Les één: Hoe word ik een nog betere opportunist? :twisted:Aernoudt schreef:Los van dat rustiger zijn ben ik zo wie een bewonderaar van het Duitsland elftal; wij voetballen altijd mooi, zij halen resultaten.. misschien toch maar eens een les uit trekken aan onze kant van de grens... (en een fatsoenlijke bondscoach helpt ook natuurlijk; des te knapper dat we in elk geval nog een kwart finale mochten spelen !)
EURO 2008
-
-
Dex: gezien de betekenis van het woord opportunist, verklaar je nader ( http://www.encyclo.nl/begrip/opportunist )Dexter schreef:...
Les één: Hoe word ik een nog betere opportunist? :twisted:
FYI: ik had Frankrijk gestemd als de ploeg die het meeste kans zou maken voor het winnen van dit EK op basis van hun kwaliteiten

-
is waarschijnlijk niet persoonlijk, maar de manier van opportuun voetballen van de duitsers.
vanavond staat dan Spanje Rusland op het programma...
hoop dat het net zo'n boeiende wedstrijd als gisteren wordt!!
helaas kan ik deze wedstrijd niet live volgen, dus niet de uitslag verklappen jongens
hehe
moeilijk om te "gokken" op een winnaar... Maakt me niet echt veel uit of Rusland of Spanje wint, beide erg sympathieke teams... Ik bepaal tijdens de wedstrijd wel voor wie ik ben 8) Ik ben in ieder geval wel voor 1 van de 2 in de finale
Rusland vanwege Guus en Spanje vanwege het feit dat ik nu bijna alle wedstrijden samen gezellig met spanjaarden heb gekeken, dat is echt mooi 8)
süsse grüsse
vanavond staat dan Spanje Rusland op het programma...
hoop dat het net zo'n boeiende wedstrijd als gisteren wordt!!
helaas kan ik deze wedstrijd niet live volgen, dus niet de uitslag verklappen jongens

moeilijk om te "gokken" op een winnaar... Maakt me niet echt veel uit of Rusland of Spanje wint, beide erg sympathieke teams... Ik bepaal tijdens de wedstrijd wel voor wie ik ben 8) Ik ben in ieder geval wel voor 1 van de 2 in de finale

süsse grüsse
-
Metin, jij gaat door voor les twee!Metchu schreef:is waarschijnlijk niet persoonlijk, maar de manier van opportuun voetballen van de duitsers.

@Aernoudt: Duitsers zijn niets anders dan goaltjesdieven.
Bij vlagen laten ze briljant voetbal zien, maar vaak is het verdedigend voetballen en ondertussen azen op een kans.
Nothing personal over jou dus.....

Nee,geef mij dan de Turken of de Russen maar! Die gameness en dat harde werken is wat voetbal tot zo'n aantrekkelijke sport maakt.
Niet bang zijn om fouten te maken en als je een fout maakt dan gewoon als team keihard knokken om dat weer ongedaan te maken.
Ben benieuwd wat Hiddink en zijn jongens vanavond voor ons in petto hebben.....

- RutgerK
Heel bijzonder ook dat juist de linksback van de Duitsers gisteren de winnende goal scoorde!
Ik denk het je nu toch wel een hele grote plaat voor de kop moet hebben als je het winnende spel op een toernooi nog niet door hebt. Zelfs de Brazilianen winnen niet door weergaloos voetbal maar door 'brekers' achterin en spelers die een paar momenten per wedstrijd messcherp zijn.
Het voetbal van NL tegen IT en FR stemde mij daarom ook wel tevreden als het ging om de effectiviteit van de aanvallen. Verdedigend zit het bij NL helaas nooit zo goed dicht als bij top toernooiploegen. Het is heel jammer dat Nederland geen 'verdedigers' traditie heeft. Behalve Stam en Boula schieten mij niet zo snel pure verdedigers met overwicht te binnen.
Ik denk het je nu toch wel een hele grote plaat voor de kop moet hebben als je het winnende spel op een toernooi nog niet door hebt. Zelfs de Brazilianen winnen niet door weergaloos voetbal maar door 'brekers' achterin en spelers die een paar momenten per wedstrijd messcherp zijn.
Het voetbal van NL tegen IT en FR stemde mij daarom ook wel tevreden als het ging om de effectiviteit van de aanvallen. Verdedigend zit het bij NL helaas nooit zo goed dicht als bij top toernooiploegen. Het is heel jammer dat Nederland geen 'verdedigers' traditie heeft. Behalve Stam en Boula schieten mij niet zo snel pure verdedigers met overwicht te binnen.
-
Denk persoonlijk toch wat positiever over Duits voetbal blijkbaar dan velen hier; 1:1 hebben ze vaak niet de kwaliteit die het NL elftal, toch komen ze vrijwel altijd verder. Ook dat is een kwaliteit. Mentaliteit. Zou hun voetbal ook niet opportunistisch willen noemen: ze halen gewoon het beste er uit wat er in zit naar hun mogelijkheden. Kijk naar zo'n Schweinsteiger: op de bank bij de thuis club en die speelt hier toch echt leuke wedstrijden ! Zou net als Ballack niet misstaan in NL elftal qua voetballend vermogen.
Wellicht omdat ik vaker naar Duitsland ga om voetballen te kijken dan in NL (omdat ik me daar erger aan zowel het publiek (dat zich vaak wanstaltig gedraagd) en het gebrek aan 'de beuk er in als het nodig is' voetbal) kijk er anders tegen aan. Daar kun je gewoon gezellig een biertje drinken naast het stadion, hier hakken ze je hoofd er af (bij wijze van spreken)...
Ik vind het dit jaar voor het NL team wel zo jammer, omdat we nu echt lekker aan het voetballen waren, en er een bondscoach zit die zo ongeveer alles fout doet wat maar mogelijk is wanneer het er echt op aan komt. Er zat zoveel meer in..; Hiddink heeft zich volgens mij helemaal slap gelachen na de wedstrijd, hij heeft waarschijnlijk nu nog kramp in z'n spieren daarvan. Puur daar op hebben we verloren: hij heeft zijn team het NL team in een ongemakkelijke positie gebracht en daarmee de angel uit onze kracht (de aanval) gehaalt)
Vele Duitsers en ook Zwitsers steunden het NL elftal vanwege het aanvallende/mooie voetbal, maar zonder goede verdediging (waar het zoals Rutger al aangeeft) kom je daar gewoon niet ver genoeg mee. Jammer.
Anyway
Vanavond likt me een hele leuke pot voetballen kunnen worden; 2 ploegen die beide niet super sterk kunnen verdedigen, dus dat moet een interessante partij kunnen worden !
Wellicht omdat ik vaker naar Duitsland ga om voetballen te kijken dan in NL (omdat ik me daar erger aan zowel het publiek (dat zich vaak wanstaltig gedraagd) en het gebrek aan 'de beuk er in als het nodig is' voetbal) kijk er anders tegen aan. Daar kun je gewoon gezellig een biertje drinken naast het stadion, hier hakken ze je hoofd er af (bij wijze van spreken)...
Ik vind het dit jaar voor het NL team wel zo jammer, omdat we nu echt lekker aan het voetballen waren, en er een bondscoach zit die zo ongeveer alles fout doet wat maar mogelijk is wanneer het er echt op aan komt. Er zat zoveel meer in..; Hiddink heeft zich volgens mij helemaal slap gelachen na de wedstrijd, hij heeft waarschijnlijk nu nog kramp in z'n spieren daarvan. Puur daar op hebben we verloren: hij heeft zijn team het NL team in een ongemakkelijke positie gebracht en daarmee de angel uit onze kracht (de aanval) gehaalt)
Vele Duitsers en ook Zwitsers steunden het NL elftal vanwege het aanvallende/mooie voetbal, maar zonder goede verdediging (waar het zoals Rutger al aangeeft) kom je daar gewoon niet ver genoeg mee. Jammer.
Anyway

Vanavond likt me een hele leuke pot voetballen kunnen worden; 2 ploegen die beide niet super sterk kunnen verdedigen, dus dat moet een interessante partij kunnen worden !
-
En zo gaat ook Hiddink door de zijdeur af....
Jammer dat de Russen niets lieten zien van het spel wat ze tegen ons elftal speelden.
Er werden geen briljante (en zelfs geen gewone goeie) acties gemaakt en de plaatsing en balcontrole aan Russische kant was sowieso altijd bedroevend slecht.
Spelers konden elkaar ook helemaal niet vinden of keken gewoon niet goed genoeg naar elkaar uit....het liep voor geen meter, zeker na de rust niet!
De Spanjaarden liepen vanavond net zo makkelijk over de Russen heen als zij eerder over ons heenliepen.
Kortom, de beste ploeg heeft vanavond gewonnen! 8)

Jammer dat de Russen niets lieten zien van het spel wat ze tegen ons elftal speelden.
Er werden geen briljante (en zelfs geen gewone goeie) acties gemaakt en de plaatsing en balcontrole aan Russische kant was sowieso altijd bedroevend slecht.
Spelers konden elkaar ook helemaal niet vinden of keken gewoon niet goed genoeg naar elkaar uit....het liep voor geen meter, zeker na de rust niet!
De Spanjaarden liepen vanavond net zo makkelijk over de Russen heen als zij eerder over ons heenliepen.
Kortom, de beste ploeg heeft vanavond gewonnen! 8)
- Roel SpeedCars
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
-
volgens de poll, zou van de overgebleven teams Duitsland kampioen moeten worden, die staat namelijk op een verdienstelijke nummer 3...
ik heb helaas de wedstrijd niet kunnen kijken vanavond
echt 1 van de weinigen die ik gemist heb (dat zijn er echt maar 2 of 3) Maar de finale zit ik weer op de eerste rang bij de buis 8)
GO ESPANA!
ik heb helaas de wedstrijd niet kunnen kijken vanavond

GO ESPANA!
-
Nou Mike, de oorlog was zelfs nog ver voor mijn tijd (ben nu op een paar weken na 52) dus dat speelt bij mij echt geen enkele rol....Mike schreef:Onbegrijpelijk dat de mensen op D-F geen fan zijn van Duitsland. Duitsland wordt Europees kampioen 2008 8) . Laat dat gezeik over die oorlog nu eens rusten en geniet van die fantastische mentaliteit.

Die fantastische mentaliteit......

Ik bekijk het Duitse voetbal al wat langer tijdens EK's en WK's en ik zie dat Duitsers altijd alleen maar gaan voor resultaat.
Dat is aan één kant heel goed want anders win je sowieso niet, maar aan de andere kant is het voor hun ook heel vaak een reden om minder aantrekkelijk voetbal te spelen.
Technisch is het allemaal dik voor elkaar natuurlijk, maar ik mis toch te vaak de spirit die ik bij andere landenteams wel zie.
Duitsland wil nog wel eens verdedigend spelen en loeren/wachten op een snelle counter, of een toevallig buitenkansje in de vorm van een strafschop als je op de juiste plaats getackeld wordt.
En misschien is het wel zo dat ik sinds 1974 getraumatiseerd en dus bevooroordeeld ben hoor, maar daarmee bevind ik mij niet in een uitzonderingspositie.....

-
1964 heeft Spanje gewonnen staat mij bij. Wordt Zondag in elk geval een leuke pot voetbal; jammer dat het gisteren wel erg veel 1 richtingsverkeer was..Mike Spanjersbergh schreef:Ik gun het spanje wel, volgens mij hebben die al heeeeel erg lang niets gewonnen of misschien zelfs helemaal niet.
De duitsers hebben wat dat betreft al genoeg gewonnen
Spanje is een veel voorspelbaarder ploeg dan Rusland is/was; denk (en hoop 8) ) dat Duitsland gaat winnen Zondag.
- Pescatore
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94