Beter laat dan nooit
- David R.
Beter laat dan nooit
d
Laatst gewijzigd door David R. op 27 sep 2011, 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
Re: Beter laat dan nooit
Hahaha!DR schreef:Oh ja, de X5 is voor mijn vrouw die denkt dat ik hem voor haar heb gekocht maar ik had eigenlijk zelf een auto nodig voor de aanhanger.

Die M5 herken ik nog wel ja, heb je ook de cursus gedaan die week of alleen het examen?
In ieder geval veel plezier op het forum en ik ben wel heel benieuwd naar die 996 in het echt!
- David R.
Peter ik heb helaas alleen examen gedaan. Heb er wel spijt van want ik ben ervan overtuigd dat ik nog genoeg kan leren. Misschien nog maar eens een cususje doen. Ruben ik ben zo'n lul dat ik telkens vergeet de laptimer of mee te nemen of te gebruiken. Ik heb telkens zo veel lol in het rijden dat ik dat telkens vergeet. Heb ook pas een paar keer gereden met deze auto en het zal nog wel even duren voor ik het volle potentieel kan benutten.9 juli op Spa zal ik eens serieus gaan meten. Heb met de Porsche ook nog nooit op Zandvoort gereden.
Porsche is ex Belcar maar is eigenlijk te oud om daar nog in mee te kunnen. Er ligt een 993 bi-turbo blok in met de nodige aanpassingen (intercoolers/kop etc) en een gewone 5 bak. Deze winter gaat hij compleet uit elkaar om alles weer eens strak en stralend te maken. Ben zelf helaas niet zo handig als sommige van jullie.
David
Porsche is ex Belcar maar is eigenlijk te oud om daar nog in mee te kunnen. Er ligt een 993 bi-turbo blok in met de nodige aanpassingen (intercoolers/kop etc) en een gewone 5 bak. Deze winter gaat hij compleet uit elkaar om alles weer eens strak en stralend te maken. Ben zelf helaas niet zo handig als sommige van jullie.
David
- MartijnGizmo
-
Ah ok. Handig ben ik ook niet. Plezier is belangrijk en uiteindelijkDR schreef:Peter ik heb helaas alleen examen gedaan. Heb er wel spijt van want ik ben ervan overtuigd dat ik nog genoeg kan leren. Misschien nog maar eens een cususje doen. Ruben ik ben zo'n lul dat ik telkens vergeet de laptimer of mee te nemen of te gebruiken. Ik heb telkens zo veel lol in het rijden dat ik dat telkens vergeet. Heb ook pas een paar keer gereden met deze auto en het zal nog wel even duren voor ik het volle potentieel kan benutten.9 juli op Spa zal ik eens serieus gaan meten. Heb met de Porsche ook nog nooit op Zandvoort gereden.
David

Qua cursus kan ik je RSZ aanraden. Ik heb vorig jaar de sessie van november/december gedaan met 6 zaterdagmiddagen. Dat vond ik persoonlijk erg prettig en lijkt mij ook leuker dan het in 3 complete dagen te doen. 6 weken lang kan je uitkijken naar veel plezier en veel rijtijd. Middagen van 12 tot 6, waar de rijtijd uit 13.00 tot 17.00 uur bestaat.
- Dennis van der Schoot
- Adje ///M3
- Jelmer850i
- MR M POWER
- David R.
Velgen onder de BMW zijn van Hamann 21 inch.
Porsche weegt ca 1200 kg. Motor levert ca 500 pk en 650 nm bij 1 bar turbodruk. Het is mogelijk er ca 650 pk en 800 nm uit te persen maar dan moet je er wel vanuit gaan dat er een keer iets kapot draait. Voor mij is dit voorlopig genoeg. Het is wel mooi want de persoon die deze auto gebouwt heeft, heeft er alles aan gedaan het gewicht te verlagen (carbon dak etc) en vervolgens ga ik op trackdays met bijna altijd 2 man erin rondjes rijden (+ 100 kg). Porsche heeft Sachs onderstel, DTA motormanagement, Stack display, Brembo remmen, Airjacks, Fia 100 lt tank etc. Je hebt met deze wagen wel te maken met een turbogat maar dat is deels op te vangen door je rijstijl. Ik moet bijvoorbeeld leren af en toe links te remmen zodat je het gas er op kunt houden. Ook moet je goed de tijd nemen om alles op te warmen voordat het een beetje gaat functioneren. Eerste keer dacht ik dat ik helemaal geen remmen had, en dat de versnellingsbak om mijn oren zou vliegen. Tevens een dikke kuit van de koppeling. Met de Z3 kon je nog een beetje spelen maar dat gaat bij deze veel moeilijker. Wel liggen bij de Porsche de grenzen veel verder dan ik ooit voor mogelijk had gedacht. Als je een keer op de verkeerde lijn zit is er weinig reden tot paniek want er is veel mogelijk. Uiteraard zal het wel een keer verkeerd gaan maar dat is het risico (anders is er ook niets aan). Het is in ieder geval een auto waar ik met ontzettend veel plezier mee rijdt en zolang je maar beseft dat je geen Schumacher bent dit nog heel lang kan blijven doen
Porsche weegt ca 1200 kg. Motor levert ca 500 pk en 650 nm bij 1 bar turbodruk. Het is mogelijk er ca 650 pk en 800 nm uit te persen maar dan moet je er wel vanuit gaan dat er een keer iets kapot draait. Voor mij is dit voorlopig genoeg. Het is wel mooi want de persoon die deze auto gebouwt heeft, heeft er alles aan gedaan het gewicht te verlagen (carbon dak etc) en vervolgens ga ik op trackdays met bijna altijd 2 man erin rondjes rijden (+ 100 kg). Porsche heeft Sachs onderstel, DTA motormanagement, Stack display, Brembo remmen, Airjacks, Fia 100 lt tank etc. Je hebt met deze wagen wel te maken met een turbogat maar dat is deels op te vangen door je rijstijl. Ik moet bijvoorbeeld leren af en toe links te remmen zodat je het gas er op kunt houden. Ook moet je goed de tijd nemen om alles op te warmen voordat het een beetje gaat functioneren. Eerste keer dacht ik dat ik helemaal geen remmen had, en dat de versnellingsbak om mijn oren zou vliegen. Tevens een dikke kuit van de koppeling. Met de Z3 kon je nog een beetje spelen maar dat gaat bij deze veel moeilijker. Wel liggen bij de Porsche de grenzen veel verder dan ik ooit voor mogelijk had gedacht. Als je een keer op de verkeerde lijn zit is er weinig reden tot paniek want er is veel mogelijk. Uiteraard zal het wel een keer verkeerd gaan maar dat is het risico (anders is er ook niets aan). Het is in ieder geval een auto waar ik met ontzettend veel plezier mee rijdt en zolang je maar beseft dat je geen Schumacher bent dit nog heel lang kan blijven doen
- David R.
Leonard het vreemde is dat ik laatst een weekend een 997 gt3 heb gereden waarbij ik de kont vele malen listiger vond als bij mijn eigen auto. Alleen bij nat weer moet je erg opletten.
Marc ik heb voor de BMW een RS6 gehad. Dit was de eerste auto in mijn bezit van +500 pk (chip) en heeft ervoor gezorgt dat ik gelijk verpest ben want daarna valt alles tegen (wat natuurlijk helemaal niet zo is). De M5 is echter niet te vergelijken met de RS6 wat voornamelijk in de bak zit en gedeeltelijk in het zware gewicht van de RS6 in de neus. Het geluid van de RS6 was wel veel mooier.
David
Marc ik heb voor de BMW een RS6 gehad. Dit was de eerste auto in mijn bezit van +500 pk (chip) en heeft ervoor gezorgt dat ik gelijk verpest ben want daarna valt alles tegen (wat natuurlijk helemaal niet zo is). De M5 is echter niet te vergelijken met de RS6 wat voornamelijk in de bak zit en gedeeltelijk in het zware gewicht van de RS6 in de neus. Het geluid van de RS6 was wel veel mooier.
David