Zijwindgevoeligheid
-
Zijwindgevoeligheid
Wat doe je daartegen?
Gisteren vond ik de auto met harde zijwind op wat hoger gelegen stukken autobahn zo tussen 140-160 ERG onrustig. Te onrustig eigenlijk.
Welke factoren spelen daar allemaal een rol? Banden, velggrootte, bandbreedte, hadr/zacht onderstel, etc??
Gisteren vond ik de auto met harde zijwind op wat hoger gelegen stukken autobahn zo tussen 140-160 ERG onrustig. Te onrustig eigenlijk.
Welke factoren spelen daar allemaal een rol? Banden, velggrootte, bandbreedte, hadr/zacht onderstel, etc??
- Knot
Re: Zijwindgevoeligheid
Had ik de afgelopen dagen ook last van... ik druk dan op de sportswitch, onderstel iets stugger heb je er een stuk minder last van.stefan van der burgh schreef:Wat doe je daartegen?
- Dennis Cavallino
-
-
- Dennis Cavallino
-
hmm, ok. Ik leek dan weer de enige te zijn op de weg die er last van had, of zijn de correcties die je voortdurend zit te maken van buiten nauwelijks te zien? M.a.w. de 160 rijdende scenicrijder zit zich ook een ongeluk te zweten?
(het kan toch niet zo zijn dat mijn auto meer last van zijwind heeft dan een scenic. Die ook op winterbanden rijdt)
(het kan toch niet zo zijn dat mijn auto meer last van zijwind heeft dan een scenic. Die ook op winterbanden rijdt)
- Dennis Cavallino
Mijn ervaring dat het ligt aan de neus van je auto. Hoe groter het zijoppervlak van je neus, hoe heftiger je moet sturen. Aandrijfconcept maakt eigenlijk niet uit, wel of de auto hoekig of rond is en wat voor type banden je rijdt.
Met de 5 serie alleen last van gehad als er ballon winterbanden onder zaten.
Met de 5 serie alleen last van gehad als er ballon winterbanden onder zaten.