M3 E92 vs. Lotus Exige S
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
M3 E92 vs. Lotus Exige S
Omdat de M3 hier wel eens als boot wordt betiteld, dacht ik dat het leuk was wat cijfers uit de Sportauto te vermelden:
De Exige S had een performance pakket en 243pk.
Nordschleife: M3 in 8:05 en Lotus in 8.25
36 meter Slalom: M3 138 kmh, Lotus 136 kmh
Uitwijktest 110 meter: M3 146 kmh, Lotus 146 kmh
Natte baan: M3 in 1.32,4, Lotus in 1.32,8
Hockenheim: M3 in 1.15,2, Lotus in 1.15,3
Zo slecht doet de M het ondanks zijn gewicht en comfort nu ook weer niet 8)
De Exige S had een performance pakket en 243pk.
Nordschleife: M3 in 8:05 en Lotus in 8.25
36 meter Slalom: M3 138 kmh, Lotus 136 kmh
Uitwijktest 110 meter: M3 146 kmh, Lotus 146 kmh
Natte baan: M3 in 1.32,4, Lotus in 1.32,8
Hockenheim: M3 in 1.15,2, Lotus in 1.15,3
Zo slecht doet de M het ondanks zijn gewicht en comfort nu ook weer niet 8)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
baas boven baas hebbie altijd...maar kwa beleving ,en passie zal het wel een ander verhaal zijn...(als je daar van haht! :o )
Geef mij maar de lotus,maar ik ben dan ook geen BMW fapper(vin de mdrei wel mooi hoor,zet maar voor de deur
8) )
Gewoon de lotus ffkes tunen naar de 300 pk(is zo gepiept)dikke remmen erop,goeiuh banden,raceveertjes,en GAAAAAAAAN! 8)
Geef mij maar de lotus,maar ik ben dan ook geen BMW fapper(vin de mdrei wel mooi hoor,zet maar voor de deur

Gewoon de lotus ffkes tunen naar de 300 pk(is zo gepiept)dikke remmen erop,goeiuh banden,raceveertjes,en GAAAAAAAAN! 8)
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Ja en dan breng ik mijn M3 naar g-power, leegtrekken dat hok, 200 kg eraf, hop tuning, hoppa 800pk. Laten we nou gewoon standaard auto's vergelijken. Feit is dat een meester van de weg als een Exige, een M3 er toch niet zo maar uit rijdt. Flauwe opmerkingen of niet. Ik denk alleen dat ik bovendien in Milaan frisser uitstapte dan de Lotus rijder. Oja de Autobahn, moet ik niet zeggen, want dan heeft de Lotus geen schijn van kans.
Het gaat natuurlijk om de korte bochtjes 


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
wat dat betrefd heb je wel gelijk Frank...die Engelse fappers hebben altijd een grote mond van, ach op het circuit zijn ze niks ut zijn rechtuitbranders en ik rij alles van de baan met m'n exige...maar de chauffeur is bepalendM-bitious schreef:Ja en dan breng ik mijn M3 naar g-power, leegtrekken dat hok, 200 kg eraf, hop tuning, hoppa 800pk. Laten we nou gewoon standaard auto's vergelijken. Feit is dat een meester van de weg als een Exige, een M3 er toch niet zo maar uit rijdt. Flauwe opmerkingen of niet. Ik denk alleen dat ik bovendien in Milaan frisser uitstapte dan de Lotus rijder. Oja de Autobahn, moet ik niet zeggen, want dan heeft de Lotus geen schijn van kans.Het gaat natuurlijk om de korte bochtjes


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Doe mij alsnog maar een Exige in de meest simpele uitvoering. Dan houd ik een dikke 30k op zak, heb ik echt verwaarloosbare vaste lasten en ditto brandstofverbruik met meer dan 2 keer de lol. Met mijn lengte is zo'n Exige wel leuk. Bij een M3 heb ik wellicht nog Isofix nodig op de bestuurdersstoel. 
Btw, over lange afstanden gesproken. Velen denken dat zo'n wagen een hell is als ze de stoelen zien. In de praktijk blijkt het gewoon goed te doen. Ik leg op een dag met gemak 800 km af in een speedster zonder een centje pijn.

Btw, over lange afstanden gesproken. Velen denken dat zo'n wagen een hell is als ze de stoelen zien. In de praktijk blijkt het gewoon goed te doen. Ik leg op een dag met gemak 800 km af in een speedster zonder een centje pijn.
Laatst gewijzigd door allen op 25 jun 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
LOL@reactieM-bitious schreef:Ja en dan breng ik mijn M3 naar g-power, leegtrekken dat hok, 200 kg eraf, hop tuning, hoppa 800pk. Laten we nou gewoon standaard auto's vergelijken. Feit is dat een meester van de weg als een Exige, een M3 er toch niet zo maar uit rijdt. Flauwe opmerkingen of niet. Ik denk alleen dat ik bovendien in Milaan frisser uitstapte dan de Lotus rijder. Oja de Autobahn, moet ik niet zeggen, want dan heeft de Lotus geen schijn van kans.Het gaat natuurlijk om de korte bochtjes

Snelweg rijden doen we in een luie amerikaan,vakantie met het vliegtuig,tunen van een BMW lijkt me wat duurder.
Flauwe opmerking of niet,passie/emotie is iets wat zeker niet in een BMW te vinden is,maar ja lotus fapper he....




Korte bochten...goed gevonden zeg,alsof je wist dat ik dat zou gaan zeggen


Dat vin ik persoonlijk belangrijker,zoals ik al eerder zei,BAAS boven BAAS(altijd en eeuwig!) 8)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
psies...valt allemaal gewoon erug mee,ja de bmw zal met zijn stoelverwarming lekker zitten,maar we zijn ''jong''allen schreef:Romo, velen gaan dan ook uit van wat ze ooit van iemand gehoord hebben. Huur zo'n ding voor een weekje en maak wat lange afstanden, ga er boodschappen mee doen, etc.
Oordeel dan eens opnieuw.
toch??


Trouwens,nog ff een vraag(over de m3)die lanch control(zit erin toch


- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zoals gezegd; ieder zijn/haar keuze..................................daarmee respecteer ik toch ieders mening? Ik doe vooral geen uitspraak over wat goed of fout is................................bestaat ook helemaal niet.
Het zijn 2 zeer verschillende auto`s, voor een evenzeer divers publiek..............make your choice
and live with it.......... :!:
Het zijn 2 zeer verschillende auto`s, voor een evenzeer divers publiek..............make your choice

- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Goed voorbeeld: http://nl.youtube.com/watch?v=lEm4wdc8kw8
het ligt aan de rijder....
Hoe gaat dat nou met de launch control????sloopt dat niet heel de boel dan????
het ligt aan de rijder....
Hoe gaat dat nou met de launch control????sloopt dat niet heel de boel dan????
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
En dan gaat iedereen hier voorbij aan het feit dat er nagenoeg niemand snapt hoe je met een Exige (Elise, Europa of Speedster) zou moeten rijden :!:
Ik ben op 11 juni in Engeland op cursus geweest bij een Lotusspecialist. Tot mijn verbazing ontdekte ik dat ik eigenlijk helemaal niet met mijn Speedster kon rijden
zoals de auto het prettig vindt
Andrew Walsh is sinds 11 juni mijn held.
(tip voor alle Lotus(kloon) bezitters: www.carlimits.co.uk )
Alles wat ik in de loop der jaren aan rijvaardigheid heb geleerd van instructeurs werkt niet in een Lotus(kloon), sterker nog, het werkt je tegen om het maximale uit de auto te halen. Dus cijfertjes van autojournalisten zeggen mij helemaal niets.
Beide auto's, zowel de M3 als de Exige zijn gebouwd met een heel ander doel voor ogen. Dus appels en peren. Als enige auto zou ik voor de "luxe" van de M3 gaan, voor erbij altijd voor het extreme van de Exige. Een persoonlijke keuze, die ieder voor zich moet maken ...
SteV6
Ik ben op 11 juni in Engeland op cursus geweest bij een Lotusspecialist. Tot mijn verbazing ontdekte ik dat ik eigenlijk helemaal niet met mijn Speedster kon rijden


(tip voor alle Lotus(kloon) bezitters: www.carlimits.co.uk )
Alles wat ik in de loop der jaren aan rijvaardigheid heb geleerd van instructeurs werkt niet in een Lotus(kloon), sterker nog, het werkt je tegen om het maximale uit de auto te halen. Dus cijfertjes van autojournalisten zeggen mij helemaal niets.
Beide auto's, zowel de M3 als de Exige zijn gebouwd met een heel ander doel voor ogen. Dus appels en peren. Als enige auto zou ik voor de "luxe" van de M3 gaan, voor erbij altijd voor het extreme van de Exige. Een persoonlijke keuze, die ieder voor zich moet maken ...
SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 25 jun 2008, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik ben benieuwd naar wat voor banden er onder beide auto's zaten eigenlijk.
Normaal word een Lotus Exige namelijk standaard afgeleverd op Yokohama A048 semislicks. Als je met een gewone M3 zonder fratsen op runflats een Lotus zoek rijd op Hockenheim dan doe ik toch even
Vraag me ook af of er niet toevallig een setje PSC's op die M3 zat.
Resultaat op de Ring geloof ik wel. Met je mege dikke PK bak ben je daar altijd in het voordeel tov licht en weinig PK ook al heb je onder de streep dezelfde PK/KG verhouding.
Normaal word een Lotus Exige namelijk standaard afgeleverd op Yokohama A048 semislicks. Als je met een gewone M3 zonder fratsen op runflats een Lotus zoek rijd op Hockenheim dan doe ik toch even

Resultaat op de Ring geloof ik wel. Met je mege dikke PK bak ben je daar altijd in het voordeel tov licht en weinig PK ook al heb je onder de streep dezelfde PK/KG verhouding.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Op een M3 zitten geen RFT`s..................................Itt GmbH waar dat idd standaard is.Bert ///M3 schreef:Ik ben benieuwd naar wat voor banden er onder beide auto's zaten eigenlijk.
Normaal word een Lotus Exige namelijk standaard afgeleverd op Yokohama A048 semislicks. Als je met een gewone M3 zonder fratsen op runflats een Lotus zoek rijd op Hockenheim dan doe ik toch evenVraag me ook af of er niet toevallig een setje PSC's op die M3 zat.
Resultaat op de Ring geloof ik wel. Met je mege dikke PK bak ben je daar altijd in het voordeel tov licht en weinig PK ook al heb je onder de streep dezelfde PK/KG verhouding.
PSC optioneel, standaard PS2 op de M3
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Das een goeie idd, M doet niet aan RFT. Dan zullen het wel PSC's geweest zijn.
Hoeft niet want als het goed is heeft de zwaardere wagen ook grotere bredere banden.allen schreef:Dan is het nog de vraag hoe lang je het uithoud als je wat meer ronden rijdt. Dan zou een zware wagen toch eerder door z'n banden zitten.
Ik zal die Carlimits even in m'n hoofd houden voor een cursus volgend jaar. Leer toch graag dat ding op de limiet te rijden.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Ik wil alleen maar laten zien, dat een M3 ook prima over het circuit kan en zich niet hoeft te schamen. Er werd hier erg vaak beweerd dat de nieuwe M3 niets is, te zwaar, te luxe etc. Wellicht, maar desondanks kan je lekker met zo'n ding knallen. In het dagelijks verkeer komt me eigenlijk nooit iemand voorbij. Het overig verkeer lijkt echt langzaam. Beetje een motorfiets tussen de auto's. Toen had ik dat gevoel ook altijd.
Net zoals anderen niets in een M3 zien, heb ik niets met die kleine snelle wagentjes. Dan wordt er vaak het geld argument gebruikt. Wel ik kan me ook een Murcielago LP640 veroorloven, maar voor mijn situatie is die auto niet geschikt, hoe super ik hem ook vind. De keuze is altijd persoonlijk en afhankelijk van je eigen omstandigheden en (on)mogelijheden. Voor mij is M3 de beste combi van prijs, snelheid, handelbaarheid, comfort. Reden waarom ik er ook meer passie voor heb dan de M6.
Net zoals anderen niets in een M3 zien, heb ik niets met die kleine snelle wagentjes. Dan wordt er vaak het geld argument gebruikt. Wel ik kan me ook een Murcielago LP640 veroorloven, maar voor mijn situatie is die auto niet geschikt, hoe super ik hem ook vind. De keuze is altijd persoonlijk en afhankelijk van je eigen omstandigheden en (on)mogelijheden. Voor mij is M3 de beste combi van prijs, snelheid, handelbaarheid, comfort. Reden waarom ik er ook meer passie voor heb dan de M6.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Ik heb het een paar keer terug gelezen, maar niets wat je zegt ben ik het mee eens. Wel grappig als de M3 sneller is dan zo'n Exige, dan is dat opeens niet meer belangrijk.atomchris schreef:LOL@reactieM-bitious schreef:Ja en dan breng ik mijn M3 naar g-power, leegtrekken dat hok, 200 kg eraf, hop tuning, hoppa 800pk. Laten we nou gewoon standaard auto's vergelijken. Feit is dat een meester van de weg als een Exige, een M3 er toch niet zo maar uit rijdt. Flauwe opmerkingen of niet. Ik denk alleen dat ik bovendien in Milaan frisser uitstapte dan de Lotus rijder. Oja de Autobahn, moet ik niet zeggen, want dan heeft de Lotus geen schijn van kans.Het gaat natuurlijk om de korte bochtjes
![]()
Snelweg rijden doen we in een luie amerikaan,vakantie met het vliegtuig,tunen van een BMW lijkt me wat duurder.
Flauwe opmerking of niet,passie/emotie is iets wat zeker niet in een BMW te vinden is,maar ja lotus fapper he....![]()
![]()
![]()
![]()
Korte bochten...goed gevonden zeg,alsof je wist dat ik dat zou gaan zeggenmaar dat boeit me ook niet zo,ik wil gewoon lekker rijden,circuit of een ritje maken,en niet met 8000000pk schreeuwen dat ik zo hard kan,kan ik toch niet,ben niet echt de nieuwe schumacher,maar is er ook nog zoiets als gewoon je droom auto kopen???IPV alleen maar de snelste willen hebben???
:
Dat vin ik persoonlijk belangrijker,zoals ik al eerder zei,BAAS boven BAAS(altijd en eeuwig!) 8)

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb het een paar keer terug gelezen, maar niets wat je zegt ben ik het mee eens. Wel grappig als de M3 sneller is dan zo'n Exige, dan is dat opeens miet meer belangrijk.
idd opvallend...........................................
De M3 is een lekker ding, van meerdere markten thuis.......................
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Het boeit mij echt niet wat sneller is. Ik heb zelf ook nooit anders gezegd. Niet voor niets stop ik oneindig geld in een 316 terwijl ik voor minder een e36 m3 kan kopen. Het leven draait imho om plezier, niet om cijfertjes. Dat hele gedoe om die paar seconden...M-bitious schreef:Wel grappig als de M3 sneller is dan zo'n Exige, dan is dat opeens niet meer belangrijk.
In de Evo werd het in een column mooi verwoord: Wordt je betaald dan wil je de snelste auto, maar anders kun liever de auto waarmee je de meeste lol hebt. :idea:
Ik kan me verder ook niet voorstellen dat iemand die een m3 te gek vind ook maar een seconde aan een Exige zou denken en andersom.
Wat ik wel jammer vind is dat de rijders van beide kampen vaak niet openstaan voor wat anders. Direct zeggen dat het ruk is zonder het getest te hebben is zonde. Een grote auto zie ik vaak als nadeel. Maar dan vooral bij het zoeken naar een parkeerplaats langs de gracht.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 19 gasten