Dus eerst een F1 motor en daarna twee liter opboren, interessant 8)Geschiedenis
De ontwikkeling van de Porsche Carrera GT gaat terug tot bij zijn voorgangers, de 911 GT1 en de LMP1-98 racewagens. Gedeeltelijk tengevolge van een verandering van de FIO en ACO-regels in 1998, werd de productie van deze wagens stopgezet. Ongeveer rond deze tijd was Porsche echter van plan om een nieuwe Le Mans prototype te bouwen, in 1999. Oorspronkelijk zou de motor van deze auto bestaan uit een flat-6 turbomotor, maar hij werd opnieuw ontworpen om te kunnen werken met een V10 motor. Dit zorgde ervoor dat deze auto vanaf 2000 in wedstrijden zou kunnen worden ingezet. De V10-motor was een in het geheim gebouwde motor van Porsche voor het Footwork formule-1 team in 1992. Toch werd deze motor opnieuw in gebruik genomen en de motorinhoud werd verhoogd naar 5.5 liter. Het project werd echter geannuleerd na amper 2 dagen testen, midden 1999. Dit kwam omdat Porsche, onder invloed van Audi en Volkswagen de nieuwe Cayenne SUV wilde/moest bouwen en men dus alle ingenieurs nodig had om de nieuwe SUV te bouwen. Er wordt ook gespeculeerd dat de VW-Audi topman Ferdinant Piëch geen concurrentie van Porsche wilde voor de Le Mans prototype, de Audi R8, in 2000.
Porsche hield het project gedeeltelijk levend door de 5.5l V10 te gebruiken in een prototype dat werd voorgesteld op het autosalon van Genève in 2000, vooral om aandacht te trekken naar hun verschijning. Een grote interesse in het voertuig en de grote opbrengst van de Cayenne hielpen Porsche beslissen om de auto te produceren. De ontwikkeling startte met een straatlegale versie, die zou geproduceerd worden in de nieuwe fabriek van Porsche in Leipzig. Porsche startte de productie in 2004, de eerste Porsche Carrera GT’s werden verkocht in de Verenigde staten aan een prijs van $440.000.
Oorspronkelijk was er gepland om 1500 Carrera GT’s te bouwen, maar in Augustus 2005 werd bekend gemaakt dat de productie zou worden stopgezet in 2006, dit wordt toegeschreven aan een strengere wetgeving in verband met de airbags in wagens in de VS. Tot 6 mei 2006 zijn er 1270 GT’s verkocht, waarvan 604 in de VS.
Carrera GT proefrit co-piloot
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Wikipedia
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Hier nog 2 foto's van een Carrera GT in Rotterdam.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3026copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3035copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3026copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_3035copy.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ook in de regen doet een CGT het erg goed
.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1006copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1001copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1004copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_0999copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1378copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_0040copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1377copy.jpg[/img]

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1006copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1001copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1004copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_0999copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1378copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_0040copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/ring/MPN_1377copy.jpg[/img]
- Stefan Platteschor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
- Locatie: Drachten
Mathieu Geplaatst: Ma Jun 23, 2008 12:42 Onderwerp:Mathieu schreef:Wikipedia
Dus eerst een F1 motor en daarna twee liter opboren, interessant 8)Geschiedenis
De ontwikkeling van de Porsche Carrera GT gaat terug tot bij zijn voorgangers, de 911 GT1 en de LMP1-98 racewagens. Gedeeltelijk tengevolge van een verandering van de FIO en ACO-regels in 1998, werd de productie van deze wagens stopgezet. Ongeveer rond deze tijd was Porsche echter van plan om een nieuwe Le Mans prototype te bouwen, in 1999. Oorspronkelijk zou de motor van deze auto bestaan uit een flat-6 turbomotor, maar hij werd opnieuw ontworpen om te kunnen werken met een V10 motor. Dit zorgde ervoor dat deze auto vanaf 2000 in wedstrijden zou kunnen worden ingezet. De V10-motor was een in het geheim gebouwde motor van Porsche voor het Footwork formule-1 team in 1992. Toch werd deze motor opnieuw in gebruik genomen en de motorinhoud werd verhoogd naar 5.5 liter. Het project werd echter geannuleerd na amper 2 dagen testen, midden 1999. Dit kwam omdat Porsche, onder invloed van Audi en Volkswagen de nieuwe Cayenne SUV wilde/moest bouwen en men dus alle ingenieurs nodig had om de nieuwe SUV te bouwen. Er wordt ook gespeculeerd dat de VW-Audi topman Ferdinant Piëch geen concurrentie van Porsche wilde voor de Le Mans prototype, de Audi R8, in 2000.
Porsche hield het project gedeeltelijk levend door de 5.5l V10 te gebruiken in een prototype dat werd voorgesteld op het autosalon van Genève in 2000, vooral om aandacht te trekken naar hun verschijning. Een grote interesse in het voertuig en de grote opbrengst van de Cayenne hielpen Porsche beslissen om de auto te produceren. De ontwikkeling startte met een straatlegale versie, die zou geproduceerd worden in de nieuwe fabriek van Porsche in Leipzig. Porsche startte de productie in 2004, de eerste Porsche Carrera GT’s werden verkocht in de Verenigde staten aan een prijs van $440.000.
Oorspronkelijk was er gepland om 1500 Carrera GT’s te bouwen, maar in Augustus 2005 werd bekend gemaakt dat de productie zou worden stopgezet in 2006, dit wordt toegeschreven aan een strengere wetgeving in verband met de airbags in wagens in de VS. Tot 6 mei 2006 zijn er 1270 GT’s verkocht, waarvan 604 in de VS.
--------------------------------------------------------------------------------
Toch klopt de informatie niet helemaal.
De motor is niet voor de F1 ontwikkeld.
V10 kan kloppen maar de cilinderinhoud absoluut niet.
Volgens mij wou Porsche de Carrera GT inzetten in de 24u du Mans.
Echter dit is niet doorgegaan.
-------------------------------------------------------------------------------------
Dus dit ding zou dus 21000 toeren kunnen janken net zoals alle f1 motoren??(toen die nog V10 waren)
Er zullen wel wat andere onder delen inmoeten.
Maar denk niet dat het haalbaar is.
Denk dat de planning was om em voor de Le Series klaar te maken.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Klopt inderdaad. Is die van Peridon. Als je heel goed kijkt, dan zie je in de garage linksboven de grille van de Veyron ook glinsteren. Is inderdaad jammer dat het één is die schade heeft gehad. Wat dat aan gaat is die waar jij mee hebt gereden natuurlijk een pareltje!!!Jeroen Molinger schreef:Hai Mark,
Dat was zeker de CGT van Peridon?
In dat geval is het een schadeauto geworden...helaas..![]()
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 18 gasten