'Snoeiharde aanpak verkeershufters'

Dit is ons algemene autoforum.
Marc R

Bericht door Marc R » 10 jul 2008, 11:23

Kijk dat ze de ergste verkeershufters aanpakken vind ik niet erg, MAAR WAAR LIGT DE GRENS?

Want we zijn in dit land al een verkeers hufter als we 2km te hard rijden....check Wegmisbruikers....

MAW weer een reden om de automobilist snoeihard aan te pakken als ze ook maar iets over de schreef gaan.

Daar draait het allemaal om,uitzuigers... :evil:

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2008, 11:24

En wie heeft hier geen domme dingen gedaan toen ie 18-19 was? Je bent jong en moet nog ervaring opdoen.
Er zijn genoeg echt foute boomklevertjes die dood willen, maar iemand die jong is en net z'n rijbewijs heeft maakt eerder (stomme) fouten. So be it.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2008, 11:26

Ik hoorde net het nieuws op TV...

weer regeltjes erbij alsof we er nog niet genoeg hebben, en dan nog zeggen mensen...tja regels zijn regels...wake up!

regels zijn gemaakt door mensen, maar steeds weer meer verstikkende regels daar werk je gekke dingen mee in de hand, mensen die extreem eruit gaan springen.

toen in het nieuws hoorde dacht ik meteen aan Engelse toestanden, dus rijden zonder rijbewijs en hard wegrijden als je een politie auto ziet, verder kun je je dan niet verzekeren enz dus ze rijden weg bij ongelukken enz enz en dat gaat dan hard...levensgevaarlijk.

en dat terwijl zo sprak de nieuwslezer NL al het veiligste land is met in verhouding de minste verkeersdoden...nahja zeg, blijf met je handen van ons rijbewijs af, das nog het beetje vrijheid wat we hebben om het wat leefbaar/aangenaam te maken.

Ik weet wel, als ik een Politie auto zie of denk dat is er 1 terwijl ik volgens de regels te hard heb gereden qua snelheid, dan zou ik proberen nog harder weg te rijden...(hoop ik) stelletje eikels.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 jul 2008, 11:26

Marc RS4 schreef:Kijk dat ze de ergste verkeershufters aanpakken vind ik niet erg, MAAR WAAR LIGT DE GRENS?
Lees het bericht nog eens :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jul 2008, 11:30

Geelhoed schreef:
Marc RS4 schreef:Kijk dat ze de ergste verkeershufters aanpakken vind ik niet erg, MAAR WAAR LIGT DE GRENS?
Lees het bericht nog eens :wink:
Sorry geelhoed je hebt gelijk, ik druk me verkeerd uit, ik wil eigenlijk zeggen dat we tegenwoordig al zo erg snel een verkeershufter zijn.

Die grens van 30km/h zal Eurlings binnen de kortste keren naar beneden trekken zodat je bij 15km/h je roze papiertje al kan verscheuren.

Knot

Bericht door Knot » 10 jul 2008, 12:19

Tom schreef:En wie heeft hier geen domme dingen gedaan toen ie 18-19 was? Je bent jong en moet nog ervaring opdoen.
Er zijn genoeg echt foute boomklevertjes die dood willen, maar iemand die jong is en net z'n rijbewijs heeft maakt eerder (stomme) fouten. So be it.
Eens... ben zelf ook erg fout bezig geweest. Met drank op achterstevoren in de berg gespint komen te staan vlak langs een paal.. en daar dan nu langsrijden en jezelf verbazen waarom toen de wielen niet afgebroken waren door de 10cm hoge stoeprand etc.... Dragrace midden in de bebouwde kom enz enz...

Maar wat moeten we dan, tussen de 18 en 20 maximaal 1 passagier? Dan kan het nogsteeds grof fout lopen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 jul 2008, 12:20

Het kan aan mij liggen maar ik heb me op die leeftijd nooit zo misdragen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jul 2008, 12:22

Geelhoed schreef:Het kan aan mij liggen maar ik heb me op die leeftijd nooit zo misdragen.
+1

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2008, 12:28

Tom schreef:En wie heeft hier geen domme dingen gedaan toen ie 18-19 was? Je bent jong en moet nog ervaring opdoen.

Ik uiteraard ook, ik ben niet roomser dan de paus, maar men zou meer aandacht kunnen besteden aan beginnende bestuurders.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 10 jul 2008, 13:00

romo schreef:
Geelhoed schreef:Het kan aan mij liggen maar ik heb me op die leeftijd nooit zo misdragen.
+1
+1

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2008, 13:38

Nee maar je reed ook verre van perfect toch?

Je moet je grenzen nog aftasten en dat doe je niet door als een bejaarde door het verkeer te gaan.
Ik zeg ook niet dat iedereen levensgevaarlijke capriolen uit liep te halen, maar wel dat je teveel of (achteraf) onnodige risico's nam. Bijvoorbeeld dat je nog niet zo goed snelheid kunt inschatten, of inhalen waar het eigenlijk niet kan.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jul 2008, 13:42

Wat is misdragen?

40 km te hard op een lege A9 om 03:00 op maandagochtend?

N.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 10 jul 2008, 14:31

Wie drie keer veel te hard rijdt - meer dan 30 kilometer per uur en op de snelwegen meer dan 40 kilometer boven de maximumsnelheid - raakt zijn rijbewijs automatisch kwijt. Hetzelfde gebeurt bij bumperkleven, aldus Eurlings, 'of als je anderen voortdurend snijdt'.
Was dat ook niet al zo?
Tsja je bent wel een hufter hoor als je 130 rijdt waar je 100 mag.. .wat soms niet eens duidelijk aangegeven is waardoor je voor je gevoel slechts 10 km/h te snel rijdt...

En doen we ook nog wat met mensen die bijvoorbeeld een ton per jaar op de weg zitten, die zitten hier veel sneller op dan opa die 5000 km per jaar rijdt en daarbij 10maal brokken maakt.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 jul 2008, 14:34

Tom schreef:
Dat doe ik nog steeds niet: http://www.youtube.com/watch?v=j226owE55z8

Hunter

Bericht door Hunter » 10 jul 2008, 14:43

Geelhoed schreef:Dat doe ik nog steeds niet: http://www.youtube.com/watch?v=j226owE55z8
Midland race circuit??? Tricky nat baantje...

En ik als vent van 25 met een aangepaste auto, wordt vaak meteen gezien als asociaal... Al rij ik 100, waar je 120 mag...
Helaas krijg ik veel te maken met vooroordelen en denkt iedereen snel dat ik altijd veel te hard rij...

Denk dat in iedere leeftijdscategorie wel grote groepen asicoale rijders zitten...

Ik denk dat de meeste doden vallen door vermoeidheid en/of alcolholgebruik??? (niet goed opletten op de weg)

René130i

Bericht door René130i » 10 jul 2008, 14:59

Geelhoed schreef:
Tom schreef:
Dat doe ik nog steeds niet: http://www.youtube.com/watch?v=j226owE55z8
Hou es op met filmpjes posten van een westfield ! :oops:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jul 2008, 15:07

Ik heb er niets op te zeggen...

Nou, ik WIL er niets op zeggen...

Mack

Bericht door Mack » 10 jul 2008, 15:11

Mark de Jager schreef:En ik als vent van 25 met een aangepaste auto, wordt vaak meteen gezien als asociaal... Al rij ik 100, waar je 120 mag...
Helaas krijg ik veel te maken met vooroordelen en denkt iedereen snel dat ik altijd veel te hard rij...
Same here... 27 en Ford Mustang. Dan ben je al snel asociaal (al zit ik er regelmatig keurig in pak in).

Al zo vaak gezien: twee banen worden 1 baan, dan moet je ritsen. Dan kun je met een Amerikaanse auto nog zo lang met je knippertje aan blijven staan: kans is groot dat niemand je ertussen laat. Als je hem er dan ten einde raad zelf maar tussengooit, dan zie je iedereen denken "daar heb je weer zo'n aso in zo'n Amerikaan..."

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2008, 15:52

LOL @ Rico knettergroot formaat :) :lol: :P

- verkeersdoden Nederland laag niveau t.o.v. rest van wereld
- onderzoek naar causaal verband doden/rijsnelheid ontbreekt
- onderzoek naar causaal verband doden/leeftijd (bejaard) ontbreekt
- vallen 100x meer onnodige doden op andere terreinen (zorg, ziekenhuizen, onnodige fouten bij operaties, zelfmoord etc)

kortom: it's all about priorities ... weer iets om trots om te zijn.

wjn

Bericht door wjn » 10 jul 2008, 17:08

Denk dat er meer doden vallen vanwege te weinig afstand houden dan vanwege snelheidsoverschreidingen.

Laat dat nou 0,0%** van de verkeersboetes uitmaken.
(Want, quote, het is te lastig.)

** Leuk hé statistiek, omdat het aantal boetes voor snelheid bovenproportionaal is, vallen de rest van de verkeersboetes in het niet.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 10 jul 2008, 17:12

Rico v Velzen schreef:tja de laatste dagen lees ik en hoor ik allemaal dit soort berichten:

Bejaarden die zichzelf doodrijden, die anderen de dood injagen.. zijn dat nou allemaal van die asociale sneheidsduivels ?

Bijna nooit maar capabel om deel te nemen aan het verkeer zijn ze niet.

Oplossing ? Weet het ook niet gelijk, maar als men minder verkeersdoden wilt moet men het in de hoek zoeken waar het beste resultaat valt te behalen.

Een voorbeeld de opa van mijn vrouw is dement, beste man weet soms niet eens de WC te vinden.. maar hij mag nog wel :shock: autorijden (formeel dan) want hij heeft nog steeds een auto en een rijbewijs. Als hij morgen zou besluiten om te gaan rijden is er geen hond die hem tegen kan houden. Gelukkig doet hij niet meer.

Dode en gewonden bij ongeval in Epe
Uitgegeven: 8 juli 2008 22:57
Laatst gewijzigd: 9 juli 2008 08:31

EPE - Door een verkeersongeval dinsdagmiddag in Epe zijn een 60-jarige fietser uit Jubbega (Friesland) een 47-jarige vrouw uit Lippenhuizen (Friesland) om het leven gekomen. Twee andere fietsers zijn zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht, meldde de politie.

Dodelijk ongeval Epe

Op de Langeweg botsten rond half vijf een auto en de vier fietsers, twee echtparen uit Jubbega en Lippenhuizen, op elkaar. De man overleed ter plaatse. De vrouw overleed later aan haar verwondingen.

De 85-jarige automobilist uit Epe had de fietsers te laat opgemerkt. Nadat hij hen had geschept, raakte hij van de weg en kwam via een weiland in een sloot terecht. Ook hij raakte gewond, maar kon ter plaatse aan zijn verwondingen worden geholpen.

(c) ANP
wo 09 jul 2008, 14:03

STAPHORST - Door een ongeval dinsdagavond op de A28 bij Staphorst zijn een 84-jarige vrouw en een 83-jarige man uit Wageningenom het leven gekomen. Twee andere inzittenden raakten zwaargewond, zo heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

De vrouw overleed dinsdag ter plaatse. De man is woensdag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken.

De auto was met vier inzittenden op weg in de richting van Zwolle. Na de afrit Staphorst raakte de bestuurder, waarschijnlijk na krachtig remmen, de macht over het stuur kwijt, waardoor de auto in de sloot naast de weg terechtkwam. De bestuurder, een 49-jarige man uit Ede, en een 90-jarige vrouw uit Wageningen liggen nog in het ziekenhuis
Bejaarde rijdt tijdens parkeren echtgenote dood
Uitgegeven: 24 juni 2008 19:30
Laatst gewijzigd: 24 juni 2008 19:30

DINXPERLO - Een bejaarde automobilist uit Doetinchem heeft dinsdagmiddag in Dinxperlo tijdens het parkeren zijn echtgenote doodgereden. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De 80-jarige man liet zijn 82-jarige vrouw uitstappen en wilde vervolgens parkeren in de Emmastraat.

Botsing

Volgens de politie is er toen iets misgegaan. De auto reed eerst achteruit en kwam in botsing met de echtgenote. Daarna schoot het voertuig vooruit, ramde een andere auto en botste vervolgens tegen de pui van een woning.

Overleden

De vrouw is ter plaatse aan haar verwondingen overleden, het huis is zo zwaar beschadigd dat een gevel moet worden gestut. De bestuurder bleef ongedeerd en is in shocktoestand naar het ziekenhuis overgebracht.

Het is niet duidelijk of de man onwel was geworden of een rijfout heeft gemaakt.

(c) ANP
Eens, Zelfde verhaal met de oma van mijn vriendin...Heeft al enkele(gelukkig eenzijdige) ongelukken gehad, boompje geraakt, door de muur van de schuur heengereden, van de weg geraakt... Maar mag nog steeds autorijden, officieel dan. Haar kinderen hebben de auto maar verkocht, want ze kan het toch niet laten.
Er zullen best wat bejaarden zijn die prima kunnen rijden, maar daar meot gewoon streng op gekeurd worden.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 jul 2008, 17:52

Mack schreef:Hoeveel ongelukken gebeuren er door plotseling remmen voor flitspalen???

[img:462:640]http://www.truckstardakar.nl/iep/a6_1.jpg[/img]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :idea:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 10 jul 2008, 18:04

-1

Gijzer

Bericht door Gijzer » 10 jul 2008, 18:08

Lol @ opa... :lol: :lol: :lol: :lol:

+/- 1.. ofzo.

I'm with opa in ieder geval.

wjn

Bericht door wjn » 10 jul 2008, 18:10

Geelhoed schreef:
Rico v Velzen schreef:18 en 19 jarigen zou men iets aan moeten doen, en de 75 plussers dus.
Jup.
jaja

En dan krijg je acties dat de leeftijd voor rijbewijzen maar verhoogd moet worden naar 21. Kan een land doen en logische redenatie toch, meteen 18% minder verkeersdoden??

Je gezond boeren verstand zegt al dat het niet zo is, het zijn doodgewoon meerendeel beginnersfouten. Verschuif je de leeftijd, dan verschuif je gewoon de cijfers.

Aanpakken begint bij de basis, en daar is het grondig fout aan het gaan, namelijk de eerste verkeersdeelname: Fietsen & bromfietsen.

Plaats reactie