Maserati 3500 GT
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Maserati 3500 GT
Hoi,
Zijn erg dichtbij de aankoop van een Maserati 3500 GT uit 1961. Dit wordt dan al de derde hobbywagen.
Een perfect exemplaar is het niet, maar na 1/2 winters wel in hele goede conditie. Technisch issie al perfect...
Ik zou graag willen weten of er hier mensen zijn die ervaring met deze auto's hebben, en eventueel handige tips...
Mooie foto's zijn ook welkom, ook al heb ik er al veel gezien
Alvast bedankt
Joep
Zijn erg dichtbij de aankoop van een Maserati 3500 GT uit 1961. Dit wordt dan al de derde hobbywagen.
Een perfect exemplaar is het niet, maar na 1/2 winters wel in hele goede conditie. Technisch issie al perfect...
Ik zou graag willen weten of er hier mensen zijn die ervaring met deze auto's hebben, en eventueel handige tips...
Mooie foto's zijn ook welkom, ook al heb ik er al veel gezien
Alvast bedankt
Joep
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Eigen bijdrage
[img:576:379]http://www.autocollections.com/image/ca ... %20ftu.JPG[/img]
[img]http:500:288]http://www.onkelhans.net/oldtimer/foto/ ... -gross.jpg[/img]
[img:250:160]http://autasportowe.republika.pl/az/maserati3500-1.jpg[/img]
[img:400:300]http://www.velocetoday.com/images/aug03/443.jpg[/img]
No it's your turn
Joep
[img:576:379]http://www.autocollections.com/image/ca ... %20ftu.JPG[/img]
[img]http:500:288]http://www.onkelhans.net/oldtimer/foto/ ... -gross.jpg[/img]
[img:250:160]http://autasportowe.republika.pl/az/maserati3500-1.jpg[/img]
[img:400:300]http://www.velocetoday.com/images/aug03/443.jpg[/img]
No it's your turn
Joep
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Hey Dennis, nee hoor de auto loopt perfect en is ook gewoon steeds gebruikt.Dennis Cavallino schreef:Hoi Joep, fantastische wagens zijn dat. Die mag je zo voor de deur neerzetten, hoef je niet in te pakken, zelfs een strikje mag je houden.
In welke staat is die? Totaal restauratie?
Zal thuis in boeken wel even kijken wat ik heb. Binnenkort scanner kopen en dan wat inscannen.
Het interieur is al helemaal opnieuw bekleed, en de carosserie is vrij netjes, 2 deukjes en de lak is niet geweldig...dus een keer een respray zit eraan te komen denk ik, maar eerst met spot-repair en veel polijsten kijken wat we ervan kunnen maken...
Tevens moet er een nieuwe uitlaat onder, en een klein beetje laswerk aan onderzijde.
Er zitten ook nog veel extra onderdelen van de 3500 & Sebring bij.
Joep
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Nee, die zijn allemaal al gerestaureerd, en daar is de prijs ook naar...Maik schreef:Heeeeel erg mooie wagen, klasse!
Maar zo mooi zoals op de foto's is dit exemplaar dus (nog) niet?
Foto's van het exemplaar waar ik het over heb bewaar ik nog ff, koop is nog niet 100%...
Joep
PS Nog iemand met ervaring qua 3500 GT?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Op de nachtrust van Cav dan maar
http://www.klassiekergespot.nl/viewimages.php?id=11326
bijna Zelfde kleur (Blauw Metallic), velgen etc. en een klein beetje mindere conditie...
Verder is ie van 1961, dus nog lekker origineel met de 3 dubbele Webers' (Ipv Lucas-injectie) en 5-bak (ipv 4).
Lucas kan ervoor zorgen dat er brandstof bij de olie komt...
De meeste preferen dus de Webers, door de betrouwbaarheid. Wij echter ook nog omdat we al enkele jaren ervaring hebben met 2 dubbele webers, in de Fiat 124 Spider.
En 5-bak, tsja das net iets fijner als 4 versnellingen.
Joep
EDIT: exacte kleur:
[img:640:429]http://home.casema.nl/ruudbax/101-1018.jpg[/img]
http://www.klassiekergespot.nl/viewimages.php?id=11326
bijna Zelfde kleur (Blauw Metallic), velgen etc. en een klein beetje mindere conditie...
Verder is ie van 1961, dus nog lekker origineel met de 3 dubbele Webers' (Ipv Lucas-injectie) en 5-bak (ipv 4).
Lucas kan ervoor zorgen dat er brandstof bij de olie komt...
De meeste preferen dus de Webers, door de betrouwbaarheid. Wij echter ook nog omdat we al enkele jaren ervaring hebben met 2 dubbele webers, in de Fiat 124 Spider.
En 5-bak, tsja das net iets fijner als 4 versnellingen.
Joep
EDIT: exacte kleur:
[img:640:429]http://home.casema.nl/ruudbax/101-1018.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ideale combinatie, want de 5 bak is pas geleverd vanaf de introductie van de injectiemodellen (met std 5-bak). Webers + 5-bak is gewoon de beste uitvoering die je kunt hebben inderdaad.
Schitterende kleur. Wat ook heel mooi zou staan, maar zal wel niet af fabriek zo geleverd zijn, is een donkerblauw dak erop, zoals mijn 280 SE had en sommige Ferrari uit die tijd hebben. De Boano bijvoorbeeld was een auto waarbij two-tone heel goed stond.
Schitterende kleur. Wat ook heel mooi zou staan, maar zal wel niet af fabriek zo geleverd zijn, is een donkerblauw dak erop, zoals mijn 280 SE had en sommige Ferrari uit die tijd hebben. De Boano bijvoorbeeld was een auto waarbij two-tone heel goed stond.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Maar das idd niet standaard...dus doen we denk ik ook niet, ook al zijn we niet van die echte origineel ''freaks''. Ik ben van mening dat je op sommige punten een auto beter/lekkerder kunt maken met heel handige aanpassingen óf het karakter van een auto nog sterker maken, daar ben ik dan 100% voor. Zolang modificaties maar geen afbreuk doen aan een auto; 20'' blingbling onder een E30, een spoiler van hier tot tokyo op een GTI etc. Scherpere nokkenassen in een sportmotor, hogere compressie etc. vind ik dan wel weer mooiDennis Cavallino schreef:Ideale combinatie, want de 5 bak is pas geleverd vanaf de introductie van de injectiemodellen (met std 5-bak). Webers + 5-bak is gewoon de beste uitvoering die je kunt hebben inderdaad.
Schitterende kleur. Wat ook heel mooi zou staan, maar zal wel niet af fabriek zo geleverd zijn, is een donkerblauw dak erop, zoals mijn 280 SE had en sommige Ferrari uit die tijd hebben. De Boano bijvoorbeeld was een auto waarbij two-tone heel goed stond.
Joep
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten