Banden

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

Banden

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 17:21

Even een snelle vraag over banden. Zoals enkele misschien wel bekend is kunnen banden na verloop van tijd een oppervlakte krijgen dat niet meer zo glad is als normaal. Nu kan ik toevallig 4 Dunlop SP sportmaxx's kopen die dit probleem hebben. Aan de buitenkant en binnenkant van de band is het rolvlak niet meer mooi glad maar heeft oneffenheden. Hierdoor krijg je dus extra afrol geluid. Waar het mij om gaat is of deze oneffenheden ook werkelijk invloed hebben op de prestatie van de band. Zal de band springeriger zijn? Zal het stuur enormhard gaan trillen daar de hele auto in de zwarte powerflex zit?

Ergo, doen of niet ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2008, 17:26

Kan je wel mee rijden hoor, tenzij er mega happen uit zijn :lol:

Na verloop van tijd krijgen banden altijd wel een vrij ruw oppervlak vooral als je er een beetje gek mee om gaat. Ik heb die Sportmaxx dingen bijna tot de draad opgereden, gaat prima.

De Eagle F1's die van mijn auto kwamen wil je helemaal niet zien. Ook ruw, scheef afgesleten en noem het allemaal maar op. Scheelde een paar km op bos uit maar wel gewoon mee te rijden.

Je levert uiteindelijk op het einde van het leven van die banden wel een stukje grip in tov nieuw natuurlijk, maar superveel scheelt het vaak niet bij straatbanden. Alleen in de regen is het kwalitatief uiterst tegenvallend als je geen profiel meer hebt.

Het enige is idd wat je zelf al zegt, banden gaan dan een hoop herrie maken.

HSR

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 17:30

Bert ///M3 schreef:Kan je wel mee rijden hoor, tenzij er mega happen uit zijn :lol:

Na verloop van tijd krijgen banden altijd wel een vrij ruw oppervlak vooral als je er een beetje gek mee om gaat. Ik heb die Sportmaxx dingen bijna tot de draad opgereden, gaat prima.

De Eagle F1's die van mijn auto kwamen wil je helemaal niet zien. Ook ruw, scheef afgesleten en noem het allemaal maar op. Scheelde een paar km op bos uit maar wel gewoon mee te rijden.

Je levert uiteindelijk op het einde van het leven van die banden wel een stukje grip in tov nieuw natuurlijk, maar superveel scheelt het vaak niet bij straatbanden. Alleen in de regen is het kwalitatief uiterst tegenvallend als je geen profiel meer hebt.

Het enige is idd wat je zelf al zegt, banden gaan dan een hoop herrie maken.

Zijn geen happen uit. Banden hebben gewoon nog 5/6mm profiel alleen is het oppervlakte en met name de buitenkant duidelijk hobbelig. Maar als je zegt dat het verder geen verschil mag maken wat grip en rijden betreft dan koop ik ze wel. Krijg immers altijd te horen dat de Sportmaxx een prima alternatief is voor de RE050A.

Ter verduidelijking. Ik heb nu 225-45-17 op de BMW maar dat is te smal, teveel onderstuur en daarom ga ik over op 235-45-17.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jun 2008, 17:48

@Die Eagle F1's deden 't bij mij ook nog prima toen ze helemaal naar de klote waren. Beter dan nieuwe Pirelli's :lol:

@Hugo: Gewoon proberen man, als 't niets kost, moet je ook niet zeuren.

Tommy

Bericht door Tommy » 25 jun 2008, 18:00

teveel onderstuur? wat heb je achterop liggen? Kan je niet wat met bandenspanningen spelen? Of met instellingen van je dempers? Rijhoogte? Camber?

HSR

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 18:43

Dennis Cavallino schreef:@Die Eagle F1's deden 't bij mij ook nog prima toen ze helemaal naar de klote waren. Beter dan nieuwe Pirelli's :lol:

Het kost me sowieso een meier. En liever een meier goed besteed dan een meier weggegooid, ofzo :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jun 2008, 18:51

hugo schreef:
Dennis Cavallino schreef:@Die Eagle F1's deden 't bij mij ook nog prima toen ze helemaal naar de klote waren. Beter dan nieuwe Pirelli's :lol:

Het kost me sowieso een meier. En liever een meier goed besteed dan een meier weggegooid, ofzo :lol:
Ik merkte wel met mijn gecupte toyo r1-r dat ik in snelle bochten op het uiterste ( oa nurburgring) de banden een soort trilling veroorzaakten alsof mijn vering afgebroken was. Was dus niet het geval, maar prettig is anders.

Je kan overigens gecupte banden ook weer netjes rond laten maken (geen ervaring mee)..

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 25 jun 2008, 19:14

Die kun je laten trimmen.

Knot

Bericht door Knot » 25 jun 2008, 19:20

4 x Maxx voor een meijer.... zou ze meteen gaan halen man, als t niks is rook je de boel toch gewoon op??!!!

HSR

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 19:37

Knot schreef:4 x Maxx voor een meijer.... zou ze meteen gaan halen man, als t niks is rook je de boel toch gewoon op??!!!
well said. :wink:

HSR

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 19:42

Iemand anders nog banden nodig, nu ik toch langs mijn vrienden van Gruba ga? :wink:

Plaats reactie