E30 M3 Touringcar of E90 320Si WTCC?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

E30 M3 Touringcar of E90 320Si WTCC?

Bericht door Robin » 14 jul 2008, 13:20

Van Levensnevel op een andere site gecopieerd, Andy Priaulx test een E30 M3 Touringcar vs z'n 'eigen' 320Si racer. 320si weegt ongeveer 250(!)kg méér en heeft circa 40pk minder, maar toch.... de tijd staat niet stil...
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=18369

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 14 jul 2008, 13:49

Geweldig verhaal, erg mooie vergelijking. Ik had inderdaad de e30 wel langzamer verwacht dan de e90 maar dat het zo'n verschil is... Onderstellen van huidige tourwagens zijn volgens mij surreal om mee te rijden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 14 jul 2008, 14:19

leuk verhaal idd :)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 14 jul 2008, 14:50

Met name het aanremmen van bochten doet de e90 veel en veel beter. Mooi verslag hoor.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 jul 2008, 15:34

Ik heb ze beide in 1:18 en als ik ze als rolschaatsen gebruik merk ik inderdaad de 250 gram meer massa van het E90 model, maar die remt wel weer beter en de wieltjes draaien met min der wrijving.


















:wink:

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 14 jul 2008, 21:41

leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel

en de straat e30 m3 werd bij 5th gear toch al bijna de oren gewassen door een snelle colt en een delta integrale, die laatst zelf in de evo weer de oren werd gewassen door een corsa toch?

als ik er maar lol in heb...

frank

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 14 jul 2008, 21:55

tja wat had je anders verwacht, die E30 doet het alleen nog fantastisch in het museum... :twisted:







*rent hard het draadje uit!!!*

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 jul 2008, 23:02

frankv schreef:leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel
Ben ik niet helemaal met je eens. Ook bij normale auto's heeft de ontwikkeling zich doorgezet. Daarom zal een relatief standaardauto van nu nog altijd sneller zijn dan een sportieve auto van 20 jaar oud. Op onderstel, remmen en ook motorisch gebied zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan namelijk.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 jul 2008, 00:04

Idd Stephane.

Hoewel het plaatje er ook anders uit zou zien als je die E30 M3 uit zou rusten met onderdelen die wat meer van deze tijd zijn, zoals de huidige manier van kooien bouwen, schokdempers enz. Dan zou het al een hele andere auto zijn als toen.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 15 jul 2008, 21:51

Stéphane schreef:
frankv schreef:leuk om te lezen, maar touringcars zijn totaal niet representatief voor een wegauto, dus het zegt me niet zo heel veel
Ben ik niet helemaal met je eens. Ook bij normale auto's heeft de ontwikkeling zich doorgezet. Daarom zal een relatief standaardauto van nu nog altijd sneller zijn dan een sportieve auto van 20 jaar oud. Op onderstel, remmen en ook motorisch gebied zijn de ontwikkelingen gewoon doorgegaan namelijk.
zeker, moderne auto's zijn sterk geevolueerd, ik reed laatst in de e46 325i touring van mijn vader [= de ex van rico] en het viel me op hoe strak die in de bochten ligt, hij helt minder over dan mijn zeer strak geveerde E30 M3 [met schnitzer onderstel], maar gaat veel beter om met klinkerweggetjes [maar heeft weer niet het stuurgevoel en de kick]

maar wat ik bedoelde is dat tourwagens zo ver weg staan van gewone straatauto's dat het moeilijk vergelijken is

ik denk namelijk dat een BTCC vectra of een chevrolet [it's a BIG +] of een seat leon [mochten die allemaal meedoen in het BTCC] de groep A E30 M3 net zo goed losrijden, terwijl ze dat als straatauto niet doen

frank

Sven VS
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19

Bericht door Sven VS » 15 jul 2008, 23:22

Bert ///M3 schreef:Idd Stephane.

Hoewel het plaatje er ook anders uit zou zien als je die E30 M3 uit zou rusten met onderdelen die wat meer van deze tijd zijn, zoals de huidige manier van kooien bouwen, schokdempers enz. Dan zou het al een hele andere auto zijn als toen.
X 2

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 15 jul 2008, 23:34

Ja, maar dat is juist het mooie van een vergelijking. Dan kun je namelijk de verschillen zien. Dat is namelijk ook het doel van de vergelijking :P

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 16 jul 2008, 11:59

320si was en is porno. Enige nadeel is dat ie 40pk tekort komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten