Wat denk je? 8)Tom Haex schreef:Gaat er ook nog iemand foto´s posten of blijven we slap doorkletsen?
EVO 8.5 RS MR gekocht (opgesplitst)
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Oh ja, er komt weer het zelfde uitlaatsysteem onder (3" open Miltek met resonator) als die Andre eronder had. Daar is ie tenslotte op gemapped.
Zojuist besteld per sms bij de importeur
Morgenochtend ophalen. Vrijdagochtend weer brengen, dan 2 weekjes vakantie en dan weer ophalen met Miltek uitlaat.
Daarna maar eens gaan shoppen voor 1 of 2 kuipjes en een metersetje. Daarna stoppen we en blijven we overal vanaf. Velgen blijven standaard, remmen blijven standaard, onderstel blijft standaard.
BTW: Wat zouden jullie doen ? 1 kuipje (bestuurder only) erin zetten of 2. En op een vaste rail (is beter) of op een schuifrail. Nadeel van van een vaste rail is dat anderen er niet in kunnen rijden. Maar ja, is dat eigenlijk wel een echt nadeel ?
Mark.
Zojuist besteld per sms bij de importeur

Morgenochtend ophalen. Vrijdagochtend weer brengen, dan 2 weekjes vakantie en dan weer ophalen met Miltek uitlaat.
Daarna maar eens gaan shoppen voor 1 of 2 kuipjes en een metersetje. Daarna stoppen we en blijven we overal vanaf. Velgen blijven standaard, remmen blijven standaard, onderstel blijft standaard.
BTW: Wat zouden jullie doen ? 1 kuipje (bestuurder only) erin zetten of 2. En op een vaste rail (is beter) of op een schuifrail. Nadeel van van een vaste rail is dat anderen er niet in kunnen rijden. Maar ja, is dat eigenlijk wel een echt nadeel ?

Mark.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Yep hij is weer standaard op de Ecutek mapping (afgesteld op een open 3" Miltek) na.
Vanochtend opgehaald en vanochtend een half uurtje kunnen rijden en zojuist zo'n 1,5 uur kunnen boenderen.
Eerste indruk: DE TERING !?!
Alles is super direct. Korte stuurhuis, korte bak, reactie op het gas, gretigheid om toeren te draaien, diffs die je hoort gieren. Een en al beleving en betrokkenheid. 120 in 5 is 3500rpm, alles is bij de les en zonder te schakelen ben je gewoon alles te snel af.
Vol door de versnellingen heen knallen is hard werken. Voor je hebt kunnen knipperen met je ogen hang je weer in de toerenbegrenser. Ging even op de N11 vol weg in 1 vanaf verkeerslicht. Bleep, schakel, bleep, schakel, bleep, etc. en alles is een stipje en je rijdt hoogst illegale snelheden.
Bel ik vervolgens Andre zegt ie, "hij is nu door de standaard uitlaat en kat wel erg geknepen hoor"
Beleving van de auto is dus echt super. Alleen uitlaat geluid is afwezig. Ben dus erg benieuwd wat de open Miltek gaat doen. Zowel qua performance als qua geluid/beleving.
Nog een beetje geprobeerd te driften op nat en met het centre-diff lopen spelen maar eh dat is nog niet aan mij besteed. De auto heeft erg veel grip en het gaat veels te snel veels te hard.
Interieur bevalt me overigens erg goed. Ziet er goed uit zolang je geen pullman interieur verwacht en zolang je niet met 5G door de bocht gaat zit je heerlijk. Er komt dus gewoon 1 kuipje in, het geld groeit me niet op de rug...
Tenslotte valt me tov de Impreza de afwezigheid van een echte turboklap / turbogat op. Altijd pakt ie wel goed op. Ook als je rustig rijdt en bij 3000rpm schakelt. Anuska reed er ook zo in weg.
Nu ff eten en zo nog maar even spelen.
Mark
Vanochtend opgehaald en vanochtend een half uurtje kunnen rijden en zojuist zo'n 1,5 uur kunnen boenderen.
Eerste indruk: DE TERING !?!
Alles is super direct. Korte stuurhuis, korte bak, reactie op het gas, gretigheid om toeren te draaien, diffs die je hoort gieren. Een en al beleving en betrokkenheid. 120 in 5 is 3500rpm, alles is bij de les en zonder te schakelen ben je gewoon alles te snel af.
Vol door de versnellingen heen knallen is hard werken. Voor je hebt kunnen knipperen met je ogen hang je weer in de toerenbegrenser. Ging even op de N11 vol weg in 1 vanaf verkeerslicht. Bleep, schakel, bleep, schakel, bleep, etc. en alles is een stipje en je rijdt hoogst illegale snelheden.
Bel ik vervolgens Andre zegt ie, "hij is nu door de standaard uitlaat en kat wel erg geknepen hoor"

Beleving van de auto is dus echt super. Alleen uitlaat geluid is afwezig. Ben dus erg benieuwd wat de open Miltek gaat doen. Zowel qua performance als qua geluid/beleving.
Nog een beetje geprobeerd te driften op nat en met het centre-diff lopen spelen maar eh dat is nog niet aan mij besteed. De auto heeft erg veel grip en het gaat veels te snel veels te hard.
Interieur bevalt me overigens erg goed. Ziet er goed uit zolang je geen pullman interieur verwacht en zolang je niet met 5G door de bocht gaat zit je heerlijk. Er komt dus gewoon 1 kuipje in, het geld groeit me niet op de rug...
Tenslotte valt me tov de Impreza de afwezigheid van een echte turboklap / turbogat op. Altijd pakt ie wel goed op. Ook als je rustig rijdt en bij 3000rpm schakelt. Anuska reed er ook zo in weg.
Nu ff eten en zo nog maar even spelen.
Mark

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Forget it.
Vanavond inpakken, dakkoffer op de 206, vroeg naar bed. Morgenochtend EVO bij Edwin neerzetten en met 206 richting Kroatie.
Na 2 weekjes vakantie EVO met 3" Miltek ophalen en dan, heel misschien, heb ik tijd voor wat fotootjes.
Maar eh als je hem wilt zien mag je wel vanavond bakkie komen doen hoor
Of van de week bij Edwin 
Mark.
Vanavond inpakken, dakkoffer op de 206, vroeg naar bed. Morgenochtend EVO bij Edwin neerzetten en met 206 richting Kroatie.
Na 2 weekjes vakantie EVO met 3" Miltek ophalen en dan, heel misschien, heb ik tijd voor wat fotootjes.
Maar eh als je hem wilt zien mag je wel vanavond bakkie komen doen hoor


Mark.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
@Dick: Ik ben heel benieuwd naar het geluid. De auto is gemapped op de open Miltek met resonator en dat schijnt nog acceptabel te zijn.
Ik hoop op een vergelijking met de Impreza met open prodrive uitlaat. Mooi, maar niet storend / aso geluid als je normaal rijdt en een mooie brul als je er vol op gaat staan.
Als ie echt aso wordt heb ik een probleem want dat wil ik absoluut niet. Je hebt toch al genoeg (politie) aandacht met zo'n auto. Kortom dan gaat de standaard demper of kat er weer onder.
(Standaard) Uitlaat zoals ie nu is is ook niet leuk. In de auto hoor je bijna geen uitlaat geluid. Alleen maar gierende mechaniek...
Mark.
Ik hoop op een vergelijking met de Impreza met open prodrive uitlaat. Mooi, maar niet storend / aso geluid als je normaal rijdt en een mooie brul als je er vol op gaat staan.
Als ie echt aso wordt heb ik een probleem want dat wil ik absoluut niet. Je hebt toch al genoeg (politie) aandacht met zo'n auto. Kortom dan gaat de standaard demper of kat er weer onder.
(Standaard) Uitlaat zoals ie nu is is ook niet leuk. In de auto hoor je bijna geen uitlaat geluid. Alleen maar gierende mechaniek...
Mark.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
@ Cavallino Ik rijd wel wat meer maar het is voor mij net als Mark speelgoed.
@ Markk Ik heb een STI gehad met Prodrive uitlaat maar die was toch heel wat zachter dan mijn huidige EVO met Invidia-uitlaat. En zo'n Miltek is ook niet bepaald zacht. Over politie geen zorgen. Ben nog nooit aangehouden voor mijn uitlaat.
@ Markk Ik heb een STI gehad met Prodrive uitlaat maar die was toch heel wat zachter dan mijn huidige EVO met Invidia-uitlaat. En zo'n Miltek is ook niet bepaald zacht. Over politie geen zorgen. Ben nog nooit aangehouden voor mijn uitlaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Enrico, Majestic-12 [Bot], Martijn M, matthyssie, Sidney, TurboClouseau, Wout309t en 1 gast