Hoe hoog krijgen jullie de olietemp met dit weer?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 31 jul 2006, 21:12

Knot, de evo blijft stoicijns in het midden staan, veranderd helemaal niets
zal dus tussen de 90/100 zijn denk ik

......... das dus mijn watertemperatuurmeter :-)

ik heb geen olietemperatuurmeter in de Evo .

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 31 jul 2006, 21:36

Die van mij is nog nooit hoger geweest dan 110 graden......

De RS4 heeft dan wel weer een plakkaat van een oliekoeler.... 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 jul 2006, 22:36

Albert heeft zijn GT met janken op de Nordschleife dus nooit boven de 110 graden gehad vertelde hij me vanmiddag... bestel die thermostaat wel gewoon en vervangen die hap.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 aug 2006, 09:09

Dennis Cavallino schreef:Pagid Geel.

Remt beter dan Ferrodo DS2500, maar gaat ook 10 keer langer mee (geen gein). Is wat duurder in aanschaf, maar dus wel goedkoper per km.
Inderdaad :)

DS2500 is te slap voor een auto als een M3. (10-20 minuten zolder remwerking voor compleet weg, rem je alleen met achter. Naar effect :lol: )

Ik rij zelf ook met Pagid RS29 geel en hoef niet meer anders. Kost wel een klap geld (400 voor en 300 achter) maar lijken wel het eeuwige leven te hebben. Die van mij staan atm op 1250 km circuit en 5000 km straat en zijn zeker nog 50% goed. Pedaal half in en je wielen blokkeren. Moet je wel goed warm rijden voor ze het echt goed doen maar koud is er wel goed mee te rijden.

Vind ze beter remmen als Hawk HT10, welke een bekende van mij onder zijn 328 heeft.

Enige nadeel is dat ze koud enorm piepen.

Schijven zou ik gewoon van een M3 3.2 monteren.

BTW oliekoeler zit niet echt verschil tussen 3.0 en 3.2 voor zover ik weet.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 aug 2006, 09:31

bestel die thermostaat wel gewoon en vervangen die hap.
Red je dat nog voor zondag? Zou wel prettig zijn als je richting 7900tpm gaat !

(Lees net in je andere topic dat je dat vrijdag al in huis hebt ;) )

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 10:21

Tsja, het wordt lastig hoor, heb eigenlijk ook geen geld meer dus weet nog niet zeker of ik zondag kom, moet sowieso naar Hoogezand maar als t me allemaal te gek wordt dan pak ik de astra.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 aug 2006, 10:34

Knot je bent er gewoon met die M3 hé :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 10:39

Rico v Velzen schreef:Knot je bent er gewoon met die M3 hé :wink:
Ik doe mn best, maar als ik failliet ben en helemaal oververmoeid dan stopt het ergens Rico.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 10:53

Nou, bij Hans Severs Gouda weten ze niet hoe het precies in elkaar zit, achter oliefilter zitten 2 sensoren, olietemp en oliedruk.. maar thermostaat ho maar... Kan ik dat gvd ook nog ff uit gaan zoeken tussen de chaos door. :?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 12:52

Duidelijk... net even met Paul gebeld... zit geen thermostaat oid in, wat wel kon zijn is een plastic plaat die niet goed achter/om de oliekoeler zit. Ik ga dus filtertje, olie en remblokken regelen en dan gaan we vrijdagavond wel eens ff kijken.

Hoeveel liter olie gaat er in het 3.0 M3 blok?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 aug 2006, 13:21

zit geen thermostaat oid in
Ok weet ik dat ook weer, had eigenlijk verwacht dat er wel een in zou zitten.

In mijn 3.2blok+filter heb ik 6L zitten en dan staat hij net boven max.
Zal bij een 3.0blok ietsje minder zijn denk ik. Anders begin je met 5.5 en laat je de motor even draaien en peil je nogmaals na +/-30min (zodat de olie even kan zakken)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 01 aug 2006, 13:23

op bimmerforums.com hebben ze het over
The owner's manual list it as 6.9Quarts.
dat komt overeen met (1 quart = 0,9463 l) ongeveer 6,5 liter...

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=265292
Laatst gewijzigd door Fernando op 01 aug 2006, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 13:23

Oke, 6 liter bestellen dus, niet bij de dealer.. filter wel anders krijg je een meuk filter. Heb nog een liter TWS staan voor geval er tussendoor bij moest maar daar zit nog zeker een halve liter in.

Paul Vlasblom ging een grotere koeler monteren dus dat is de upgrade.. maar eerst eens kijken of er geen troep voor mijn koeler hangt ofzo.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 aug 2006, 13:30

6.5L lijkt me toch wat teveel, de BMW dealer adviseerde mij 5.5L maar dat is ex. filter denk ik. Vorige eigenaar deed er altijd 6L in.
Misschien kun je de oliekoeler+kanalen ook reinigen, heb ik overigens geen ervaring mee maar moet wel kunnen denk ik.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 aug 2006, 15:47

Morgen ff oliefilter met nieuwe ringen, 6 liter TWS en DS2500 en DS2000 blokken ophalen. Vrijdag hopen dat we in 2,5 uur alles erin krijgen.

Oliekoeler gaan we ff nakijken of er vuil in zit of de luchtstroom erdoor niet goed is ofzo. Kan bijna niks anders zijn, sensor lijkt me niet maar ik vraag het vanmiddag ff na bij de dealer.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 aug 2006, 08:57

M3 3.0 gaat volgens mij meer olie in als een 3.2

Zelf denk ik dat het aan de carterpan ligt, M3 3.2 heeft een 'race' carterpan (met dubbele oliepomp)

M3 GT heeft die ook dus zou in elk geval even in je manual kijken wat die zegt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 aug 2006, 09:08

Zal zo ff kijken in de pdf, maar heb 6,7 liter liggen dat moet voldoende zijn lijkt me.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarryC, Kasteel, KoenM, tomgtr en 5 gasten