Cannonball run 6 augustus 2006
- Jeroen Watermulder
Ik vind die verschillen nog behoorlijk meevallen als ik eerlijk moet zijn. Tuurlijk loopt de Viper stevig weg, mag het ook, ding heeft meer dan 100pk meer. Het verschil tussen de Viper en de M3 GT kun je namelijk teniet doen als je wind tegen gaat en je met de GT erachter gaat hangen.
De verschillen zijn altijd veel groter als je dit doet met het normale verkeer. We hadden het een keer toen we met 5 auto’s reden. 2 voor, 2 erachter en ik daar weer achter. De twee voorste waren zich aan het positioneren om een run te doen.
Op dat moment liep er een normale Ford Focus station achter ons op ons in. Die moest afremmen. Hij hing dus ook achter ons.
Toen werd er voor op het gas gegaan. Dus alle 5 de auto’s gingen er vandaar. Je had het verschil moeten zien wat toen ontstond tussen het groepje en de Focus. Dat was echt in een paar tellen een gat van een paar honderd meter. Dat was echt wegspuiten bij een andere auto.
Het verschil tussen de Viper en de GT wil ik niet wegspuiten noemen.
Conclusie? Als je al met rond de 300pk op stap ben, dan moet je toch echt met het dubbele aan vermogen aankomen om van een 300pk auto weg te willen spuiten. De rest is rommelen in de marge. Neemt niet weg dat het wel gaaf is. Meer filmpjes graag!
De verschillen zijn altijd veel groter als je dit doet met het normale verkeer. We hadden het een keer toen we met 5 auto’s reden. 2 voor, 2 erachter en ik daar weer achter. De twee voorste waren zich aan het positioneren om een run te doen.
Op dat moment liep er een normale Ford Focus station achter ons op ons in. Die moest afremmen. Hij hing dus ook achter ons.
Toen werd er voor op het gas gegaan. Dus alle 5 de auto’s gingen er vandaar. Je had het verschil moeten zien wat toen ontstond tussen het groepje en de Focus. Dat was echt in een paar tellen een gat van een paar honderd meter. Dat was echt wegspuiten bij een andere auto.
Het verschil tussen de Viper en de GT wil ik niet wegspuiten noemen.
Conclusie? Als je al met rond de 300pk op stap ben, dan moet je toch echt met het dubbele aan vermogen aankomen om van een 300pk auto weg te willen spuiten. De rest is rommelen in de marge. Neemt niet weg dat het wel gaaf is. Meer filmpjes graag!
- jans
als ie standaard nog 415 pk heeft, zal het wel lukken. van 0-200 moet ie wél sneller zijn dan 12 sec. die 11 sec zijn op MT banden, en dat scheelt ongeveer één sec.
Laatst gewijzigd door jans op 07 aug 2006, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Rommelen in de marge 
Naja, ik dacht dat ik heel wat was met mn 295pk, andere DME erin, 300+ pk, 7800rpm bladiebla, maar als ik dan Erik, Rico, Elmar en Marc om me heen heb dan vind ik 300pk toch weer wat magertjes zegmaar. Doe mij er maar een paar meer
Stukje van Elmar en Femme:
[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... -Femme.jpg[/img]
http://www.xs4all.nl/~houwelin/Driving- ... -Femme.wmv
En het speelkwartiertje van de 2 halve zolen:
[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... iftjes.jpg[/img]
http://www.xs4all.nl/~houwelin/Driving- ... iftjes.wmv

Naja, ik dacht dat ik heel wat was met mn 295pk, andere DME erin, 300+ pk, 7800rpm bladiebla, maar als ik dan Erik, Rico, Elmar en Marc om me heen heb dan vind ik 300pk toch weer wat magertjes zegmaar. Doe mij er maar een paar meer

Stukje van Elmar en Femme:
[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... -Femme.jpg[/img]
http://www.xs4all.nl/~houwelin/Driving- ... -Femme.wmv
En het speelkwartiertje van de 2 halve zolen:
[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... iftjes.jpg[/img]
http://www.xs4all.nl/~houwelin/Driving- ... iftjes.wmv
- Erik K.
-
Jongens jongens, hier had ik graag bij geweest hoor. Niet dat de 323ti iedereen een pak rammel zou geven, maar alleen het voorbij horen komen van al dat mooie spul...geweldig.
Had wel een run tegen de 328i willen proberen, maar meer zit er denk ik niet in. Ook wel het verschil willen ondervinden tegen de Focus ST.
Heel netjes en beheerst gereden ook, met als positieve opvaller Knot. De man waar je het niet van verwacht weet gewoon op de weg heel mooi positie te kiezen waardoor de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgt blijft. Het valt echt op.
Erik, ik weet zeker dat jij geen spijt van je aankoop hebt gedaan. Echt super hoe zo'n auto van 11 jaar nog partij kan geven aan zijn huidige opvolger. Vraag me overigens af of het smg verhaal hier een aandeel in heeft?
Tja, en dan die Viper.....gewoon een auto uit de supercar league. Dat vertaalt zich natuurlijk in dit soort verschillen. Zet velen andere snelle jongens weer met beide beentjes aan de grond.
Had wel een run tegen de 328i willen proberen, maar meer zit er denk ik niet in. Ook wel het verschil willen ondervinden tegen de Focus ST.
Heel netjes en beheerst gereden ook, met als positieve opvaller Knot. De man waar je het niet van verwacht weet gewoon op de weg heel mooi positie te kiezen waardoor de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgt blijft. Het valt echt op.
Erik, ik weet zeker dat jij geen spijt van je aankoop hebt gedaan. Echt super hoe zo'n auto van 11 jaar nog partij kan geven aan zijn huidige opvolger. Vraag me overigens af of het smg verhaal hier een aandeel in heeft?
Tja, en dan die Viper.....gewoon een auto uit de supercar league. Dat vertaalt zich natuurlijk in dit soort verschillen. Zet velen andere snelle jongens weer met beide beentjes aan de grond.

- Dennis Cavallino
- Arthur
- Auto: Nr.51
Lijkt mij ook leukMarcel van Meerbeek schreef:Jongens jongens, hier had ik graag bij geweest hoor. Niet dat de 323ti iedereen een pak rammel zou geven, maar alleen het voorbij horen komen van al dat mooie spul...geweldig.

De 328i had ik te pakken

Verder was er nog een 330i (Tom) maar die miste ik steeds op de weg...
Volgende keer maar dan

Mooie foto's Dex, super.
Laatst gewijzigd door Arthur op 07 aug 2006, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een wind heh.. dat heeft zeker ook parten gespeeld hoor... hadden echt VOL de wind op het raam dat stukje terug... en dan was het toch redelijk kruipen...
Erik, echt waar ding loopt vies hard!!
Mooie filmpies Rody... bedank je cameraman even van ons..
En Erik kom maar op met dat spul... want we kunne niet wachten..
Erik, echt waar ding loopt vies hard!!
Mooie filmpies Rody... bedank je cameraman even van ons..
En Erik kom maar op met dat spul... want we kunne niet wachten..

- Jeroen Watermulder
- Erik K.
Heb nog ff geduld. Ben op dit moment 14 filmpjes van totaal 200MB aan het uploaden naar Knot. Daar gaat +/-1.5uur duren. Dus na 20:00 moeten ze gaan komen!
@Marcel,
De M3 begint steeds meer te bevallen 8)
Straks kun je de filmpjes zien tussen Rico en mij.
Eerst ff de filmpjes van Knot nu met geluid bekijken!
@Marcel,
De M3 begint steeds meer te bevallen 8)
Straks kun je de filmpjes zien tussen Rico en mij.
Eerst ff de filmpjes van Knot nu met geluid bekijken!
- frank de jonge
Ja Arthur, je had me idd te pakken 
Mn auto kreeg het wel erg warm gedurende de middag en dat kwam het vermogen ook niet helemaal ten goede.
Naja als het wat koeler is kunnen we nog wel een keer zoiets organiseren.
Doen we keer opnieuw een run en kijken wat dan het verschil is.
We hebben allebei de 250 er wel voorgehad iig
op de heen weg ik zelfs nog een keer 255 toen de begrenzer er in klapte.

Mn auto kreeg het wel erg warm gedurende de middag en dat kwam het vermogen ook niet helemaal ten goede.
We hebben allebei de 250 er wel voorgehad iig

-
Nou dat ga ik helemaal niet redden, 230 is echt de max. Hij loopt er dapper naartoe, maar blijft netjes op 230 haken. Maakt overigens niet uit of je heuvel op of af gaatfrank de jonge schreef:Ja Arthur, je had me idd te pakken
We hebben allebei de 250 er wel voorgehad iigop de heen weg ik zelfs nog een keer 255 toen de begrenzer er in klapte.

Blokje heeft nu 170.000 km gelopen....wordt tijd voor een 328i configuratie in de Compact 8)
- Jelmer850i
Ik ben het helemaal met Jeroen eens.
Het zijn behoorlijk hoge snelheden. Bij een fout kan het wel behoorlijk ernstig aflopen.
Zelf zou ik graag kijken, racen / sprinten hoeft van mij niet perse.
Misschien een soort systeem als dit:
Zodra men te ver is gegaan bij 'iets'. Een gele kaart.
Echt te ver, gelijk een rode kaart en niet meer mee doen.
Bij 3 gele kaarten automatisch een rode kaart.
Het zijn behoorlijk hoge snelheden. Bij een fout kan het wel behoorlijk ernstig aflopen.
Zelf zou ik graag kijken, racen / sprinten hoeft van mij niet perse.
Misschien een soort systeem als dit:
Zodra men te ver is gegaan bij 'iets'. Een gele kaart.
Echt te ver, gelijk een rode kaart en niet meer mee doen.
Bij 3 gele kaarten automatisch een rode kaart.