Computer, welke?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Computer, welke?
Ik wil een nieuwe PC, desktop/notebook, daar moet ik nog even over denken.
Veel mensen vinden Apple de bom.....................
Klopt dit, of is het maar een hype?
Ik hoor nogal negatieve verhalen over Vista, hoe zit dat?
Ik ben er een beetje uit, maar wat moet er tegenwoordig op en aan zitten, processor, geheugen en weet ik wat nog meer?
Met dank voor de adviezen aan deze leek...........................
Veel mensen vinden Apple de bom.....................
Klopt dit, of is het maar een hype?
Ik hoor nogal negatieve verhalen over Vista, hoe zit dat?
Ik ben er een beetje uit, maar wat moet er tegenwoordig op en aan zitten, processor, geheugen en weet ik wat nog meer?
Met dank voor de adviezen aan deze leek...........................
- Rene van Grinsven
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goede vraag, voor goede spullen heb ik wel een paar cent over..................
Iets van €2000-3000, daar moet toch wel het 1 en ander mee te doen zijn lijkt me.................................
Ik heb nu een Dell, 7 jaar oud intussen, goed bevallen, maar technisch natuurlijk achterhaald, ook toen rond de €2K of zo
Iets van €2000-3000, daar moet toch wel het 1 en ander mee te doen zijn lijkt me.................................
Ik heb nu een Dell, 7 jaar oud intussen, goed bevallen, maar technisch natuurlijk achterhaald, ook toen rond de €2K of zo
- Rene van Grinsven
2500-3000 ?
Daar kun je heel veel mooi spul voor kopen, maar ik denk dat je dit budget niet nodig zal hebben. Met jou gebruik kun je onder de 1000euro al een mooie pc scoren. Een hele goede notebook onder de 1500 (en dan nog heb je meer dan dat je waarschijnlijk zal gaan gebruiken)
Een notebook voor internet - foto - muziek heb je tegenwoordig al voor minder dan 600 euro (15inch) een 17 inch voor zo'n 800 euro.
Wat zijn de eisen wat de flight sim voor de pc ?
Daar kun je heel veel mooi spul voor kopen, maar ik denk dat je dit budget niet nodig zal hebben. Met jou gebruik kun je onder de 1000euro al een mooie pc scoren. Een hele goede notebook onder de 1500 (en dan nog heb je meer dan dat je waarschijnlijk zal gaan gebruiken)
Een notebook voor internet - foto - muziek heb je tegenwoordig al voor minder dan 600 euro (15inch) een 17 inch voor zo'n 800 euro.
Wat zijn de eisen wat de flight sim voor de pc ?
- romo
Een flink intern geheugen is wel handig, daarvan heb ik momenteel te weinig, en dat loopt te stroef ( ik heb 512MB intern)
Wil eigenlijk ook wel een Blu ray speler, dat is nu toch de standaard.
Ik wil weer helemaal bij de tijd zijn.
Ik heb even bij Apple notebooks gekeken, niet verkeerd, maar duidelijk duurder dan de concurentie.
Iemand een mening over Apple?
Wil eigenlijk ook wel een Blu ray speler, dat is nu toch de standaard.
Ik wil weer helemaal bij de tijd zijn.
Ik heb even bij Apple notebooks gekeken, niet verkeerd, maar duidelijk duurder dan de concurentie.
Iemand een mening over Apple?
- GTRene
voor zo'n bedrag kun je zeker goed shoppen! voor de helft al wel...
Ik heb nu een packard bell media edition, heb ik nu een jaar en bevalt goed, maar ben ook niet zo'n pc freak
heeft 250GB en een 19inch scherm en was iets van onder de 800,-eu kwijt geloof ik...
ik had eerst 1 met Vista maar die heb ik terug gebracht maar nu zijn ze al verder daarmee, ik heb echter de versie maar geruild en wat bijbetaald met windows XP-media ofzo
kun je in elk geval ook allerlij cards in stoppen aan de voorkant van je tel of foto apparaat enz enz...en meerdere USB aansluitingen ook voor dat spul...
Ik heb nu een packard bell media edition, heb ik nu een jaar en bevalt goed, maar ben ook niet zo'n pc freak

ik had eerst 1 met Vista maar die heb ik terug gebracht maar nu zijn ze al verder daarmee, ik heb echter de versie maar geruild en wat bijbetaald met windows XP-media ofzo

- Rene van Grinsven
wat vind je hier van ?
Acer ASPIRE 8920G-6A4G32BN
processor: Intel core2duo T5750 (dual core)
RAM geheugen in MB: 4096
Harde schijf capaciteit in GB: 320
Beeldscherm grootte in inch: 18.4
Grafische kaart geheugen in MB: 512
DVD brander: Blu-ray combo (blu-ray spelen / dvd lezen/branden)
wireless lan B/G/N(draft)
1399,-
Acer ASPIRE 8920G-6A4G32BN
processor: Intel core2duo T5750 (dual core)
RAM geheugen in MB: 4096
Harde schijf capaciteit in GB: 320
Beeldscherm grootte in inch: 18.4
Grafische kaart geheugen in MB: 512
DVD brander: Blu-ray combo (blu-ray spelen / dvd lezen/branden)
wireless lan B/G/N(draft)
1399,-
-
OnlineWJ
Dell XPS Laptop.
(je heb ook de XPS Gaming laptops, zijn weer een stuk duurder maar niet nodig voor wat jij vraagt denk ik)
Tussen de 1000 en de 1500e voor jouw behoefte. Hangt een beetje van af of je een 15" of een 17" laptop scherm wil.
Als je echt wil Gamen enzo ermee dan zou ik voor een Desktop gaan.

Tussen de 1000 en de 1500e voor jouw behoefte. Hangt een beetje van af of je een 15" of een 17" laptop scherm wil.
Als je echt wil Gamen enzo ermee dan zou ik voor een Desktop gaan.
- VLA
Voor internet, fotos, muziek en flight sims is 2k euro echt overkill hoor. Ik bouw/verkoop regelmatig pc's voor zakelijke en partikuliere klanten en moet zeggen dat ik haast nooit boven de 1500 euro kom voor een desktop. En dan heb je echt goed spul.romo schreef:Goede vraag, voor goede spullen heb ik wel een paar cent over..................
Laptops kunnen wat duurder uitvallen als je er echt serieus mee wil gamen, maar ook voor een goede laptop zul je niet meer als 1500 kwijt zijn.
Apple kan ik je geen advies over geven, dat is niet mijn ding.
Qua pc specs zou ik gaan voor zoiets (met 2k als budget) :
intel core 2 quad Q9450
4 GB pc 6400 geheugen
1 TB harddisk
22 inch HP of Samsung widescreen LCD
Geforce GTX280 1 GB videokaart
En de daarbij benodigde dingen uiteraard zoals brander, moederbord, toetsenbord, muis etc.
Dan heb je echt wel een goed systeem waar je voorlopig mee uit de voeten kan. (is wel overkill voor hetgene waarvoor je hem gebruikt, maar ja, mocht je alsnog serieus willen gamen en HD films willen bekijken etc, dan heb je er de pc voor).
Ps ik zou zelf een pc (laten) bouwen, ben je meestal goedkoper uit, en onderdelen zijn wat makkelijker te upgraden/wisselen dan zo een kant en klare pc van bv packard hell, of HP.
Qua laptop vind ik zelf die van Sony heel erg mooi qua specs, design en mogelijkheden. Heeft ook Blu Ray. Maar dat is smaakgebonden. Kijk bv naar de Sony VAIO FZ31Z :
Specificaties:
Processor: Intel Core 2 Duo T8300 / 2.4 GHz ( Dual-Core )
Geheugen: 4 GB DDR2 667, 4 GB (max) (2x 2Gb)
Harde schijf: 300 GB - Serial ATA-150 - 4200 rpm
Scherm: 15.4" TFT 1280 x 800 ( WXGA ) - X-black
VGA Controller: NVIDIA GeForce 8600M GS - 256 MB
Webcam: Integrated - 1.3 Megapixel
Besturingsysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen (WxDxH): 35.6 cm x 25.4 cm x 3.5 cm
Gewicht: 2.8 kg
Laatst gewijzigd door VLA op 13 jul 2008, 13:12, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Ik gebruik al 5 jaar apple, en werk nu dan ook naar volle tevredenheid op een macbook pro. Overigens heeft Tom er nu ook 1. Dus hij kan vast ook wat ervaringen posten
Relatief duur, maar je krijgt er veel voor terug. Ik ben zelf overgeschakeld omdat ik Windows gewoon beu was en iets nieuws zocht. Overigens gebruik ik mijn macbook pro ook als workstation thuis > standaard + 24" scherm.
Ben erg tevreden over de afwerking,functionaliteit,gewicht en algehele kwaliteit. mac os X werkt erg intuitief dus dat sowieso al geen probleem moeten zijn.
Of je flightsims kan spelen weet ik niet, sowieso kan je altijd parallels installeren en windows draaien.. maargoed wil je dat
Volgende upgrade is zeker te weten een Mac Pro als workstation naast mijn macbook pro!
Relatief duur, maar je krijgt er veel voor terug. Ik ben zelf overgeschakeld omdat ik Windows gewoon beu was en iets nieuws zocht. Overigens gebruik ik mijn macbook pro ook als workstation thuis > standaard + 24" scherm.
Ben erg tevreden over de afwerking,functionaliteit,gewicht en algehele kwaliteit. mac os X werkt erg intuitief dus dat sowieso al geen probleem moeten zijn.
Of je flightsims kan spelen weet ik niet, sowieso kan je altijd parallels installeren en windows draaien.. maargoed wil je dat

Volgende upgrade is zeker te weten een Mac Pro als workstation naast mijn macbook pro!
- romo
-
Moeilijk zeggen, mijn vorige powerbook (macbook pro voorloper, ook alu) was 4 jaar oud en in theorie nog niet versleten. Prestaties zijn gewoon top te noemen en erg feauture rijk. Wat ga je er mee doen is de vraag he? Ik heb hem gekocht omdat ie relatief bullet proof is (vorige laptops versleten snel bij mij, toetsenbord/behuizing/scherm/batterij) en ik dus een os X fan ben.
Ga je vergelijkbaar Lenovo/Sony Vaio model configureren komen ze echt wel in dezelfde prijs range.
Inderdaad zijn er nauwelijks virussen voor Apple/Unix maargoed, ik heb op windows pc's ook nog nooit een virus gehad.
Ga je vergelijkbaar Lenovo/Sony Vaio model configureren komen ze echt wel in dezelfde prijs range.
Inderdaad zijn er nauwelijks virussen voor Apple/Unix maargoed, ik heb op windows pc's ook nog nooit een virus gehad.
-
Als ik hoor wat je doet, dan is een budget van 2000 euro echt veel. Dat hoef je niet op te maken. Ik had 1,5 jaar terug een PC gekocht voor 1200 euro (excl. beeldscherm want dat had ik al) en dat was al behoorlijk dik. Voor wat internetten en mp3tjes afspelen heb je weinig nodig, voor een paar honderd euro koop je al een hele vlotte pc.
Apple werkt verder erg mooi, zeker OS X werkt gemakkelijk. Je hoeft voor veel dingen wat minder te klooien bijv. aansluiten op WIFI gaat bijzonder gemakkelijk.
Maargoed, ik heb ook geen problemen met Windows pc's. Ook Vista vind ik prima, snap eigenlijk niet waar de kritiek vandaan komt.
Je zou eens naar een iMac kunnen kijken, zijn snel, geintegreerd beeldscherm en werkt prima. Als je voor een PC gaat dan zijn er genoeg opties en kun je bijv. weer bij Dell shoppen.
Alleen voor Flight Simulator heb je wel een dikke PC nodig maar als dat op je huidige PC ook al goed gaat dan zal het op een nieuwe zeker vlot draaien. Al kun je daarvoor misschien beter een desktop nemen omdat daar vaak een betere grafische kaart inzit.
Ik heb inderdaad altijd Windows gebruikt (en daarvoor natuurlijk Dos). Tijdje terug wilde ik een laptop en heb toen voor Apple gekozen. Voordeel voor mij was dat alle software die ik gebruik (vnl. Adobe) ook voor Apple gemaakt is. Verder was de uitwisseling vroeger kut tussen Apple en PC maar ook dat is tegenwoordig geen probleem meer.Christoph schreef:Ik gebruik al 5 jaar apple, en werk nu dan ook naar volle tevredenheid op een macbook pro. Overigens heeft Tom er nu ook 1. Dus hij kan vast ook wat ervaringen posten
Apple werkt verder erg mooi, zeker OS X werkt gemakkelijk. Je hoeft voor veel dingen wat minder te klooien bijv. aansluiten op WIFI gaat bijzonder gemakkelijk.
Maargoed, ik heb ook geen problemen met Windows pc's. Ook Vista vind ik prima, snap eigenlijk niet waar de kritiek vandaan komt.
Je zou eens naar een iMac kunnen kijken, zijn snel, geintegreerd beeldscherm en werkt prima. Als je voor een PC gaat dan zijn er genoeg opties en kun je bijv. weer bij Dell shoppen.
Alleen voor Flight Simulator heb je wel een dikke PC nodig maar als dat op je huidige PC ook al goed gaat dan zal het op een nieuwe zeker vlot draaien. Al kun je daarvoor misschien beter een desktop nemen omdat daar vaak een betere grafische kaart inzit.