Opties of standaard al compleet?
-
Opties of standaard al compleet?
Wat heb je liever?
Dat merken meer gaan werken met losse opties... zodat je zelf kunt bepalen waar je je geld aan uitgeeft.
Voordeel: je betaald niet onnodig voor zaken die je niet gebruikt. Auto kun je dus aankleden naar je eigen zin.
Nadeel: in de praktijk zijn opties vaak ranzig duur (omdat ze daarop verdienen). Verkeerd beeld van de kale prijs (komt altijd geld bij). Wellicht is restwaarde ook slechter als je niet de juiste opties hebt.
Of wil je liever dat auto's gewoon een standaard al de nodige luxe hebben (zie 350Z), zodat er niets aan te vinken is. Je koopt altijd een 'volle' auto en zal minder problemen opleveren bij verkoop (omdat mensen je auto niet afkeuren omdat een bepaalde optie er niet inzit).
Misschien zie ik voor- of nadelen over het hoofd.
Dat merken meer gaan werken met losse opties... zodat je zelf kunt bepalen waar je je geld aan uitgeeft.
Voordeel: je betaald niet onnodig voor zaken die je niet gebruikt. Auto kun je dus aankleden naar je eigen zin.
Nadeel: in de praktijk zijn opties vaak ranzig duur (omdat ze daarop verdienen). Verkeerd beeld van de kale prijs (komt altijd geld bij). Wellicht is restwaarde ook slechter als je niet de juiste opties hebt.
Of wil je liever dat auto's gewoon een standaard al de nodige luxe hebben (zie 350Z), zodat er niets aan te vinken is. Je koopt altijd een 'volle' auto en zal minder problemen opleveren bij verkoop (omdat mensen je auto niet afkeuren omdat een bepaalde optie er niet inzit).
Misschien zie ik voor- of nadelen over het hoofd.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik heb gekozen voor standaard compleet.
Ik vind het nogal vern@%keratief als een merk adverteerd met een prijs en vervolgens blijkt dat je dan in de kaalste uitvoering rijdt...
Vooral de duitse merken zijn hier sterk in....
Heb je een mooie prijs komt er vervolgens nog van alles bij :
Clima
Lichtmetalen Velgen
Navigatie
Xenon
Leuk interieur
Meegespoten onderdelen
Armsteun voor en achter
etc etc.
Ken je er nog even een paar duizend bij optellen....
Ik vind het nogal vern@%keratief als een merk adverteerd met een prijs en vervolgens blijkt dat je dan in de kaalste uitvoering rijdt...
Vooral de duitse merken zijn hier sterk in....
Heb je een mooie prijs komt er vervolgens nog van alles bij :
Clima
Lichtmetalen Velgen
Navigatie
Xenon
Leuk interieur
Meegespoten onderdelen
Armsteun voor en achter
etc etc.
Ken je er nog even een paar duizend bij optellen....
- SteV6
Of de Leon Cupra4, zat alles in, slechts drie aan te vinken opties ...
- schuif/kanteldak
- dubbeldin navi (9000 gulden
)
- stoelverwarming
Ik heb alleen de stoelverwarming genomen.
Ik zoek altijd naar een complete standaarduitrusting. Dat oneindige (dure) vinken heb ik geen zin in. Zeker niet als je dan ook meteen verplicht bent om andere zaken mee te bestellen of juist bepaalde opties NIET kan combineren ...
SteV6
- schuif/kanteldak
- dubbeldin navi (9000 gulden

- stoelverwarming
Ik heb alleen de stoelverwarming genomen.
Ik zoek altijd naar een complete standaarduitrusting. Dat oneindige (dure) vinken heb ik geen zin in. Zeker niet als je dan ook meteen verplicht bent om andere zaken mee te bestellen of juist bepaalde opties NIET kan combineren ...
SteV6
-
- Auto: M3P, 130i
- RVV
-
Lexus is toch echt premium. Mogelijk niet in het klein Nederland maar kijk eens verder dan de provinciegrenzen. Geldt ook voor Infinity, prachtige merken waarbij het standaard pakket al zeer uitgebreid is. Ik vind dat een goede zaak ipv al die stompzinnige optiepakketten.Rico v Velzen schreef:Het is heel simpel..
Non premium zit vol opties die standaard niet op een premium auto zitten.
Premium betekend minimaal 20 tot 25% extra over de nieuwprijs betalen om hem op het uitrustingsniveau van een non premium te brengen.
Koop een golf V in de linea sol uitvoering en krijg standaard een upgraded radio set erbij, ga je echter voor de jp balkenende editie krijg je alleen 15% korting op de navi. NU hebben wel overigens ook een business cool pakket me zowel de opgraded radio en maar liefst 30% korting op de navi, als u dan kiest voor een 130PK diesel variant krijg je er een middenarmstein cadeau bij.
Ergo, flikker toch op met die zaaddodende optiepakketten.
- Stéphane
Ik heb liever opties en dan ook nog die je zelf kunt kiezen. Omdat er vaak met allerlei pakketten gewerkt wordt, zit je bij een keuze vaak vast aan dingen die je eigenlijk niet wilt hebben. Soms gaat het ook goed, maar vaak bij audio/navi opties ben je gelijk €3500 kwijt. En voor dat geld heb ik dan véél liever een aftermarket set met echt goede speakers. Bose vind ik zelf crap (naam), maar Mark & Levinson in Lexus is dan nog wel goed.
- Collin Bello
Ik hou van opties, liefst OEM. Vooral navi/telecom/audio.... Ziet er mooier uit, vooral bij BMW, Porsche, Audi. Aftermarket klinkt vaak wel beter ja, maar tijdens het touren klinkt het motorgeluid toch als muziek in de oren
Jammer dat er soms bij pakketten dingen zitten die je eignelijk niet had gekozen, maar uiteindelijk gebruik je de extra optie wel, en ga je het waarderen. Standaard is vaak zo simpel, dan mist je auto net dat beetje eigen inbreng. Maar voor de dingen die in het zicht zitten, OEM, alles onderhuids zo goed mogelijk..

Jammer dat er soms bij pakketten dingen zitten die je eignelijk niet had gekozen, maar uiteindelijk gebruik je de extra optie wel, en ga je het waarderen. Standaard is vaak zo simpel, dan mist je auto net dat beetje eigen inbreng. Maar voor de dingen die in het zicht zitten, OEM, alles onderhuids zo goed mogelijk..