E30 M3 Touringcar of E90 320Si WTCC?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
E30 M3 Touringcar of E90 320Si WTCC?
Van Levensnevel op een andere site gecopieerd, Andy Priaulx test een E30 M3 Touringcar vs z'n 'eigen' 320Si racer. 320si weegt ongeveer 250(!)kg méér en heeft circa 40pk minder, maar toch.... de tijd staat niet stil...
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=18369
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=18369
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- frankv
leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel
en de straat e30 m3 werd bij 5th gear toch al bijna de oren gewassen door een snelle colt en een delta integrale, die laatst zelf in de evo weer de oren werd gewassen door een corsa toch?
als ik er maar lol in heb...
frank
en de straat e30 m3 werd bij 5th gear toch al bijna de oren gewassen door een snelle colt en een delta integrale, die laatst zelf in de evo weer de oren werd gewassen door een corsa toch?
als ik er maar lol in heb...
frank
- Stéphane
Ben ik niet helemaal met je eens. Ook bij normale auto's heeft de ontwikkeling zich doorgezet. Daarom zal een relatief standaardauto van nu nog altijd sneller zijn dan een sportieve auto van 20 jaar oud. Op onderstel, remmen en ook motorisch gebied zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan namelijk.frankv schreef:leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel
- Bert ///M3
- frankv
zeker, moderne auto's zijn sterk geevolueerd, ik reed laatst in de e46 325i touring van mijn vader [= de ex van rico] en het viel me op hoe strak die in de bochten ligt, hij helt minder over dan mijn zeer strak geveerde E30 M3 [met schnitzer onderstel], maar gaat veel beter om met klinkerweggetjes [maar heeft weer niet het stuurgevoel en de kick]Stéphane schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. Ook bij normale auto's heeft de ontwikkeling zich doorgezet. Daarom zal een relatief standaardauto van nu nog altijd sneller zijn dan een sportieve auto van 20 jaar oud. Op onderstel, remmen en ook motorisch gebied zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan namelijk.frankv schreef:leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel
maar wat ik bedoelde is dat tourwagens zo ver weg staan van gewone straatauto's dat het moeilijk vergelijken is
ik denk namelijk dat een BTCC vectra of een chevrolet [it's a BIG +] of een seat leon [mochten die allemaal meedoen in het BTCC] de groep A E30 M3 net zo goed losrijden, terwijl ze dat als straatauto niet doen
frank
-
- Macboy