Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife 2008"

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 16 jun 2008, 22:25

Knot schreef:Mwah, een "echte lap" zoals jij dat noemt is in mijn optiek een rondje zonder verkeer op droog asfalt waarbij je rustig je lijnen kunt rijden. Ik rij zomaal 3 rondjes achter elkaar waarbij ik bijna het maximale uit de auto haal, puur strak sturen en geen 105% gedoe.

Hier zit het verschil in de mensen die puur een rondje maximaal knallen op gevoel en de mensen (zoals onder andere ikzelf) die meer dan 100 ronden ervaring hebben, die honderden video's bekeken hebben van de meer ervaren rijders en die de week en/of de avond voordat ze gaan rijden de lijnen op papier nog eens doornemen, opgesteld door de mensen die echt ervaren zijn op de Nordschleife.

;)
Maar ik bedoelde eigenlijk meer de mechanica en techniek die het af laat weten :)
Tis een subaru he he :wink: (no offense)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 16 jun 2008, 22:42

Johan Hutting schreef:
Ruud Hulsegge schreef:Ik noem het meer geluk bij een ongeluk i.p.v "mazzel" :cry:
'Perfecte' omschrijving, maar wel erg balen Ruud.

Belangrijkste is dat jij en je passagiers niets hebben, wanneer heb je meer zekerheid over de schade aan de Suub?
Ergens deze week zullen ze contact met me opnemen.
Verwacht zelf ongeveer woensdag iets te weten omdat dat een datum is dat ik eens zelf ga bellen.

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 16 jun 2008, 22:48

Ach Turboo,

Denk dat wanneer je Sub ergens richting een 1000 rondjes op de ring heeft afgelegd je qua auto op een zeldzaam niveau bevind waar zich maar weinig merken mee kunnen meten.
Het scheelt natuurlijk ook dat ik de auto altijd op temperatuur heb wanneer ik ga knallen en de baan af altijd een stukje ga rijden om hem af te koelen (remmen en moter). Tevens krijgt hij meer dan normale aandacht met kortere intervallen tijdens een beurt en vervangen van benodigde onderdelen zoals lagers, hubs, olie, bougies enz.
Ben eigenlijk wel aangenaam verrast door de levensduur. Een jaar geleden werd de auto nog motorisch als "fris"aangeduid door mensen die erin gereden hebben. :wink:

M.b.t de olielekkage: 5,5 liter olie geeft je wel een buffertje bij olieverlies. Dit komt door de extra oliekoeler en leidingen. Geeft alleen meer zooi op de baan om op te ruimen. :oops:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40550
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 16 jun 2008, 22:53

Ruud,

Al het japanse spul (of uit die hoek) maakt gewoon meer kans kwa levensduur, laten we eerlijk zijn :lol:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Bericht door steve smith » 16 jun 2008, 23:07

turboo schreef:
De regel is eigenlijk simpel, rijdt men geen GT3 niveau gaat dan gewoon niet te veel rondjes maken...Kans is klein, maar de kans wordt wel steeds groter met elk rondje... Ik hou het zelfs soms op 1. Niets mis mee.

P.s. als je een échte lap rijd rij je er echt niet nog paar 8)

Goodluck
Sorry, niet mee eens. Gewoon gaan zitten, en rondjes huppelen. De "echte" zitten er af en toe tussen, soms op een rustige ochtend, soms in het laatste uurtje van een mega drukke dag, en soms gewoon midden op een dag in een rustg gaatje in het verkeer.

Van de 160+ rondjes dit jaar waren er tot nu toe slecht 3 of 4 "echte".

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 17 jun 2008, 07:47

Ruud Hulsegge schreef:Ach Turboo,

Denk dat wanneer je Sub ergens richting een 1000 rondjes op de ring heeft afgelegd je qua auto op een zeldzaam niveau bevind waar zich maar weinig merken mee kunnen meten.
Het scheelt natuurlijk ook dat ik de auto altijd op temperatuur heb wanneer ik ga knallen en de baan af altijd een stukje ga rijden om hem af te koelen (remmen en moter). Tevens krijgt hij meer dan normale aandacht met kortere intervallen tijdens een beurt en vervangen van benodigde onderdelen zoals lagers, hubs, olie, bougies enz.
Ben eigenlijk wel aangenaam verrast door de levensduur. Een jaar geleden werd de auto nog motorisch als "fris"aangeduid door mensen die erin gereden hebben. :wink:

M.b.t de olielekkage: 5,5 liter olie geeft je wel een buffertje bij olieverlies. Dit komt door de extra oliekoeler en leidingen. Geeft alleen meer zooi op de baan om op te ruimen. :oops:
Hmm oke...maarrr ik hoor dit wel vaker en zie het ook vaker, vandaar...echter hebben we allemaal te maken met techniek wat kan kapoet kan :(

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 jun 2008, 17:00

Als je ziet wat de Subaru heeft doorstaan is het een wonder van techniek dat er nooit iets mee aan de hand was. Hulde aan de Japanners. Die auto heeft het (met respect) moeten ontgelden, maar toch gaf de motor nooit een krimp tot nu. Erg knap.

Maar Ruud, wat ik dan weer niet begrijp:
Ruud Hulsegge schreef:Er liep een spoor olie aan de uiterst rechte zijde van de baan en gelukkig niet op de ideale lijn.
Leer dan ook eens lijnen rijden man ;)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 17 jun 2008, 17:22

Ik heb teveel naar je adviezen geluisterd, Ilija!

Jij zei toch dat dat de snellere lijn was? :wink:

Ik dacht laat ik dat eens proberen........ Maar daar lagen nog wat onderdelen van een wrakke Audi bleek later. :twisted:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 18 jun 2008, 14:42

Ruud Hulsegge schreef:Ik noem het meer geluk bij een ongeluk i.p.v "mazzel" :cry:
Als je auto niet afbrandt met een olie lekkage wat al aan de gang is noem ik mazzel :D Man wat had dat slecht kunnen aflopen! Tuurlijk balen maar toch, was dat bijna het einde van je Ring carriere geweest :wink:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 18 jun 2008, 17:47

Niels schreef:
Ruud Hulsegge schreef:Ik noem het meer geluk bij een ongeluk i.p.v "mazzel" :cry:
Als je auto niet afbrandt met een olie lekkage wat al aan de gang is noem ik mazzel :D Man wat had dat slecht kunnen aflopen! Tuurlijk balen maar toch, was dat bijna het einde van je Ring carriere geweest :wink:
Tuurlijk niet Niels! Met een Z3 mag je ook op de ring rijden hoor!
Na deze auto komt er echt wel weer een andere als dat was gebeurd.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7268
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 19 jun 2008, 14:39

Is ie al gefixed Ruud?

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 19 jun 2008, 23:36

Voor wie wil:
Hallo Dexter Bressers,

am 01. Juli 2008 also am Tag nach unserem Nordschleife Trackday bietet unser Partner RMA-Trackdays einen weiteren Tag auf der Nordschleife an. Wie gewohnt durchgehend freie Runden.

Wer also nicht genug bekommen kann von seiner Dosis \"Grüne Hölle\", ist herzlich eingeladen das Vergnügen um einen Tag zu verlängern und sich auch beim RMA einzuschreiben.

Das Meldeformular für diesen und alle anderen Anlässe
kann online abgerufen werden unter :

http://www.pistenclub.de/termine08.php



Für weitere Informationen stehen wir Euch gern zur Verfügung.

Beachtet auch unsere \"Italien\" Sommer Highlights `08:
Monza, Mugello, Vallelunga & Misano

...sowie die neuen Termine,

24. Juni 2008 Nürburgring GP Strecke (OPEN PITLANE)
30. + 31. August 2008 Michelin Driving Center ( Drift- & Fahrtraining)
26. Oktober 2008 Michelin Driving Center ( Drift- & Fahrtraining)



Bis dahin wünschen wir allen Clubmitgliedern und Freunden ein angenehmes Wochenende und wir freuen uns auf ein baldiges Wiedersehen bei einem unserer nächsten Events.

Es grüßt Euch die Clubleitung,
Ralph Burstedde & Günter Reutzel

Online
Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 937
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Bericht door Peter-Paul » 19 jun 2008, 23:41

Ga waarschijnlijk zaterdagavond die kant op. Lekker op tijd naar me mandje, om Zondag morgen helemaal topfit ten tonele te verschijnen.

Hopelijk tot Zondag!! :)

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Bericht door Style » 19 jun 2008, 23:58

29 juni ben ik er sowieso weer!

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Rodney » 19 jun 2008, 23:59

over 3/4 weken gaan wij ook weer :lol:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 22 jun 2008, 19:44

Peter-Paul Haars schreef:Ga waarschijnlijk zaterdagavond die kant op. Lekker op tijd naar me mandje, om Zondag morgen helemaal topfit ten tonele te verschijnen.

Hopelijk tot Zondag!! :)
Heb je wel gezien, maar dat was in de auto :lol: Veel baansluitingen vandaag :(

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40550
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jun 2008, 22:11

Heb vandaag vanaf huis afentoe op de webcam gekeken maar idd veel baansluitingen zeg, niet normaal.... In de vroege uurtjes ging t wel lekker volgens mij maar t werd al snel drukker.

Ik weet t wel hoor, voortaan ga ik op zondag rijden tussen 08:00 en 10:00 + een beetje.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 22 jun 2008, 22:13

rij zelf de meeste rondjes in voorjaar (jan-mrt) en najaar (okt-dec), april - september is meer sfeer proeven en gezelligheid.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Bericht door Luc B » 23 jun 2008, 15:21

ik hoop er dit jaar te zijn als bijrijder ....

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 23 jun 2008, 18:01

20 Juli a.s.:

- Adje ///M3 (Audi TT Roadster)
- ?
- ?
- ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 jun 2008, 12:37

28/29 juni iemand? Ik ga denk ik met Ruud de auto ophalen.

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden

Bericht door JohanH » 25 jun 2008, 14:48

Macboy schreef:28/29 juni iemand? Ik ga denk ik met Ruud de auto ophalen.
Afhankelijk van het weer en gezelschap kom ik waarschijnlijk wel een dagje buurten met de Honda. Er schijnt een oldtimer festival te zijn, dus er is vast genoeg leuks te zien naast de baan :)

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Hunter » 25 jun 2008, 14:59

Je bent lekker op tijd! :D
Ik heb de zondag & maandag staan voor een ringweekend!
Adje ///M3 schreef:20 Juli a.s.:

- Adje ///M3 (Audi TT Roadster)
- Mark de Jager (Focus Focus of Escort cabrio)
- ?
- ?

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 25 jun 2008, 17:38

Mark de Jager schreef:Je bent lekker op tijd! :D
Ik heb de zondag & maandag staan voor een ringweekend!
Adje ///M3 schreef:20 Juli a.s.:

- Adje ///M3 (Audi TT Roadster)
- Mark de Jager (Focus Focus of Escort cabrio)
- ?
- ?
We hebben onze huurauto iets eerder voordat we op vakantie gaan, dus een dagje ring kan geen kwaad lijkt me.
Als het rustig is schiet ik ook ff de baan op, mits mijn co-pilot het goed vind.... :lol:

D.M.I
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:47
Locatie: Son en Breugel

Bericht door D.M.I » 25 jun 2008, 21:38

Kan je dat niet beter na de vakantie doen ;)
Anders sta je in engeland ergens met slick bandjes.
Rijden jullie overigens vanuit de ring door naar engeland??

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten