Nat differentieel
-
Nat differentieel
Vandaag even samen met de hulp van Tom(944) de nieuwe waterpomp geplaatst. Bij een nadere inspectie viel het ons op dat mijn sperdiff wel heel erg glom en dus nat was. Sterker nog, er druppelde heel langzaam zelfs wat op de grond. Nu vraag ik mij af hoe dit kan? Ik vermoed dat de seals bij de steekassen niet meer zo goed hun werk doen daar op het subframe waar het diff op gemonteerd zit ook olievlekken heeft.
Is er een manier waarop ik dit kan checken en is het erg moeilijk de seals zelf in te bouwen ?
Is er een manier waarop ik dit kan checken en is het erg moeilijk de seals zelf in te bouwen ?
- Bert ///M3
Kijk eerst even of er niet te veel olie in zit, gewoon de bovenste plug even losdraaien. Als je er te veel olie in hebt zitten gaan ze namelijk ook lekken.
Seals wisselen is niet zo moeilijk verder volgens mij. Kwestie van steekassen er uit, zijdeksels er af en uit elkaar halen, nieuwe seals er in en weer in elkaar zetten.
Seals wisselen is niet zo moeilijk verder volgens mij. Kwestie van steekassen er uit, zijdeksels er af en uit elkaar halen, nieuwe seals er in en weer in elkaar zetten.
-
Vanavond even bekijken. De wagen staat nu wel aan 1 kant opgekrikt, misschien speelt dat ook een rol ?Bert ///M3 schreef:Kijk eerst even of er niet te veel olie in zit, gewoon de bovenste plug even losdraaien. Als je er te veel olie in hebt zitten gaan ze namelijk ook lekken.
- Bert ///M3
Misschien maar dan zouden ze echt gaar zijn. Meestal gaan ze namelijk onder het draaien lekken dus als je rijd. Ik heb dat ook gehad, elke keer als ik de auto toen parkeerde rook je een verbrande olie lucht omdat de olie op de uitlaat spatte.hugo schreef:Vanavond even bekijken. De wagen staat nu wel aan 1 kant opgekrikt, misschien speelt dat ook een rol ?Bert ///M3 schreef:Kijk eerst even of er niet te veel olie in zit, gewoon de bovenste plug even losdraaien. Als je er te veel olie in hebt zitten gaan ze namelijk ook lekken.
- Bert ///M3
- Bert ///M3
BMW Sperdifferentielen gaat 75W140 olie met, bijvoorbeeld Castrol SAFX-J 75W140.
Er zijn ook wel anderen die sperdiff olie hebben zoals Redline en Motul maar je moet opletten dat het wel 75W140 is als je er circuitdagen mee gaat rijden. Sommigen pakken 75W90 maar bij een M3 in elk geval kan je diff overkoken door de warmte als je die gebruikt. BMW zelf schrijft ook 75W140 voor.
Er zijn ook wel anderen die sperdiff olie hebben zoals Redline en Motul maar je moet opletten dat het wel 75W140 is als je er circuitdagen mee gaat rijden. Sommigen pakken 75W90 maar bij een M3 in elk geval kan je diff overkoken door de warmte als je die gebruikt. BMW zelf schrijft ook 75W140 voor.
- GTRene
die heb ik ook in m'n sper zitten, de 75w/140 van MOTUL Gear FF Competition ...
maarja dat was ook een gok
verder merk ik er weinig van, stonk wel die zooi...heb het ook in m'n 6-bak maar dat is koud eigenlijk te dik, maar 1x op temp weer lekker...(koud wil ie dan slecht schakelen moet ik bijna dubbel klutsen soms, maja mag dan toch niet scheuren)
maarja dat was ook een gok

- Bert ///M3
- GTRene
oe das veel jahBert ///M3 schreef:Klopt dat is goede olie voor sperdiffs. Alleen in NL lastig te krijgen. BCCP wou het alleen bestellen per 24L en zoveel had ik nou ook weer niet nodig

ik kon bij Van heek wel 6L bestellen maar geen korting meer

- Dennis Cavallino