Fabian schreef:Is ie al gefixed Ruud?
Yep, Hij is weer in orde.
Ben er afgelopen zondag met Ilija heengereden in een ultieme autobahncruiser. Een 740D! Wat een monster van een auto. Dit bedoel ik positief en negatief.
Positief: dat ding is snel en ultraluxe en duitsers gaan snel aan de kant voor grote BMW's
Negatief: Wat een slagschip en wat een lelijke achterkant. En 1 op 8 met een diesel op de autobahn is tegenwoordig ook serieus zuipen.
Nadat we in stijl zijn aangekomen auto opgepikt bij KFZ gebr. Bongard.
Alles deed het en was in orde. Blok was schoon en liep goed. Olieleiding vervangen. Deze was doorgesleten tegen het huis van de koelfan van de radiateur. Dat had tot gevolg dat hij de olie rechstreeks tegen de uitlaat en de multieriem aan blies. Dit had een klein brandje tot gevolg die gelukkig zeer snel geblust was.

Heb maar meteen een blusser van OMP gekocht bij DPT die geen schade kan aanrichten tijdens het blussen. Schade viel mee: Opruimen baan €175,80. Afslepen: €200,- incl. Steuer. Reparatie auto €200,- Onderdelen: €40,- Olie: 60,- Nieuwe blusser: €100,- Totaal: 775,- Werkelijke kosten als ik hun olie en onderdelen had genomen en geen nieuwe blusser, max 600,-
6 jaar ring is aan schade dus 100,- per jaar. Valt me dus mee.
Samen met Ilija naar de ingang van de baan gereden, even kijken en daarna kijken bij Planzgarten 2. Blijft leuk. Voordat de kriebels beginnen toe te slaan maar vertrokken want anders zit je voordat je het weet op de baan voor een paar rondjes. En dat was ik nu eerst niet van plan.
Onderweg een paar keer lopen stampen met de auto. Geloof me het blok is tip top in orde. Geen olieverbruik. Geen lekkage (dachten we eerst van wel omdat hij bleef roken onder de kap vandaan) Lekker lopen rammen tegen die diesel. De impreza is absoluut sneller in acceleratie en top. Alleen in slipstream komt de Beemer er uiteindelijk toch naast. Heeft hij wel een paar km's voor nodig, maar toch. Eenmaal ernaast is het feest weer voorbij, maar ben behoorlijk onder de indruk van die 8 cylinder koppelbaas. Was erg leuk.
Thuis nog 2x de hoge drukreiniger erop gezet, want 200+ zorgt dat de olie die nog ergens ligt zich verdeeld over het hele blok. Daarna rijden en het roken is opgehouden. Stinkt nog wel een beetje als hij heet is. Er zitten rare kieren in zo'n blok waar je die prut gewoon niet uitkrijgt. Bakt vanzelf wel weg.
DUS HIJ IS WEER GOED!!!!!
Fabian, dat rondje krijg je dit jaar nog. Dat beloof ik je.
Ilija, Bedankt voor de fun en de leuke rit