Passat CC
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Hier zijn we er ook mee bezig...Mark Nauta schreef:Mooie vervanger voor mijn pa's huidige Passat.
Probleem is alleen dat hij dit jaar alleen besteld kan worden in full options...
(vaders wordt oud denk ik, al die gadgets niks voor hem)

Dus eind van het jaar al afgesproken eens om de tafel te gaan zitten...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Dat geldt hier ook. Voor mijn pa is het pas im frage in augustus volgend jaar, maar ja, als er een dikke levertijd op zit moet je er wel op tijd bij zijn. Nu kijken kan natuurlijk geen kwaadMark de Jager schreef:Hier zijn we er ook mee bezig...Mark Nauta schreef:Mooie vervanger voor mijn pa's huidige Passat.
Probleem is alleen dat hij dit jaar alleen besteld kan worden in full options...
(vaders wordt oud denk ik, al die gadgets niks voor hem)![]()
Dus eind van het jaar al afgesproken eens om de tafel te gaan zitten...

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nouja niks gezegd, blijft onverlet dat een niet uitschakelbaar ESP systeem echt not done is.Maurice Graber schreef:De v6 is wel gewoon 4wd hoorRico v Velzen schreef:Nee Macboy grootste misser is dat ESP niet uitschakelbaar is.. ojh shit ik vergeet het belangrijkste dat ie FWD isIk zou een proefrit doen bij PON, ware het niet dat hun v6'en tot in augustus besproken zijn.. bah
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Waarom Rico? De CC is toch geen racebak en hoe vaak zou je dat zelf nu echt storend vinden als je met je gezin op stap bent? Hoe vaak rijdt je eigenlijk echt 'over' de grens zodat het storend zou zijn? Hadden we het over een sportwagen ok, maar dit is niets anders dan een zakelijke limousine. Een mooie dan.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Inderdaad. Waarom zou je een uitschakelbaar ESP willen op een FWD/4WD Sedan???allen schreef:Waarom Rico? De CC is toch geen racebak en hoe vaak zou je dat zelf nu echt storend vinden als je met je gezin op stap bent? Hoe vaak rijdt je eigenlijk echt 'over' de grens zodat het storend zou zijn? Hadden we het over een sportwagen ok, maar dit is niets anders dan een zakelijke limousine. Een mooie dan.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andere vraag, waarom ESP op een VAG AWD met Haldex ?
Die dingen zijn zo foolproof dat het echt compleet overbodig is. Mijn S3 had gelukkig indertijd geen ESP, later heb ik een keer in een S3 met ESP gereden, en dat werkt gewoon echt tegen in combinatie met de Haldex. Je hebt geen enkele mogelijkheid meer om de auto naar je hand te zetten.
Ik snap wel dat zo'n CC van een iets ander kaliber is, maar ik zou geen ESP systemen willen die in de weg zitten op het moment dat je bewust wat de grenzen van een auto opzoekt.
Als ik de lijn doortrek naar bv mijn eigen e90 325i waar DSC (=ESP) wel uitschakelbaar is, dan zit het ook niet in de weg. Als het niet uitschakelbaar is dan is het echt hopeloos om nog maar enige vorm van zijwaarst plezier te hebben. Oke zijwaarts plezier in een AWD al CC is ook niet aan der orde, maar je kunt wel slippen en als het ESP lampje dan begint te fikken..
De doelgroep zal het wel niet boeien en als een ideaal veiligheidmiddel zien, maar ik wil nog wel zelf de controle over het rijden houden op de momenten dat ik daar behoefte aan heb. En niet zo'n electronische regelneef die gaat bepalen wat ik wel of niet met de auto mag doen.
Die dingen zijn zo foolproof dat het echt compleet overbodig is. Mijn S3 had gelukkig indertijd geen ESP, later heb ik een keer in een S3 met ESP gereden, en dat werkt gewoon echt tegen in combinatie met de Haldex. Je hebt geen enkele mogelijkheid meer om de auto naar je hand te zetten.
Ik snap wel dat zo'n CC van een iets ander kaliber is, maar ik zou geen ESP systemen willen die in de weg zitten op het moment dat je bewust wat de grenzen van een auto opzoekt.
Als ik de lijn doortrek naar bv mijn eigen e90 325i waar DSC (=ESP) wel uitschakelbaar is, dan zit het ook niet in de weg. Als het niet uitschakelbaar is dan is het echt hopeloos om nog maar enige vorm van zijwaarst plezier te hebben. Oke zijwaarts plezier in een AWD al CC is ook niet aan der orde, maar je kunt wel slippen en als het ESP lampje dan begint te fikken..
De doelgroep zal het wel niet boeien en als een ideaal veiligheidmiddel zien, maar ik wil nog wel zelf de controle over het rijden houden op de momenten dat ik daar behoefte aan heb. En niet zo'n electronische regelneef die gaat bepalen wat ik wel of niet met de auto mag doen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Allen ik schrijf toch dat zijwaarts niet gaat ?! in een Passat.. Het gaat er ook niet om wat je wilt, maar OF je de keuze hebt.. Jouw boeit die keuze wat minder omdat je nog leuk speelgoed ernaast heb, maar een ander wil het met 1 auto doen.
Om dezelfde reden heb ik ook geen Lexus IS250 willen kopen.
Systemen horen niet in te grijpen als jij op dat monent het niet wil.
Om dezelfde reden heb ik ook geen Lexus IS250 willen kopen.
Systemen horen niet in te grijpen als jij op dat monent het niet wil.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Over ESP kan ik Rico wel volgen. Bovendien is het niet zo moeilijk om het onzichtbaar uit te laten schakelen. Dus niet voorin het boekje, maar ergens met kleine letters, met wat moeite, waar de reguliere rijder toch niet kijkt als het ware.
Of gewoon 10 seconden indrukken, zonder dat het ergens staat.
Dát ESP nodig is staat wel vast, Rico drukt zich daar wat ongelukkig uit. Alleen al bij nat weer heeft het enorme meerwaarde.
Over de huidige optiepakketten: ik vind het weer schandalig dat VW geen aanbiedingen heeft. Zo is op enkele modellen een aantal pakketten verplicht, maar die worden niet in prijs verlaagd. Sterker nog, zijn best duur voor wat je ervoor krijgt.
BMW doet het vaak beter: nieuw model, dan vaak introduction pakket. Ook Opel en Alfa doen dit volgens mij. Zo trek je meer kopers aan in het begin tot het model vaker op de weg wordt gezien en dan de oude prijzen invoeren.
Of gewoon 10 seconden indrukken, zonder dat het ergens staat.
Dát ESP nodig is staat wel vast, Rico drukt zich daar wat ongelukkig uit. Alleen al bij nat weer heeft het enorme meerwaarde.
Over de huidige optiepakketten: ik vind het weer schandalig dat VW geen aanbiedingen heeft. Zo is op enkele modellen een aantal pakketten verplicht, maar die worden niet in prijs verlaagd. Sterker nog, zijn best duur voor wat je ervoor krijgt.
BMW doet het vaak beter: nieuw model, dan vaak introduction pakket. Ook Opel en Alfa doen dit volgens mij. Zo trek je meer kopers aan in het begin tot het model vaker op de weg wordt gezien en dan de oude prijzen invoeren.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

En bedankt dat je m'n speelgoed leuk vind.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Bij de Passat kan de ESP wel voor een groot deel uit. (hoop ff dat pa niet meeleest) Maar je kunt zelfs liftoff oversteer creëren met de ESP aan! Dan weet het systeem voor een seconde even niet wat hij moet, sliphoek van 25 a 30 graden is gewoon mogelijk. Wanneer je eenmaal vol in de ankers gaat is het systeem weer ingeschakeld. Wanneer je het uitzet dan heeft hij ook geen enkele vorm meer van traction control, al merk je dat met 105pk toch niet 

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Nee is er niet meer. Ze hebben nu een aantal optiepakketen:
Dynamic - EUR 2390
- bi-xenon met bochten meedraaiend
- zijruiten achter getint 35%
- lichtmetalen velgen 17"
- keuze uit alu, vavona of wortelhout inleg
- geen meerprijs voor 18"
Advance - EUR 1690
- elektrisch panoramadak
- keyless entry
- buitenspiegels elektrisch inklapbaar en dimmend
Executive - EUR 1890
- radio nav RNS300
- telefoonvoorbereiding
- handsfree mogelijkheid
- PDC voor/achter
Executive Plus - EUR 2790
- satnav RNS510 (30gb HD!)
- telefoonvoorbereiding
- handsfree mogelijkheid
- PDC voor/achter
Verder voor de rest is alles een optie. Dus geen uitrustingniveaus meer. Het grappige is dat op ALLE modellen het dynamic en advance pakket verplicht wordt gesteld tot november 2009, zonder dat er een korting is.
En het Executive Plus pakket is vergeleken met de concurrentie echt een koopje wat je ervoor krijgt !!!!
Bij Audi en BMW betaal je daar volgens mij dik EUR 4500/5000 voor
Dynamic - EUR 2390
- bi-xenon met bochten meedraaiend
- zijruiten achter getint 35%
- lichtmetalen velgen 17"
- keuze uit alu, vavona of wortelhout inleg
- geen meerprijs voor 18"
Advance - EUR 1690
- elektrisch panoramadak
- keyless entry
- buitenspiegels elektrisch inklapbaar en dimmend
Executive - EUR 1890
- radio nav RNS300
- telefoonvoorbereiding
- handsfree mogelijkheid
- PDC voor/achter
Executive Plus - EUR 2790
- satnav RNS510 (30gb HD!)
- telefoonvoorbereiding
- handsfree mogelijkheid
- PDC voor/achter
Verder voor de rest is alles een optie. Dus geen uitrustingniveaus meer. Het grappige is dat op ALLE modellen het dynamic en advance pakket verplicht wordt gesteld tot november 2009, zonder dat er een korting is.
En het Executive Plus pakket is vergeleken met de concurrentie echt een koopje wat je ervoor krijgt !!!!
Bij Audi en BMW betaal je daar volgens mij dik EUR 4500/5000 voor
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Goed een vriend van me heeft em besteld en weet niet of ie em ook afneemt of dat ie de showroom in gaat. Het voordeel als je bij de dealer werkt
Het ding komt op 47K met een 2.0 TDI, DSG, xenon, 20", leuke kleur en nog het e.e.a. maar niet veel meer dan dat ie nu op z'n 2.0 TDI DSG Variant heeft zitten welke 42K kost
Het kost dus nog wel wat om er mooier bij te rijden 


