Audi S3
-
Die prijzen vergelijken is appels met peren vergelijken.
Je hebt een kale TT ook al voor 45K ofzo, moet je hem wel zelf spuiten, etc.. en zit er niks op.
De S3 heeft een totaal ander interieur, grotere velgen etc. tov de A3 3.2.
Tevens valt de motor niet te vergelijken met de 3.2, die er volgend jaar uit gaat.
Blijft vreemd waarom ze de TT van Aluminium maken grotendeels (1250kg) en deze sportieve versie van de A3 zo zwaar moet zijn.
Vind ook vreemd dat ze 225 brede banden nemen bij dergerlijk vermogen? Terwijl de TT op 18 inch wordt afgeleverd met 245 breed.
Overigens de nieuwe A3 is al klaar, en het huidige model loopt volgend jaar het laatste jaar in.
Wel fraai dat ze uit de 2.0 TFSI zoveel vermogen halen. Denk alleen dat als je een (lichtere) TT doet chippen (40pk) je een S3 makkelijk kan bijhouden.
Tot slot, ik vind een A3 mooier dan een 1 serie, no matther welke uitvoering 8)
Je hebt een kale TT ook al voor 45K ofzo, moet je hem wel zelf spuiten, etc.. en zit er niks op.
De S3 heeft een totaal ander interieur, grotere velgen etc. tov de A3 3.2.
Tevens valt de motor niet te vergelijken met de 3.2, die er volgend jaar uit gaat.
Blijft vreemd waarom ze de TT van Aluminium maken grotendeels (1250kg) en deze sportieve versie van de A3 zo zwaar moet zijn.
Vind ook vreemd dat ze 225 brede banden nemen bij dergerlijk vermogen? Terwijl de TT op 18 inch wordt afgeleverd met 245 breed.
Overigens de nieuwe A3 is al klaar, en het huidige model loopt volgend jaar het laatste jaar in.
Wel fraai dat ze uit de 2.0 TFSI zoveel vermogen halen. Denk alleen dat als je een (lichtere) TT doet chippen (40pk) je een S3 makkelijk kan bijhouden.
Tot slot, ik vind een A3 mooier dan een 1 serie, no matther welke uitvoering 8)
- Hielke
-
Die prijs is toch prima? 130 met M pakket is ongeveer even duur.Hielke schreef:Porsche Boxster vind ik ook mooier dan een A3, S3 whatever 3![]()
En als rijdersauto is een 1-serie altijd superieur.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de prijspolitiek van Audi met de S3 tov andere producten en de producten uit eigen huis.
Wat verwacht je dan? Dat ze hem aan de seat cupra prijs gaan leveren?
Kwaliteit zul je moeten betalen. Of wil je een Audi interieur met een Seat vergelijken omdat die toevallig ook 240 pk heeft?
Jullie beoordelen auto's alleen op pk's, maar er zijn ook mensen die niet als jullie iedere dag op het circuit rijden of driftend de arritten van een snelweg nemen of industrieterreinen onveilig maken. Mensen die hun auto ook met een stuk emotie kopen. Of die het zien als een verlengstuk van hun huis/interieur, kleding etc etc.
Zie genoeg boeren rondrijden met een auto met veel vermorgen en thuis hebben ze een interieur uit 1964 of van de ikea.
Niks mis mee, maar beoordeel niet altijd een auto vanuit jullie oogpunt.
Iedereen op dit forum weet dat jullie geweldig goed auto kunnen rijden, en veel vermorgen nodig hebben om van A naar B te rijden. Maar er zijn ook mensen die andere eigenschappen van een auto waarderen of zwaarder door laten wegen.
En tis typerend dat juist de BMW rijders de mensen zijn die het hardste schreeuwen. Dat imago krijgt zelfs Bangle niet meer weggepoetst met zijn fraaie ontwerpen 8)
Just my opinion.
-
Na het doorspitten van diverse draadjes kom ik tot de volgende conclusie:
1. Nieuwe auto kopen is dom, allemaal veel te duur.
2. Buiten BMW wordt er een hoop troep gemaakt voor veel geld.
3. Als het maar veel vermorgen en upgrades heeft is het bij voorbaat goed. (mits het een BMW is)
4. Alleen met een BMW tel je mee
5. Alleen met een BMW tel je mee
6. Alleen met een BMW tel je mee
Correct me...Ben ik er een vergeten? Word ook al iets ouder heh
3. Als het maar veel vermorgen en upgrades heeft is het bij voorbaat goed. (mits het een BMW is)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"En tis typerend dat juist de BMW rijders de mensen zijn die het hardste schreeuwen. Dat imago krijgt zelfs Bangle niet meer weggepoetst met zijn fraaie ontwerpen "
eghhh, ben BMW liefhebber, schreeuw niet hard, ergo laat een ander in zijn/haar waarde ( begrijp dat niet iedereen een BMW wil c.q. zich kan veroorloven) en last but not least ik ben bepaald geen aanhanger van Bangle, das nogal eufemistich uitgedrukt.
Dus ik denk dat je je vooroordelen nog eens moet heroverwegen.
eghhh, ben BMW liefhebber, schreeuw niet hard, ergo laat een ander in zijn/haar waarde ( begrijp dat niet iedereen een BMW wil c.q. zich kan veroorloven) en last but not least ik ben bepaald geen aanhanger van Bangle, das nogal eufemistich uitgedrukt.
Dus ik denk dat je je vooroordelen nog eens moet heroverwegen.
- Macboy
Rebel, volkomen gelijk !! En dan te bedenken dat sommigen ook een S3 hebben gehad 
Nee ff serieus.
De S3 ziet er gewoonweg BRILJANT uit vind ik. Zeer mooie voorkant. Believe me: dit zijn slechts de foto's. In real life is het echt een zéér zéér stoere bak !
Mark my words.
Pikzwart zou ook geweldig staan.
Wat een vette bak zeg !!!!!!!!!!!!!!!
Ilija

Nee ff serieus.
De S3 ziet er gewoonweg BRILJANT uit vind ik. Zeer mooie voorkant. Believe me: dit zijn slechts de foto's. In real life is het echt een zéér zéér stoere bak !
Mark my words.
Pikzwart zou ook geweldig staan.
Wat een vette bak zeg !!!!!!!!!!!!!!!
Ilija
-
Macboy schreef:
Pikzwart zou ook geweldig staan
Pikzwart? Is dat een metalic kleur? Of heb je vaker Cavallino op de parkings getroffen? 8)
Maar je hebt wel gelijk, ik vind hem ook mooi. De A3 is zowizo een geliefde auto, en deze zal zeker geen slecht figuur slaan. Het is een mooi alternatief als je niet met de meute (lees: BMW) wilt meelopen.

Alleen jammer van de kleur op de foto's , Denk dat een donkere kleur hem fraaier staat.
- Jan Visser
-
1: ben BMW rijder
2: voel me niet aangesproken
3: A3 is mooier dan 1-serie
4: je kan lullen wat je wil, maar als je sportief wil rijden is BMW een betere keuze dan een Audi.(dan heb ik het dus over sturen, balans, etc.)
5: de meeste mensen kopen voor het model, voor het imago, voor de fijne dealer of kiezen voor de beste prijs. Slechts enkele kijken puur naar de sportieviteit en fun. Dus veel kansen voor Audi (en Audi's S3).
2: voel me niet aangesproken
3: A3 is mooier dan 1-serie
4: je kan lullen wat je wil, maar als je sportief wil rijden is BMW een betere keuze dan een Audi.(dan heb ik het dus over sturen, balans, etc.)
5: de meeste mensen kopen voor het model, voor het imago, voor de fijne dealer of kiezen voor de beste prijs. Slechts enkele kijken puur naar de sportieviteit en fun. Dus veel kansen voor Audi (en Audi's S3).
- Hielke
-
1. Klopt, ga je naar cijfertjes kijken dan ben je gek als je een nieuwe auto koopt. Tuurlijk, ik zou ook het liefst morgen bij de dealer een nieuwe bestellen. Hoe nieuwer hoe beter. Auto's koop je als liefhebber gelukkig met je hart, maar als je verstandig nadenkt is een nieuwe auto kopen dom.Rebel schreef:Na het doorspitten van diverse draadjes kom ik tot de volgende conclusie:
2. BMW is ook veel (teveel) geld. Zeker de Nederlandse prijzen. Met de duitse prijzen valt best te leven. En troep is het niet, verre van dat.
Maar geloof je echt dat:
- wat beter materiaal (motorisch beter)
- duurzamer en beter in elkaar gezet interieur
- een Quattro systeem dat al op tig modellen zit
Zo'n 20k duurder is dan een Leon Sportup (28k?), waar al weinig op aan te merken is? Laat het zonder BPM (moet je natuurlijk niet meetellen) zo'n 12-15k zijn, dat is nog belachelijk veel. Leg het geld eens op tafel, zegt meer dan wat getalletjes

3 t/m 6. Ik ben heel erg te spreken over m'n BMW. Auto is uit 2002, weegt ~1400kg (wat ik vergeleken met wat er nu allemaal uitkomt niet slecht vind voor een luxe sedan met vrij grote motor), gaat in 6,5 sec. naar de 100 met een top van 250, die motor is een heerlijke 6 cilinder (pakt goed op, mooi verloop, geluid is prima en het is betrouwbaar), interieur zit goed in elkaar en het rijd gewoon prima.
Die BMW heb ik echt niet gekocht omdat je dan meetelt. Dat is voor mij niet belangrijk, ik kom tenslotte uit een Honda die de meeste mensen niet kennen. En noem mij een andere moderne auto op die tussen de 200 en 300pk heeft, RWD, sportief en in de prijsklasse waar ik naar aan het kijken was. Vrij weinig. De 130i en 350Z zijn van de weinige auto's die zo'n pakket kunnen bieden voor een hele strakke prijs. Wat minder sportief en iets luxer is een 330(C)i. Daar ben ik voor gegaan.
Ohja, een 1 serie kan mij ook niet bekoren. Alleen zoals Rico em had vond ik em wel mooi, met dikke velgen, in die blauwe kleur en met M pakket. Een A3 vind ik minder vanwege de grote grill. Beide geen echte beauty's. Maar discussies over uiterlijk hebben weinig zin, ieder z'n smaak.
- Maik
Heeft iemand al in de nieuwe S3 gereden?
Hoe kan iemand dan beoordelen of hij tig duizend euro meer waard is dan een skoda?
De S3 zal altijd meer bieden dan welke skoda of seat dan ook, dus dan kan je hem dus ook alleen maar vergelijken met de 1-serie (die (ook) over-priced is).
Of koop een opel en zie het licht
Hoe kan iemand dan beoordelen of hij tig duizend euro meer waard is dan een skoda?
De S3 zal altijd meer bieden dan welke skoda of seat dan ook, dus dan kan je hem dus ook alleen maar vergelijken met de 1-serie (die (ook) over-priced is).
Of koop een opel en zie het licht

- RVV
Vorige S3 was tenminste nog exclusief EN MOOIER dan dit kamei product. zelfs al is ie beter dan een 130I dan nog een Skoda RS. Hetzelfde maar dan 15 k goedkoper. En hou op over kwaliteit en uitstraling van de materialen want onderling zijn de verschillen marginaal bij VAG. VAG politiek betekend in mijn ogen Voor Altijd Genaaid.
-

[img:874:692]http://www.pkw-online.de/skoda-demarrage-innen.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.bilexperten.no/images/biler/b169_5.jpg[/img]
allebij basic uitvoering volgens mij
-
Ik heb al een opel. Fantastisch.
S3 is prachtig mooi kopen. Zelfde geld voor TT mooi kopen boeit mij geen reet. Zoveel mensen zoveel wensen.
Die auto s zouden mij gewoon heel snel vervelen en nee ik heb geen bmw bril op. Nieuwe m3 v8 zou ik nooit kopen. Wat ik al eerder noemde bmw heeft momenteel 2 interessante auto s voor mij die nieuw te koop zijn.
a een 130i.
b een z4 mcoupe.
Verder niks nada noppes
Z4 m coupe is mij geen 80k euro waard en ik weet als ik die na een 2 jaar kwijt wil mij 50k euro geboden wordt. Nee dank je wel. Ik heb mijn lessen eerst wel gehad met dat dure blik.
S3 is prachtig mooi kopen. Zelfde geld voor TT mooi kopen boeit mij geen reet. Zoveel mensen zoveel wensen.
Die auto s zouden mij gewoon heel snel vervelen en nee ik heb geen bmw bril op. Nieuwe m3 v8 zou ik nooit kopen. Wat ik al eerder noemde bmw heeft momenteel 2 interessante auto s voor mij die nieuw te koop zijn.
a een 130i.
b een z4 mcoupe.
Verder niks nada noppes
Z4 m coupe is mij geen 80k euro waard en ik weet als ik die na een 2 jaar kwijt wil mij 50k euro geboden wordt. Nee dank je wel. Ik heb mijn lessen eerst wel gehad met dat dure blik.
- Maik
Andre schreef:Ik heb al een opel. Fantastisch.

Geef mij 50mille om een leuke compacte middenklasser uit te zoeken en ik kom waarschijnlijk ook bij een 130i uit hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar ik zal toch ook zeker een proefrit in een S3 dan maken.
Echte lol heb je (ik) toch niet in dat soort auto's heb ik al geleerd. Maar dan toch wel het meest in een 130i schat ik in. Maar misschien dat het verschil in rij-eigenschappen me zo erg mee zou vallen, dat ik dan toch kies voor het "mooiere" en eventueel meer praktische kant (heb geen idee) van de audi.... Die auto zou dan toch als de praktische auto ingezet worden.
- RVV
Ja die auto was de reden dat ik me als audi rijder bedonderd voelde en nooit meer audi wilde rijden. niet om audi maar vanwege de goede en veel goedkopere alternatieven. vergeet niet dat je dubbel Genaaid word als je je te duur gekochte audi weer wilt inruilen. zowel de audi als seat/Skoda dealer zeggen dat vanwege die autos de inruil prijs laag is.Maik schreef:leon cupra R
-
- Auto: Fun Damn Mentally
S3, de vorige was/is mooi(in zilvergrijs
)
Deze is een beetje Kamei/Zender idd, niet megawauw voor een S uitvoering van Audi. Maar ik kijk irl VEEL naar Audis de laatste tijd A3 SB, A4/A6 station met dikke wielen 6 pitters Q. Zijn magneten op m'n netvlies. Mooie wagens.
Ik zou iig een EVO kopen van die poen als je toch zo graag 4wd wil. Met een Henry setje erop

Deze is een beetje Kamei/Zender idd, niet megawauw voor een S uitvoering van Audi. Maar ik kijk irl VEEL naar Audis de laatste tijd A3 SB, A4/A6 station met dikke wielen 6 pitters Q. Zijn magneten op m'n netvlies. Mooie wagens.
Ik zou iig een EVO kopen van die poen als je toch zo graag 4wd wil. Met een Henry setje erop