100 miljoen euro schade aan VW's
- RVV
100 miljoen euro schade aan VW's
Net op de radio, VW AG heeft in Emden waar 30000 splinternieuwe VW's staan afgelopen zondag een hagelbui op zijn kop gehad, hagelstenen zo groot als knikkers en pingpong ballen hebben naar schatting 100 miljoen euro schade veroorzaakt 

- MR M POWER
- MartijnGizmo
-
En om maar in NL te blijven,
Bericht van ANP:
Maanden wachten op schadeherstel na noodweer 27-06-2008
Het noodweer dat afgelopen zondag over het zuidoosten van het land trok, heeft zoveel schade veroorzaakt dat de wachttijd voor reparaties aan auto's tot maanden is opgelopen. Auto's die direct gerepareerd moeten worden, worden verspreid over schadeherstelbedrijven in het hele land en zelfs in Duitsland.
Dat krijgen autobezitters te horen bij het tijdelijk meldpunt dat vier autoverzekeraars hebben ingericht op het terrein van Gelredome in Arnhem. Bij Interpolis hebben zich volgens een woordvoerster al 6300 klanten met schade gemeld. Gezamenlijk claimen zij een bedrag van zeven miljoen euro. Het beeld bij de andere verzekeraars op het terrein, Centraal Beheer Achmea, Av'ero Achmea en FBTO is vergelijkbaar volgens woordvoerders.
ANP
Bericht van ANP:
Maanden wachten op schadeherstel na noodweer 27-06-2008
Het noodweer dat afgelopen zondag over het zuidoosten van het land trok, heeft zoveel schade veroorzaakt dat de wachttijd voor reparaties aan auto's tot maanden is opgelopen. Auto's die direct gerepareerd moeten worden, worden verspreid over schadeherstelbedrijven in het hele land en zelfs in Duitsland.
Dat krijgen autobezitters te horen bij het tijdelijk meldpunt dat vier autoverzekeraars hebben ingericht op het terrein van Gelredome in Arnhem. Bij Interpolis hebben zich volgens een woordvoerster al 6300 klanten met schade gemeld. Gezamenlijk claimen zij een bedrag van zeven miljoen euro. Het beeld bij de andere verzekeraars op het terrein, Centraal Beheer Achmea, Av'ero Achmea en FBTO is vergelijkbaar volgens woordvoerders.
ANP
-
Niets nieuws hoor. Er zijn dagelijks genoeg auto's die beschadigen wanneer ze de boot ingereden worden, wanneer ze de zee oversteken en wanneer ze daarna weer uitgeladen worden. En als het goed gerepareerd wordt hoeft het ook geen probleem te zijn.NSXRS schreef:Oeps..
Er gaan een boel VW kopers een nieuw uitgedeukte/overgespoten auto geleverd krijgen zonder dat ze daar ooit iets over verteld zal worden.
- Rambler
Ik heb ooit een groene Rover cabrio zien binnenbrengen bij een autohandelaar, die was aan 1 kant vooraan compleet in elkaar gereden op zo leek mij zo'n afmeerpaal in de haven.
Een drietal weken later had diezelfde handelaar (niet dealer) een ..... splinternieuwe groene Rover cabrio te koop staan met 0 km op de teller ......
Een drietal weken later had diezelfde handelaar (niet dealer) een ..... splinternieuwe groene Rover cabrio te koop staan met 0 km op de teller ......
- Stefan Platteschor
Ik had het een keer met een Fox. Dak was over gespoten (duidelijk).allen schreef:Niets nieuws hoor. Er zijn dagelijks genoeg auto's die beschadigen wanneer ze de boot ingereden worden, wanneer ze de zee oversteken en wanneer ze daarna weer uitgeladen worden. En als het goed gerepareerd wordt hoeft het ook geen probleem te zijn.NSXRS schreef:Oeps..
Er gaan een boel VW kopers een nieuw uitgedeukte/overgespoten auto geleverd krijgen zonder dat ze daar ooit iets over verteld zal worden.
Pon toen maar gaan bellen. Waren niet van plan om er iets over te zeggen. Na een hoop gezeur en gezeik werd er toch verteld dat de auto van de trein was gevallen. Heb ze toen maar gevraagd om een andere auto te leveren. Werd trouwens keurig gedaan. Maar de overgespoten Fox zal wel ergens anders gewoon afgeleverd zijn....

-
Ik vind het dus belachelijk dat het "normaal" en bovendien wettelijk toegestaan is om een nieuwe schadeauto gewoon opgeknapt alsnog als hagelnieuw te verkopen.
Schadereparatie KAN perfekt gedaan zijn, maar brengt altijd de kans op verhoogd risico van roestvorming en verschillende verkleuring van de lak op langere termijn.
Ik persoonlijk zou nooit akkoord gaan met levering van een nieuwe auto met gerepareerde schade.
Schadereparatie KAN perfekt gedaan zijn, maar brengt altijd de kans op verhoogd risico van roestvorming en verschillende verkleuring van de lak op langere termijn.
Ik persoonlijk zou nooit akkoord gaan met levering van een nieuwe auto met gerepareerde schade.
- Topfuel
Ik ook never nooit niet, waarom koop ik anders een ''nieuwe'' auto...NSXRS schreef:Ik vind het dus belachelijk dat het "normaal" en bovendien wettelijk toegestaan is om een nieuwe schadeauto gewoon opgeknapt alsnog als hagelnieuw te verkopen.
-