BMW e36, vreemd geluid na montage powerflexen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
yorick

BMW e36, vreemd geluid na montage powerflexen

Bericht door yorick » 25 jun 2008, 18:10

Na het monteren van een set powerflex zwart in de draagarmen voor en achter ( powerflexnummers 1 en 8 ) heb ik een irritante ''klonk'' in het onderstel zitten. De bussen gingen er ovrigens vrij soepel in, ook nadat de metalen bus erin werd geslagen zat het geheel niet super vast.

Wanneer ik nu een lange doordraaier, of een S-bocht neem hoor je vrij luidde ''klonken''. Zeer waarschijnlijk zijn het dus die bussen, of misschien zijn we tijdens het monteren iets vergeten terug te zetten?

Wie heeft er ervaringen met powerflex zwart op een BMW E36, alvast bedankt voor jullie hulp

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2008, 18:13

kan ook zijn dat je aan het einde van je spoorstang die extra stangetjes niet strak genoeg hebt aangedraaid...mijn klonk is weg...kocht de auto met de klonk dacht zal wel, tot ik het ontdekte...strakker aandraaien en geen klonk meer :lol: zat net iets speling in...en jij hebt alles losgehad...en die bouten draaien heel zwaar zijn borgmoeren...maybe your lucky too..

HSR

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 18:44

Dat zijn mogelijk de hulpstabi's die niet goed vast zitten. Ik had hetzelfde probleem. Ikzelf heb powerflex zwart en de hele auto geeft constant een rubberen piepend/krakend geluid.

yorick

Bericht door yorick » 26 jun 2008, 19:03

De hulpstabi's zijn het waarschijnlijk niet, we hebben dat laatst nog gechecked.

Het geluid wat erin zit is een vrij harde ''klonk'' net alsof de draagarmbus een centimeter speling heeft en in een scherpe bocht tegen de wand aan klapt.
Al neem ik bijv. een rotonde gaat het eerste gedeelte goed, totdat ik van links naar rechts stuur (afkomen rotonde) dan lijkt het of de bussen zich zetten. Toch is het niet voelbaar in het stuur of weggedrag.. Ik vind de rechtuit stabiliteit wel een beetje tegen vallen, zeker een weg met hobbels en putten zijn niet fijn. Maar dat is waarschijnljik te wijten aan het camber.

Hugo, heb jij de powerflexen er zelf ingezet?

mvg yorick

HSR

Bericht door HSR » 26 jun 2008, 21:34

yorick schreef:De hulpstabi's zijn het waarschijnlijk niet, we hebben dat laatst nog gechecked.

Het geluid wat erin zit is een vrij harde ''klonk'' net alsof de draagarmbus een centimeter speling heeft en in een scherpe bocht tegen de wand aan klapt.
Al neem ik bijv. een rotonde gaat het eerste gedeelte goed, totdat ik van links naar rechts stuur (afkomen rotonde) dan lijkt het of de bussen zich zetten. Toch is het niet voelbaar in het stuur of weggedrag.. Ik vind de rechtuit stabiliteit wel een beetje tegen vallen, zeker een weg met hobbels en putten zijn niet fijn. Maar dat is waarschijnljik te wijten aan het camber.

Hugo, heb jij de powerflexen er zelf ingezet?

mvg yorick
Hey ,

Nee, bussen zijn in een totaal pakket overgezet bij Offenga. Daarbij heb ik powerflex zwart, weet niet of jij die ook hebt?

yorick

Bericht door yorick » 28 jun 2008, 13:17

Ik heb dan niet alle onderstelbussen gedaan, maar heb ook de zwarte.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 28 jun 2008, 16:59

Ik heb nu een stuk of 6 E36 hier gehad en geen daarvan had een klonk geluid na het monteren van zwarte Powerflex.

yorick

Bericht door yorick » 01 jul 2008, 17:43

Bedankt voor het meedenken en de reactie's.

Robin (forumlid) heeft m'n wagen een dagje meegenomen en even op de brug gekeken naar eventuele spelingen e.d. Er blijkt toch een draagarmbusje (niet de powerflex) te zijn die het heeft begeven. Dus aankomend weekeind of deze week 's avonds even eronder sleutelen en weer uitlijnen..

laat wel weten in dit topic of het geluid dan is verdwenen.

Mike16v

Bericht door Mike16v » 06 jul 2008, 09:58

Ja heb nog pijn in me hand vh tikken tegen het wiel terwijl robin in de auto lag om te luisteren hahaha...

toch viel het wel mee kwa speling, en zou je niet denken dat het geluid ervan veel erger klinkt

Plaats reactie