Sperdiff monteren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 26 jun 2008, 13:08

Hehe oke dank voor je bijdrage. Ik ga m'n best doen ;)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 jun 2008, 14:29

Op m'n Z4 werkt DSC/DTC prima samen met het Drexler-sperdifferentieel. Dit lijkt me logisch omdat het sperdifferentieel juist voorkomt dat er situaties ontstaan waarin de tractiecontrole moet ingrijpen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 27 jun 2008, 20:05

Rico v Velzen schreef:DSC werkt dmv remingrepen op de wielen terwijl het sper juist aandrijving wil op de wielen.
Weet je dat zeker Rico?
Ik heb nl. meer het idee dat het motorvermogen geknepen wordt.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 29 jun 2008, 22:37

Die systemen remmen eerst de wielen, daarna pakt het het vermogen aan
Ben blij dat mn WRX verschoond is van al die onzin
En dat ik sperren op de voor, midden en achteras heb.
8)
Rijd als een beest
Op nat wegdek en ik zet het middendiff op lock dan drift hij zowat vanzelf op een rotonde, zonder dat je er moeite voor doet
Kijk dat is ook wel humor
E
PS oh ja ik was 400 ex kwijt voor mn voordif toen de bal toch al open lag.

E

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 30 jun 2008, 11:46

Heb nog steeds geen niemand gevonden die het kan monteren (wtf).

en JR motorsport neemt de telefoon nooit op :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jun 2008, 12:21

-Dealer
-Hein Koopman (www.koopman-racing.nl)
-Bas roos (www.basroos.nl)
-Braspenning racing (www.braspenning.nl)

Om er een paar te noemen :)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 30 jun 2008, 12:46

Thanks Bert!

Bas Roos wordt ook niet opgenomen. Koopman wel en ik word teruggebeld met een prijsindicatie.

Dealer wilde het niet doen :roll:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 02 jul 2008, 01:10

Andere dealer proberen?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 02 jul 2008, 08:05

Ik ben vanavond naar Bas. Wil best wel even voor je vragen of hij dat wil monteren hoor. Laat maar horen. Telefoon neemt hij niet altijd op. Kon ik me in het begin aan storen, maar inmiddels snap ik wel waarom. Als hij een betaallijn had, was hij miljonair.
:lol:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 02 jul 2008, 11:45

Heb de auto net bij Koopman Racing gebracht. Erg leuke enthousiaste lui. Wat een wagens staan daar :shock:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 03 jul 2008, 16:52

Weet eigenlijk niet wanneer het sper in werking is:

Unlike a conventional plate-style limited slip differential, the BMW 130i Quaife ATB Helical LSD differential relies on gears rather than clutch plates for its operation.

Leverancier:
Een ATB van Quaife heeft geen vast sperring. Deze is continu variabel en varieert grofweg van 0-40% afhankelijk van de situatie.
Afhankelijk van de situatie? Ik niet snap?

Weet iemand hoe/wanneer het Quaife sperdif precies werkt?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 jul 2008, 17:15

Die diffs werken op een verschil in snelheid tussen de wielen zeg maar. Dus als jij door de bocht gaat en op het gas gaat staan zal je binnenste wiel harder willen draaien, dan komt het sper in werking.

Alleen als je op 2 wielen geen tractie hebt dan doen ze het helemaal niet.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2008, 18:47

Gek genoeg klaagde een bekende van mij dat als hij een bocht sneed (hij heeft een rally-escort met quaife differentieel) het binnenwiel juist als een idioot begon te spinnen en hij dus tijd verloor :?: Ik ga er zelf nog een mailtje naar Quaife aan wagen om dit bevestigd te krijgen want dat is juist wat ik niet zoek (escort mk2 is overigens wel enorm star aan de achterkant maar dat zou geen verschil moeten maken m.i.). Iemand een idee/uitleg toevoeging hierop?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Streamline en 4 gasten