M3 E92 vs. Lotus Exige S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 26 jun 2008, 22:44

Maik schreef:
M-bitious schreef:
Maik schreef: Ah, dat is dan duidelijk, dus al die cijfertjes aan het begin blijken dus niets te zeggen over de auto's? Nou, als je dat eerder gezegd had hadden we hier niet zo slap te hoeven ouwehoeren... :)

Een M3 zal heus wel sneller zijn, op semi's of niet. De E46 M3 is dat trouwens niet (op Zandvoort)... :wink:
En "een" autojournalist geef ik trouwens niet het voordeel van de twijfel om alles uit een middenmotor, 40/60% gewichtsverdeling auto te halen, dat puntje wil ik dan nog wel even aanhalen natuurlijk (zoals al opgebracht door Stev6 en Maccieboy) 8)
Klopt precies, het interesseert me ook niets, maar dan heb je mijn punt nog steeds niet begrepen. Ik vind puur dat de M3 hier te vaak te kort wordt gedaan in de vorm van te zwaar, te weinig M, te luxe. Ik beweer nu alleen dat die "boot" heel leuk vooruit komt. Ik kom hier niet voor mijn gelijk. Gelijk bestaat helemaal niet als het om auto's gaat.
Ik denk dat jij je eigen punt dan niet snapt, want nu zeg je dus weer dat het wel belangrijk is, dat anderen even zien dat een M3 sneller is...? Jij zit je hier druk te maken en aan iedereen voor te schotelen dat een M3 sneller is, dus ik denk eigenlijk dat het WEL belangrijk voor je is?
Nee het is helemaal niet belangrijk dat hij sneller is. ik zeg dat een aantal mensen hier roept dat de M3 te zwaar is e.d. Ik kom toevallig een test tegen waaruit blijkt dat het wel degelijk een snelle auto is. Feiten in plaats van "wild" geroep. Dus de betiteling "boot" valt wel mee. Dat er (nog) snellere auto's zijn maakt me verder niets uit. Ik ga echt niet achter Cor aan. (oja, grapje anders krijgen we een nieuw argument).

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 26 jun 2008, 22:58

Maik schreef:
Elmar schreef:Maik, die credits krijgt de gemiddelde autoblad journalist van mij ook niet. Echter de mannen van Sportauto wel.
Elmar, iedereen hier weet toch wel dat jij nooit gelijk hebt, dus waarom die moeite? :wink:
Dank je Maik, jouw antwoord geeft mijn gelijk aan.... :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 00:48

Nee Frank je begrijpt het niet, de M3 is niet te groot, is geen boot, niet te zwaar. maar gewoon te duur voor de meesten.
Alleen dat laatste geven ze liever niet toe en beginnen ze over te groot, te zwaar. boot etc. :lol: :lol: :lol: :lol:

(alles met een :wink: )

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2008, 07:20

Rico v Velzen schreef:Nee Frank je begrijpt het niet, de M3 is niet te groot, is geen boot, niet te zwaar. maar gewoon te duur voor de meesten.
Alleen dat laatste geven ze liever niet toe en beginnen ze over te groot, te zwaar. boot etc. :lol: :lol: :lol: :lol:

(alles met een :wink: )

Kan je ook zonder :wink: zeggen, want dat is de realiteit, toch?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 27 jun 2008, 08:05

:mrgreen:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 27 jun 2008, 08:12

atomchris schreef:vin de mdrei wel mooi hoor,zet maar voor de deur :oops: 8)
Gewoon de lotus ffkes tunen naar de 300 pk(is zo gepiept)dikke remmen erop,goeiuh banden,raceveertjes,en GAAAAAAAAN! 8)


zoals ik al eerder zei......(heb em ook een tijdje als achtergrond gehad....)en een keer complimenten gemaakt over de pb aan m-bitious..dus meerijden of zelf rijden in een m3 lijkt me wel oke 8) ..
Ik ben alleen pesoonlijk geen BMW rijder,maar dat mag toch,ik/wij zijn wel van de lichte blerbakken,zoals de atom 8) ieder zijn smaak


Dennis Schroyen:
En dat gelul over lotussen "makkelijk" te tunen naar 300 pk? Come on zeg, forget it! Zover ik weet zijn het nog altijd aangepaste toyo blokken en als je daar 1.2 bar boost op zet krijg je lijntjes in het blok. Mooie strakke barstlijntjes...
Zonder compressieverlangingskit van x-aantal euri's (zal wel dik in de 4 cijfers lopen) haal je het niet.


Dat ''gelul''is toch vrij makkelijk,andere filter(hebben we nu)watergekoelde intercooler voor de compres,en de ECU laten resetten in engeland(bij de fabriek)en hoppa 300 pk....... 8)
Dus vrij makkelijk...maar ja ik heb er dan ook geen verstand van(sorry maar ik kan niet nog meer qoutes in me tekstje doen,weet niet doe dat moet)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 27 jun 2008, 08:26

romo schreef:
Rico v Velzen schreef:Nee Frank je begrijpt het niet, de M3 is niet te groot, is geen boot, niet te zwaar. maar gewoon te duur voor de meesten.
Alleen dat laatste geven ze liever niet toe en beginnen ze over te groot, te zwaar. boot etc. :lol: :lol: :lol: :lol:

(alles met een :wink: )

Kan je ook zonder :wink: zeggen, want dat is de realiteit, toch?

Is dat zo???dan weet jij meer dan ik. :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 08:59

Ik heb me tot dusver erg goed vermaakt met dit topic. Iedereen hapt hier zo lekker. Allemaal liefhebbers van Pacman zeker? :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2008, 09:10

Van fap fap naar hap hap............................. :lol: :lol:


Anyway; ieder zijn ding, meer is er niet van............................. 8)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 09:43

Zet een lotus elise of net niet elise neer en een M3 en ik ga wel varen. Geen probleem mee. Ik heb gewoon wat meer met een dikke bak (die ik nu toch niet kan betalen) dan met vliegweg auto's.

Voor circuit moet het licht. Voor straat wil ik het gevoel dat er een auto om me heen zit ipv het idee dat de wind van een tegenligger de auto van de weg dreigt te blazen en je doof wordt van windgeruis en denkt dat de tegenliggende vrachtwagen bij voorbijrijden door de geluidsbarriere is geknald.
Leuk voor een keertje, maar niet elke dag. Dan is een m3 een superwagen, je kan er mee knallen, maar most of the time, als je gewoon naar je werk zal moeten... is het een geweldige GT.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 27 jun 2008, 10:03

Rico v Velzen schreef:Nee Frank je begrijpt het niet, de M3 is niet te groot, is geen boot, niet te zwaar. maar gewoon te duur voor de meesten.
Alleen dat laatste geven ze liever niet toe en beginnen ze over te groot, te zwaar. boot etc. :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu de M3 verkocht is ineens een schaars moment van zelfreflectie Rico?

Dat we dat nog mogen meemaken 8)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 27 jun 2008, 10:39

Tommy schreef:Zet een lotus elise of net niet elise neer en een M3 en ik ga wel varen. Geen probleem mee. Ik heb gewoon wat meer met een dikke bak (die ik nu toch niet kan betalen) dan met vliegweg auto's.

Voor circuit moet het licht. Voor straat wil ik het gevoel dat er een auto om me heen zit ipv het idee dat de wind van een tegenligger de auto van de weg dreigt te blazen en je doof wordt van windgeruis en denkt dat de tegenliggende vrachtwagen bij voorbijrijden door de geluidsbarriere is geknald.
Leuk voor een keertje, maar niet elke dag. Dan is een m3 een superwagen, je kan er mee knallen, maar most of the time, als je gewoon naar je werk zal moeten... is het een geweldige GT.

ff voor de duidelijkheid,tis een auto voor plezier,niet allerdaags,dat zou wel kunnen maar daar is ie niet voor,dus gewoon een autootje ernaast.
Met geld heeft dit alles niets maar dan ook niets te maken.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 27 jun 2008, 10:43

@ atomchris

Heb jij daar een infopaginaatje van, want dit vind ik wat vaag.
Ander filtertje?? ECU resetten??? :?
Ben niet zo into de lotus/toyota tuning wereld, dus vandaar...

Voor de rest vind ik sommigen van die buttercup drivers hier behoorlijk over de zeik reageren. Exige sneller dan e46 M3 rond zandvoort? Ja dat mag ik hopen ja :lol: :lol: Ding is verdomme al een paar lichtjaren oud man!

Voor de rest vind ik het BS gehalte op D-F de laatste tijd echt niet meer te harden. Wat voor reacties je hier soms leest, jezes...
Gewoon stoppen met zeiken, e92 M3 die wordt afgelölt door velen is sneller dan een hardcore rijdersmachine, just face it...

En zoals Hugo de roodsmurf eerder postte, er bestaat hier precies een ongeschreven heiliglijstje van auto's die geen slaag mogen krijgen. En als ze slaag krijgen schroeven we er maar een zipperkitje bovenop...

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 27 jun 2008, 10:46

lol @ opel club die hier samen tegenin gaan :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 10:57

Rene / Hazze schreef:lol @ opel club die hier samen tegenin gaan :lol:
Wanneer ruil jij je boot in voor een Opel? :wink:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 27 jun 2008, 11:01

Als Andre zegt dat dat beter is :lol: :lol: :lol: Toch? 8)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 27 jun 2008, 11:12

Pffff, de mijne is toch 't langst. :mrgreen:

Iedereen koopt toch een auto naar eigen smaak en budget en smaken verschillen nou eenmaal.

Als ik bulkte van 't geld dan had ik ook wel wat anders gereden dan die ouwe Subarrel, maar ik ben er blij mee, er zijn er zat die 't met minder moeten doen. :wink:
Ik zou dan zeker meerdere auto's hebben, want de ene auto leent zich nou eenmaal beter voor 't één en de ander blinkt weer ergens anders in uit.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 jun 2008, 11:14

klopt.. en nu allemaal aan een 130i of 123d coupe.

@ atomchris.
als ik moest kiezen, dan een comfortabele cruiser voor dagelijks naar het werk en een hardcore scheurijzer(donkervoort oid) voor die ene dag in het weekend.
Gewoon 2 verschillende auto's voor 2 verschillende doelen. Dagje comfortabel knallen am ring is een m3 ook wel ideaal voor , met climate control ernaartoe cruisen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jun 2008, 11:30

Martijn schreef:
Rico v Velzen schreef:Nee Frank je begrijpt het niet, de M3 is niet te groot, is geen boot, niet te zwaar. maar gewoon te duur voor de meesten.
Alleen dat laatste geven ze liever niet toe en beginnen ze over te groot, te zwaar. boot etc. :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu de M3 verkocht is ineens een schaars moment van zelfreflectie Rico?

Dat we dat nog mogen meemaken 8)
Ik doel meer op anderen :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 27 jun 2008, 11:47

Wat een onzindraad weer met kortzichtige aannames.

Moeilijk he begrijpend lezen ...

Ik zal beginnen met de onzin-statements. Met onzinnig bedoel ik dan ongefundeerd, ongeciteerd en in strijd met de waarheid, dan wel verdraaid weergeven. Ik vind dat mensen hier de feiten wel HEEL erg verdraaien.
hugo schreef:Volgens mij missen jullie gewoon het punt wat Frank probeert te maken. Zijn wagen wordt elke keer weer door de quasi ervaringsdeskundigen ( even de mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de wagen daar gelaten ) door het slijk gehaald.
Nou. Laat me maar één citaat zien waar de auto "door het slijk" wordt gehaald. Een auto zwaar noemen is niet door het slijk halen. Zelfs de autowereld weet dat een auto zo licht mogelijk moet zijn. Als je iets dus zwaar noemt, kan dit nooit door het slijk halen, maar kan dit slechts een constatering zijn. Bovendien hoeft iets dat zwaar is niet langzaam te zijn. Een Maybach doet 0-100 ook in 5.9 seconden. Is dus BLOED snel.

Een M3 is geen Maybach natuurlijk, maar ook geen lichtgewicht. Dat hoeft ook niet, want zo heeft BMW dat niet bedoelt. Zet een E90 naast een E30 en dan zie je dat de auto heel anders aanvoelt, puur door het gewicht.

Maar wat heeft dit met "door het slijk halen" te maken?

Heeft iemand hier ooit geroepen dat een M3 langzaam is? Of niet hard over een circuit gaat ? Of een kutbak is? Zo ja, citeer maar dan in deze draad. En één zwaluw maakt nog geen zomer !!!!

Zoek de M3-draadjes er maar op na. Voor bijna iedereen is de M3 een absolute droomauto.

Het is jammer dat mensen zich zo lopen op te fokken dat ze niet tegen de term "boot" kunnen.

Als ik een M3 zou hebben zou het aan mijn kont roesten dat iemand de M3 een boot noemt. Het is namelijk gewoon een grappige term, waarmee je aantoont dat een auto te zwaar is dan ie had moeten zijn. Dat mag je toch wel erkennen?

Alles wordt hier gewoon uit zijn verband gerukt. Als mensen nu eens wat intelligenter overkomen en proberen begrijpend en interpreterend te lezen in plaats van onzin uit te kramen, dan wordt het nog wel wat :)
Tristan schreef:Daarmee laat BMW zien dat ondanks de gewichtstoename, blijkbaar het onderstel ook stappen gemaakt heeft en daarmee een Exige op achterstand rijdt.
Nog zo'n opmerking. Is er iemand die geroepen heeft dat het onderstel geen stappen heeft gemaakt of een Lotus niet op achterstand zou kunnen rijden?
M-bitious schreef:Het enige waar ik me "druk" om maak is dat de nieuwe M3 te vaak wordt afgezeken, en daar is geen enkele reden voor.
De M3 wordt helemaal niet vaak afgezeken. Kennelijk is dat hoe jij de posts leest. En als ie al wél wordt afgezeken, dan is het hoogstens door 2/3 personen. Volgens mij niet eens, maar goed. 95% is helemaal lyrisch over de M3, zie ook de vorige poll.
M-bitious schreef:Ik vind puur dat de M3 hier te vaak te kort wordt gedaan in de vorm van te zwaar, te weinig M, te luxe. Ik beweer nu alleen dat die "boot" heel leuk vooruit komt.
Ook hier geldt weer: het feit dat iets te zwaar is, betekent niet dat het niet vooruitkomt. Citeer maar hier als je bewijs hebt dat iemand heeft geroepen dat een M3 niet leuk vooruit komt.

De enige vraag die je jezelf zou moeten stellen: stel dat de M3 150kg lichter zou zijn geweest, denk je dan niet dat ie nog fijner zou sturen?

Sodeju wat een verhaal zeg :) hahaha

PS Ik herhaal nog maar even dat het feit dat de M3 de Lotus met maar liefst 9 seconden voorblijft een superprestatie is :shock: anders denken jullie nog dat ik negatief ben over de M3. Absolute droomauto voor mij.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 jun 2008, 11:52

@Macboy: Het ging hier over pure cijfers en toen kwamen mensen over rijbeleving, als de Lotus getuned is etc etc. Daar gaat het niet om.

Nogmaals zoals ik zei, pure cijfers en naar m.i. een prestatie van BMW.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 jun 2008, 12:03

Tristan, omdat Martijn direct off topic ging, werd het een zinloze discussie over rijbeleving. Maar als hij dat niet had gedaan had niemand hoeven reageren want dan stond er gewoon een post met feiten. Dan was de post zelf ook weer zinloos, want die cijfers kan ik ook van internet halen. :lol:
:wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 27 jun 2008, 12:03

Nee dat klopt Tristan. Mijn post was ook meer een reactie op het eerste gedeelte. Verder niet lullig bedoeld. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd handig uit de hoek kom, maar ik werd echt moe van die onzinnige aannames alsof heel DF hier loopt te zeiken over een M3 ....

Dat ding is een droomauto voor 95% van de DF-ers en alléén omdat een paar mensen roepen dat het een boot is (als uitdrukking dat hij lichter had moeten zijn) het zodanig verdraaid wordt alsof iedereen heeft geroepen dat het een trage kutbak is :?

Daar werd ik echt ff moe van.

Maar het is zonde dat de discussie nu afgeleid wordt van het topic dat Frank plaatste.

Want het is toch echt een MEGA verschil !!!! 20 seconden :shock:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 27 jun 2008, 13:54

Dennis Schroyen schreef:@ atomchris

Heb jij daar een infopaginaatje van, want dit vind ik wat vaag.
Ander filtertje?? ECU resetten??? :?
Ben niet zo into de lotus/toyota tuning wereld, dus vandaar...

Voor de rest vind ik sommigen van die buttercup drivers hier behoorlijk over de zeik reageren. Exige sneller dan e46 M3 rond zandvoort? Ja dat mag ik hopen ja :lol: :lol: Ding is verdomme al een paar lichtjaren oud man!

Voor de rest vind ik het BS gehalte op D-F de laatste tijd echt niet meer te harden. Wat voor reacties je hier soms leest, jezes...
Gewoon stoppen met zeiken, e92 M3 die wordt afgelölt door velen is sneller dan een hardcore rijdersmachine, just face it...

En zoals Hugo de roodsmurf eerder postte, er bestaat hier precies een ongeschreven heiliglijstje van auto's die geen slaag mogen krijgen. En als ze slaag krijgen schroeven we er maar een zipperkitje bovenop...

Lees je uberhaupt wel wat ik typ hiero????als je een stukkie terug leest zie je wat IK van de m3 vin,maar ik ben klaar met dit onderwerp.je doet maar.


Oh ja wat de tjoening betreft,op internet weet ik het niet te vinden,gewoon bij lotus amsterdam je auto brengen en een tijdje later weer ophalen(ze hebben er al meerdere op deze manier gedaan,een zwarte met duits kenteken)maar ja jij bent de specialist,ik niet......
laatste reactie dit,dus succes ermee! :P

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 27 jun 2008, 14:05

atomchris schreef:
Dennis Schroyen schreef:@ atomchris

Heb jij daar een infopaginaatje van, want dit vind ik wat vaag.
Ander filtertje?? ECU resetten??? :?
Ben niet zo into de lotus/toyota tuning wereld, dus vandaar...

Voor de rest vind ik sommigen van die buttercup drivers hier behoorlijk over de zeik reageren. Exige sneller dan e46 M3 rond zandvoort? Ja dat mag ik hopen ja :lol: :lol: Ding is verdomme al een paar lichtjaren oud man!

Voor de rest vind ik het BS gehalte op D-F de laatste tijd echt niet meer te harden. Wat voor reacties je hier soms leest, jezes...
Gewoon stoppen met zeiken, e92 M3 die wordt afgelölt door velen is sneller dan een hardcore rijdersmachine, just face it...

En zoals Hugo de roodsmurf eerder postte, er bestaat hier precies een ongeschreven heiliglijstje van auto's die geen slaag mogen krijgen. En als ze slaag krijgen schroeven we er maar een zipperkitje bovenop...

Lees je uberhaupt wel wat ik typ hiero????als je een stukkie terug leest zie je wat IK van de m3 vin,maar ik ben klaar met dit onderwerp.je doet maar.


Oh ja wat de tjoening betreft,op internet weet ik het niet te vinden,gewoon bij lotus amsterdam je auto brengen en een tijdje later weer ophalen(ze hebben er al meerdere op deze manier gedaan,een zwarte met duits kenteken)maar ja jij bent de specialist,ik niet......
laatste reactie dit,dus succes ermee! :P
Fuck me, wat een puber reactie :roll: Met name die laatste zin is werkelijkwaar tenenkrommend. :?


@ Macboy, Lees even het M3 V8 draadje door, daar zal je legio argumenten vinden waarom bijvoorbeeld de C63 AMG al beter is dan de M3 V8 terwijl dat hok nog zwaarder is. Zoals ik zei, het is hypocriet geneuzel.

@ Schroyen. Volgend weekend even de E34 een avondje molesteren ? 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten