Muziek tijdens je afscheid
Muziek tijdens je afscheid
Na een niet zo leuk weekje hebben we vandaag definitief afscheid genomen van Jolanda's vader en mijn schoonvader.
Nu werd er natuurlijk gevraagd welke muziek er gedraaid moest worden tijdens de dienst (crematie)
Gekozen was voor:
Bridge over troubled water
I would think i could fly
De stem
Afscheid nemen bestaat niet.
Erg mooi allemaal.
Maar wat ik me nu afvraag, wat is gepast en ongepast.
Onwillekeurig ben ik toch na gaan denken wat ik zou willen.
Ik zou bv graag ook racegeluiden op mijn afscheid willen hebben, ook al hoor ik er zelf niks meer van.
Wat denken jullie?
Nu werd er natuurlijk gevraagd welke muziek er gedraaid moest worden tijdens de dienst (crematie)
Gekozen was voor:
Bridge over troubled water
I would think i could fly
De stem
Afscheid nemen bestaat niet.
Erg mooi allemaal.
Maar wat ik me nu afvraag, wat is gepast en ongepast.
Onwillekeurig ben ik toch na gaan denken wat ik zou willen.
Ik zou bv graag ook racegeluiden op mijn afscheid willen hebben, ook al hoor ik er zelf niks meer van.
Wat denken jullie?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
who wants to live forever, maar dan van Dune vindt ik prachtig.
http://youtube.com/watch?v=swMTl9WKNiI
Dit kan ook goed denk ik
Live! met Lightning crashes
http://youtube.com/watch?v=dsOculxtdX8
Daarnaast natuurlijk sterkte in deze tijd!
http://youtube.com/watch?v=swMTl9WKNiI
Dit kan ook goed denk ik
Live! met Lightning crashes
http://youtube.com/watch?v=dsOculxtdX8
Daarnaast natuurlijk sterkte in deze tijd!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kan me werkelijk aan de reet roesten..........................( met respect voor het onderwerp).
Eigenlijk wil ik zo goedkoop mogelijk wegwezen, in een doos, of met de chemokar of zo. Mischien maar doneren aan de wetenschap, in de formaline ermee................................
Er wordt geen cent verdiend, over mijn lijk niet........................
Eigenlijk wil ik zo goedkoop mogelijk wegwezen, in een doos, of met de chemokar of zo. Mischien maar doneren aan de wetenschap, in de formaline ermee................................
Er wordt geen cent verdiend, over mijn lijk niet........................
- Joy
Zou daar zelf niet om geven. Mochten nabestaanden daar behoefte aan hebben moeten ze zelf wat kiezen.
Dit vind ik een gevoelig nummer:
Queen - These Are The Days Of Our Lives
ATB maakt ook vaak moody nummers:
ATB - The Autumn leaves
Dit vind ik een gevoelig nummer:
Queen - These Are The Days Of Our Lives
ATB maakt ook vaak moody nummers:
ATB - The Autumn leaves
- Jan Visser
-
Ha, die Drivers;
Omdat ik al vaak heb ervaren hoe belangrijk het kan zijn dat je van een uitvaart een afscheid kunt maken dat past bij de overledene heb ik een tijd geleden voor de eventuele nabestaanden ook wat wensen en suggesties opgeschreven:
Ik wil na mijn overlijden liefst worden gecremeerd. Mijn as mag gewoon over zee worden uitgestrooid of ergens anders als jullie dat liever hebben, maar maak er vooral geen dramatische gedenkplaats van.
Ik wil het liefst een simpele kist, als het zou kunnen van ruw, onbewerkt hout. Denk maar aan een kist waar breekbare spullen in worden vervoerd. In plaats van zo’n enge glanzende voering dan ook liever een laag stro.
Trek me gewoon een spijkerbroek aan en een poloshirt of overhemd waarin jullie me kennen. Geen bril, stuur die maar naar Biafra. Ook geen ring of horloge.
De enige bloemen die ik zelf echt mooi vind zijn donkerrode rozen, maar leef je verder vooral uit.
Op de kaarten en de advertentie graag als spreuk “Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel”.
Maak een keuze uit deze stukjes muziek;
Nergens goed voor - De Dijk
Ik wil alleen maar zwemmen - Spinvis
Brothers in arms - Dire Straits
Tomorrow is today - Billy Joel
Quality shoe - Mark Knopfler
Verplichte nummers:
Every kind of people - Robert Palmer
Riders on the storm - The Doors (als de kist verdwijnt)
Ik hoop dat jullie hem na afloop nog even stevig zullen raken,
kom dus op de fiets of regel een chauffeur.
Wees er voor elkaar, hou van elkaar en maak wat van je leven.
Dit mag voor sommigen misschien wat luguber overkomen, maar het idee dat dit ooit de mensen die mij het naaste staan kan helpen geeft mij een goed en rustig gevoel.
Dat lijstje met stukjes muziek naar keuze zal nog wel eens geupdate moeten worden, maar die andere twee staan voor mij al jaren vast.
Omdat ik al vaak heb ervaren hoe belangrijk het kan zijn dat je van een uitvaart een afscheid kunt maken dat past bij de overledene heb ik een tijd geleden voor de eventuele nabestaanden ook wat wensen en suggesties opgeschreven:
Ik wil na mijn overlijden liefst worden gecremeerd. Mijn as mag gewoon over zee worden uitgestrooid of ergens anders als jullie dat liever hebben, maar maak er vooral geen dramatische gedenkplaats van.
Ik wil het liefst een simpele kist, als het zou kunnen van ruw, onbewerkt hout. Denk maar aan een kist waar breekbare spullen in worden vervoerd. In plaats van zo’n enge glanzende voering dan ook liever een laag stro.
Trek me gewoon een spijkerbroek aan en een poloshirt of overhemd waarin jullie me kennen. Geen bril, stuur die maar naar Biafra. Ook geen ring of horloge.
De enige bloemen die ik zelf echt mooi vind zijn donkerrode rozen, maar leef je verder vooral uit.
Op de kaarten en de advertentie graag als spreuk “Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel”.
Maak een keuze uit deze stukjes muziek;
Nergens goed voor - De Dijk
Ik wil alleen maar zwemmen - Spinvis
Brothers in arms - Dire Straits
Tomorrow is today - Billy Joel
Quality shoe - Mark Knopfler
Verplichte nummers:
Every kind of people - Robert Palmer
Riders on the storm - The Doors (als de kist verdwijnt)
Ik hoop dat jullie hem na afloop nog even stevig zullen raken,
kom dus op de fiets of regel een chauffeur.
Wees er voor elkaar, hou van elkaar en maak wat van je leven.
Dit mag voor sommigen misschien wat luguber overkomen, maar het idee dat dit ooit de mensen die mij het naaste staan kan helpen geeft mij een goed en rustig gevoel.
Dat lijstje met stukjes muziek naar keuze zal nog wel eens geupdate moeten worden, maar die andere twee staan voor mij al jaren vast.
- Topfuel
Ik ben van mening dat de enige gepaste muziek bij een begrafenis/crematie de muziek is waar de persoon die overleden is zelf van hield. Dus absoluut geen nummers die er zogezegd nu eenmaal bij horen oid. Puur en alleen de muziek van die persoon. Of dit nu Frans Bouwer, Slipknot, of the Mamas and the Papas zijn.....