Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jorrit

Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Jorrit » 08 jul 2008, 21:38

Vorige week kreeg ik "geheel onverwacht" onderstaand mailtje in de E-Brievenbus:

Code: Selecteer alles

Beste deelnemer aan de Dunlop Drivers Cup 2008,

Onlangs ontving je van ons bericht dat je uit de ruim 2000 aanmeldingen bent geselecteerd om woensdag 9 juli 2008 deel te nemen aan de Dunlop Drivers Cup. Jij hebt aangegeven, dat je daar natuurlijk bij wil zijn.
Dit evenement is georganiseerd in samenwerking met Renault en Autoweek. Het programma wordt uitgevoerd door Bleekemolen´s Raceplanet in Amsterdam.

Onderstaand tref je het programma van deze spectaculaire dag.
Programma Dunlop Drivers Cup woensdag 9 juli 2008
10.00 uur 	Ontvangst en inschrijving.
10.30 uur 	Welkomstwoord en intro van Jeroen Bleekemolen, uitleg van de dag en indeling in groepen. Iedere groep gaat vervolgens aan de verschillende programma-onderdelen deelnemen:
  	1 	Karten, bestaande uit een voorronde, een halve finale en een finale. Uiteraard komt Jeroen Bleekemolen ook nog in de baan.
  	2 	Racesimulator: ervaar zelf hoe een Formule 1 een ronde op het circuit van Francorchamps maakt.
  	3 	Bungee Run: 2 personen strijden tegen elkaar om zoveel mogelijk punten bij elkaar te rennen. Echter, de deelnemers zitten vast aan een elastiek.
  	4 	Slalomproef. Manoeuvreer jij je gemakkelijk door de bochten en ben jij sneller dan Jeroen?
  	5 	IJsrijden. Toon je stuurmanskunsten in deze speciaal aangepaste Renault Clio's.

Tussen de middag krijg je een lunch aangeboden. Wij verwachten rond 17.00 uur bekend te kunnen maken, welke 25 kandidaten doorgaan naar de volgende ronde: de nationale finale op het Circuit Zandvoort.
Hier zal worden bepaald wie de mogelijkheid krijgt om zijn racelicentie te behalen én een jaar lang gratis mag rijden in een gloednieuwe Renault Clio Sport Cup!

Of één van de andere mooie prijzen wint, zoals een set Dunlop SP Sport Maxx TT banden, stuurprecisie dankzij Kevlar®. Of € 500,- aan BP Ultimate fuel.

Bijgaand zenden wij je een routebeschrijving.

Graag tot woensdag 9 juli!

Sportieve groet,

Het Dunlop Team

Op de website ( http://www.dunlopdriverscup.nl/2008/index.php ) staat dat
Ruim 2000 inschrijvingen heeft Dunlop mogen ontvangen voor de Dunlop Drivers Cup 2008. Uit al deze enthousiaste, originele en erg gemotiveerde inschrijvingen heeft Dunlop 100 kandidaten geselecteerd voor de selectieronde op 9 juli 2008 bij Raceplanet Bleekemolen in Amsterdam. Deze dag wordt in samenwerking met Renault en Autoweek georganiseerd.
Dus dat "geheel onverwacht" was dat dus stiekem niet ;)

Maar goed, morgen dus dagje Renault, Dunlop, Autoweek en Bleekemolen. Hopelijk kan ik me bij de eerste 25 kwalificeren want ik zet een dagje Zandvoort graag in de agenda ;)

Iemand trouwens enig id hoe je dat ijs rijden het best aanpakt?
Ijsrijden: Voorwiel aangedreven auto, waarvan de achterwielen op een frame met winkelwagen zwenkwieltjes staan. Kortom overstuur "ohne ende" . Tips sugesties welkom!!

Zal later deze week m'n ervaringen wel posten.

Gr Jorrit
PS bekijk net de deelnemers: Staat er potverdorie nog een "bekende" tussen ook.
Zoek op de site en gij zult vinden ;) http://www.dunlopdriverscup.nl/

Luco

Bericht door Luco » 08 jul 2008, 21:48

Nauta is er ook bij :D
die kan toch alleen met rwd rijden :D

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 jul 2008, 14:26

Met zo'n auto op frame met zwenkwieltjes heb ik één van mijn drive trainingen gedaan. erg tricky zooi. Heel gecontroleerde input geven en probeer altijd een klein beetje op het gas te blijven. Erg moeilijk maar ook leerrijk ivm het opvangen van onder- en overstuur.

En denk maar niet dat je alleen overstuur gaat krijgen, heel lichtjes de rempedaal beroeren voor het insturen, anders ga je zoiezo faliekant rechtdoor het decor in.

Dus onthou 1 ding: altijd heel subtiele input geven bij de stuurbewegingen en het remmen. Fact bij dit systeem is, als je meer dan één kwart stuuromwenteling moet corrigeren kan je de boekjes toe doen...
Realistisch aanvoelen vind ik het niet, wij gebruiken het dus ook niet bij onze cursussen.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 jul 2008, 21:25

Inderdaad jongens, er doet er ook een van Nauta mee.

Tsja ten eerste, hoe kan ik de dag samenvatten? Ik ben door naar de finale 8)

De dag was prima georganiseerd, alles verliep heel soepel en er waren enorm veel serieus goede mensen bij. De 100 deelnemers werden verdeeld in 10 groepen van 10 man, ik zat in groep 2 (voor Jorrit).
Hoe heb ik het ervaren?
- Om te beginnen moest ik meteen karten op baan 1 (geen idee hoe die normaal heet) Voor mij was dit de eerste keer bij Raceplanet, heb verder eigenlijk alleen maar bij André gereden. De baan was erg hobbelig wat niet al te goed was voor mijn heupen en ribbenkast, bij gebrek aan een stukje schuimrubber. Ik was hier teleurstellend 6e omdat er een paar groepsgenoten eerder op de baan hebben gereden. Dat kun je gewoon duidelijk zien.
- Hierna het ijsrijden. Eerst een rondje oefenen en daarna voor tijd. Het oefenen ging soepel en kreeg dan bij de finish te horen dat ik de snelste van de dag zal zijn. Dat viel in praktijk nogal tegen daar ik 15 meter voor de finish de kont te ver om liet komen, hierdoor 8e tijd :oops:
- Daarna in de volgende Clio stappen om de slalom te rijden. Oefenen ging prima, lekker rustig en even de auto aanvoelen. Voor tijd ging ik er vól voor en werd bij de finish geprezen voor een agressieve aanpak wat dan ook beloond werdt met een 1e plaats bij dit onderdeel. :)
- Aansluitend ging we even in de race simulator, wat een prutshok zeg. Het was een GT3 Cup over het circuit van Monaco waarbij de bewegingen niet gelijk liepen met het beeld. Gevolg, iedereen draaierig en misselijk. Gelukkig gevolgd door een half uurtje rust welke ik ook wel nodig had.
- Toen naar baan 2 om nogmaals te karten. Dit ging al een stukje beter, maar die banen zijn wel erg hobbelig hoor. Laten we zeggen dat dit meer een recreatie baan is. 4e plaats was het resultaat bij deze heat, het was moeilijk om 3 ronden achter elkaar vrij te rijden om in een ritme te komen.
- Als laatste de bungeerun. Dit was echt te grappig. Drie keer aan een elastiek een opblaasbare baan over om een klitteband-ding zo ver mogelijk te krijgen. Eerste run best lekker om het even aan te voelen. Tweede keer was al iets verder maar het klitteband-ding bleef niet plakken helaas, het gevolg was zo'n 5 meter door de lucht terug vliegen aan het elastiek. Derde keer moest hem worden, ging erg lekker en kreeg hem op de 4e plaats.
Dit was totaal goed voor 23 punten en een vierde plaats in de groep. Als ik het ijsrijden niet zo beroerd had gereden dan was ik eerste geweest van alle 100 deelnemers :? Maargoed, ik hoorde mijn naam bij de laatste 40, van iedere groep gingen de 4 besten door.
Als slot dus de halve finale rijden met 20 man op de baan. Ben volgens mij twee keer ingehaald, een keer door de overall winnaar en een keer door Jeroen Bleekemolen himself. Mark was natuurlijk mee en was druk aan coachen vanuit de pitstraat en hij zat al snel te rekenen dat ik 19e zou worden. Ik geloofde er niets van aangezien de halve finale echt niet lekker ging, de kart was slechter dan de twee vorige die ik had gereden.

Al met al dus een erg leuke dag met dito resultaat! Wanneer ik van de organisatie het officiele persoonlijke persbericht krijg zal ik deze hier uiteraard posten! Inclusief foto met (hopelijk) m'n nieuwe Clio RS Cup :lol:
15 Oktober Finale!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jul 2008, 21:30

Hee leuk Steven, Frjentsjer Boppe. :) Succes in de finale, altijd leuk zoiets winnen of goed afsluiten. Goed voor je ego ook. :lol: (heb ooit eens de ISP Kartcompetitie met 530 deelnemers gewonnen).

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2008, 21:38

Gefeliciteerd steven :D

Zon clio rijd goed he :D

Tip Steven, gooi er snel michelins onder daar zijn die clio's sneller op dan op dunlops :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 jul 2008, 21:46

Steven Nauta schreef:Mark was natuurlijk mee en was druk aan coachen vanuit de pitstraat en hij zat al snel te rekenen dat ik 19e zou worden. Ik geloofde er niets van aangezien de halve finale echt niet lekker ging, de kart was slechter dan de twee vorige die ik had gereden.
Tip: Altijd je oudere broer geloven ;).

Nee, alle gekheid op een stokkie. Petje af kleine broer!!! Was een mooie dag en super dat je door bent naar de finale. Even coachen, rekenen en tellen leverde inderdaad een 18 of 19 plek algemeen op. Erg netjes. Zeker onder jongens die duidelijk de baan uit hun hoofd kenden. Nu is het de beurt aan Zandvoort in oktober, dat is meer jou terrein. Zeker niet kansloos, dus zet hem op!!!!

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 09 jul 2008, 22:05

Bij deze mijn felicitaties, Steven! Geloof erin dat het op Zandvoort gaat lukken!

Ik had er ook graag bij willen zijn en had me ook ingeschreven. (Volgens mij had je de tip zelfs via Mark van mij.) Altijd erg spannend, maar vooral erg leerzaam.

Petjes af!

Luuk

Bericht door Luuk » 09 jul 2008, 22:14

Congrats Steven 8)

Luuk

Bericht door Luuk » 09 jul 2008, 22:14

Congrats Steven 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2008, 23:04

gefeliciteerd coureur :wink: mooi man.

quattrostyle

Bericht door quattrostyle » 09 jul 2008, 23:12

gefeliciteerd Steven, op naar Zandvoort.

Zet die Clio maar vast in Franeker neer :D

Elmar

Bericht door Elmar » 09 jul 2008, 23:13

Niet verkeerd Nauta!

HSR

Bericht door HSR » 09 jul 2008, 23:22

well done!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 09 jul 2008, 23:26

Bedankt mannen, DF moet gewoon goed vertegenwoordigd worden. Ik doe het voor jullie hoor! 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 jul 2008, 23:26

Gefeliciteerd....klinkt als een geslaagd dagje. :)

Wat moet je op Zandvoort allemaal moet gaan doen, in de finale?

Pescatore

Bericht door Pescatore » 10 jul 2008, 00:04

Goed bezig Steven, mijn felicitaties.

René130i

Bericht door René130i » 10 jul 2008, 09:37

Respect nauta 8) Van harte :D

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 10 jul 2008, 11:15

Gaaf gefeliciteerd Steven! :D Ik had me ook op gegeven.. maar helaas, waarschijnlijk te oud..

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 10 jul 2008, 12:12

Hans GP1630 schreef:Gaaf gefeliciteerd Steven! :D Ik had me ook op gegeven.. maar helaas, waarschijnlijk te oud..
Dat niet Hans. Er liepen nog wel een paar heren van jouw leeftijd rond. Dus dat is zeker niet waar.

Ik had me ook ingeschreven, helaas dus ook niet geselecteerd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 jul 2008, 12:35

Kudos Steven :)

Steven N.

Bericht door Steven N. » 11 jul 2008, 11:01

Bedankt voor de felicitaties. Het spel is (gelukkig) nog lang niet gespeeld. 15 oktober bij de finale op Zandvoort zullen er nog veel meer en veel leukere dingen aan bod komen. Hierbij moet je denken aan het volledige pakket wat een prof coureur moet bezitten. Baankennis heb ik wel een beetje, hiervoor zal ik André binnenkort verder voor vragen ter voorbereiding. Ook moet ik écht alles weten van de Clio Cup. Ik zal in topconditie moeten zijn aangezien deze ook getest wordt, vorig jaar was het mountainbiken in de duinen. Ook driften is een onderdeel in de categorie wagenbeheersing, heb zelf met de e30 en nu mijn e36 redelijk wat gedrift dus dat moet goed komen. Maar ook dingen als sponsors werven en jezelf zien te verkopen moet ik volledig onder de knie hebben en uit kunnen dragen naar de jury. Het voordeel hierbij is dat ik Commerciele Economie studeer en dus wel het een en ander van verkopen en marketing afweet. Daarnaast zijn er nu ook een aantal finalisten door die echte karters zijn en nooit tot vrijwel nooit op een circuit gereden hebben. Dus ik hoop niet volledig kansloos te zijn tegenover de snelste karters. Nu nog drie maanden voorbereiding dus.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 11 jul 2008, 11:10

Als er in oktober toeschouwers mogen zijn dan wil ik wel even komen kijken :lol:

Gefeliciteerd

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 11 jul 2008, 11:34

Zet hem op in de voorbereiding Steven, ik help je waar ik kan!

hjp

Bericht door hjp » 11 jul 2008, 12:48

en jorrit?

Plaats reactie