Corvette ZR1 Laps the Ring in 7:26.4, Beats the 2009 Nissan

Dit is ons algemene autoforum.
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 jun 2008, 11:35

Aernoudt schreef:
Bert ///M3 schreef:Hehe. F1 wagens en nieuwere generaties toerwagens zitten ook vol computers. ...
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen/horen/zien dat er juist minder met computermeuk gebeurd in de F1 auto's tav zaken als tractie controle etc dit seizoen ;)
Dat weet ik :)

Dus die mannen die dit jaar rijden kunnen het wel en die van vorig jaar niet? :wink:

On topic: Ik ben benieuwd wat we gaan zien als bijvoorbeeld Sportauto de wagens test, kijken wat er dan nog van die 7:25 en 7:29 overblijft.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 11:54

Bert ///M3 schreef:
Aernoudt schreef:
Bert ///M3 schreef:Hehe. F1 wagens en nieuwere generaties toerwagens zitten ook vol computers. ...
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen/horen/zien dat er juist minder met computermeuk gebeurd in de F1 auto's tav zaken als tractie controle etc dit seizoen ;)
Dat weet ik :)

Dus die mannen die dit jaar rijden kunnen het wel en die van vorig jaar niet? :wink:

On topic: Ik ben benieuwd wat we gaan zien als bijvoorbeeld Sportauto de wagens test, kijken wat er dan nog van die 7:25 en 7:29 overblijft.
En ik ben benieuwd wanner Walther rohrl is in zo`n auto stapt, welke tijden er dan gereden worden.
Alleen al het gegeven dat niet dezelde man met die auto`s rijd kan al een vertekend beeld geven.
Of sportauto er mee rijd zegt me ook niks.....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 jun 2008, 12:19

Maakt niet zo veel uit wie het doet. Alleen heb je dan inderdaad lui die onafhankelijk zijn en rijd er 2 keer dezelfde in.

Er zijn namelijk al geruchten dat de GT-R die de 7.29 reed geen standaard GT-R was, maar een model met meer power en op opgesneden slicks en 150 KG lichter. (ongeveer Vspec specificaties al dus)Zal niet de eerste keer zijn, bij de R33 GTR reden ze volgens de fabriek 7.59 terwijl onafhankelijke tests tot 8.28 en 8.37 kwamen.

Van de Corvette weet je ook niet of er nog een paar tweaks in zitten natuurlijk.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 16:09

Amerikanen zijn hartstikke eerlijk, dat weet je toch 8) :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 16:18

GTRene schreef:en waarom zet Ultima daar geen tijd neer...de gesloten GTR zou dat kunnen, maar zijn ze "bang" dat ie een rondje niet overleefd met die oude V8? :lol: of wachten ze tot ze een betrouwbare Z06 motor erin hebben wat velen nu al doen/hebben...
Whahahaha, dat is een goeie, een betrouwbare Z06 motor.

Hans, hoeveel van die blokken laggen er al weer op een hoop bij APP. :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 17:11

Elmar schreef:
GTRene schreef:en waarom zet Ultima daar geen tijd neer...de gesloten GTR zou dat kunnen, maar zijn ze "bang" dat ie een rondje niet overleefd met die oude V8? :lol: of wachten ze tot ze een betrouwbare Z06 motor erin hebben wat velen nu al doen/hebben...

Het bleken achteraf 10 cilinders te zijn dus kan alleen viper of bmw geweest zijn :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 30 jun 2008, 17:15

HANZ06 schreef:
Elmar schreef:

Het bleken achteraf 10 cilinders te zijn dus kan alleen viper of bmw geweest zijn :wink:
Kan ook een fabricagefoutje van Corvette zijn, een van die sukkels lag te slapen en boorde per ongeluk 2 gaten teveel :roll:

Elmar

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 17:16

:lol: Morgen je auto ophalen Hans? 8)

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 17:31

go4it schreef:Voor Luco heb ik een uitzondering gemaakt, omdat ik vind dat ie te veel stront praat en daar word ik moe van. :D
Al eens naar jezelf geluisterd :idea: :idea: :?:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 17:51

Elmar schreef::lol: Morgen je auto ophalen Hans? 8)
Welke auto :?: :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2008, 18:55

:lol: :lol: diezelfde als Cor...long term waiting car....balen man.

Wannes

Bericht door Wannes » 01 jul 2008, 10:20

die rondetijden op de NS....dat is allemaal zeer mooi en goed voor de publiciteit...maar wat voor mij telt is wat je zelf met de auto kan doen...

Vergeet niet dat dat allemaal zeer ervaren rijders zijn , die dag en nacht met die wagens bezig zijn ...ik zou eens willen zien wie van ons zulke tijden gaat nerzetten....

wat voor mij belangerijk is , dat is welk gevoel je zelf hebt in een wagen...en als dat dan 10 minuten moet duren voor een rondje , en je hebt fun gehad..dan is het voor mij al lang top!!

ik heb het meeste fun gehad in mijn cosworth...en zonder te timen :wink:

ik vind het wel bangelijk dat dit gebeurt met een stock wagen!!

en prijs /prestatie gezien zijn zowel de nissan als de vette subliem...
vor mij zou de keuze simpel zijn , veel liever de yank dan de play station! :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 jul 2008, 15:05

ha wannes,

helemaal mee eens. Ik zie dat een Works hebt, een r56s? Ik heb hiervoor een Works Dahler r53s gereden (230pk), en dikke vette pret. Fantastisch hoe heerlijk deze auto stuurt. Rij nu een 135i, ook helemaal leuk, rijd natuurlijk harder maar de funfactor van de Works heeft de 135i (voor mij) volstrekt niet. De 135i voelt als een gezinsauto en de Works als een pretketel. Ookal gier je met en 135i waarschijnlijk 2x zo snel over de NS (=Nederlandse Spoorwegen .. ?) tov. de Works... :wink:

Daan

Bericht door Daan » 01 jul 2008, 21:03

Lig altijd weer in een deuk als ik die stoere verhaaltjes lees over de GT-R waar zogenaamd zelfs je schoonmoeder een snelle ronde in kan maken, maar waar nog niemand hier in gereden heeft. Dat geldt overigens ook voor al die aannames op technisch vlak van de Corvette. Als die mensen zich eens meer verdiepen in de GT-R kom je er achter dat alle zogenaamde driving-aids gewoon uitschakelbaar zijn. Dat is juist het mooie aan die auto, je kunt er zg. 'hardcore' mee op je bek gaan als je wilt, maar ook snoeihard op de momenten dat je -niet- je helm op hebt. In die prijsrange de ultieme auto dus, met wellicht als enige nadeel het hogere gewicht. Het design van in- en exterieur vind ik persoonlijk super.

Als ik voor de keuze stond ging ik voor de GT-R of een elfer. Maar dat is voornamelijk op gevoel gebaseerd. Heb ook diep respect voor de huidige Corvette.

Daan...

Elmar

Bericht door Elmar » 01 jul 2008, 22:04

Ik lig altijd in een deuk als ik de antwoorden van de Rice-brigade lees. Oei oei als er toch iets slechts over een produkt uit de rijzende zon wordt geschreven... :lol: :lol: :lol:

Daan

Bericht door Daan » 01 jul 2008, 22:29

Ik ga niet happen :wink: :lol: Elke gek heeft z'n eigen voorkeur....

Ik verheerlijk verder niets, feit is gewoon dat de GT-R voor een onverwacht zeer ongemakkelijk gevoel heeft gezorgd bij de 'gevestigde orde'. En dan met name in Zuffenhausen. Ook al rijd je heel saai met je ogen dicht en handen in de broekzak een <8min BTG volgens de 'kenners' op dit forum :wink:

Daan...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 jul 2008, 11:48

Elmar schreef:Ik lig altijd in een deuk als ik de antwoorden van de Rice-brigade lees. Oei oei als er toch iets slechts over een produkt uit de rijzende zon wordt geschreven... :lol: :lol: :lol:
Nou, ik ken wel meerdere categoriën hier die daar last van hebben hoor :wink: Denk dat het met de ricers juist wel meevalt.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 jul 2008, 12:02

Paar eigenaren van een bepaald type USA sportwagen? :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jul 2008, 13:20

Gelukkig is die Rice brigade niet zo groot als die van de beemer boy`s.
Dan zou het hek helemaal van de dam zijn. :wink:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 14:18

Lekkel man....sambal bij. :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jul 2008, 16:39

Opa schreef:Lekkel man....sambal bij. :mrgreen:
JIj had die sambal niet in je gezicht moeten smeren man, al die lelijke brandwonden :lol: 8)

Francisco

Bericht door Francisco » 02 jul 2008, 17:20

american rechtuitbranders, bratwursten-bobo's en sambal bakken. God love'm all.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 19:04

HANZ06 schreef: JIj had die sambal niet in je gezicht moeten smeren man, al die lelijke brandwonden :lol: 8)
Nee, je moet 't net als jij op je löl smeren. [img:18:19]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_haha.gif[/img]

Corvette

Bericht door Corvette » 05 jul 2008, 00:25

Eeen beetje laat om nog te reageren op de opmerking over de bladveren, maar

ER ZITTEN GEEN BLADVEREN ONDER EEN ZR1

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

MAZZEL

Niels v D

Bericht door Niels v D » 05 jul 2008, 19:58

Cor Dame schreef:Eeen beetje laat om nog te reageren op de opmerking over de bladveren, maar

ER ZITTEN GEEN BLADVEREN ONDER EEN ZR1

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

MAZZEL
Die zitten er wel, Voor en achter zit een dwarsgeplaatste bladveer van Carbonfiber.

Plaats reactie