///M3 Supercharged GOES SWEDEN!!!!!! SOLD!!!!!!!!
Ik ben ook niet zo van de bladen Rene... maar als ze je vragen van BMW Performance Magazine.. dan kun je maar 1 ding doen,.... JA zeggen...
Super blad.. met mooi spul.. en niet te vergelijken met zon suf Duits BMWtuningsmagazine.
Reizen zo weer af naar Assen.. om even bij de auto te gaan kijken, dus vanavond weer wat nieuwe pics....het einde komt nu echt in zicht..
Super blad.. met mooi spul.. en niet te vergelijken met zon suf Duits BMWtuningsmagazine.
Reizen zo weer af naar Assen.. om even bij de auto te gaan kijken, dus vanavond weer wat nieuwe pics....het einde komt nu echt in zicht..
- Jurian
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 21:26
- Locatie: Assen
Vandaag een hoop gedaan. Vanmorgen de achterklep strak geschuurd, op de rechter raamstijl liet de vorige laklaag los dus dat uitgeschuurt, nog een hoekje van de auto strak gemaakt (Kwam er vorige week achter dat de roest aan de binnenkant naar buiten was gekropen (| Voor het spuiten vorige week dus alleen de binnekant weer gemaakt en de buitenkant moest nog.) en de rechterdeur klaar gezet en de hele boel in de grondverf gezet. Er was alleen nog donkergrijze grondverf, lijkt een beetje komisch.
Vanmiddag de deuren erin gehangen, de motorkap geblokt en gemonteerd, de boel een beetje afgesteld en de achterschermen geblokt. En m'n collega heeft het kleppendeksel wit gespoten, waar hij later de ///M kleuren op maakt.
Voor het spuiten moeten de deuren en de voorschermen nog geblokt worden en dan de schuurkrassen van het blokken met "water" fijn uitschuren en dan kan de body de cabine in.
Hier de foto's...
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR111.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR112.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR113.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR114.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR115.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR116.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR117.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR118.jpg[/img]
[img:768:1024]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR119.jpg[/img]
Vanmiddag de deuren erin gehangen, de motorkap geblokt en gemonteerd, de boel een beetje afgesteld en de achterschermen geblokt. En m'n collega heeft het kleppendeksel wit gespoten, waar hij later de ///M kleuren op maakt.
Voor het spuiten moeten de deuren en de voorschermen nog geblokt worden en dan de schuurkrassen van het blokken met "water" fijn uitschuren en dan kan de body de cabine in.
Hier de foto's...
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR111.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR112.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR113.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR114.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR115.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR116.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR117.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR118.jpg[/img]
[img:768:1024]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR119.jpg[/img]
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Hij wordt mooi G...
Vandaag mn UUC Motorwerks STAGE II/Fidanza aluminium vliegwiel besteld..
3.8kg!!!!! is wat anders dan een 12.5 kilo vliegwiel, wordt gebruikt met een e34 3.6 M5 koppeling, kan wat meer hebben dan een E36 M3 koppeling.. en daar zitten veertjes in dus elimineert gearchatter.


M3 is al geen mietje in gasreactie, maar met dit is het CarreraGT style!!!!!

Vandaag mn UUC Motorwerks STAGE II/Fidanza aluminium vliegwiel besteld..
3.8kg!!!!! is wat anders dan een 12.5 kilo vliegwiel, wordt gebruikt met een e34 3.6 M5 koppeling, kan wat meer hebben dan een E36 M3 koppeling.. en daar zitten veertjes in dus elimineert gearchatter.
M3 is al geen mietje in gasreactie, maar met dit is het CarreraGT style!!!!!
Laatst gewijzigd door Paul op 08 feb 2009, 22:23, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49
Veranderd niets aan de stationair loop met Fidanza vliegwielen en deze van UUC = fidanza..
(heb nu met 4 lui contact gehad die allemaal met dit of de 6.5 variant rijden) vinden de auto allemaal veel beter oppakken, veel minder klappen in de aandrijflijn,ze zweren er allemaal bij..
Deze is ontworpen voor een e34 M5 koppeling, omdat die koppeling iets zwaarder is dan een ///M3 koppeling.. koppelingsplaat is ietsjes dikker en drukgroep sterker van een M5... vandaar dat alles bijelkaar weer op het gewicht zit van een Fidanza vliegwiel met een E36 M3 koppeling van totaal 6.5 kg..
Gaat strakjes idd behooorlijk rap door de toeren heen...75% lichter 8)
(heb nu met 4 lui contact gehad die allemaal met dit of de 6.5 variant rijden) vinden de auto allemaal veel beter oppakken, veel minder klappen in de aandrijflijn,ze zweren er allemaal bij..
Deze is ontworpen voor een e34 M5 koppeling, omdat die koppeling iets zwaarder is dan een ///M3 koppeling.. koppelingsplaat is ietsjes dikker en drukgroep sterker van een M5... vandaar dat alles bijelkaar weer op het gewicht zit van een Fidanza vliegwiel met een E36 M3 koppeling van totaal 6.5 kg..
Gaat strakjes idd behooorlijk rap door de toeren heen...75% lichter 8)
Laatst gewijzigd door Paul op 24 jun 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Waarom heb ik toch zo een Datsun waar de hele aftermarket voor in het land van de rising sun afspeelt.. Mooi spul Ik heb ook een fidanza en ben erg tevreden met de kwaliteit van het ding.
Ook het contactvlak is vrij slijtvast want mijn ATC 4 puck vreet hem niet op, en dat doet hij wel met een standaard vliegwiel.
Het gewicht van mijn vliegwiel is 4 en een beetje, en ik heb geen problemen met mijn stationair loop, ik denk dat de krukas al wel genoeg massa heeft.
Het is in mijn geval eerder mijn nokkenas die roet in het eten gooit.
Toch maar eens een M Blok in een datsun lepelen
Ik blijf een BMW liefhebber en dan zijn ik ben benieuwd naar je auto in real life !
Ook het contactvlak is vrij slijtvast want mijn ATC 4 puck vreet hem niet op, en dat doet hij wel met een standaard vliegwiel.
Het gewicht van mijn vliegwiel is 4 en een beetje, en ik heb geen problemen met mijn stationair loop, ik denk dat de krukas al wel genoeg massa heeft.
Het is in mijn geval eerder mijn nokkenas die roet in het eten gooit.
Toch maar eens een M Blok in een datsun lepelen

Ik blijf een BMW liefhebber en dan zijn ik ben benieuwd naar je auto in real life !
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
je zou dan in theorie ok minder last moeten hebben van shiftlock toch?
trouwens stel ik heb een nwe koppeling nodig voor mijn 1998 M62 non vanos blok, kan ik dan ook de complete lichtgewicht M5 set erin gooien? dus die M5 sportkoppeling en lichter vliegwiel? immers de S62 is gewoon een getunede M62 en mijn is ook getuned tot 5.0 8) zit ook wel eens te denken aan zulk mooi spul als ik toch vervangen moet dan goed :twisted:
trouwens stel ik heb een nwe koppeling nodig voor mijn 1998 M62 non vanos blok, kan ik dan ook de complete lichtgewicht M5 set erin gooien? dus die M5 sportkoppeling en lichter vliegwiel? immers de S62 is gewoon een getunede M62 en mijn is ook getuned tot 5.0 8) zit ook wel eens te denken aan zulk mooi spul als ik toch vervangen moet dan goed :twisted:
Rene.. gewoon eens contact opnemen..
Die 4 lui die ik gesproken heb, vonden de auto allemaal beter rijden,pickup was beter..wegrijden ging smoother.. veeeeel minder klappen en schokken doorgeven in de aandrijflijn bij stevig gebruik, sneller schakelen...
We gaan het zien,zal er rond Augustus wel inhangen.. 8)
Die 4 lui die ik gesproken heb, vonden de auto allemaal beter rijden,pickup was beter..wegrijden ging smoother.. veeeeel minder klappen en schokken doorgeven in de aandrijflijn bij stevig gebruik, sneller schakelen...
We gaan het zien,zal er rond Augustus wel inhangen.. 8)
- Jurian
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 21:26
- Locatie: Assen
Ben net thuis :z Lange dag dus, was vanmorgen al om half 9 aan het schuren maar het is allemaal de moeite waard geweest want hij's zo op het eerste gezicht erg super geworden! De kleur is echt luxe maar die is niet goed te zien op de foto's. En het zwarte dak is een goede keus geweest!
Ik had gisteren al het grovere blokwerk klaar en vandaag hebben we de boel waterproof nageblokt. Daarna nagespoeld zodat al het vuil en stof met het water wegloopt. Rond een uur of half 4 zijn we begonnen met inplakken, mooi de tijd voor genomen en ook flink van het werk afgehouden door Paul maar we hebben wel gelachen
We hebben eerst alles ingeplakt, daarna folie erover en het dak zwart gespoten. Hierna het dak afgeplakt en de rest in de kleur gezet. En als laatste ook het papier van het dak gehaald voor de blanke lak. Maar Paul wordt ongeduldig dus hier de foto's...
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR120.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR121.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR122.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR123.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR124.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR125.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR126.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR127.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR128.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR129.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR130.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR131.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR132.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR133.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR134.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR135.jpg[/img]
Ik had gisteren al het grovere blokwerk klaar en vandaag hebben we de boel waterproof nageblokt. Daarna nagespoeld zodat al het vuil en stof met het water wegloopt. Rond een uur of half 4 zijn we begonnen met inplakken, mooi de tijd voor genomen en ook flink van het werk afgehouden door Paul maar we hebben wel gelachen

We hebben eerst alles ingeplakt, daarna folie erover en het dak zwart gespoten. Hierna het dak afgeplakt en de rest in de kleur gezet. En als laatste ook het papier van het dak gehaald voor de blanke lak. Maar Paul wordt ongeduldig dus hier de foto's...
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR120.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR121.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR122.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR123.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR124.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR125.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR126.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR127.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR128.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR129.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR130.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR131.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR132.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR133.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR134.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... GTR135.jpg[/img]