Carbon loraine blokken RC6

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Michel P

Carbon loraine blokken RC6

Bericht door Michel P » 13 feb 2008, 14:07

Naar aanleiding van deze teksten:

Prepareren jullie de blokken voor montage? Heb net de set voor de E30 M3 binnen gekregen, en de randen zijn erg scherp, schuren of veilen jullie de hoeken iets af?

Michel
Ruben schreef:
GTRene schreef:
Ruben schreef:Ik ben ook graag van de partij (voor 4 uur)! Heb vrij kunnen krijgen van nieuwe opdracht. 130i met nieuwe setup en carbone lorraine rc 6 :)

Ik betaal morgen indien iedereen akkoord is :D
Zal iet zo'n probleem zijn denk ik, pay the bill sign the contract and go 8)

trouwens ook RC6? het gekke is als ze koud zijn piepen ze niet, rammelen ook niet en remmen voldoende, echter als ze warm zijn beginnen ze met piepen en ook rammelen :lol: ach rij toch niet zoveel maar wel angstige mensen soms daardoor denken vast dat je zonder remvoering rijd :lol:
Dus je rijdt er nu continue mee? Ik vond het piepen meevallen, alleen bij volledig tot stilstand komen piepten ze echt. Overigens heb ik volgens mij dezelfde blokken als jou eronder zitten, model 4033. Moet het alleen met iets minder vermogen doen :wink:

GTRene

Re: Carbon loraine blokken RC6

Bericht door GTRene » 13 feb 2008, 14:32

Michel Pol schreef:Naar aanleiding van deze teksten:

Prepareren jullie de blokken voor montage? Heb net de set voor de E30 M3 binnen gekregen, en de randen zijn erg scherp, schuren of veilen jullie de hoeken iets af?

Michel
yep, ik wel, de randen zijn echt te scherp, lijken wel bramen...en op het net bij pagid zeggen ze het ook, ik heb ze iets geschuurd, gewoon met een middelgrof schuurpapier langs de randjes net dat scherpe eraf zeg maar...moet je echt doen, anders heb je ook geen vol contact in het begin op al ligt ingesleten remschijven....daar loopt het aan de uiteinden ook iets rond zeg maar(maar normaal is het maar heel iets aanronden), verder moet je de shijven ontdoen van oude resten als het geen RC6 waren maar een ander merk...ik deed dat met een staalborstel in de boormachine, de schijf draait dan vanzelf mee 8) en zo egaal schoon.

hier van sportblokken van Pagid
Het beste is om het remschijfoppervlakte op te ruwen, ideaal is dit te

doen met medium grof schuurpapier. Ieder remblok laat reststoffen achter op het remschijfoppervlakte.

Het beste is deze te verwijderen wanneer u van kwaliteit en/of merk verandert.

3.1. Montage van nieuwe remblokken op oude remschijven.

Wanneer u nieuwe remblokken op oude remschijven gaat monteren is het belangrijk dat u de

oneffenheden van de remschijf (bijv. de roestrand aan de buitenzijde) wegneemt. Indien u hier geen

mogelijkheid toe heeft kunt u de hoeken van de remblokken ietwat afschuinen tot een hoek van 45°. U

doet dit om ervoor te zorgen dat het oppervlakte van het remblok nagenoeg 100% contact maakt met het

remschijfoppervlakte.
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 feb 2008, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 13 feb 2008, 14:38

ik doe dat met alle remblokken, ook op de rallywagen waar ik aan sleutel.
niet te gek maken uiteraard, gewoon een klein beetje afvijlen/schuren is genoeg. (wel zorgen dat je handen en gereedschap vetvrij zijn!)
Dan kunnen de blokken zonder te happen normaal inslijten op de schijven. En het minimaliseerd pieperij.

Nog een tip voor als je wel eens blokken wisselt (bv voor trackdays) merk de blokken met een kraspen zodat je ze weer exact op de goede plek kan terugzetten bij het wisselen.
Links: LO en LI
Rechts: RO en RI
(LO= left outside, LI = left Inside, etc)

Michel P

Bericht door Michel P » 13 feb 2008, 14:54

Dank u voor de informatie.

Michel

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 13 feb 2008, 14:56

Ik zet ze er gewoon in en gaan met die banaan. Ik zie het nut er niet van in om aan de randjes te gaan veilen of iets dergelijks. De blokken slijten vanzelf wel in.

Tommy

Bericht door Tommy » 13 feb 2008, 16:32

monteren we ze droog of nat?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 feb 2008, 16:56

Tommy schreef:monteren we ze droog of nat?
Vandaar jouw sponsige rempedaal :lol:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 13 feb 2008, 17:25

Ik monteer ze zonder enig vet o.i.d. want dat houd het bij die temperaturen toch niet. Zelfs niet het keramische vet houd het niet. Het droogt of verbrand gewoon bij mij na een paar rondjes CPZ.

Tommy

Bericht door Tommy » 13 feb 2008, 17:30

duidelijk :)
Steven, löl de behanger :D

Rupie

Bericht door Rupie » 13 feb 2008, 18:59

nee, heb ze gewoon zonder wat dan ook er op laten zetten

GTRene

Bericht door GTRene » 13 feb 2008, 19:00

Jan Visser schreef:
Ik monteer ze zonder enig vet o.i.d. want dat houd het bij die temperaturen toch niet. Zelfs niet het keramische vet houd het niet. Het droogt of verbrand gewoon bij mij na een paar rondjes CPZ.
Bij mij inderdaad dat speciale BMW vet wat blank achtig was werd snel dkr bruin...maarja, toch maak ik het schoon en wat vet, maar next time weer gewoon wat kopervet, maar had alleen de spuitbus en das niet wat voor bij remblokken :lol:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 29 feb 2008, 21:49

Ik heb ze er gewoon op gepofd en rijden maar.
Die dingen remmen na 3x remmen al fantastisch en de schijven (nieuw) zien er na 100km rijden werkelijk perfect uit.
RC6 piept alleen vreselijk als ze warm zijn en je remt bij lage snelheid, maar verder voor mij op dit moment het blok.
Bijkomend voordeel dat ze prijsgunstig zijn t.o.v. de Ferrodo.

Aanstaande zondag ga ik ze uit proberen op de ring. :wink:

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 29 feb 2008, 22:50

Het enige wat ik er aan doe als ik voor langere tijd op een circuit ben, b.v. Scuderia of BMW training, is een paar rondjes GPS rijden, dan er af halen en helemaal af laten koelen. Volgende dag met de staalborstel opruwen en weer monteren. Is me verteld door een techneut van het AMG DTM team. Wat je er precies mee bereikt is me niet duidelijk overigens. Weet wel dat ze werkelijk subliem hun werk doen. Verkoop ze ook echt veel.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 01 mar 2008, 11:36

Dick,

Begrijp ik het goed dat jij ook Carbon Lorraine RC6 verkoopt?

Zo ja dan krijg je een pb'tje van me. :wink:

Ruud.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2008, 11:42

Jan Speed schreef:ik doe dat met alle remblokken, ook op de rallywagen waar ik aan sleutel.
niet te gek maken uiteraard, gewoon een klein beetje afvijlen/schuren is genoeg. (wel zorgen dat je handen en gereedschap vetvrij zijn!)
Dan kunnen de blokken zonder te happen normaal inslijten op de schijven. En het minimaliseerd pieperij.

Nog een tip voor als je wel eens blokken wisselt (bv voor trackdays) merk de blokken met een kraspen zodat je ze weer exact op de goede plek kan terugzetten bij het wisselen.
Links: LO en LI
Rechts: RO en RI
(LO= left outside, LI = left Inside, etc)
Volgens mij is een eigenschap van de CL6 en andere agressieve raceblokken juist dat ze niet "bedden". Ze gaan aldus niet pas staan naar de vorm van de wel of niet ingegroefde remschijf. Kan natuurlijk ook niet als ze ruim in de remklauwen zitten en heen en weer kunnen gaan.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 01 mar 2008, 11:45

Ruud Hulsegge schreef:Dick,

Begrijp ik het goed dat jij ook Carbon Lorraine RC6 verkoopt?

Zo ja dan krijg je een pb'tje van me. :wink:

Ruud.
Zeker Ruud. Geloof dat ik zolangzamerhand de huisleverancier van DG en Nürburgring.nl aan het worden ben :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 28 jun 2008, 09:47

Laatst met Michel nog over gehad, hij heeft de leading edge van z'n blokken schuin afgeslepen en geen gepiep meer , ook geen happen in de schijven , geen brokkelen in de file.
Iemand anders dezelfde ervaringen? En hoe overleven de velgen de remstof? Hawk HT10 brand kompleet in, doen de RC06 dat nu ook?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 jun 2008, 12:33

Ik heb ze er ook wel een aantal rustige kilometers onder gehad en ze brokkelen wel iets. De structuur is gewoon grof. Ik zal ook eens de randjes wat afschuren. Piepen vond ik op zich best meevallen trouwens. Of het remstof invreet weet ik niet, ik ben niet zo'n poetser. Met andere woorden het zit nog steeds op de velgen :lol:

allen

Bericht door allen » 28 jun 2008, 17:29

Geen CL, maar ik ga ook eens aan de gang. Bij mij piept een van de blokken af en toe lang en klappert ook onder het rijden. In de stad val ik nu wel erg op.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 jun 2008, 18:11

Ik zal CL RC6 van mij voor de volgende keer ook eens schuin bijwerken. Het gepiep wat de vorige keer niet normaal, echt zo bizar hard. Ook rammelen ze extreem in de klauwen door het ontbreken van de clips waarmee de blokken normaal in de remzuiger zitten. Ben benieuwd wat het brengen zal, duurt nog wel even voor ik weer een trackday rij helaas :oops:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 jun 2008, 18:17

Kan je aan dat rammelen niet wat doen?

Pagid heeft die klemmen voor de achterblokken bijvoorbeeld ook niet, maar in de backing plates zit wel een uitsparing waar die klem normaal zit. Wat een maatje van mij doet is gewoon de clip van een versleten set remblokken slopen. Dan boor je een gaatje in de backing plate en schroef je de clip vast met een klein schroefje. Dan heb je minder gerammel op straat.

Bij PFC komen bij mij de achterblokken race ready uit de doos. Dan zijn de kanten dus al afgeschuind, de blokken zelf zijn al warmte behandeld en ook zitten er clipjes op. Maar die hebben wel een hoger prijskaartje. Even een kwartiertje vijlen en boren aan die CL dingen heb je wel snel terug verdiend dan :)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 28 jun 2008, 20:52

Zal wel aan de constructie van de klauw en de houder liggen, maar bij piepen ze nauwlijks en rammelen doen ze al helemaal niet.

Wel vreet het remstof verschrikkelijk in op de velgen, maarja......ik ben ook geen poetser, dus boeie.......

allen

Bericht door allen » 28 jun 2008, 21:42

Ik ga maar eens een keer van die anti-rammelstrips halen waar ze het over hebben. Als straks iedere hond denkt dat ze een hondenfluitje horen dan kom ik met 120 van die beesten thuis...

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2008, 08:35

Ik zit soms ook aan deze blokken te denken, om ze te monteren op straatauto's... alleen dat inbranden zit me niet zo, dan verziek ik liever e36 kroontjes oid zegmaar.

yorick

Bericht door yorick » 29 jun 2008, 12:26

Ik ga ook de randjes maar even afschuinen, dat piepen is niet normaal! Al rij ik langs huizen en het geluid kaatst terug, verlang ik naar oordopjes.. Het remstof is ook behoorlijk hardnekkig, maar heb deze wagen ook niet om te poetsen.

Plaats reactie