt. Prachtige omgeving. Gaat flink de hoogte in, veel bossen en typische Italiaanse dorpjes. Totaal anders dan de Dolomieten (duh). Dichter bij de kust heb je ook wel bossen, maar met een totaal ander klimaat, dus ook andere vegetatie.

Vanaf daar kun je natuurlijk terug via de Noord Italiaanse meren (wij via Milaan - Lago di Como - Chiavenna/Sylvaplana en allerlei Zwitserse bergpassen). Of je kan via Genua richting Monaco rijden en vanaf daar zoals hierboven gezegd richting Geneve binnendoor. Dat is ook gaaf.

Zal weleens wat foto's uploaden van de vakantie.
Gisteravond de SP1 Rappello-La Spezia gereden. Man, man, wat Dennis hierboven beschrijft klopt volkomen. Wat een weg!
Tijdje opgereden met een CL500 en MX-5 "IL motorsport". Ging vlot. Op een gegeven moment stak de Mazda de Benz voorbij en ging het erg wild. Ben afgehaakt, heb tenslotte gezin aan boord. :)

Op ongeveer 65 Km van La Spezia werd het spannend. Brandstoflampje lichtte op en boordcomputer gaf actieradius aan van 45 km.... Tankstation zie je daar gewoon niet. :|
Oplossing was om bergafwaarts de auto vrij te laten rollen op snelheid op te bouwen. Ging vrij goed . Bestemming bereikt zonder problemen en nog wat auto's kunnen inhalen... Lol.

Dezer dagen nog naar Siena en Firenze.

Plaats reactie