Brandstof duur? Schijnt toch nog wel mee te vallen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Brandstof duur? Schijnt toch nog wel mee te vallen.
Ik stond gisteren voor een brug te wachten. Duurde zo'n minuut of 12. Naast mij stond een oudere Opel Astra met 3 man er in. lekker weer, dus ramen open. Blijkt het gesprek over de veel te dure brandstofprijzen te gaan. Het was asociaal van die dievenbende uit Den Haag dat ze daar niets aan deden. Vervolgens kwamen er nog diverse krachttermen uit de ietwat vaal blauwe Astra. Wat mij echter wel opviel was dat de motor gedurende die circa 12 minuten verplichte pauze gewoon liep. Blijkbaar vinden we dat een ander er maar iets aan moet doen, maar doen we er zelf niets aan. Is toch een kleine moeite om de dat ding even het zwijgen op te leggen?
- Femme
Het verbaast mij ook wel hoeveel mensen hun motor gewoon minutenlang laten draaien tijdens bijv. het wachten op een treinstation. Evenzo voor mensen die het gas- en rempedaal maar in twee standen kennen: of gasgeven of remmen. Die rijden met 80 per uur naar een rotonde en remmen op het laatste moment terwijl er blijkens het tempo dat er vervolgens op de rotonde wordt gereden geen enkele behoefte aanwezig is om vlot door te rijden.
Men heeft kennelijk geen idee hoe de tank leegraakt.
Dat het zogenaamde 'nieuwe rijden' gepromoot moet worden slaat eigenlijk al nergens op. Goed anticiperen, weinig toeren draaien als het niet nodig is, de snelheid van het voertuig zo veel mogelijk benutten dus niet onnodig remmen enzovoorts zijn dingen die iedereen met een gezond verstand voor zichzelf kan bedenken.
Dat het zogenaamde 'nieuwe rijden' gepromoot moet worden slaat eigenlijk al nergens op. Goed anticiperen, weinig toeren draaien als het niet nodig is, de snelheid van het voertuig zo veel mogelijk benutten dus niet onnodig remmen enzovoorts zijn dingen die iedereen met een gezond verstand voor zichzelf kan bedenken.
- WJ
haha, daar heb ik zo'n hekel aan. Die geven een dot gas om hem met alle geweld nog even voor jou te proppen om vervolgens met een slakkengang weer verder te tuffen.Femme schreef: Die rijden met 80 per uur naar een rotonde en remmen op het laatste moment terwijl er blijkens het tempo dat er vervolgens op de rotonde wordt gereden geen enkele behoefte aanwezig is om vlot door te rijden.
- Jan Visser
Leuk en aardig allemaal, maar die Astra verbruikt stationair maar liefs een halve liter benzine per uur. Meer neemt zo'n ding stationair gewoon niet. Dus tijdens die 12 minuten is er 0.1 liter benzine verbruikt.........
En het nieuwe rijden is misschien goed voor het milieu en je bespaard er inderdaad brandstof mee, maar het is niet goed voor de motor. Door het lage toerental treed er veel EGR werking plaats, en dat is toch wel de reden dat de motor inwendig behoorlijk vervuilt en je er leuke storingen bij krijgt.
En het nieuwe rijden is misschien goed voor het milieu en je bespaard er inderdaad brandstof mee, maar het is niet goed voor de motor. Door het lage toerental treed er veel EGR werking plaats, en dat is toch wel de reden dat de motor inwendig behoorlijk vervuilt en je er leuke storingen bij krijgt.
-
Ha, die Jan;Jan Visser schreef:Leuk en aardig allemaal, maar die Astra verbruikt stationair maar liefs een halve liter benzine per uur. Meer neemt zo'n ding stationair gewoon niet. Dus tijdens die 12 minuten is er 0.1 liter benzine verbruikt.........
Ik denk niet dat het Dick te doen is om de vijftien eurocent die in dit specifieke geval verspild werden, dat is het bedrag inderdaad niet. Maar het is gewoon tekenend voor de kul rond de brandstofprijzen; Jan(geintje!) & Alleman klagen erover, maar ze hebben niet in de gaten hoe verspillend hun eigen gedrag is. Die knakker met zijn Astra zal gerust wel eens vaker voor een brug of overweg staan te wachten. Als je niet op dit soort dingen let heb je mijns inziens gewoon geen recht van spreken. Principekwestie.
-
Tunnelrun? Hoe nuttig is dat eigenlijk en heeft dat een positief invloed op je verbruik?Femme schreef:Het verbaast mij ook wel hoeveel mensen hun motor gewoon minutenlang laten draaien tijdens bijv. het wachten op een treinstation. Evenzo voor mensen die het gas- en rempedaal maar in twee standen kennen: of gasgeven of remmen. Die rijden met 80 per uur naar een rotonde en remmen op het laatste moment terwijl er blijkens het tempo dat er vervolgens op de rotonde wordt gereden geen enkele behoefte aanwezig is om vlot door te rijden.

We klagen met z'n allen, maar zijn zelf geen haar beter. Ik ben ook geen uitzondering op de regel. 8)
- Roel SpeedCars
Zo vind ik tanken bij een tankboer die korting geeft ook interessant terwijl er legio mensen zijn die zeggen die paar rotte centen op een tank, lekker belangrijk
maar ondertussen wel klagen.
Ik tank met 12 cent korting op de Charloisse Lagedijk nu heeft dat op 30 liter weinig invloed maar als je het consequent volhoudt is de jaarmarge best interessant.

Ik tank met 12 cent korting op de Charloisse Lagedijk nu heeft dat op 30 liter weinig invloed maar als je het consequent volhoudt is de jaarmarge best interessant.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
-
- Niels
- Auto: Prius+
Duidelijk verhaal hoor en ik ben het met je eens
Een collega van me vertelde dat z´n buren de kinderen elke dag met de auto naar school brengen terwijl ze zo via de achtertuin zowat het schoolplein oplopen. Om met de auto te gaan moet er zeker een kilometer omgereden worden
Gedragskwestie idd en de overheid is gewoon bezig om dat te veranderen: extra brandstof accijns, km heffing en 14% bijtelling op een Prius. De wijze waarop ze dat doen, daar ben ik het niet mee eens daarentegen maar dat is weer een andere discussie 

- Peric
Ik snapte het ook wel hoor Dick.. 
Misschien wt vaker schrijven zodat mensen het beter gaan begrijpen?
Joh, klagen zit in de mens, maak me er zelf ook veel te veel schuldig aan..
Maar ben er nou nog steeds niet over uit. Vorige week is de OPEC-meeting geweest. Daar werd gezegd dat er geen tekort is maar dat de speculanten de prijs opgedreven hebben. Vraag en aanbod.
Zou zomaar kunnen dat dit ergens anders ook al geschreven is, maar ik hou niet alles in de gaten hier..

Misschien wt vaker schrijven zodat mensen het beter gaan begrijpen?

Joh, klagen zit in de mens, maak me er zelf ook veel te veel schuldig aan..
Maar ben er nou nog steeds niet over uit. Vorige week is de OPEC-meeting geweest. Daar werd gezegd dat er geen tekort is maar dat de speculanten de prijs opgedreven hebben. Vraag en aanbod.
Zou zomaar kunnen dat dit ergens anders ook al geschreven is, maar ik hou niet alles in de gaten hier..

- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx
Hallo,
Daar blijf ik mee naar DC-Berkel gaan, daar heb ik nog nooit problemen gehad.
Grtz Edje wrx
@Roel, daar tank ik ook met de vrachtwagen, met de Sub ga ik er niet meer heen.Ik tank met 12 cent korting op de Charloisse Lagedijk nu heeft dat op 30 liter weinig invloed maar als je het consequent volhoudt is de jaarmarge best interessant.

Daar blijf ik mee naar DC-Berkel gaan, daar heb ik nog nooit problemen gehad.

Grtz Edje wrx
- levensnevel
Tja Charloise Lagedijk
12 eurocent per liter korting bij 65.000 km per jaar met een verbruik van gemiddeld 5 l/100 km .....
Dat zet wel wat zoden aan de dijk. Maar ook die zoden zijn relatief wanneer je van een km prijs van 4,5 eurocent (feb 2007 over 4.628 km) naar 6,6 eurocent (juni 2008 over 5.189 km ) gaat.
Die meerkosten moeten toch ergens uit m'n portefeuille van uienleer getoverd worden ...
12 eurocent per liter korting bij 65.000 km per jaar met een verbruik van gemiddeld 5 l/100 km .....
Dat zet wel wat zoden aan de dijk. Maar ook die zoden zijn relatief wanneer je van een km prijs van 4,5 eurocent (feb 2007 over 4.628 km) naar 6,6 eurocent (juni 2008 over 5.189 km ) gaat.
Die meerkosten moeten toch ergens uit m'n portefeuille van uienleer getoverd worden ...
- Jelmer850i
ik liet de 850i van mij ook altijd lekker doordraaien, anders vloog hij nl. na enkele seconden op het alarm... en om hem daar weer vanaf te krijgen was vanuit de auto bijna geen doen, terwijl vanbuitenaf het geen probleem is...
Maar goed, je kan hem wel uitzetten maar de brandstof wordt er echt niet goedkoper op hoor...
Maar goed, je kan hem wel uitzetten maar de brandstof wordt er echt niet goedkoper op hoor...

- Alex Miedema
JUIST daarom... Je portemonnaie doet toch al pijn als je weer naar buiten loopt, kun je net zo goed wat verleidingen kopen.Nandor schreef:Het nieuws dat er in tankshops veel meer geld is uitgegeven dan vorig jaar verbaasde me ook. En maar klagen over brandstofprijzen, vervolgens E4 voor een Red Bull neerleggen.Tja![]()
N.