rookverbod horeca!!!!!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

rookverbod horeca!!!!!!

Bericht door Shakes » 04 jul 2008, 22:59

Ik zeg super!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 jul 2008, 23:00

Ah.......dit kan een leuke discussie worden ;).

Ik ga met je mee Nandor!!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 04 jul 2008, 23:04

Ik ga er niet in mee. Ik rook niet en heb nooit gerookt maar vind het wederom een stukje vrijheid wat wordt afgenomen. Nu is het roken, over een paar jaar mag alcohol vast ook niet meer. Zo wordt van hogerhand precies bepaald wat wel en niet goed voor ons is, zelf nadenken en eigen gezond verstand is niet meer nodig, Den Haag denkt wel voor ons.

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2008, 23:06

Ik heb er ook heel lang naar uitgekeken. Eindelijk weer fatsoenlijk kunnen eten in leuke, kleine restaurants.. v/d Valk hangt ook compleet de strot uit met die waardeloze kwaliteit. (maar was wel rookvrij)

Knot

Bericht door Knot » 04 jul 2008, 23:14

Vind ik ook... zeker bij eetgelegenheden, een stuk vlees wat naar marlboro ruikt geniet bij mij toch niet de voorkeur.

Er wordt wel geklaagd dat mensen wegblijven maar denk er eens over na dat er nu misschien wel 2x zoveel volk voor diegenen terugkomt.

Waarom ik het beter vind:

- geen mistbanken meer dus je kunt iedereen nu wel zien
- je eten smaakt normaal (in geval van restaurant/eetcafe)
- je kleding hoeft niet 's nachts buiten op het balkon gegooid te worden en de volgende dag meteen gewassen te worden (voor in de winter met een jas is het ernstig tijdrovend om die de volgende dag weer rookgeurvrij te krijgen)
- geen lompe mensen meer die brandgaten in je kleding maken, dat ze nogsteeds lomp doen prima, maar nu blijft mn kleding tenminste heel!
- geen stinkende asbakken meer op tafel en op de bar

Echt 100x beter zo!!!

Tom V

Bericht door Tom V » 04 jul 2008, 23:16

Ik vind het onzin, betutteling. Overal regels voor maken, zoveel mogelijk duidelijk wat er allemaal NIET mag. Sprak gister een paar kroegbazen en die waren het er eigenlijk ook niet mee eens. Ze willen het gewoon zelf kunnen bepalen, ben ik het volledig mee eens. Maar goed, roker spreekt hier, al ken ik veel niet-rokers die het ook onzin vinden..

Overigens was het eerste wat me opviel toen ik een cafe binnen liep gister was de lucht, niet te harden... :(

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 jul 2008, 23:25

Knot schreef: Er wordt wel geklaagd dat mensen wegblijven maar denk er eens over na dat er nu misschien wel 2x zoveel volk voor diegenen terugkomt.
Dat is zelfs al aangetoond van te voren, dat dat zo zou zijn. Maar ja, dat zie je niet op het nieuws hè!!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 jul 2008, 23:29

ik vindt het wel lekker, dan kom je ook met redelijk frisse kleren nog een kroeg uit. Eerst stonk je hele huis omdat je ergens nog kleren had liggen die je de avond ervoor aan had.. Bah....

Nu ben ik echter wel benieuwd hoe dit gaat met overige 'luchtjes' die je al helemaal niet wil ruiken! Denk aan zweet en scheten :roll:

Ps. ik neem aan dat die rookgeneratoren ook niet meer mogen ???

Hubert D

Bericht door Hubert D » 04 jul 2008, 23:33

Rookmachines is niet te vergelijken met sigarettenrook. Niet dat het gezond is, maar het stinkt wel een stukje minder.
Als ik het goed heb zit er een zelfde bestanddeel in als in koelvloeistof... Niet te lang naar binnen happen dus.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jul 2008, 23:33

Er wordt wel geklaagd dat mensen wegblijven maar denk er eens over na dat er nu misschien wel 2x zoveel volk voor diegenen terugkomt.
Dat is zelfs al aangetoond van te voren, dat dat zo zou zijn. Maar ja, dat zie je niet op het nieuws hè!!
Ligt eraan wat je bedoeld met aangetoond. In verscheidene landen komen er gemiddeld meer mensen, in andere landen minder. Dat zegt niet dat iedere kroegeigenaar in zijn tent dezelfde trend ziet. Uit marktonderzoek leek(zonder b) dat er meer mensen zouden komen(was dus wèl in het nieuws), maar wie garandeert dat yay-sayers niet net zo hard achter de geraniums blijven? Kan in NL beide kanten op en ik denk dat erdoor zaken gaan floreren en eraan tenonder gaan. Laten we hopen dat jouw favoriet niet tot de laatste groep behoort.

Voor de tenten hier net over de grens is het in elk geval een zegen want die hadden na de invoering 'wat' last om Nederlandse klanten te trekken :twisted: .

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jul 2008, 23:34

Hubert Duijzer schreef:Rookmachines is niet te vergelijken met sigarettenrook. Niet dat het gezond is, maar het stinkt wel een stukje minder.
Als ik het goed heb zit er een zelfde bestanddeel in als in koelvloeistof... Niet te lang naar binnen happen dus.
Dàt vind ik dus weer ranzig. Leuk effect, maar het is smerige rommel.

Rambler

Bericht door Rambler » 04 jul 2008, 23:35

Ik vind het veel beter zeker voor restaurants, niets zo verschrikkelijk dat jij aan de menu begint terwijl de gasten van het tafeltje ernaast inmiddels aan de pousse cafe zitten en de walm in jouw richting beginnen te blazen, dan kan ik echt niet meer van m'n eten genieten maar daar ga ik wel voor op restaurant natuurlijk. Iemands vrijheid stopt waar die van een ander begint. Dat iemand naast mij een halve fles cognac soldaat maakt, dat zal me verder een worst wezen.

Ik rook wel eens zelf overigens, heel weinig, normaal gesproken altijd in de buitenlucht waar ik niemand anders kan storen of iemand anders gezondheid mee kan schaden.

Wat kort geleden is gebeurd in een klein restaurant, de tafel verder vroeg of er iemand problemen had of er gerookt werd, iedereen in het restaurant had de maaltijd reeds beeindigd en stemde in want aan elke tafel zaten er wel rokers die gedurig buiten even hadden staan roken, het was na tweeen dus nieuwe gasten zouden er niet meer gaan komen voor de lunch, dus ja, eigenlijk zou het dan toch wel moeten kunnen in zo'n situatie. Maar mocht dat toegelaten worden, dat zou de deur weer op een kier laten en binnen de kortste keren staat die weer wijd open.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jul 2008, 23:41

In een restaurant vind ik het verbod trouwens helemaal geen probleem. Ik weet ook wel bijna zeker dat die er qua aantallen geen last van zullen hebben.

Knot

Bericht door Knot » 04 jul 2008, 23:58

Jelmer850i schreef:ik vindt het wel lekker, dan kom je ook met redelijk frisse kleren nog een kroeg uit. Eerst stonk je hele huis omdat je ergens nog kleren had liggen die je de avond ervoor aan had.. Bah....

Nu ben ik echter wel benieuwd hoe dit gaat met overige 'luchtjes' die je al helemaal niet wil ruiken! Denk aan zweet en scheten :roll:
Ik ben dan zelfs zo erg dat ik de kleren/jas op het balkon gooi of als het regent de handen in de douche gooi en met een berg robijntje spray onschadelijk maak.

Dat het in cafe's nu stinkt, tsja, moeten ze dat maar een schoonmaken! Door er rook overheen te gooien los je het toch ook niet op dan?

Als het thuis naar kruiden ruikt na het koken omdat je de afzuigkap perongeluk niet aangezet hebt ga je die lucht toch ook niet te lijf door het toilet maar niet door te spoelen na een grote boodschap??? ;)

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2008, 00:00

Ach is een kwestie van instellen op niet mogen roken.
Ben zelf wel een roker maar het is niet anders

Cafe vind ik wat anders, wat denk je dat er nu gaat gebeuren, halve cafe of discotheek staat zometeen buiten te bleren en te schreeuwen dat is bv leuk in Arnhem, zal veel overlast gaan geven.
En de stank is zometeen niet meer te harden in dat soort tenten, zweet, drank en allerlei andere geuren
Maar ja die was je zo uit je kleren :?

Knot

Bericht door Knot » 05 jul 2008, 00:01

Zweet zit er in iedereen zn kleding in de wasmand.. rook niet als je niet rookt ;)

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2008, 00:08

Knot schreef:Zweet zit er in iedereen zn kleding in de wasmand.. rook niet als je niet rookt ;)
Das dan wel je eigen zweet :D
Lekker al die stinkgeuren, ik geloof dat ik dan liever rook zou ruiken dan al die andere gore luchtjes, maar uit de mond van een roker klinkt dat natuurlijk niet echt overtuigend :D :lol:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 jul 2008, 00:12

luco hornsveld schreef: Cafe vind ik wat anders, wat denk je dat er nu gaat gebeuren, halve cafe of discotheek staat zometeen buiten te bleren en te schreeuwen<snip>
Ik denk ook dat het buiten 'gezelliger' wordt. Ach, heeft de politie ook weer wat te doen en de omgeving ook wat om naar te luisteren(geluid was ook dodelijk toch? ;)). Komen d'r weer maatregelen als een overheidswege opgelegde sluitingstijd van 12 uur, maar gelukkig kan iedereen dan weer de schuld geven aan de rokers.

Uitgaan? Dat lossen we samen wel op :twisted:
Ik ben dan zelfs zo erg dat ik de kleren/jas op het balkon gooi of als het regent de handen in de douche gooi en met een berg robijntje spray onschadelijk maak.
Eh gevalletje OCD? Overdrijven(/driften ;)) is ook een vak...

allen

Bericht door allen » 05 jul 2008, 00:20

Gaan we weer. Net als een eerder draadje vind ik het een BS betutteling van de overheid. Leuk als je als ondernemer en al je werknemers roken. Moet je nog een rookvrije werkplek creëren ook. Helemaal belachelijk is dat ook een sigarenspeciaalzaak rookvrij moet zijn. Buitengewoon jammer dat rokers als overal verbannen worden. Een nieuwe vorm van apartheid heeft z'n intrede gedaan.

@Jelmer: als je bang bent dat je scheten en zweet gaat ruiken in een café raad ik je aan om een brief te schrijven naar Den Haag. Dat kan wellicht ook wel aan banden gelegd worden. Verplicht deo voor je je woning verlaat of 8 uur voor vertrek geen uien en knoflook te eten. Is maar een ideetje. :idea:

Zucht, wat kunnen mensen met alles toch zo verschrikkelijk overdrijven. Jammer dat ik niet rook. Dan had ik er eentje tegen de stress op kunnen steken...

Shakes

Bericht door Shakes » 05 jul 2008, 00:38

en de groeten uit club nl. Het is voor de deur flink druk maar ik vermaak me binnen wel. Alles fris!!!

Nandor

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 jul 2008, 00:49

Prima zo!

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 jul 2008, 00:56

Vanavond lekker uit eten geweest.
Heerlijk genoten zo zonder die rook. In de kroeg heb ik er niet zo gek veel problemen mee, maar tijdens het eten kan ik me er echt aan irriteren.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 jul 2008, 01:00

Rook verbod is prima imho maar dat je op het trein station in daarvoor bestemde zuilen moet gaan staan vind ik echt bespottelijk :roll:

Elco

Bericht door Elco » 05 jul 2008, 01:11

Prima als mensen willen roken maar val mij er niet mee lastig...lekker buiten doen dus. (EN DAN NIET IN MIJN RICHTING BLAZEN PLEASE) :wink: :lol:

even wat cijfertjes voor de mensen die nog twijfelen bij dit verbod: ( http://www.kwfkankerbestrijding.nl )

Overlijden voor 70e levensjaar:
mannen
1 op de 3 rokers
1 op de 6 niet-rokers
vrouwen
1 op de 5 rokers
1 op de 8 niet-rokers

Feiten
Roken is de hoofdoorzaak van longkanker. Van alle longkanker in Nederland is 90% toe te schrijven aan roken.
Longkanker is een zeldzame aandoening bij niet-rokers. Minder dan 1% van de niet-rokers zal ooit overlijden aan longkanker.
Roken is een van de belangrijkste doodsoorzaken van de Nederlandse bevolking. Bij rokers is het de belangrijkste doodsoorzaak.
Van alle rokers overlijdt één op de twee rokers ten gevolge van aan roken gerelateerde aandoeningen.
Rokers leven gemiddeld dertien jaar korter dan niet-rokers.

Vind sigarettenrook bijna net zo smerig als een blakende diesel :lol:

Elco

Bericht door Elco » 05 jul 2008, 01:12

Niels schreef:Rook verbod is prima imho maar dat je op het trein station in daarvoor bestemde zuilen moet gaan staan vind ik echt bespottelijk :roll:
Aan de schandpaal met die rokers! :lol:

Plaats reactie