Wat zijn goede NIEUWE driftauto's?
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Wat zijn goede NIEUWE driftauto's?
Vroeg het me af. Er is nieuw gewoon erg weinig aanbod.
Terwijl driften steeds bekender aan het worden is.
Ik bedoel dus nieuwe auto's die gewoon bij de dealer en met garantie te koop zijn. En die dan nog enigzins te betalen zijn, dus geen ding van een paar ton.
Kwam zelf niet verder dan een BMW Z4 M, M5/6 (maar die kost alweer snel 1½ ton) en een Nissan350Z.
Terwijl driften steeds bekender aan het worden is.
Ik bedoel dus nieuwe auto's die gewoon bij de dealer en met garantie te koop zijn. En die dan nog enigzins te betalen zijn, dus geen ding van een paar ton.
Kwam zelf niet verder dan een BMW Z4 M, M5/6 (maar die kost alweer snel 1½ ton) en een Nissan350Z.
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
MX-5 gaat super, iniedergeval in de regen!
Op droog weet ik niet, zal dan net wat vermogen missen omdat deze hooguit 160pk heeft.
Misschien een Lexus IS200/300, maar daar zit weer geen sper op, naar ik weet, en ook meestal met automaat geleverd.
Nieuw model MR2, mid engine, maar rwd.
MG F VVC, is alleen niet meer nieuw te koop
Smart GSXR, Hayabusha 8) , kanonne wat gaaf.
(Zou zo'n motorfietsblok in een Subaru Justy te hangen zijn?)
Op droog weet ik niet, zal dan net wat vermogen missen omdat deze hooguit 160pk heeft.
Misschien een Lexus IS200/300, maar daar zit weer geen sper op, naar ik weet, en ook meestal met automaat geleverd.
Nieuw model MR2, mid engine, maar rwd.
MG F VVC, is alleen niet meer nieuw te koop

Smart GSXR, Hayabusha 8) , kanonne wat gaaf.
(Zou zo'n motorfietsblok in een Subaru Justy te hangen zijn?)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Sper's raken op, olie wordt heet, platen slijten dan als een idioot, zeker na een dag donuts draaien. En 25% is dus nog steeds kans op slip. Zeker bij hele krappe bochten, zoals die donuts.
Drifthokken die nu te koop zijn, of eraan komen:
BMW 1, 3 en 5 serie, Z4 etc. etc.
Mercedes C en E klasse, wel vaag, maar het kan bruut
Lexus IS220d/IS250 wordt volgens mij wel met sper geleverd, met sportpakket, net als de oude IS200. Maar sper is geen voorwaarde om te kunnen driften met deze auto's IMHO.
Mazda MX-5 en RX-8 (9000 rpm!)
Pontiac GTO, Solstice
Opel Speedster (wordt niet meer geleverd?)
Lotus Elise, Europa komt er ook aan, Exige
Aston Martin
Porsche
Chevrolet Camaro en Corvette
Cadillac CTS
Chrysler 300c
Nissan 350z
Honda S2000
etc.
Drifthokken die nu te koop zijn, of eraan komen:
BMW 1, 3 en 5 serie, Z4 etc. etc.
Mercedes C en E klasse, wel vaag, maar het kan bruut
Lexus IS220d/IS250 wordt volgens mij wel met sper geleverd, met sportpakket, net als de oude IS200. Maar sper is geen voorwaarde om te kunnen driften met deze auto's IMHO.
Mazda MX-5 en RX-8 (9000 rpm!)
Pontiac GTO, Solstice
Opel Speedster (wordt niet meer geleverd?)
Lotus Elise, Europa komt er ook aan, Exige
Aston Martin
Porsche
Chevrolet Camaro en Corvette
Cadillac CTS
Chrysler 300c
Nissan 350z
Honda S2000
etc.

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
• Alfa 75 (de turbo of Savali V6 graag)
• Alfa 6 (die met 6 carburateurs voor t inlaatgeluid!)
• BMW (alles bruikbaar m.u.v. 315 / 316 en 518)
• Cadillac
• Chevrolet Camaro\Corvette
• Chrysler Viper
• Cobra (Dax of Superformance e.d.)
• Donkervoort of Super Seven
• Ferrari (doen het altijd goed)
• Ford Escort RS2000 (de beste met achterwielaandrijving)
• Ford Sierra (Cosworth)
• Ford Mustang (wel extra kannetje benzine meenemen!)
• Lamborghini (vermogen geen probleem!)
• Lexus IS200 (moet lukken, vraag anders Tim Coronel)
• Lotus (alle modellen, maar nooit door ons getest…)
• Maserati 3200 GT (zeker weten!)
• Mazda MX-5
• Mazda RX-7
• Mercedes 190E 2.3-16V (dan wel zonder traction contole)
• Mitsubishi Lancer EVO (alle jaargangen)
• Nissan 350Z (makkelijk en beeldschoon!)
• Nissan 200SX13 (duurzaam driften met Japanse techniek)
• Opel Ascona (cupmodellen, maar die zijn zeldzaam...)
• Opel Manta 400 (die echte dikke)
• Opel Omega (liever de Lotus Omega of de 3000-24v)
• Opel Speedster
• Opel GT (nieuw!)
• Porsche (alle modellen, ze gaan ook hard rechtuit!)
• Renault Clio V6 (of z’n oude broertje, de R5 turbo)
• Renault A310 (of soort gelijke uitvoeringen)
• Rover 3500 vandeplas (Eerst ff TWR bellen denk ik)
• Skoda Favorit (dan wel groep B versie van vroeger…)
• Simca Rally 2 & 3 (met een zak zand op de vooras a.u.b.)
• Subaru Impreza (dan wel 40% voor, 60% achter, als t kan)
• Toyota Corolla AE86 Sports Coupe (65% sperdifferentieel!)
• Toyota Supra (waar vind je die?)
• Toyota MR2 (kun je meer mee dan je denkt!)
• Volvo V360 (voor de kenners)
• Alfa 6 (die met 6 carburateurs voor t inlaatgeluid!)
• BMW (alles bruikbaar m.u.v. 315 / 316 en 518)
• Cadillac
• Chevrolet Camaro\Corvette
• Chrysler Viper
• Cobra (Dax of Superformance e.d.)
• Donkervoort of Super Seven
• Ferrari (doen het altijd goed)
• Ford Escort RS2000 (de beste met achterwielaandrijving)
• Ford Sierra (Cosworth)
• Ford Mustang (wel extra kannetje benzine meenemen!)
• Lamborghini (vermogen geen probleem!)
• Lexus IS200 (moet lukken, vraag anders Tim Coronel)
• Lotus (alle modellen, maar nooit door ons getest…)
• Maserati 3200 GT (zeker weten!)
• Mazda MX-5
• Mazda RX-7
• Mercedes 190E 2.3-16V (dan wel zonder traction contole)
• Mitsubishi Lancer EVO (alle jaargangen)
• Nissan 350Z (makkelijk en beeldschoon!)
• Nissan 200SX13 (duurzaam driften met Japanse techniek)
• Opel Ascona (cupmodellen, maar die zijn zeldzaam...)
• Opel Manta 400 (die echte dikke)
• Opel Omega (liever de Lotus Omega of de 3000-24v)
• Opel Speedster
• Opel GT (nieuw!)
• Porsche (alle modellen, ze gaan ook hard rechtuit!)
• Renault Clio V6 (of z’n oude broertje, de R5 turbo)
• Renault A310 (of soort gelijke uitvoeringen)
• Rover 3500 vandeplas (Eerst ff TWR bellen denk ik)
• Skoda Favorit (dan wel groep B versie van vroeger…)
• Simca Rally 2 & 3 (met een zak zand op de vooras a.u.b.)
• Subaru Impreza (dan wel 40% voor, 60% achter, als t kan)
• Toyota Corolla AE86 Sports Coupe (65% sperdifferentieel!)
• Toyota Supra (waar vind je die?)
• Toyota MR2 (kun je meer mee dan je denkt!)
• Volvo V360 (voor de kenners)
Laatst gewijzigd door Mathieu op 02 aug 2006, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Nieuwe MX-5 in top-spec (de Sportive met 2.0l en 160pk 6-bak, Bilstein onderstel en nog veel meer interessante zaken) vind ik echt een leuke auto. Zeker als hij in deze vorm komt: http://www.mazda.nl/content/nieuws/pers ... rcoupe.pdfRudolf Nieuwe Weme schreef:Wat dacht je van de nieuwe mazda MX-5!
RWD ook met sper leverbaar heb ik gelezen.
Zeker op nat meer dan genoeg vermogen met sper om leuke dingen te doen
Niet zwaar.
en ziet er best goed uit.
rest waarde lijkt me ook wel ok!
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
@Rico: Dat is juist wat ik bedoel, je moet meteen gaan klote met een sper erop te maken. Zelf zou ik er niet aan beginnen, garantie is voor mij erg belangrijk. Voor Andre is dat anders, dat weet jij ook wel. Hij kan zijn garantie gewoon claimen, en dan doe je zoiets. Ik zou er dan ook gek genoeg voor zijn.
Maar: als we even uitgaan van een prijs onder de €100K zijn er in NL dus 3 auto's te koop met genoeg power, RWD en een sper.
1: BMW Z4 M
2: 350 Z
3: Mazda MX5
Maar: als we even uitgaan van een prijs onder de €100K zijn er in NL dus 3 auto's te koop met genoeg power, RWD en een sper.
1: BMW Z4 M
2: 350 Z
3: Mazda MX5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Cuprafan_123, Edwin de Haas, Majestic-12 [Bot], maurizio, Sabberjoch, SlowCo en 28 gasten