Leuke locaties voor het betere gumwerk
- Mathieu
Leuke locaties voor het betere gumwerk
Ik las net op de website van Patrick Snijers dat deze op het voormalig vliegveld Brustem nabij Sint Truiden in België een leuk dagje had gegumd , 16 paar banden opgerookt, voor zijn sponsoren e.d.
Ik las op het internet dat hier ook dragraces verreden worden, dus de boel wordt verhuurd.
Iets voor D-F??
Ik las op het internet dat hier ook dragraces verreden worden, dus de boel wordt verhuurd.
Iets voor D-F??
- Downforce Dennis
Brustem airbase wordt door ons(Toyota) ook gebruikt om drive training te geven. Parcours kunnen naar hartelust worden uitgezet en je mag zoveel kabaal maken als je wilt.
Vorige week heeft er KOE (oftewel King of Europe) dragrace plaatsgevonden, samen met wat driftcompetities.
Prijzen zijn ook heel erg zacht, maar ik weet niet of je als individu (of club) zonder BTWnummer de baan kan afhuren.
Vorige week heeft er KOE (oftewel King of Europe) dragrace plaatsgevonden, samen met wat driftcompetities.
Prijzen zijn ook heel erg zacht, maar ik weet niet of je als individu (of club) zonder BTWnummer de baan kan afhuren.
- Downforce Hans
- Mathieu
- Mathieu
- Stéphane
Swedish Chef heeft altijd kippen:Mathieu schreef:Wie heeft er kippen:
[img:223:224]http://www.ingolfwetrust.com/golf-centr ... h-chef.jpg[/img]
-
Heb jij wellicht een website/ contact informatie? Ik kan zo snel niets vinden.Dennis Schroyen schreef:Brustem airbase wordt door ons(Toyota) ook gebruikt om drive training te geven. Parcours kunnen naar hartelust worden uitgezet en je mag zoveel kabaal maken als je wilt.
- Downforce Dennis
Ben het even voor je aan het uitzoeken, kom er asap op terug.woka schreef:Heb jij wellicht een website/ contact informatie? Ik kan zo snel niets vinden.Dennis Schroyen schreef:Brustem airbase wordt door ons(Toyota) ook gebruikt om drive training te geven. Parcours kunnen naar hartelust worden uitgezet en je mag zoveel kabaal maken als je wilt.
- Downforce Dennis
Update...
Net even een mannetje angerüft. Hij gaat het voor ons uitzoeken.
Probleem is dat op dit moment een procedure aan de gang is. Huidige eigenaar is de belgische luchtmacht, maar defensie wil de airbase verkopen aan de stad st truiden. Geruchten gaan dat het een permanent autocircuit wordt voor rallycross, sprint- en driftwedstrijden. Andere geruchten verklaren dat het een natuurpark wordt...
Hopelijk weet ik namiddag meer!
Net even een mannetje angerüft. Hij gaat het voor ons uitzoeken.
Probleem is dat op dit moment een procedure aan de gang is. Huidige eigenaar is de belgische luchtmacht, maar defensie wil de airbase verkopen aan de stad st truiden. Geruchten gaan dat het een permanent autocircuit wordt voor rallycross, sprint- en driftwedstrijden. Andere geruchten verklaren dat het een natuurpark wordt...
Hopelijk weet ik namiddag meer!
- Dennis Cavallino
- Peter Tunissen
Het probleem met dit en ook Niederrhein is alleen de aansprakelijkheid als het mis gaat.
Als het op een circuit als bijvoorbeeld Zandvoort mis gaat is dat niet zo'n probleem (juridisch gezien) omdat er vanuit gegaan wordt dat op een circuit aan alle nodige veiligheidsvereisten voldaan is. Op een vliegveld is dat niet zo en dan steek je je als organisator eigenlijk gewoon in een wespennest, mocht er ooit iets mis gaan, dat is ook de reden dat Frank destijds met die Niederrhein dagen gestopt is.
Maar PB toch maar door als je meer weet, de trackday kalender voor dit jaar ziet er wel mooi vol uit, maar misschien dat we voor een volgend jaar nog iets moois kunnen verzinnen (hoewel er dan ook al wel andere leuke dingen op de planning stonden
).
Als het op een circuit als bijvoorbeeld Zandvoort mis gaat is dat niet zo'n probleem (juridisch gezien) omdat er vanuit gegaan wordt dat op een circuit aan alle nodige veiligheidsvereisten voldaan is. Op een vliegveld is dat niet zo en dan steek je je als organisator eigenlijk gewoon in een wespennest, mocht er ooit iets mis gaan, dat is ook de reden dat Frank destijds met die Niederrhein dagen gestopt is.
Maar PB toch maar door als je meer weet, de trackday kalender voor dit jaar ziet er wel mooi vol uit, maar misschien dat we voor een volgend jaar nog iets moois kunnen verzinnen (hoewel er dan ook al wel andere leuke dingen op de planning stonden

- Downforce Dennis
- Peter Tunissen
Dennis, het is geen kritiek op de baan daar of wat dan ook, maar meer een klaagzang over hoe de (Nederlandse) rechtspraak op dit moment in elkaar zit: hardrijden doe je op een circuit en nergens anders want dan neem je onverantwoorde risico's als organisatie.Dennis Schroyen schreef:Volgens mij is Brustem airbase wel op serieuze dingen voorzien. De basis is nog altijd 24h op 24 bemand dus als er iets mis gaat zal er altijd een team klaarstaan. De kans op iets misgaan is ook erg klein, mede dankzij de gigantische open vlakte.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar het zorgt er wel voor dat als we iets buiten een circuit organiseren, we er dan echt alleen maar bekenden bij willen hebben, om dit soort onzin te voorkomen.
- Downforce Dennis
Neenee, ik snap je bezorgdheid. En het organiseren icm bekenden is ook voor mij zoiezo prioriteit. Risico's neem je bij zo'n dag altijd. Het beperken van die risico's ligt in de handen van de organisatoren. Als ik in die functie terugdenk aan de CBR, was dit een voorbeeld voor alle andere evenementen.Peter Tunissen schreef:Dennis, het is geen kritiek op de baan daar of wat dan ook, maar meer een klaagzang over hoe de (Nederlandse) rechtspraak op dit moment in elkaar zit: hardrijden doe je op een circuit en nergens anders want dan neem je onverantwoorde risico's als organisatie.Dennis Schroyen schreef:Volgens mij is Brustem airbase wel op serieuze dingen voorzien. De basis is nog altijd 24h op 24 bemand dus als er iets mis gaat zal er altijd een team klaarstaan. De kans op iets misgaan is ook erg klein, mede dankzij de gigantische open vlakte.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar het zorgt er wel voor dat als we iets buiten een circuit organiseren, we er dan echt alleen maar bekenden bij willen hebben, om dit soort onzin te voorkomen.
-
Mark schreef:Ook zonder aanrijding of iets dergelijks kan het misgaan. Korte tijd geleden kreeg een lid van de XRRS-club een dodelijke hartaanval tijdens een "circuitdag" op Lelystad.
Klopt, dat was me een vreemd verhaal. Eerst drift de beste man heel lelystad rond en 5 minuten later stopte zijn hart ermee.

-
- Mathieu
Re: Leuke locaties voor het betere gumwerk
Iemand al wat meer informatie over deze locatie
:

- Downforce Dennis
Jep,
Ik heb contact gehad met een Colonel van ABL die wij gebruiken als insider voor de Toyota internal trainings.
het beste is dat je deze locatie uit je hoofd zet tot de stad St Truiden het boeltje heeft overgekocht en groen licht geeft voor activiteiten met gemotoriseerde sporten. België kennende wordt dat laatste niks. Rolstoelracen kan je misschien wel proberen voor te leggen...
het spijt me...
Ik heb contact gehad met een Colonel van ABL die wij gebruiken als insider voor de Toyota internal trainings.
het beste is dat je deze locatie uit je hoofd zet tot de stad St Truiden het boeltje heeft overgekocht en groen licht geeft voor activiteiten met gemotoriseerde sporten. België kennende wordt dat laatste niks. Rolstoelracen kan je misschien wel proberen voor te leggen...
het spijt me...
- Mathieu
-
Mag driften op Malmedy?
- Downforce Dennis
René130i schreef:Mag driften op Malmedy?
wordt door ons iig toch gedaan, denk niet dat dat een probleem is.