e90 318d High Executive: Update pag.6 eerste foto's!
- Macboy
-
Krijg vandaag een brief in de bus van de leasemaatschappij...levering pas 15 september Shocked
Dan rijdt half Nederland toch al lang weer in het nieuwe model rond?
Nou, misschien hebben ze nog een verassing voor ons in petto...deze laatst gebouwde pre-facelift e90 High Executive van NL had nog al wat emoties bij BMW NL teweeg gebracht...geef die lui dan maar het nieuwe model 8)
Morgen maar eens een belletje doen...ik had gedacht 1e of 2e week augustus te kunnen rijden.
Nou, misschien hebben ze nog een verassing voor ons in petto...deze laatst gebouwde pre-facelift e90 High Executive van NL had nog al wat emoties bij BMW NL teweeg gebracht...geef die lui dan maar het nieuwe model 8)
Morgen maar eens een belletje doen...ik had gedacht 1e of 2e week augustus te kunnen rijden.
- Macboy
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Macboy
-
Had ik al niet eerder in dit draadje geschreven dat het geen voorraad auto is?Macboy schreef:Dat is gewoon ZWAAR lang voor een voorraad auto !
De nieuwe is er dan echt niet zo snel hoor, maak je geen illusies. Denk dat de nieuwe E90 pas op zijn vroegst rond januari 2009 op de weg zal rijden.
Het zou de laatste geproduceerde e90 in High Executive worden die BMW zou leveren van het huidige model. Wij konden dus nog zelf bepalen hoe de auto eruit zou gaan zien, iets waar naderhand bleek, de importeur niet zo blij mee was, ze hadden die aanbieding eigenlijk al stop gezet en wilde alleen nog maar de voorraad e90/e91's aanbieden in Businessline uitvoering.
-
Deze auto wordt net voor de fabrieksvakantie gebouwd en zal wellicht pas ná die vakantie op transport gaan?Marcel van Meerbeek schreef:Krijg vandaag een brief in de bus van de leasemaatschappij...levering pas 15 september Shocked
-
Kap nah, dan halen we haar zelf wel opMartijn schreef: Deze auto wordt net voor de fabrieksvakantie gebouwd en zal wellicht pas ná die vakantie op transport gaan?

We wilde eigenlijk gelijk naar zuid europa vertrekken met het nieuwe gebakkie...tegen die tijd moet ik er alweer winterbanden onder laten leggen....
-
Update:
Vandaag even bij BMW Den Haag geweest,
Auto wordt komende week extra gemaakt (duurt 2,5 dagen) en gaat de week daarna op transport naar Nederland. Als de auto in Born aankomt, krijg ik de exacte afleverdatum te horen, laatste week augustus naar alle waarschijnlijkheid.
Onze High Executive is echt de allerlaatste E90 High Executive die er gemaakt gaat worden, tot einde productie van dit mk1 model alleen nog maar business editions in een beperkt aantal kleuren.
Toch wel weer een grappig verhaal
Vandaag even bij BMW Den Haag geweest,
Auto wordt komende week extra gemaakt (duurt 2,5 dagen) en gaat de week daarna op transport naar Nederland. Als de auto in Born aankomt, krijg ik de exacte afleverdatum te horen, laatste week augustus naar alle waarschijnlijkheid.
Onze High Executive is echt de allerlaatste E90 High Executive die er gemaakt gaat worden, tot einde productie van dit mk1 model alleen nog maar business editions in een beperkt aantal kleuren.
Toch wel weer een grappig verhaal
- Macboy
-
-
Re: Besteld: e90 318d High Executive
Het heeft eventjes geduurd...maar we gaan straks de auto ophalen.
Oorzaak was het volgende:
Onze auto mocht eigenlijk niet meer verkocht worden omdat BMW NL alleen nog de voorraad e90/91's aan de man wilde brengen.
Ze wilde eigenlijk de simpelste oplossing...annuleren die bestelling, maar doordat we een aardige historie aan gekochte BMW's hebben, wilde ze nog eens extra hun best doen.
Gevolg, toch nog een auto laten produceren waarvan de productieplek eigenlijk bestemd was voor een ander land.
Vandaag dus de levering van de platinbronze 318d High Executive
Oorzaak was het volgende:
Onze auto mocht eigenlijk niet meer verkocht worden omdat BMW NL alleen nog de voorraad e90/91's aan de man wilde brengen.
Ze wilde eigenlijk de simpelste oplossing...annuleren die bestelling, maar doordat we een aardige historie aan gekochte BMW's hebben, wilde ze nog eens extra hun best doen.
Gevolg, toch nog een auto laten produceren waarvan de productieplek eigenlijk bestemd was voor een ander land.
Vandaag dus de levering van de platinbronze 318d High Executive

- Arthur
- Auto: Nr.51
En toen kreeg je toch per ongeluk de facelift 

- Casper
Veel plezier met ophalen!
-
Jammer maar helaas, die gaat pas per 20.09.2008 in productie meen ik.Arthur schreef:En toen kreeg je toch per ongeluk de facelift
-
Martijn schreef:Jammer maar helaas, die gaat pas per 20.09.2008 in productie meen ik.Arthur schreef:En toen kreeg je toch per ongeluk de facelift
Helaas geen facelift...maar wat een plaatje is deze auto geworden

Onderweg naar de dealer zaten we toch nog een beetje in de zenuwen, stel dat de kleur platinbronze een beetje over the top is?
Eenmaal de showroom ingelopen viel m'n mond open, wat en superkleur voor deze auto.
De blackline achterlichten steken subtiel af tov de lakkleur, komt ook weer mooi terug bij het donkere glazen dakraam en de standaard shadowline raamlijsten.
De klassieke 17" spaakwielen maken het plaatje echt compleet.
In de showroom hoorde we nog iemand anders zeggen, "dat is een dikke 3 serie". De auto heeft echt het voorkomen van een dikke e90 6 cilinder.
Misschien dat we de nieren nog gaan voorzien van de chrome spijltjes uitvoeringen die standaard op de 6 cilinders zitten.
Dan het interieur, ook echt een plaatje en zit voortreffelijk. De sportstoelen zijn prima in te stellen, het sportstuur ligt heerlijk in de hand. Kleurstelling zwart met de standaard lijsten vinden wij in ieder geval smaakvol.
Het glazen schuifdak geeft ook een heerlijk ruimtelijk gevoel.
Ik heb gisteren en vandaag lekker kunnen sturen. Wat me positief opvalt, is de balans in het onderstel tov de 1 serie (coupé). Onze 318d HE is standaard voorzien van een m-techniek onderstel, goed strak maar ook comfortabel.
Rijdend vind ik dit dieselblok geluidsarmer dan m'n ex e60 525d, eigenlijk bijna geen verschil met een 4 cilinder benzinemotor.
Voorlopig nog een beetje inhouden met inrijden, maar ik heb er alle vetrouwen in dat deze auto de komende 4 jaar prima dienst zal gaan doen.
Eén probleempje....de aux ingang werkt niet. Vandaag mijn mp3 speler aangesloten, helaas geen geluid uit de speakers.
Maandag eventjes terug om dat recht te laten zetten.
Foto's laten even op zich wachten totdat er een beetje zon in Den Haag gaat schijnen.
- Fernando
Re: Geleverd: e90 318d High Executive
nou veel plezierige km's toegewenst marcel.... 

-
Ik ben gister nog bij BMW Den Haag geweest :o
Als ik dat had geweten was ik even gaan kijken bij je auto!
Zie de foto's graag tegemoet...!
- Tommy
Zag er vandaag nog een rijden met facelift, ziet er toch wel geslaagd uit. De productie en levering van facelift E90's is dus al begonnen.Martijn schreef:Jammer maar helaas, die gaat pas per 20.09.2008 in productie meen ik.Arthur schreef:En toen kreeg je toch per ongeluk de facelift
-
Tom schreef:Ik ben gister nog bij BMW Den Haag geweest :o
Hoe laat was je er? Wij zaten er net even over 16:00 uur
Net nog eventjes met de auto weggeweest.
In het donker erg mooi om te zien dat bij het openen van de portieren, de spierwitte ledjes bij de portiergrepen/kentekenplaat, de horizontale lichtreepjes in de blacklines en de coronaringen oplichten. Bij de e60 was dat toch iets soberder, alleen de ledjes onder de buitenspiegels gingen dan aan, maar de coronaringen bleven dan gewoon uit.
E90 toch weer een generatie verder dan de E60 blijkbaar.