Autobild: RS4 Convertible vs M3 Convertible DCT vs CLK 63

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Autobild: RS4 Convertible vs M3 Convertible DCT vs CLK 63

Bericht door Erik K. » 25 jun 2008, 07:14

[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068120_b2d4623216.jpg[/img]

[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068118_2c0bcc3dd8.jpg[/img]

RS4 / M3 / CLK 63
Price: 85,050 euro / 77.750 euro / 96,539 euro

0-50 km/h 2.1 s 2.0 s 2.1 s
0-100 km/h 5.5 s 4.9 s 4.7 s
0-130 km/h 8.5 s 7.6 s 7.1 s
0-160 km/h 12.2 s 11.0 s 10.1 s
0-200 km/h 18.8 s 17.6 s 15.5 s
Vmax 283 km/h 259 km/h 255 km/h

0-402.34 m: 13.66 s 13.14 s 12.86 s

Elasticity
60-100 km/h in the 4th gear 5.4 s 5.0 s 5.3 s
80-120 km/h in the 5th gear 7.1 s 6.2 s 8.1 s
80-120 km/h in the 6th gear 9.7 s 7.5 s 10.8 s

Laptime around track:
RS4 - 1:46,44 Min (topspeed reached:201,8 km/h)
CLK63 - 1:45,95 Min (topspeed reached:211,7 km/h)
M3 - 1:42,63 Min

Braking distance:
100-0 km/h: 35.8 m / 34.1 m / 36.5 m
200-0km/h: 147.6 / 135.8 m / 149.7 m

Type of tire:
Michelin pilot sport 2/ Michelin pilot sport 2 /Pirelli P zero MO

Test consumption:
100 L/km: 14.1 l super plus / 13.0 l super plus / 16.6 l super plus
Range: 450 km 480 km 370 km
Unloaded weight: 1883 kg / 1887 kg / 1870 kg



[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068119_015f8b968d.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068122_ce046694fa.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068121_bf9fe499cf.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068127_488b0652b7.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068131_67032ee3fd.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068126_3843f1b9e2.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068139_8d46165af8.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068138_85c12ea11e.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068137_4799ddb8c1.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068143_4d8ebcaafc.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068159_e086e5a83d.jpg[/img]
[img:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068158_d710bc535e.jpg[/img]
[img]http:560:373]http://www.autobild.de/ir_img/58068153_6ba5761e57.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 07:38

De cijfers, de plaatjes.........................................allemaal gelul..................................mooi bakken om stapvoets over de boulevard te cruisen, daar zijn ze goed voor.......................................

( ja, je toupetje blijft ook nog zitten :lol: )

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 25 jun 2008, 07:54

E93M3 doet met M-DCT dus 4,9sec over 0-100

Die is hoeveel zwaarder dan de E92 of E90 M3? 150 kg?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 08:50

Iets van 1655 kg (E92 handbak) ( E92 M-DCT is 1675 kg), tegen 1887 dus ( E93)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 25 jun 2008, 10:18

Volgens mijn kenteken weegt mijn M3 E92 precies 1.555 kg. Trouwens, elke auto die binnen 5 seconden op de 100 zit, is natuurlijk niet alleen voor blvd cruisen bedoeld. Dat meen je toch zeker niet?

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jun 2008, 10:26

Fraaie kleurencombinatie van die M3 :shock: 8)

Verder alledrie erg gaaf.
wel jammer van het stalen klapdak op de M... :(

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 jun 2008, 10:35

alledrie niet de pure auto's die je zou willen voor een open sports car.

even ter vergelijk

Porsche 987 Boxster S (276bhp) 1:42.3


vraag: waar heb je het meeste fun in als je het rondje aan het rijden bent. Aan de opengeknipte en verzwaarde coupe of de boxter?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 25 jun 2008, 10:41

Van deze 3 zou ik de M3 kiezen :roll:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 10:44

M-bitious schreef:Volgens mijn kenteken weegt mijn M3 E92 precies 1.555 kg. Trouwens, elke auto die binnen 5 seconden op de 100 zit, is natuurlijk niet alleen voor blvd cruisen bedoeld. Dat meen je toch zeker niet?
1555 is RDW, realiteit is 100kg meer

Een cabrio is IMHO voor rustig cruisen, niet voor ongehoord geweld. Mensen die met een cabrio zitten te knallen hebben het IMHO niet begrepen..........................................

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 25 jun 2008, 10:48

Hoe komt het dat RDW vaak dergelijek dicrepanties heeft als het op gewicht aan komt ? Bekend verhaal is de volvo 850. Op papier krap 1500kg maar op de weegbrug ruim over de 1650.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jun 2008, 10:53

Nee zo'n Carrera GT en Koenigsegg zijn toddebakken, leuk om lekker rustig mee te rijden :lol:

Sorry maar slaat echt nergens op wat je nu roept romo :D

Zeg dan gewoon dat je cabrio's niks vind. Klaar. Roep dan niet dat die mensen het niet begrepen hebben als ze met een cabrio willen knallen.

Z4M, SLK55AMG, SLxxAMG, Boxster S, Wiesmann, Lotus Elise, Porsche Turbo Cabrio, F430 Spider, Gallardo Spider, etc.. allemaal sportwagens waarvan een groot deel sneller over circuit zal gaan dan je M.
Er is zeker een markt voor want elk sportief merk heeft cabrio's.

Ben het verder met Francisco eens dat dit wellicht net-niet is (qua beleving) tov een echte roadster. Ze proberen het goed te maken met veel PK's. Algehele plaatje van deze drie auto's is natuurlijk wel top.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 jun 2008, 11:06

de M3 moet van deze 3 toch wel redelijk zijn op het circuit vergeleken met de anderen gezien de ronde tijden, terwijl de mercedes sneller is op het rechte stuk...BMW doet toch wat goeds..stel je eens voor als BMW een sportwagen zou maken van max 1200kg (all in) maarja...ze kunnen wel maar doen nog niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 11:18

Tom schreef:Nee zo'n Carrera GT en Koenigsegg zijn toddebakken, leuk om lekker rustig mee te rijden :lol:

Sorry maar slaat echt nergens op wat je nu roept romo :D

Zeg dan gewoon dat je cabrio's niks vind. Klaar. Roep dan niet dat die mensen het niet begrepen hebben als ze met een cabrio willen knallen.

Z4M, SLK55AMG, SLxxAMG, Boxster S, Wiesmann, Lotus Elise, Porsche Turbo Cabrio, F430 Spider, Gallardo Spider, etc.. allemaal sportwagens waarvan een groot deel sneller over circuit zal gaan dan je M.
Er is zeker een markt voor want elk sportief merk heeft cabrio's.

Ben het verder met Francisco eens dat dit wellicht net-niet is (qua beleving) tov een echte roadster. Ze proberen het goed te maken met veel PK's. Algehele plaatje van deze drie auto's is natuurlijk wel top.
Daarom zeg ik ook IMHO :lol: :wink:

De enige cabrio die geschikt is om mee te knallen is een F1, voor de rest is een cabrio; meer massa, meer instabiliteit, meer poen, meer pats.............................als je zonodig de zon op je bol wil; pak de fiets :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 25 jun 2008, 11:24

hugo schreef:Hoe komt het dat RDW vaak dergelijek dicrepanties heeft als het op gewicht aan komt ? Bekend verhaal is de volvo 850. Op papier krap 1500kg maar op de weegbrug ruim over de 1650.
ja, wel of topic, maar die kilo's ed. Wat is nu waar en waarom die verschillen? Ik weet dat een 135i wordt opgegeven als 1560kg. Iemand met zo'n ding op een weegschaal (met halfvolle tank) en kwam niet boven de 1450kg uit. Maar op de BMW site staat weer:

Ledig gewicht EU: 1560kg
Ledig gewicht NL: 1460kg (rdw)? Is nederland geen EU?

Heb ik me weer laten vertellen dat de 1560kg, met 1 passagier is en een volle tank... kortom, confusing

O ja, ff on topic: Prachtige cabrio's. Vind de mercedes niet mooi, de Audi en BMW wel. Geef me maar de BMW met hardtop. Ik hou wel van hardtop's, ipv. haarnetjes

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jun 2008, 11:27

Gelul romo.

Sommige mensen kiezen ervoor en dat is niet voor de pats.

Is hetzelfde als roepen dat alle BMW eigenaren hun auto kopen voor de pats. Ook onzin natuurlijk want jij koopt em vanwege een 6-in-lijn motor die prachtig loopt, goede afwerking en niet te opzichtig uiterlijk.

Neem de Alpina van Femme, prachtig project, weegt minder dan 90% van de auto's hier en als je Femme kent, dan weet je dat ie alles behalve een patser is die z'n poen wil shown ;) niet zo in hokjes denken...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 jun 2008, 11:31

Elasticity
60-100 km/h in the 4th gear 5.4 s 5.0 s 5.3 s
80-120 km/h in the 5th gear 7.1 s 6.2 s 8.1 s
80-120 km/h in the 6th gear 9.7 s 7.5 s 10.8 s
Prutsers. Leuk, maar doe dan ook 2th / 3th gear erbij

Die Mercedes maakt wel stappen zeg :shock: maar liefst 3 seconden voorsprong van 0-200 dat is tientallen meters !!!!!!

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Bericht door wooter » 25 jun 2008, 11:40

Ik zou net een M3 cabrio overwegen als manusje van alles: goed om eens gek de doen op de 'ring, maar ook goed om gewoon elke dag te pendelen.

YMMV, maar ik zit nu in een situatie daily-driver-voor-het-werk en plezierauto-in-de-garage en er is niks leuk aan na 200 km rijden thuiskomen, en voor je plezier nog eens kilometers met een plezierbak te gaan raggen. Kost alleen maar geld.

Het probleem is de afschrijving. Ik denk dat je mogelijks iets goedkoper af bent met een 997 cabrio.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jun 2008, 12:01

Tom schreef:Gelul romo.

Sommige mensen kiezen ervoor en dat is niet voor de pats.

Is hetzelfde als roepen dat alle BMW eigenaren hun auto kopen voor de pats. Ook onzin natuurlijk want jij koopt em vanwege een 6-in-lijn motor die prachtig loopt, goede afwerking en niet te opzichtig uiterlijk.

Neem de Alpina van Femme, prachtig project, weegt minder dan 90% van de auto's hier en als je Femme kent, dan weet je dat ie alles behalve een patser is die z'n poen wil shown ;) niet zo in hokjes denken...

Wij gaan niet tot overeenstemming komen op dit onderwerp............. :lol: :wink:

Buiten de poen en pats, daarin ben ik wat kort door de bocht wellicht. Je hebt natuurlijk ook de echte cabrio liefhebber.Maar vwb massa, stabiliteit en rijeigenschappen moet je altijd een cabrio laten staan ...........................................( dit tov van de gesloten variant uiteraard)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 25 jun 2008, 12:11

sloom ding zo'n RS4 :? :?

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 26 jun 2008, 08:38

wauw, ik zie nu pas het gewicht......in 2000 reed ik vele rondjes met dick mee op de Nordschleife in een Volkswagen T4 transporter. Die was lichter.....

leuk voor op de boulevard en door tunesie te flaneren en hooguit 1 dagje ring per jaar.

maar wat koop je nog meer open fun voor ~110k?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 jun 2008, 10:36

romo schreef:Buiten de poen en pats, daarin ben ik wat kort door de bocht wellicht. Je hebt natuurlijk ook de echte cabrio liefhebber.Maar vwb massa, stabiliteit en rijeigenschappen moet je altijd een cabrio laten staan ...........................................( dit tov van de gesloten variant uiteraard)
Vierzitters zoals de hierboven geteste cabrio's hebben inderdaad vaak een merkbaar lagere stijfheid en een veel hogere massa. Dit hoeft niet te gelden voor compacte roadsters die als zodanig zijn ontwikkeld. Een Z4 bijvoorbeeld heeft een stijfheid die vergelijkbaar is met een normale E46 en is ook nog eens lichter. De Z4 Coupé heeft weliswaar een nog veel hogere stijfheid (wat te danken is aan het feit dat een roadster aan de basis staan van deze coupé), maar de vraag is of je dat echt nodig hebt. De coupévariant is in dit geval nagenoeg even zwaar.

De snelheidsbeleving in een open auto is groter en het motor- en uitlaatgeluid beleef je natuurlijk helemaal enorm veel beter. In een tijd dat autoliefhebbers klagen over de afstandelijkheid van de moderne auto is dat mijn inziens een goede reden om een roadster te gaan rijden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jun 2008, 10:47

Femme schreef:
romo schreef:Buiten de poen en pats, daarin ben ik wat kort door de bocht wellicht. Je hebt natuurlijk ook de echte cabrio liefhebber.Maar vwb massa, stabiliteit en rijeigenschappen moet je altijd een cabrio laten staan ...........................................( dit tov van de gesloten variant uiteraard)
Vierzitters zoals de hierboven geteste cabrio's hebben inderdaad vaak een merkbaar lagere stijfheid en een veel hogere massa. Dit hoeft niet te gelden voor compacte roadsters die als zodanig zijn ontwikkeld. Een Z4 bijvoorbeeld heeft een stijfheid die vergelijkbaar is met een normale E46 en is ook nog eens lichter. De Z4 Coupé heeft weliswaar een nog veel hogere stijfheid (wat te danken is aan het feit dat een roadster aan de basis staan van deze coupé), maar de vraag is of je dat echt nodig hebt. De coupévariant is in dit geval nagenoeg even zwaar.

De snelheidsbeleving in een open auto is groter en het motor- en uitlaatgeluid beleef je natuurlijk helemaal enorm veel beter. In een tijd dat autoliefhebbers klagen over de afstandelijkheid van de moderne auto is dat mijn inziens een goede reden om een roadster te gaan rijden.

Volkomen legitieme reden natuurlijk..................................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 jun 2008, 11:00

Nouja M3 cabrio van 1850plus kilo kun je natuurlijk never nooit als een sportauto zien.. Een roadster is juist weer een sportwagen bij uitstek.

Stiekem overweeg ik ook wel ergens om een Z4 roadster voor een jaartje ofzo te kopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten