Wat kost onderhoud bij de dealer nou gemiddeld op df...

Dit is ons algemene autoforum.
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 15 mar 2008, 20:46

Ik ga bij de volgende beurt voor de M3 naar Beatrix in Badhoevedorp. Tot nu toe is de auto bij de dealer onderhouden en bij mij door de specialist. Heb het idee dat zij van oudere/bijzondere auto's meer weten
dan de gemiddelde dealer waar 90% van het onderhoud aan leasehokken wordt gedaan.

Honda gaat gewoon naar de buurtgarage in Hoofddorp. Hebben precies dezelfde apparatuur en denken met je mee.

N.

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 15 mar 2008, 21:44

Ruben schreef:
Bjorn Alenis schreef:Ter info, mijn onderhoud werd gedaan bij een officiele dealer.
Welke dealer? Ook bougies vervangen enzo?
Ja zeker, bougies, 10W60, microfilters, de hele zooi...

Garage Beliën in Neerpelt. Werkelijk de place to be als je een goede officiele dealer zoekt... In België weliswaar :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 mar 2008, 00:38

Waar bestaat zo'n inspection II dan uit Bjorn? Ik blijf een kleine 600,- stevig vinden voor een onderhoudsbeurt zonder bijzonderheden :?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40189
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 16 mar 2008, 08:43

Best grappig.. als ik persé een dealerstempel wil vervang ik zelf de banden en remblokken wel. autobandenmarkt bandjes halen, voor 20 euro alle 4 erom laten zetten bij een garage om de hoek (even op de krik op de oprit dus en bandjes in de kofferbak van een 2e auto. Remblokken zelf erop en alleen naar de dealer voor olie/filters en een stempel. Ook ruitenwisserbladen zelf vervangen, ruitensproeiervloeistof op 101%, alle ramen van binnen zemen, auto compleet wassen en stofzuigen enz... dingen waar ze simpel op verdienen moet je ze niet gunnen. Ze moeten doen waar ze goed in zouden moeten zijn.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 mar 2008, 10:07

Onderhoudsbeurten zijn bij Mercedes sowieso schofterig duur. S-klasse van het thuisfront had een kapot mistlampkapje. Kosten?, over de 250 euro inlcusief montage.


Vwb speciale oude auto's. Deze moet je gewoon ten alle tijden naar een specialist brengen. Specialisten zijn vaak altijd up to date wb kennis en onderdelen voor het specifieke model. denk dan aan wagens zoals de E30 M3, 190e 23.16v, V850 t-5R, Cossie's enz enz.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 12:39

Net ff een prijsopgave van de BMW dealer:

Olieservice: 220,-
Remvloeistof service: 45,-
Koelvloeistof vervangen: 105,-

Laat ik het stevig noemen dan maar :?

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 19 mar 2008, 19:37

Niels schreef:Waar bestaat zo'n inspection II dan uit Bjorn? Ik blijf een kleine 600,- stevig vinden voor een onderhoudsbeurt zonder bijzonderheden :?
Het is inderdaad niet weinig, ik ben gewoon verbaasd dat er amper verschil zit tussen wat ik betaal voor een 97 318i en een 03 M5. Anyway, wat zit er in de Inspectie II:

- Werkuren inspectie + olie vervangen diff en bak: EUR 128 (+/-)
- Oliefilter EUR 14.66
- Luchtfilters EUR 49.44
- Bougie NKG EUR 120
- Microfilters EUR 75.04
- Ruitensproeiervloeistof EUR 2.81
- Intensiv reiniger EUR 2.22
- Diff olie EUR 24.79
- Bakolie EUR 41
- TWS 10W60 EUR 107.45
- Milieubijdrage (yeah!) EUR 2.50

Totaal 571.86 (nu ja heb het nog niet nageteld, als het niet klopt laten jullie maar iets weten :wink: )

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 19 mar 2008, 19:38

Oh ja, remvloeistof ook laten doen onlangs; EUR 37.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 19 mar 2008, 19:50

1)De E91 330d die ik vorig jaar nog had heeft 3 beurten gehad in 2 jaar. 30K,60K & 90K Met het nieuwe BMW service systeem (ingevoerd vanaf E60) wat aangeeft wat er vervangen moet worden in je I-drive/sleutel . In die 2 jaar waren de totale onderhoudskosten <800 euro voor 90000 km. (= excl banden >komen bij de locale bandenboer vandaan.)

voor nieuwe auto's gewoon altijd naar de stealer (al was het maar voor de garantie, en het verkoopt nu eenmaal makkelijker als hij scheckheft gepflegt is ) .

2)De evo heeft nog nooit een officiele dealergarage van binnen gezien in zijn 9 jarige leven . (echter betaal ik nu wel de tol van 9 jaar een auto zwaar belasten :? > Turbo kapot, spruitstuk gescheurd, kop gescheurd. :cry: maar wordt nu door beun de haas weer volledig gereviseerd )

3)de grandis die ik pas gekocht heb zal eens in de 2 jaar een keer een oliewissel krijgen denk ik . met mijn verwachte 5-8K per jaar zal die weinig onderhoud behoeven.

4)de m3racer daarentegen is een echte jaarlijkse moneypit :cry:

5)de e30 325 cabrio is onverwoestbaar. en de jaarlijkse kosten beperken zich tot de oliewissel en apk. (beun de haas)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 23:33

Het dieseltje heeft net weer een olieservice gehad a 50,- kan ik weer 15Kkm mee verder. Ja ik weet het, ik speel vals :wink:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 20 mar 2008, 08:43

De W203 C180 Kombi (dagelijkse auto) heb ik bij een niet merkgebonden Bovag garage gekocht. V.w.b het onderhoud heb ik er geen gezeur mee. Er zijn wat kleine dingetjes stuk gegaan die onder garantie zijn vervangen maar verder heb ik er geen problemen mee gehad. V.w.b onderhoud moet ik nog een keuze maken tussen de officiele dealer en de niet merkgebonden garage, warabij ik neig naar de officiele dealer.

Aan de E28S en de E34S (beide M5) werk ik vnl zelf. Zowel de off dealer, specialist of niet merkgebonden garage werken niet zoals ik dat graag zie. Ze vervangen het broodnodige, maar zien het totaalplaatje niet doordat ze niet verder kijken. Alleen als er speciale apparatuur aan te pas moet komen besteed ik dat specifieke werk uit. Voor de APK moet je wel naar de garage en daar is in mijn geval de dealer ook het goede adres mits de juiste persoon het werk uitvoert. Dit combineer ik meestal met een kleine onderhoudsbeurt, altijd nog met Castrol TWS 10W60, maar naar wat ik nu weet ben ik er bijna uit dat ik geen 10W60 meer wil gebruiken. Aanvullende instructies dus.

De onderdelen betrek ik voor 98% van de dealer. Soms wil ik RVS moeren en boten gebruiken of als iets niet meer leverbaar is via een troubleshooter (Jurgen Himpel). De prijs vindt ik niet belangrijk, verpakkings eenheden bij klein materiaal ook niet.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jul 2008, 01:36

Ha, die Drivers;

Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Kort geleden was mijn Zwarte Beier (E39 530i) toe aan een Inspection II plus het verversen van de remvloeistof. Aangezien de auto nog tot december
Europlusgarantie heeft was ik min of meer verplicht om deze onderhoudsbeurt bij een officiële BMW-dealer uit te laten voeren, dus ik wist eigenlijk van
tevoren wel dat het monetair pijn zou gaan doen. Ik had mezelf voorgenomen om, als de rekening mee zou vallen (ik hield daarbij een grens aan van €500,-)
ik de nieuwe camera, waar ik al zo lang over twijfelde, zou gaan kopen. Toen ik de auto 's middags weer mocht ophalen sprak de receptiejuffrouw vriendelijk
"Zo meneer, voor €625,25 hebben we uw auto weer helemaal piekfijn in orde gemaakt!"
"Nou, dat is bijna niet duur!" antwoordde ik, waarbij ze nogal verbaasd keek, "maarreh, in orde gemaakt; wat was er allemaal kaduuk dan?" Het enige niet-
reguliere item op de lijst was een of andere fitting van €17,- (ex-BTW natuurlijk) die was vervangen. Dus een handvol filters, een plas olie, zes bougies plus
de remvloeistof vervangen vormden het leeuwendeel van de rekening. Goedemorgen....
Maar goed, ik had dit ingecalculeerd om de garantie te kunnen behouden. De volgende beurt gaat gebeuren door een specialist; ik woon vrij dicht bij Bad-
hoevedorp, Beatrix daar heeft een goede naam, en vlak bij mijn werk in Amsterdam Zuid-Oost zit Van den Hengelaar, ook een bedrijf met een goede repuatie.



Oh ja, die camera heb ik als troost toch maar gekocht....

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 23 jul 2008, 03:51

Rico v Velzen schreef:Maar een huis tuin en keuken auto.. nieuw kopen.. altijd rustig rijden, niet trappen en GEEN onderhoud plegen (banden alleen pas als ze bijna kaal zijn) , hooguit olie bijvullen.. gaat die de 100000 km redden zonder problemen ?
Nee. Viscositeit van de meeste longlife olieen is bagger weinig meer van over als je doorrijdt tot einde onderhoudsinterval, en de bougies intervallen zijn al verder gestrekt dan wenselijk.

Als je intensief rijdt (circuitdagen e.d.) zou ik de BMW intervallen ook niet geloven, en ze inkorten. De CSL's lopen iig al lang niet meer volgens de indicator. Als bougies er langer dan 10k inzitten zijn er heel veel pks weg. Verse kaarsen erin en er is weer porrie boven 7k.... Olie krijgen ze sowiezo voor elke 5k km.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43084
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 jul 2008, 10:50

Ik was voor de 130i met alleen remolie verversen en het pollenfilter 118,- kwijt. Beurt was al gebeurd bij aflevering.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 23 jul 2008, 10:54

Twee weekjes terug net geen 900 euri af mogen tikken voor een inspection II. Momenteel staat hij er weer omdat er nog een oliesensor, een of andere schakelaar, een draagarm en een daklijstje vervangen moet worden. Laatstgenoemde liet wat verf los. Erg storend. Mag daarna hopen dat ik weer even betrouwbaar vooruit kan. Het freude am fahren gaat er op deze manier snel af. :lol:

Wouter81
Berichten: 9429
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 23 jul 2008, 11:02

Bij BMW is het meer Freude Am Bukken als ik het zo lees, wat een oplichterij. :)

Morgen moet mijn Grande Punto voor een beurt, ik zal daarna eens posten wat dat heeft gekost.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jul 2008, 11:14

Wouter81 schreef:Bij BMW is het meer Freude Am Bukken als ik het zo lees, wat een oplichterij. :)

Morgen moet mijn Grande Punto voor een beurt, ik zal daarna eens posten wat dat heeft gekost.
Ha, die Wouter;

Alleen als het serieus tegenvalt graag, uit medeleven met de Fappers....

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 23 jul 2008, 11:15

Paar facturen van BMW dealers:

Alpina B10 3.2 Touring:

APK, alarmkeuring, autohuur, uitlijnen, derde remlicht vervangen, draagarmen vervangen (alleen uurloon, onderdelen had ik zelf elders gekocht), afdekking kofferdeksel monteren, short shifter monteren, veerpoten voor goed monteren (door een onafhankelijke garage verkeerd gemonteerd), wat kleine onderdeeltjes waaronder derde remlicht: € 2125,- (Ekris Nijkerk)

Inspectie II, luchtbalgen van niveauregeling vervangen, niveauregeling xenonverlichting herstellen, olie versnellingsbak vervangen, monteren gasdrukveer achterklep en nog wat kleine dingetjes: € 1721,30 (Freriks Groenlo, excl. kosten motorolie)

Gasdrukveer achterklep onderdeelkosten: € 102,01 (Ekris Nijkerk)

APK, alarmkeuring, handremvoeringen vervangen, remmenreiniger, autohuur: € 365,57 (Ekris Nijkerk)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 23 jul 2008, 11:20

Destijds eens een oliebeurtje gedaan voor mijn 850i, incl. wat kein materiaal, kosten 330 euro incl. bij BMW specialist

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 23 jul 2008, 11:22

Als ik naar die rekeningen van Femme kijk, ben ik nog niet eens zo slecht af... :twisted: :wink:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 23 jul 2008, 11:29

Bij Honda betaal je meestal vaste prijzen...

Kleine beurt is iets van 80 euro, en een grote beurt iets van 380 euro. Valt nog best mee. Als er dingen echter stuk zijn, dan ga je wel veeeeel meer betalen, want de onderdelen zijn vrij prijzig.

Onderhoud doe ik voornamelijk zelf, en ik ken een aantal Honda monteurs die bij de stealer werken, maar die gewoon zwart bijklussen. Dus dat scheelt ook een hoop.
Laatst gewijzigd door VLA op 23 jul 2008, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43084
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 jul 2008, 11:29

Kleine beurt van de Focus ST was destijds 250,-

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 23 jul 2008, 11:30

Jelmer850i schreef:Destijds eens een oliebeurtje gedaan voor mijn 850i, incl. wat kein materiaal, kosten 330 euro incl. bij BMW specialist
Ha, die Jelmer;

Verbaast me nix. Voor Geelhoed is het vast een kleine moeite causaal verband aan te tonen tussen een 850i die geserviced wordt en de prijs van een vat ruwe aardolie.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 23 jul 2008, 11:47

nieuwe 1 gaat ook mooi naar specialist....
Heb ook dikke bills liggen hoor van de 8 :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43084
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 jul 2008, 12:22

Welke specialist, Jelmer?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Thomasss en 3 gasten