Zoals jullie wellicht weten heb ik een E36 M3 met intrax dempers en verstelbare camberplates.
Op dit moment heb ik camber op 2.43 gr staan.
Ik zou willen experimenteren met Camber om onderstuur te verminderen. Ik denk in eerste instantie aan 3 gr of 3.5 gr
Kan ik dit zomaar verstellen en gaan rijden, of moet ik daarna ook meteen de hele uitlijning opnieuw laten controleren en opnieuw stellen?
Intrax camberplates verstellen en uitlijnen?
- @iko
- Niels
- Auto: Prius+
- Roel SpeedCars
- Bert ///M3
Idd.
Als je camber veranderd op een E36 dan veranderd je sporing ook iets. Maar kleine correcties kan je op zich wel maken langs het circuit. Bijvoorbeeld je basissetting op -3,5 zetten en een beetje meer of minder zetten in de pits. Maar die camberplaten hebben geen markering dus je hebt eigenlijk geen referentiepunt. Plus moet je daarna weer langs de bandenboer om het precies te laten zetten.
Mooiste is trouwens meten dmv een temperatuurmeter ipv zomaar wat instellen.
Als je camber veranderd op een E36 dan veranderd je sporing ook iets. Maar kleine correcties kan je op zich wel maken langs het circuit. Bijvoorbeeld je basissetting op -3,5 zetten en een beetje meer of minder zetten in de pits. Maar die camberplaten hebben geen markering dus je hebt eigenlijk geen referentiepunt. Plus moet je daarna weer langs de bandenboer om het precies te laten zetten.
Mooiste is trouwens meten dmv een temperatuurmeter ipv zomaar wat instellen.