Zie http://uk.youtube.com/profile_videos?user=glenn986s&p=r
Vind ik nou gaaf. Iemand heeft probleem met BoxsterS motor. Porsche policy is engine swap (bij echt alles). Kost mega $$$. Oude blok gaat terug naar Porsche en wordt vaak ge-re-builded. Dealers doen niets anders dan motoren wisselen. Zelf blok uit elkaar halen doen ze niet.
Eigenaar zegt f**k you. Doet z'n eigen rebuild, inclusief het maken van z'n eigen special Porsche tools die je nodig hebt en natuurlijk ook mega-$$$ kosten.
Filmpjes geven ook een goed inzicht in het ontwerp van het 3.2 Boxer blok (dat qua design identiek is aan het 996/911 blok). Zitten m.i. toch wel hele aparte dingen in. Bijvoorbeeld krukas in een aparte lager blok dat op zichzelf weer ingeklemd wordt tussen twee karterhelften...
Mark.
BoxsterS engine rebuilt - F**K Porsche
- markk
- frankv
"here, there would be the other half of the engine, which has now been removed..."
neee, dat meen je niet, zit de andere kant er niet op?
verder wel ok hoor, het valt me op hoeveel blok er nog onder de krukas lijn zit, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat een auto met een dry sump systeem nog veel lager in het chassis kan hangen, het scheelt zo 10 cm lijkt me
frank
neee, dat meen je niet, zit de andere kant er niet op?
verder wel ok hoor, het valt me op hoeveel blok er nog onder de krukas lijn zit, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat een auto met een dry sump systeem nog veel lager in het chassis kan hangen, het scheelt zo 10 cm lijkt me
frank
- markk
My thoughts exactly.Casper schreef:Respect voor die vent! Dit zou ik ook wel willen kunnen....
Niet met een BoxsterS blokje uiteraard. Te duur.
Maar gewoon een oude 4-cylinder motorfiets kopen die loopt voor 500 euro ofzo. Het blok tot op elk onderdeel losmaken, schoonmaken en weer in elkaar schroeven.
Kijken of ie daarna nog loopt

Mark.