Banden
-
- Berichten: 5507
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Banden
Even een snelle vraag over banden. Zoals enkele misschien wel bekend is kunnen banden na verloop van tijd een oppervlakte krijgen dat niet meer zo glad is als normaal. Nu kan ik toevallig 4 Dunlop SP sportmaxx's kopen die dit probleem hebben. Aan de buitenkant en binnenkant van de band is het rolvlak niet meer mooi glad maar heeft oneffenheden. Hierdoor krijg je dus extra afrol geluid. Waar het mij om gaat is of deze oneffenheden ook werkelijk invloed hebben op de prestatie van de band. Zal de band springeriger zijn? Zal het stuur enormhard gaan trillen daar de hele auto in de zwarte powerflex zit?
Ergo, doen of niet ?
Ergo, doen of niet ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kan je wel mee rijden hoor, tenzij er mega happen uit zijn
Na verloop van tijd krijgen banden altijd wel een vrij ruw oppervlak vooral als je er een beetje gek mee om gaat. Ik heb die Sportmaxx dingen bijna tot de draad opgereden, gaat prima.
De Eagle F1's die van mijn auto kwamen wil je helemaal niet zien. Ook ruw, scheef afgesleten en noem het allemaal maar op. Scheelde een paar km op bos uit maar wel gewoon mee te rijden.
Je levert uiteindelijk op het einde van het leven van die banden wel een stukje grip in tov nieuw natuurlijk, maar superveel scheelt het vaak niet bij straatbanden. Alleen in de regen is het kwalitatief uiterst tegenvallend als je geen profiel meer hebt.
Het enige is idd wat je zelf al zegt, banden gaan dan een hoop herrie maken.

Na verloop van tijd krijgen banden altijd wel een vrij ruw oppervlak vooral als je er een beetje gek mee om gaat. Ik heb die Sportmaxx dingen bijna tot de draad opgereden, gaat prima.
De Eagle F1's die van mijn auto kwamen wil je helemaal niet zien. Ook ruw, scheef afgesleten en noem het allemaal maar op. Scheelde een paar km op bos uit maar wel gewoon mee te rijden.
Je levert uiteindelijk op het einde van het leven van die banden wel een stukje grip in tov nieuw natuurlijk, maar superveel scheelt het vaak niet bij straatbanden. Alleen in de regen is het kwalitatief uiterst tegenvallend als je geen profiel meer hebt.
Het enige is idd wat je zelf al zegt, banden gaan dan een hoop herrie maken.
-
- Berichten: 5507
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Bert ///M3 schreef:Kan je wel mee rijden hoor, tenzij er mega happen uit zijn![]()
Na verloop van tijd krijgen banden altijd wel een vrij ruw oppervlak vooral als je er een beetje gek mee om gaat. Ik heb die Sportmaxx dingen bijna tot de draad opgereden, gaat prima.
De Eagle F1's die van mijn auto kwamen wil je helemaal niet zien. Ook ruw, scheef afgesleten en noem het allemaal maar op. Scheelde een paar km op bos uit maar wel gewoon mee te rijden.
Je levert uiteindelijk op het einde van het leven van die banden wel een stukje grip in tov nieuw natuurlijk, maar superveel scheelt het vaak niet bij straatbanden. Alleen in de regen is het kwalitatief uiterst tegenvallend als je geen profiel meer hebt.
Het enige is idd wat je zelf al zegt, banden gaan dan een hoop herrie maken.
Zijn geen happen uit. Banden hebben gewoon nog 5/6mm profiel alleen is het oppervlakte en met name de buitenkant duidelijk hobbelig. Maar als je zegt dat het verder geen verschil mag maken wat grip en rijden betreft dan koop ik ze wel. Krijg immers altijd te horen dat de Sportmaxx een prima alternatief is voor de RE050A.
Ter verduidelijking. Ik heb nu 225-45-17 op de BMW maar dat is te smal, teveel onderstuur en daarom ga ik over op 235-45-17.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 5507
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Het kost me sowieso een meier. En liever een meier goed besteed dan een meier weggegooid, ofzoDennis Cavallino schreef:@Die Eagle F1's deden 't bij mij ook nog prima toen ze helemaal naar de klote waren. Beter dan nieuwe Pirelli's![]()
@Hugo: Gewoon proberen man, als 't niets kost, moet je ook niet zeuren.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik merkte wel met mijn gecupte toyo r1-r dat ik in snelle bochten op het uiterste ( oa nurburgring) de banden een soort trilling veroorzaakten alsof mijn vering afgebroken was. Was dus niet het geval, maar prettig is anders.hugo schreef:Het kost me sowieso een meier. En liever een meier goed besteed dan een meier weggegooid, ofzoDennis Cavallino schreef:@Die Eagle F1's deden 't bij mij ook nog prima toen ze helemaal naar de klote waren. Beter dan nieuwe Pirelli's![]()
@Hugo: Gewoon proberen man, als 't niets kost, moet je ook niet zeuren.
Je kan overigens gecupte banden ook weer netjes rond laten maken (geen ervaring mee)..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten