Tom, door externe partij laten doen neem ik aan die calibra tie?Tom schreef:Je moet em eigenlijk laten calibreren. Die Dell schermen zijn standaard echt ontzettend bout met standaardprofiel (bij meerdere Dell-schermen op de zaak gehad).Knot schreef: Vind dat het wit van de Dell 22inch ook wat roze achtig is.
Na calibratie zijn ze vaak top.
Enige nadeel is wide gamut schermen, het kleurmanagement van XP ondersteund dat niet, ik heb op de zaak bij een collega zo'n scherm naar iemand anders moeten doorschuiven. Slecht van Microsoft. Vista schijnt er wel goed mee om te gaan.
Pc Scherm
- Knot
-
Wij hebben hier op de zaak zo'n calibratieding, dan krijg je een kleurprofiel dat je in windows gebruikt.
http://shop.colourconfidence.com/sectio ... 10e4bace33
kost 150 euro zo'n ding, al is dat op een gewoon kantoor natuurlijk onzin, maargoed zou jouw probleem wel oplossen.
http://shop.colourconfidence.com/sectio ... 10e4bace33
kost 150 euro zo'n ding, al is dat op een gewoon kantoor natuurlijk onzin, maargoed zou jouw probleem wel oplossen.
- Tom V
Je kunt daar apparaten voor kopen, zoek maar eens op Spyder3pro .Knot schreef:Tom, door externe partij laten doen neem ik aan die calibra tie?Tom schreef:Je moet em eigenlijk laten calibreren. Die Dell schermen zijn standaard echt ontzettend bout met standaardprofiel (bij meerdere Dell-schermen op de zaak gehad).Knot schreef: Vind dat het wit van de Dell 22inch ook wat roze achtig is.
Na calibratie zijn ze vaak top.
Enige nadeel is wide gamut schermen, het kleurmanagement van XP ondersteund dat niet, ik heb op de zaak bij een collega zo'n scherm naar iemand anders moeten doorschuiven. Slecht van Microsoft. Vista schijnt er wel goed mee om te gaan.
- Tom V
Scheelt inderdaad alles, ik had het laatst ook per ongeluk na Vista installatie. Gevolg was een rossige kleur overal in windows. Adobe RGB (1998) schijnt een goede standaard te zijn, heb deze dan ook ingesteld, ben er erg tevreden over.Tom schreef:Wat je ook kan proberen is naar een goed kleurprofiel zoeken op de site van Dell of op een bijgeleverde cd... geen idee of ze dat erop zetten maar waarschijnlijk heb je nu een standaard Windows kleurenprofiel.
-
AdobeRGB heeft een groter kleurbereik alleen jouw monitor kan dat niet weergevenTom944 schreef: Scheelt inderdaad alles, ik had het laatst ook per ongeluk na Vista installatie. Gevolg was een rossige kleur overal in windows. Adobe RGB (1998) schijnt een goede standaard te zijn, heb deze dan ook ingesteld, ben er erg tevreden over.

- Tom V
Ik geloof je meteenTom schreef:AdobeRGB heeft een groter kleurbereik alleen jouw monitor kan dat niet weergevenTom944 schreef: Scheelt inderdaad alles, ik had het laatst ook per ongeluk na Vista installatie. Gevolg was een rossige kleur overal in windows. Adobe RGB (1998) schijnt een goede standaard te zijn, heb deze dan ook ingesteld, ben er erg tevreden over.

- bartje325i