Porsche 997 Mk II - UPDATE - Turbo Scoop
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Enorme overhang? Ik vind het wel meevallen.romo schreef: Vooral van de zijkant, met die enorme overhang voor/achterkant, nee ik kan er niet warm van worden.......................................
Wat is er sowieso mis met een grote overhang? Lees dat vaker maar vind niet dat het per definitie 'fout' is wat sommige mensen al snel roepen. Ligt ook aan de rest van het plaatje. Een MINI met enorme overhang is bijv. onzettend lelijk, daar horen de wielen aan de buitenkant te staan. Om over auto's zoals de Peugeot 407 maar te zwijgen, toppunt van lelijkheid mede door die enorme overhang. Dus ik vind een korte overhang vaak ook fraaier. Maar bij sommige auto's is een overhang helemaal niet storend.
Voorbeeld:
[img:1024:768]http://farm1.static.flickr.com/55/14932 ... 93c4_b.jpg[/img]
[img:1024:683]http://farm3.static.flickr.com/2198/160 ... e4db_b.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
UPDATE !!!!
De Carrera 4 en 4S zijn er nu ook!!!
Voor mij is nu toch eigenlijk wel vast komen te staan dat de facelift nog mooier is dan de Mk I.
[img:800:563]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini3L.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini5L.jpg[/img]
[img:800:641]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini2L.jpg[/img]
De Carrera 4 en 4S zijn er nu ook!!!
Voor mij is nu toch eigenlijk wel vast komen te staan dat de facelift nog mooier is dan de Mk I.
[img:800:563]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini3L.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini5L.jpg[/img]
[img:800:641]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini2L.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 25 jun 2008, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 997 Mk II - UPDATE - Carrera 4 en 4S
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini1L.jpg[/img]
Check die heupen!!
Check die heupen!!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Earlier this month Porsche took the wraps off the rear-wheel-drive 2009 Porsche 911 Carrera, now the updates have reached the four-wheel-drive Carrera 4 and Carrera 4S. Only subtle exterior and interior design modifications were touched for the facelifted model with the engineers clearly focusing their attention on the technics hiding beneath.
For the 2009 model year, Porsche will launch their new optional seven-speed double-clutch gearbox (PDK, or Porsche Doppelkupplungsgetriebe) which shifts gears electrohydraulically without any loss of traction or pulling force. The new technology not only improves performance but also keeps those environmentalists happy with reduced emissions and better fuel economy. Porsche have stopped short of introducing start-start technology to its engines citing their power hungry consumers are likely to consider this a step too far.
The old all-wheel drive system is replaced with the electronically controlled PTM Porsche Traction Management system which was originally developed for the Turbo model.
The subtle exterior modifications are limited to front and rear LED lights along with slightly redesigned bumpers, the interior gets a new PCM Porsche Communication Management with a touch-sensitive screen with improved operational ability, it is also compatible with Bluetooth, USB and iPod technologies.
The Carrera 4 and 4S will hit dealerships on the 25th October.
For the 2009 model year, Porsche will launch their new optional seven-speed double-clutch gearbox (PDK, or Porsche Doppelkupplungsgetriebe) which shifts gears electrohydraulically without any loss of traction or pulling force. The new technology not only improves performance but also keeps those environmentalists happy with reduced emissions and better fuel economy. Porsche have stopped short of introducing start-start technology to its engines citing their power hungry consumers are likely to consider this a step too far.
The old all-wheel drive system is replaced with the electronically controlled PTM Porsche Traction Management system which was originally developed for the Turbo model.
The subtle exterior modifications are limited to front and rear LED lights along with slightly redesigned bumpers, the interior gets a new PCM Porsche Communication Management with a touch-sensitive screen with improved operational ability, it is also compatible with Bluetooth, USB and iPod technologies.
The Carrera 4 and 4S will hit dealerships on the 25th October.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
WAUW!!!!!!
[img:1024:768]http://i29.tinypic.com/2ekrrtl.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i27.tinypic.com/hs2qzb.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i31.tinypic.com/2l8bsep.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i32.tinypic.com/25iu0xi.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i29.tinypic.com/2ekrrtl.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i27.tinypic.com/hs2qzb.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i31.tinypic.com/2l8bsep.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i32.tinypic.com/25iu0xi.jpg[/img]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ja, prachtige Porsches. Duidelijke verbetering wat mij betreft: moderner, hij oogt compacter en frisser en een beetje look-a-like Cayman (vooral de heuplijn). Hoekje bij de achterlichten, waar iedereen dus over valt, vind ik uitstekend gedaan. Het zijn helemaal niet van die dramatische verschillen tov. de MK1, maar de som van de kleine veranderingen maken hem tot een veel frissere auto.
Komen er ook vettere motoren in? (om de 135i te kunnen verslaan .....
)
Komen er ook vettere motoren in? (om de 135i te kunnen verslaan .....

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Godverdomme ik ben definitief en HELEMAAL om. Die Carrera 4 met die achterlijn is super super supergaaf.
Wat een verschil met die oude lelijke rode lijnbak op de 996 !!!!!!!!!
[img:1024:768]http://i29.tinypic.com/2ekrrtl.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini5L.jpg[/img]
Ik denk dat veel meer mensen alleen vanuit image-oogpunt nu de Carrera 4(S) moeten kiezen.
Gewéldige zet van Porsche. Let maar op: verkoop van de 4x4 zal een grote sprong nemen t.o.v. voorgaande jaren.
Wat een verschil met die oude lelijke rode lijnbak op de 996 !!!!!!!!!
[img:1024:768]http://i29.tinypic.com/2ekrrtl.jpg[/img]
[img:800:533]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... Mini5L.jpg[/img]
Ik denk dat veel meer mensen alleen vanuit image-oogpunt nu de Carrera 4(S) moeten kiezen.
Gewéldige zet van Porsche. Let maar op: verkoop van de 4x4 zal een grote sprong nemen t.o.v. voorgaande jaren.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ook mijn eerste gedachte...Mark Nauta schreef:Ik durf bijna wel te zeggen: "The 993 is back!"
Maar ja, die achterkant wil je natuurlijk ook op je Carrera S hebben.....
...ziet er logischer uit zo in combinatie met die achterlichten...
...maar of ik het nou mooier vind dan de pre-facelift? nog niet volledig overtuigd iig...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
WAUW!!!!!!!!!
Vanmiddag heb ik hem gezien! Was bij PCR en daar stond ie al stiekem achter het pand in een hoekje, niet veilig voor mij natuurlijk
.
Heb hem even goed bekeken, en die voorkant is echt heel goed!!! Die bi-xenonlampen zien er op de foto niet zo lekker uit, maar zijn in het echt erg erg fraai. Daarnaast staan die 'losse' units onder de koplamp erg goed in de voorbumper, ze lopen fraai door in de luchthapper eronder. Helemaal in stijl met de Boxster/Cayman. De rand om de bumper is wat krachtiger gevormd en geeft hem een veel robuuster uiterlijk.
Dan de achterkant.......die achterlichten zijn dus echt erg fraai! Daarnaast staat de 'diffusor' erg erg stoer. De uitlaten van de Carrera S zijn tevens wat robuuster en volgens mij iets groter. Ze staan enorm lekker. De kont is gewoon goed gevormd en lekker dik. Volgens mij zijn de spiegels ook iets aangepast en nu dus nog mooier geworden.
Nu is het wachten op de nieuwe PDK-bak. Binnenkort maar eens kijken of ik die eens in mijn handen kan nemen. Ben wel benieuwd naar het voordeel van die bak ten opzichte van de trage Tiptronic. Ik heb begrepen dat hij ongelooflijk snel is en dat niet alleen de bak snel is, maar de gehele 997 Mk II. Hij schijnt gewoon nog veel beter te zijn dan de 997. Ik ben heel benieuwd!
Vanmiddag heb ik hem gezien! Was bij PCR en daar stond ie al stiekem achter het pand in een hoekje, niet veilig voor mij natuurlijk

Heb hem even goed bekeken, en die voorkant is echt heel goed!!! Die bi-xenonlampen zien er op de foto niet zo lekker uit, maar zijn in het echt erg erg fraai. Daarnaast staan die 'losse' units onder de koplamp erg goed in de voorbumper, ze lopen fraai door in de luchthapper eronder. Helemaal in stijl met de Boxster/Cayman. De rand om de bumper is wat krachtiger gevormd en geeft hem een veel robuuster uiterlijk.
Dan de achterkant.......die achterlichten zijn dus echt erg fraai! Daarnaast staat de 'diffusor' erg erg stoer. De uitlaten van de Carrera S zijn tevens wat robuuster en volgens mij iets groter. Ze staan enorm lekker. De kont is gewoon goed gevormd en lekker dik. Volgens mij zijn de spiegels ook iets aangepast en nu dus nog mooier geworden.
Nu is het wachten op de nieuwe PDK-bak. Binnenkort maar eens kijken of ik die eens in mijn handen kan nemen. Ben wel benieuwd naar het voordeel van die bak ten opzichte van de trage Tiptronic. Ik heb begrepen dat hij ongelooflijk snel is en dat niet alleen de bak snel is, maar de gehele 997 Mk II. Hij schijnt gewoon nog veel beter te zijn dan de 997. Ik ben heel benieuwd!
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat die kont lekker dik oogt (en wellicht nog dikker dan de vorige) is ook tevens te danken aan het extra knikje in de achterlichtunits. Doordat deze terug lopen naar de motorkaprand en dat daarbij de motorkaprand nu beide units visueel met elkaar verbind, lijkt de kont nog extra breder dan de dikke kont die de 911 al had. IMO toch nog steeds niet super. Bij de 4/4S wordt dit effect gedeelte teniet gedaan door de bredere lijn in de vorm van de rode reflector. Hier vind ik het veel beter staan.Mark Nauta schreef:WAUW!!!!!!!!!
...
Dan de achterkant.......die achterlichten zijn dus echt erg fraai! Daarnaast staat de 'diffusor' erg erg stoer. De uitlaten van de Carrera S zijn tevens wat robuuster en volgens mij iets groter. Ze staan enorm lekker. De kont is gewoon goed gevormd en lekker dik.
...
Maar moet wel zeggen dat dit mijn enige minpuntje blijft in het ontwerp van de facelift, want voor de rest is en blijft de 911 een prachtige (tijdloze) auto; waar de huidige Italiaanse sportwagens een puntje aan kunnen zuigen.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Ze laten stoelventilatie zien maar dan vraag ik me af of dat std. is of als optie te krijgen. Als het een optie is dan begrijp ik de toegevoegde waarde van de foto niet, alsof iemand graag wil weten hoe die zooi werktTom schreef:[img:799:1131]http://img.worldcarfans.com/US/2008/6/2 ... 030big.jpg[/img]
Daar zie je hoe je erop moet zitten.
Eindelijk duidelijk.

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Da's nog minder dan 2 jaar maar dat lukt wel, 1:18 waarschijnlijk.Jelmer850i schreef:Voor je 30tigste was het toch ?Wouter81 schreef:Ik wil er één!!!!!!!!!!!!Wordt er erg hebberig van, mijn droomauto. Hoef niet eens persé een GT3, doe maar gewoon een Carrera S (nog mooier ook) en ik ben ultiem happy. 8)


-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik vind de louvres voor de luchthappers in de voorbumper erg soft aandoen. Evenals de rode streep die zo fantastisch op de 993 stond hebben ze nu zeer geforceerd gebruikt op een nagenoeg perfecte wagen, de 997 MK I. De veranderingen doen geforceerd aan op de foto, wekt de indruk van '' we moeten er even een obligate 4 jaar's vernieuwing doorheen drukken maar de inspiratie is op''. Nieuwe 993? Wishfull thinking...
[img:800:534]http://s3.tinypic.com/wl20as.jpg[/img]
http://farm1.static.flickr.com/204/5050 ... 6a.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/211/5050 ... 65.jpg?v=0
Kijk eens hoe mooi die rode band over gaat in de achterlichten, hoe de bumper strak overgaat in de heupen. Maar toegegeven, de neus van de 993 doet wat gedateerd aan vergeleken met de 997 maar of ze ook lelijker is?
[img:800:534]http://s3.tinypic.com/wl20as.jpg[/img]
http://farm1.static.flickr.com/204/5050 ... 6a.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/211/5050 ... 65.jpg?v=0
Kijk eens hoe mooi die rode band over gaat in de achterlichten, hoe de bumper strak overgaat in de heupen. Maar toegegeven, de neus van de 993 doet wat gedateerd aan vergeleken met de 997 maar of ze ook lelijker is?
Laatst gewijzigd door HSR op 03 jul 2008, 23:34, 3 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Gewoon zonder dat de rest het weet jullie autopark verkopen, dan kom je een aardig eind..Wouter81 schreef:Da's nog minder dan 2 jaar maar dat lukt wel, 1:18 waarschijnlijk.Jelmer850i schreef:Voor je 30tigste was het toch ?Wouter81 schreef:Ik wil er één!!!!!!!!!!!!Wordt er erg hebberig van, mijn droomauto. Hoef niet eens persé een GT3, doe maar gewoon een Carrera S (nog mooier ook) en ik ben ultiem happy. 8)
![]()

En dan hopen dat hij snel genoeg is, de rest zal er niet zo blij mee zijn

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ook de Targa is onderweg.
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/30_06 ... 3738_5.jpg[/img]
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/30_06 ... 3738_4.jpg[/img]
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/30_06 ... 3738_5.jpg[/img]
[img:800:600]http://spots.autogespot.com/files/30_06 ... 3738_4.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Deels mee eens, voor zover het prachtig was op de 993, maar je moet het juist zien dat ze de 996-versie ontzettend verbeterd hebben, waar het echt lelijk was (vind ik)hugo schreef:Evenals de rode streep die zo fantastisch op de 993 stond hebben ze nu zeer geforceerd gebruikt op een nagenoeg perfecte wagen, de 997 MK I. De veranderingen doen geforceerd aan op de foto, wekt de indruk van '' we moeten er even een obligate 4 jaar's vernieuwing doorheen drukken maar de inspiratie is op''.
[img:1024:682]http://www.motivemagazine.com/emAlbum/a ... 4s-014.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: vigilante en 6 gasten