M3 E92 vs. Lotus Exige S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 jun 2008, 14:18

Een C63 AMG was toch die sporttaxi met sper en handbak die zo veel sneller is op een circuit dan een E92 M3 of ben ik nou in de war? :P

Op BMW zeiken is hier af en toe nog populairder dan BMW zelf heb ik het idee. :lol:
Ik ben helemaal geen BMW-fan, maar ze maken fatsoenlijke auto's en hebben de basis (rwd, sper, redelijk snel op het circuit) vaak beter voor elkaar dan de concurrentie.

Exige vs M3 vind ik eerlijk gezegd geen vergelijking: de Exige is een superauto, waarbij alles in het teken van de fun staat.
Een M3 is een vlotte zakenauto die ook nog bruikbaar is op het circuit en op een power-circuit als de Ring nog sneller is dan de Exige ook, erg knappe tijd, dat sowieso, maar op de Ring is een Maybach op semi-slicks misschien nog wel sneller dan een standaard Exige.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 27 jun 2008, 14:34

hugo schreef: Fuck me, wat een puber reactie :roll: Met name die laatste zin is werkelijkwaar tenenkrommend. :?
Dat bedoel ik,geen reactie meer nodig.
Fuck me????geef mijn portie maar aan fikkie :P *zoekt naar zoenend smileytje* :oops:
Tenenkromming mot je ff een afspraak voor maken,maak ik een paar steunzooltjes voor je(is niet goed namelijk) 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 jun 2008, 14:37

atomchris schreef:Fuck me????geef mijn portie maar aan fikkie :P *zoekt naar zoenend smileytje* :oops:
Die zitten uitsluitend in het optionele smiley-pack voor BMW-rijders op df:
[img:34:15]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... issing.gif[/img]
:lol: ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 27 jun 2008, 14:53

hugo schreef:@ Macboy, Lees even het M3 V8 draadje door, daar zal je legio argumenten vinden
Eeeh het adagium is juist wie stelt moet bewijzen. Jij roept tezamen met enkele anderen dat "wij" de M3 een kutbak vinden die traag over het circuit rijdt. Ik zeg daarop: bewijs het maar met een citaat. Het M3 draadje ken ik vrijwel uit mijn hoofd. Daarin staat volgens mij NERGENS dat de M3 een kutbak is, of langzaam over een circuit rijdt.

Dus als jij hier nu met een citaat komt van iemand waarin staat dat de M3 een kutbak is (althans woorden van gelijke strekking) en langzaam over het circuit gaat, dan geef ik je 100% gelijk. Tenzij het natuurlijk weer één persoon in (zwaluw maakt geen zomer).

Kortom: verras me :)

Dit geldt overigens niet alleen voor Hugo, maar iedereen die ditzelfde roept mag een poging wagen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 14:55

Mischien dat voor sommigen de verwachtingen wat te hoog waren betreffende de M3 ?

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 27 jun 2008, 16:16

Kuch... :?

Ik vraag even om info over die lotus "tuning" en plots henkst je de over-de-zeik-bak in z'n 6 (copyright shoarmajankerroodsmurf)?

En oh ja, in vergelijking met die technisch onderlegde reactie waan ik me idd de specialist van ons 2 ja... 8) En ja, ik voel me nu echt heel goed!

Aaaaanyway, terug on topic...

Mss heeft Rico wel een punt hierboven, waren de verwachtingen te hoog?

@ roodkapje
Laat maar horen kerel, dan doen we een rondje:!:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 27 jun 2008, 16:36

Lees de nieuwe GTO even. Wordt de E90 M3 vergeleken met de ISF en de C63AMG. Als ik Sandor van Es mag geleven, toch een gerenommeerd coureur/journalist, is de M3 echt een superbak. Vlijmscherp op het circuit, dociel te rijden als daily. De C63 is helemaal een boot, zeker op het circuit. Ophanging is veels te soft. De ISF zit er tussenin. Onderstel is ontzettend goed, maar knetterhard. Wat kan irriteren bij daily use. Zitpositie en stuurgedrag kan beter, à la M3. De automaat is wel super, schakeltijd van 100 miliseconden :!:
Al met al is de M3 nog steeds DE benchmark als het gaat om supersportsaloons. Boot of geen boot...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 16:45

ja maar de 13...... (rent hard weg :lol: )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 jun 2008, 16:49

indobesar schreef: Al met al is de M3 nog steeds DE benchmark als het gaat om supersportsaloons. Boot of geen boot...
Zolang die zich maar niet in mijn vaarwater bevind :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 16:55

GTRene schreef:
indobesar schreef: Al met al is de M3 nog steeds DF benchmark als het gaat om supersportsaloons. Boot of geen boot...
Zolang die zich maar niet in mijn vaarwater bevind :lol: :wink:
Even een correctie :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 17:30

@Dennis, dan stuur je toch gewoon even een mailtje naar een tuner die zich hiermee bezighoudt? Mijn beslissingen liggen altijd op basis van meningen en uitleg van verschillende tuners, echt niet hier van driving fun. Het overgrote deel hier wil gewoon een auto die doet waar ze voor betaald hebben. Chris is er daar ook 1 van. Ik neem het hem niet eens kwalijk want hij houdt er zo minder koppijn aan over dan ik.

Extra vermogen middels een compressor gebeurd op die Engelse badkuipen overigens geregeld. Zal echt geen godsvermogen kosten. 6-7k moet je alles wel gehad hebben. Telefoontje naar v/d Kooi kost je niets en ik denk dat hij het vast beter uitlegt dan Chris. :wink:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 18:50

je bedoelt die als duitser vermomde engels badkuip

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 19:14

Over mijn badkuip is iedereen het wel mee eens dat je er een compressor op kan schroeven. Daar heeft Dennis het ook niet over gehad.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 19:55

waarom een kompressor als DBilas er een turbo op kan schroeven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2008, 20:00

even off topic
De C63 is helemaal een boot, zeker op het circuit. Ophanging is veels te soft.
Ik heb juist begrepen dat de Merc knetterhard is. De eerste Merc die niet confortabel genoemd kan worden, normaal het sterke c.q. zwakke punt van deze club..............................

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 27 jun 2008, 20:02

romo schreef:even off topic
De C63 is helemaal een boot, zeker op het circuit. Ophanging is veels te soft.
Ik heb juist begrepen dat de Merc knetterhard is. De eerste Merc die niet confortabel genoemd kan worden, normaal het sterke c.q. zwakke punt van deze club..............................
Romo, in vergelijking met de M3 én zeker met de ISF is de C63 erg soft. Schijnt teveel bodyroll in te zitten, aldus Sandor v. Es.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2008, 20:12

indobesar schreef:
romo schreef:even off topic
De C63 is helemaal een boot, zeker op het circuit. Ophanging is veels te soft.
Ik heb juist begrepen dat de Merc knetterhard is. De eerste Merc die niet confortabel genoemd kan worden, normaal het sterke c.q. zwakke punt van deze club..............................
Romo, in vergelijking met de M3 én zeker met de ISF is de C63 erg soft. Schijnt teveel bodyroll in te zitten, aldus Sandor v. Es.
Ik meende dat er op topgear anders over gedacht en gesproken werd, maar dat weet ik niet zeker meer............................

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 27 jun 2008, 20:18

Tommy schreef:waarom een kompressor als DBilas er een turbo op kan schroeven.
Omdat een compressor op een 2.2 veel prettiger rijden is.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 20:28

heb met geen van beide ervaring, maar als ik de dyno plots van Dbilas zie ik gewoon een mooi lineaire opbouw zonder turbo gat. Het is ook stiller met de turbo.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 27 jun 2008, 20:44

Tommy schreef:heb met geen van beide ervaring, maar als ik de dyno plots van Dbilas zie ik gewoon een mooi lineaire opbouw zonder turbo gat. Het is ook stiller met de turbo.
hahahaha

Dat is wel de grap van dit topic ... turbo stiller dan de compressor.

Speedsters zijn van nature al zo luidruchtig dat dat totaal geen argument kan zijn :lol:

SteV6

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 20:46

nou... als hij NOG meer dB's gaat maken word je na 5 minuten al gek :D

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 27 jun 2008, 20:50

Tommy schreef:nou... als hij NOG meer dB's gaat maken word je na 5 minuten al gek :D
http://www.alpine.nl/bedrijven_otoplastieken.htm 8)

(ik gebruik al jaren otoplastieken als ik langer dan een paar minuten in mijn Speedster rijd)


Maar we gaan langzaam aan lekker offtopic ... dus back on topic:

Snelle boten hebben toch ook een V8 :roll: (rent nu heel hard weg :wink: )


SteV6

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 21:14

Ik weet het zelf nog niet. dBilas ken ik als bedrijf. Tot nu toe hebben ze m'n wagen steeds goed onder handen genomen. Het is een bedrijf dat ook echt ieder onderdeeltje zelf kan fabriceren. Tot aan opnieuw ontworpen onderblokken en cilinderkoppen aan toe mocht je de fabrieksversie niet goed genoeg vinden. Waar veel tuners ook hun turbo's bij een ander halen, maakt dBilas ze wederom zelf. Voor mij is dat een pré. Het betekend dat ik nooit van het kastje naar de muur gestuurd kan worden als er iets niet goed gaat. Om diezelfde reden heb ik alles voor m'n 3 ook daar vandaan en heb ik de auto door hun laten afstellen.
Ik heb geen flauw idee wat beter rijdt, maar dat is niet belangrijk nu. Neem nu rustig de tijd alles op een rijtje te zetten en dan zien we volgend jaar wel waar het schip strand. Herrie zal me overigens een rotzorg wezen. Ik heb oordoppen voor de lange ritten. :lol:
===
edit: SteV6, die heb ik ook. Het nadeel is alleen dat ik dan steeds 10 x 18 ga rijden. Alles komt zo onnatuurlijk over. Net een videospelletje. :P

Overigens durf ik als Opel rijder wel te zeggen dat ik BMW's gaaf vind hoor. Een M3 ook wel...

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 27 jun 2008, 21:28

Owkee nog heel even off-topic dan:

Allen, bespaar je (voorlopig) het geld van een turbo/compressor-kit. En ga eerst een (paar) keer naar Carlimits. Ik ben daar nu 1 keer geweest en ga zeker nog een paar keer terug naar Andrew. Tegen die tijd geeft ik wel even een seintje.

Op het Speedy forum zijn beide upgrades voor handen, dus daar kan je wat ervaringen teruglezen.

SteV6

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 21:36

Mijn geld is voorlopig echt wel even op hoor. :lol:
Er moet ook eerst geleerd te rijden worden met een Speedster zoals ik op het andere forum ook al heb geplaatst. Ik weet dat ik iets aan de rijstijl moet aanpassen omdat ik momenteel met de bmw gewoon makkelijker rij. Dat zou niet horen. Dvd van hun staat in bestelling en tegen de tijd dat je gaat dan moet je me zeker een seintje geven.
Behalve dit jaar. Ik moet nog even geld sprokkelen voor m'n vakantie. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten