Waarom zijn er geen kleine coupe's meer ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Waarom zijn er geen kleine coupe's meer ?

Bericht door RVV » 04 aug 2006, 11:56

Dan bedoel ik een coupe met traditionele kofferbak ? Dus ala 3 serie coupe maar dan een klasse kleiner.

Honda had indertijd de civic coupe, mooie laag gelijnde auto gebasseerd op de 3 deurs hatchback. Of bv de vorige opel Astra coupe.

Maar volgens mij is er nu geen fabrikant meer die vandaag de dag zijn vingers brand aan een kleine coupe, ja soms maken ze van een 3 deurs uitvoering iets wat voor coupe moet doorgaan, maar het lijkt in de verste verte niet op een tradionele coupe. Maar de Coupe cabrio varianten ofwel CC uitvoeringen leveren ze wel allemaal.

is de kleine traditionele coupe helemaal dood ?

Anno 2006, elke niche lijkt wel opgevuld te worden, MPV's in alle soorten en maten SAV's, SUV's, sportcoupe's, alle denkbare carroserievarianten bedenk het maar. maar de kleine tradionele coupe ?

Volgens AMS komt er een coupe variant van de 1 serie, maar volgens hun is het een afgeleide 3 deurs variant van de deurs uitvoering. :cry:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 aug 2006, 12:22

Ik vind het ook jammer, ik ben geen MB man, verre van, maar ik kijk toch met een scheeft oog naar de SLK .
Het lijkt me toch een leuke markt, maar blijkbaar is de wens de vader van de gedachte

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 aug 2006, 12:53

Erg jammer (sedan-(om het onderscheid te maken met echte sportwagens met lage neus))coupé's vind ik absoluut de mooiste en beste carrosserievorm die er bestaat. Daar zouden er veel en veel meer van moeten zijn. :cry:

allen

Bericht door allen » 04 aug 2006, 17:01

Omdat de mensen steeds groter worden? De Civic die voor de huidige paasei uitgebracht was had een coupé. De zogenoemde coupé was op het oog iig niet kleiner dan een e36.

Kleine coupé versies bestaan en komen gewoon niet meer omdat je anders niet meer tussen de 46 airbags en dwarsbalken kunt zitten.

Jan Visser

Re: Waarom zijn er geen kleine coupe's meer ?

Bericht door Jan Visser » 05 aug 2006, 17:50

Rico v Velzen schreef:Honda had indertijd de civic coupe, mooie laag gelijnde auto gebasseerd op de 3 deurs hatchback.

is de kleine traditionele coupe helemaal dood ?
Nee de kleine coupe is niet dood.

En honda heeft nog steeds een Civic coupe.Alleen niet hier :?

[img:456:342]http://automobiles.honda.com/images/ban ... large1.jpg[/img]

Plaats reactie