Politie agente buiten dienst doodgeschoten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Politie agente buiten dienst doodgeschoten

Bericht door RVV » 11 jul 2008, 17:18

Onderwerp zal de meesten wel bekend zijn.

http://www.nu.nl/news/1650250/13/Hogere ... e_was.html

Toen ik het hoorde, was mijn eerste reactie wat bezielt iemand om een ander zomaar dood te schieten.. maar mijn tweede reactie was, waarom heeft die agente dat risico genomen ? Ook al wist ze waarschijnlijk op dat moment niet dat ze een risico nam.

Persoonlijk vind het behoorlijk dom, om ergens in de nacht, in je burgerkloffie met je politiepasje te gaan zwaaien naar iemand waarvan je geen idee hebt wat ie in zijn kop heeft.

Ikzelf ben ook wel eens op zo'n manier aangehouden, en vind het bloedirritant.. maar ik hou me rustig en loop niet met wapens op zak.. maar zo'n aap die toevallig ook nog eens voortvluchtig was.. extreem kort lontje dan.

Mischien iets minder vaak denken dat je 24 uur per dag politie agent moet zijn :roll:

Die vent zelf, mogen ze uiteraard levenslang opsluiten.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 jul 2008, 17:23

Onvoorstelbaar.....

Metchu

Bericht door Metchu » 11 jul 2008, 17:24

wat heeft het voor zin om agent te zijn, als je bang bent voor de risico's ....

Het is haar taak. je bent 24 uur agent. Als zij dronken achter het stuur zit wordt ze ook afgerekend op het feit dat ze een agente is overdag bijvoorbeeld. Je kan haar nergens de schuld van geven in dit geval, die kerel zit gewoon 100% fout.

Waar gaat het heen als een agent al bang is iemand die dronken achter het stuur staande te houden, in burger of niet.

wjn

Bericht door wjn » 11 jul 2008, 17:28

Als een agent(e) niet eens iemand aan durf te houden idd., dan kun je meteen alles opdoeken.

Voor dit soort duidelijke daders mogen ze de lijfstraffen weer invoeren. Rechterhand eraf of zo.

RVV

Bericht door RVV » 11 jul 2008, 17:39

uiteraard heeft zij geen schuld. Maar mij lijkt dat je van te voren toch wel een risico calculatie maakt. In je eentje druk je ook geen muur om.

hoe sterk is het contrast met de politie in de states.. iedereen kent wel die beelden als iemand word aangehouden. pistool op de holster, of zelfs getrokken, altijd met 2 agenten zodanig herkenbaar.

Dit is geen USA, maar er lopen hiero netzo goed idioten rond wat wel weer blijkt.

Probleem is ook, (denk ik) dat er veel minder een gezagsverhouding is tussen een agent in burger, in burger auto en ook nog eens in het donker.. deze gek dacht dat ze hem moest hebben. Een pasje ofzo geeft natuurlijk geen enkele bescherming wat blijkt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jul 2008, 18:09

Nou moet me toch even van het hart dat ik het absoluut niet met deze stelling eens ben Rico. Het is in deze agente te prijzen dat ze zelfs buiten werktijd haar plicht deed, wat dat betreft kunnen veel andere agenten een voorbeeld aan haar nemen. Dat het teveel risico was is achteraf makkelijk praten, je verwacht natuurlijk ook niet dat iemand gelijk gaat lopen schieten als je een verdachte auto aanhoudt. Achteraf is alles makkelijk, je moet maar zo denken dat 999 op de 1000 aanhoudingen wel zonder een centje pijn gaan.

Als dit soort staandehoudingen niet meer kunnen wegens teveel risico, dan is het einde echt zoek en hebben de criminelen vrij spel.

Ik zeg hulde voor deze moedige agente en de hoogste boom voor meneer de schietende Antiliaan.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 11 jul 2008, 18:15

Helemaal eens Wouter!

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 11 jul 2008, 18:18

Bericht aangepast wil niet overkomen als een racist, wat ik niet ben. Wordt wel helemaal scheidziek van sommige bevolkingsgroepen hier.....

Dexter

Bericht door Dexter » 11 jul 2008, 18:22

Het verschil tussen Amerika en Nederland is dat ze daar altijd verwachten dat iemand gewapend is.
Hier denken sommige agenten (M/V) dat ze met een grote mond, een vadsig lijf en een oorbel in dankzij dat uniform toch wel het nodige respect afdwingen.
NOT!!!

Overigens ben ik van mening dat de agente in kwestie wel juist heeft gehandeld, maar tegelijkertijd ook een grove inschattingsfout heeft gemaakt.
Immers, zij belde voor de staandehouding met het wijkbureau om te melden wat ze van plan was te gaan doen, maar verzuimde om te vragen of er nog bijzondere dingen hadden plaatsgevonden.
Had zij haar portofoon bij gehad dan was ze waarschijnlijk wel wijzer geweest.
Maar goed, het is achteraf altijd erg gemakkelijk praten....

Voor wat betreft de uitspraak van Rico: Agenten zijn geen 24 uur per dag met hun werk bezig denk ik, (of er moet iets ernstigs gebeuren) maar ze laten de kans op een bekeuring die meetelt op hun conto nooit lopen.
Met dit als resultaat......:cry:

Mod modus aan.

Gaarne geen expliciete uitspraken over ras of nationaliteit!

Mod modus uit.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jul 2008, 18:23

Mike R32 schreef:Wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar het zijn weer die k*t buitenlanders. Net als de overval in Groningen deze week, gelukkig zijn de daders(gewapend) gepakt bij Joure en met een foto in de krant. Je raad het al, opnieuw antilianen of iets wat er op lijkt.
Nee dat zie je verkeerd :) , die overvallers waren kansjongeren uit Ella's pretwijken die door ons asociale beleid geen eerlijke kans op de arbeidsmarkt hebben gekregen en daardoor met goedkeuring van links Nederland nu proletarisch mogen winkelen. 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jul 2008, 18:45

Laat een agent dan a.u.b. ook 24/7 de mogelijkheid hebben hun wapen te dragen. Voor bepaalde groepen is een mensenleven nu eenmaal erg weinig waard :cry: :cry: Doodstraf zou voor dit soort notoire gasten een zegen zijn voor de maatschappij, opgeruimd staat netjes.

Familie en vrienden van de agent sterkte met het verwerken van dit grote verlies.......... helaas zal deze mijnheer over een paar jaartje weer vrolijk rondlopen om de maatschappij te verrijken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jul 2008, 18:48

[img:965:609]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... wapend.jpg[/img]

:shock: :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

En Ellah wat hebben we hierop te zeggen...........

Michel

wjn

Bericht door wjn » 11 jul 2008, 19:06

Dexter schreef:Voor wat betreft de uitspraak van Rico: Agenten zijn geen 24 uur per dag met hun werk bezig denk ik, (of er moet iets ernstigs gebeuren) maar ze laten de kans op een bekeuring die meetelt op hun conto nooit lopen.
Wat een gelul, als ze onderweg zijn naar hun werk en dan een over de straat zwalkende auto maar gewoon moeten laten rijden ???

En dan later zeker roepen, als het fout gaat, dat de politie er niets aan doet.

Nogmaals wat mij betreft moet eens duidelijk worden gemaakt dat dit soort dingen in NL niet getolereerd worden. Stel maar een voorbeeld nu.

Trouwens van een andere bron begrepen dat deze "verdachte" zichzelf aangegeven heeft, toen bekend werd dat de agente was overleden. Als dat klopt, was het dus echt niet de bedoeling. Maar het is wel duidelijk in welk milieu die "verdachte" zich dan begeeft, als die schiet op iemand die hem 's avonds aanhoudt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2008, 19:21

Over staandehouding buiten werktijd gesproken, bij de supermarkt hier in het dorp heeft een jaar of wat geleden iemand iets geflikt (weet niet meer precies wat) en laat nou net een ook hier wonende agent boodschappen aan het doen zijn maar buiten zijn diensttijd. Vent word dus in de houdgreep genomen en voorgeleid, wat denk je dat het vonnis was?
"MENEER U MAG WEER GAAN WANT DE AGENT DIE U VAST HIELD DEED DAT NIET ONDER DIENSTTIJD EN MOCHT U DUS NIET IN DE BOEIEN SLAAN" :shock: :evil: ......
Vanaf toen heb ik nooit geen enkel vertrouwen meer gehad in het kromspraak systeem van dit godvergeten kloteland :? :evil: Agenten gaat nog wel omdat ik op 2 lokale parkeerkloten na die overal de pik op hebben alleen fatsoenlijke exemplaren tegengekomen ben, zelfs toen ik even zonder gordel een kleine boodschap ging doen en nét toen ik bij de doorgaande weg aan kwam een politiewagen aan mijn neus voorbij zag rijden.
Wat ik over het voorval uit dit topic vind kan ik maar beter voor me houden anders krijg ik meteen een IP ban aan mijn broek...........
Wouter81 schreef:Nou moet me toch even van het hart dat ik het absoluut niet met deze stelling eens ben Rico. Het is in deze agente te prijzen dat ze zelfs buiten werktijd haar plicht deed, wat dat betreft kunnen veel andere agenten een voorbeeld aan haar nemen. Dat het teveel risico was is achteraf makkelijk praten, je verwacht natuurlijk ook niet dat iemand gelijk gaat lopen schieten als je een verdachte auto aanhoudt. Achteraf is alles makkelijk, je moet maar zo denken dat 999 op de 1000 aanhoudingen wel zonder een centje pijn gaan.

Als dit soort staandehoudingen niet meer kunnen wegens teveel risico, dan is het einde echt zoek en hebben de criminelen vrij spel.

Ik zeg hulde voor deze moedige agente en de hoogste boom voor meneer de schietende Antiliaan.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 jul 2008, 19:30

Michel Pol schreef:[img:965:609]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... wapend.jpg[/img]

:shock: :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Michel
Ik heb les van hem gehad afgelopen semester 8)

Dexter

Bericht door Dexter » 11 jul 2008, 20:01

wjn schreef:
Dexter schreef:Voor wat betreft de uitspraak van Rico: Agenten zijn geen 24 uur per dag met hun werk bezig denk ik, (of er moet iets ernstigs gebeuren) maar ze laten de kans op een bekeuring die meetelt op hun conto nooit lopen.
Wat een gelul, als ze onderweg zijn naar hun werk en dan een over de straat zwalkende auto maar gewoon moeten laten rijden ???

En dan later zeker roepen, als het fout gaat, dat de politie er niets aan doet.

Nogmaals wat mij betreft moet eens duidelijk worden gemaakt dat dit soort dingen in NL niet getolereerd worden. Stel maar een voorbeeld nu.

Trouwens van een andere bron begrepen dat deze "verdachte" zichzelf aangegeven heeft, toen bekend werd dat de agente was overleden. Als dat klopt, was het dus echt niet de bedoeling. Maar het is wel duidelijk in welk milieu die "verdachte" zich dan begeeft, als die schiet op iemand die hem 's avonds aanhoudt.
Nee, dat hoor je mij niet zeggen.
Wat ik zeg is dat dit mogelijk als een appeltje-eitje is ingeschat door de agente en dat ze daarom nu de ultieme prijs voor haar misrekening heeft betaald.
Er was mogelijk niets mis met haar insteek om de bestuurder van een zwalkende auto aan te houden(dat zullen we nooit meer te weten komen) maar ik denk toch dat zoiets bij veel agenten niet het geval is....uiteindelijk moeten ze aan het eind van het jaar hun quotum aan bonnen hebben om voor bevordering in aanmerking te komen om maar wat te noemen.

Dat er eens een keer paal en perk zou moeten worden gesteld aan het tolereren van allerhande zaken is mij al veel langer duidelijk dus daarmee ben ik het volledig met je eens.

Wat ik al zei: Ze heeft een grove inschattingsfout gemaakt en kan het niet meer navertellen.
Dat de verdachte zichzelf heeft aangegeven is waarschijnlijk omdat hij wel wist dat ze hem snel zouden vinden.
Hij was immers op de vlucht van een schietincident waarbij al duidelijk was om wie het ging en hij zag ook wel in dat zichzelf nog langer verstoppen op de plaats waar hij is gearresteerd geen zin zou hebben.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 11 jul 2008, 20:04

Als je een inschattingsfout al met je leven moet bekopen :?
Er lijkt me iets goed mis in dit land!

Dexter

Bericht door Dexter » 11 jul 2008, 20:13

Mike R32 schreef:Als je een inschattingsfout al met je leven moet bekopen :?
Er lijkt me iets goed mis in dit land!
Wat er mis is is dat we een politiemacht hebben die geen dienstwapen mag trekken laat staan gebruiken.
We leven goddomme niet meer in de gezellige jaren '50 van de vorige eeuw, het is hoog tijd voor meer bevoegdheden voor de politie op dat vlak! :x

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 11 jul 2008, 20:19

De politie mensen willen maar al te graag, alleen weer opnieuw de NL wet uit de middeleeuwen.

stefan740

Bericht door stefan740 » 11 jul 2008, 20:21

Mijn eerste reactie was, hoe heeft die agente de persoon dan aangehouden. Naast de auto gaan rijden en roepen politie stoppen?

Maar het is natuurlijk tragisch dat dit gebeurt in nederland. En niet de schuld van de agente uiteraard.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 11 jul 2008, 20:29

Michel Pol schreef:[img:965:609]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... wapend.jpg[/img]

Michel
Ik heb van een broer van een tante gehoord dat een arrestatieteam een gewapende neger heeft aangehouden.. :?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 jul 2008, 21:46

Michel Pol schreef:<pic>

Michel
Wat een bull zeg. Dan arresteren ze in het kader van positieve discriminatie zeker alleen degenen aan waarvan ze 100% zeker weten dat ze een wapen hebben? Maar ja van een reformatorisch blad moeten we ook niet veel verwachten natuurlijk.

100% Is iedereen, zonder uitzondering, dus ook een fraude gevalletje of wat parkeerboetes niet betaald. Het gaat echter niet over alle arrestatieteams in de Randstad, maar slechts één, dus het kan zijn dat ze in een zeer verkeerde wijk zitten(dan nog is het zeeeer twijfelachtig). Maar dit zomaar plaatsen zonder na te denken vind ik journalistiek nou niet bepaald hoogstaand. Vind het eerlijk gezegd ook niet mod-estiek hoogstaand. :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 jul 2008, 21:52

Ja man. :( Heb dit verhaal gevolgd heel de midaag/avond gister op de verschillende journalen gevolgd.

Zoals hierboven al is vermeld, bleef ik een beetje verbaast na het verslag van HartvanNederland.
Het aantal omgekomen agenten is damn laag. :shock: (godzijdank natuurlijk)
Amerika als referentie. Ik ben met de Amerikaanse media opgegroeid.

Plaats reactie