Alle (on)zin over Hybride !
- Macboy
-
Of je kiest een Golf GTI of vergelijkbaar (Megane RS CUP), rijdt die gewoon in de bijtelling en koopt óók een of ander circuithok (gestripte E36M3 ofzo)Francisco schreef:of een sticker:
"mijn andere auto is een Lotus Elise circuit racer"
dan zie je de yuppies wat dieper in hun glas kijken, van die gasten die nog nooit iets avontuurlijks gedaan hebben met hun full-options A4 van 65K die ze net kunnen betalen.
Vind ik een veel leukere optie dan zakelijk in een geitewollensokkenbak rondrijden en denken dat je DE OVERHEID (galm) zo hard naait.
Je naait in eerste instantie jezelf. En je mag nog steeds betalen, ook dat ding is niet gratis. (even uitgesloten de gevallen waarbij je zwaar onder je leasenorm zit en dus geld terug krijgt uit je budget) Staat stoer dat afgeven op een A4 van 65k, is het alleen niet.
*gaat naast Tom staan*
- Macboy
Vergeet niet: zakelijk is het ook een verschil. Michel Pol scheelt het per maand nog veel meer.
Hij betaalt voor een beetje leasebak all in per maand schat ik zakelijk in totaal EUR 1600. Daarnaast nog EUR 500 bijtelling. In totaal kost die pleurisauto hem dan EUR 2100 per maand.
De Hybride kost hem EUR 750 zakelijk en EUR 130 bijtelling.
Dat is dus een voordeel van EUR 1300 per maand die hij deels in de E30 M3 cecotto kan steken.
Nu jij weer.
Hij betaalt voor een beetje leasebak all in per maand schat ik zakelijk in totaal EUR 1600. Daarnaast nog EUR 500 bijtelling. In totaal kost die pleurisauto hem dan EUR 2100 per maand.
Dat is dus een voordeel van EUR 1300 per maand die hij deels in de E30 M3 cecotto kan steken.
Nu jij weer.
-
Michel gaat van een dikke Subaru naar een Prius. Met alle respect hoor, maar zo moet je het imho niet vergelijken. Verschil met een Golf GTI van 30k is er dan nogsteeds, maar alweer iets minder groot. Alleen zakelijk leg ik al dik 50k per jaar af. Dat zou ik niet in een saaie auto willen doen. Je moet het werk wel leuk zien te houden. :idea:
Als het niet te laat is pak ik bijna altijd na de laatste klant een binnendoorweg terug naar huis. De route tussen een aantal klanten van mij pak ik ook altijd binnendoor als ik weet dat ik er marginaal tijd op verlies.
---
edit: wil er aan toevoegen dat ik nog nooit in een hybrid heb gereden. Ik gok dus dat ik er geen lol mee zou hebben.
Als het niet te laat is pak ik bijna altijd na de laatste klant een binnendoorweg terug naar huis. De route tussen een aantal klanten van mij pak ik ook altijd binnendoor als ik weet dat ik er marginaal tijd op verlies.
---
edit: wil er aan toevoegen dat ik nog nooit in een hybrid heb gereden. Ik gok dus dat ik er geen lol mee zou hebben.
- Michel P
Ik heb 0,0% DF in de auto van zaak, woon werk is 50km/h kids ergens heen brengen ook. Ik ga dan liever een dag of weekend vaker met de E30 M3 op pad, en rij een niet prikkelende, doch luxe en ruime daily, die mij niet prikkelt hard te rijden, mijn gezin in alle luxe en ruimte van A naar B brengen, en verder prive amper wat kost. De proefrit bij Duifjes (thanks) heeft de laatste twijfel weg genomen. In een land waar autorijden al bijna als misdaad te boek staat, terwijl ze je kaal pogen te plukken waar je bij staat. Ik pakte de M3 regelmatig op een mooie avond mee, om een uurtje te stoeien op diverse binnen wegen, mooie routes, die rustig zijn, en waar je veel DF had, doch die zijn vergalt door 60km/h zones, drempels op de meest gekke plekken, inhaal verboden door doorgetroken strepen, en overijverige burgerauto video auto's (via inside info over getipt). DF met de M3 kan alleen nog op track of in D. Dat accepteer ik.
Michel
Michel
- Macboy
[img:1025:785]http://www.carsandtuning.org/wp-content ... rius_2.jpg[/img]
dan toch deze civic
[img:800:600]http://img171.imageshack.us/img171/1871/img0598kd8.jpg[/img]
dan toch deze civic
[img:800:600]http://img171.imageshack.us/img171/1871/img0598kd8.jpg[/img]
-
Zet er anders ook nog even de optie: lease van een Chevy Matiz ernaast.Macboy schreef:Vergeet niet: zakelijk is het ook een verschil. Michel Pol scheelt het per maand nog veel meer.
Nu jij weer.
Oftewel: slaat lul-op-dirk die vergelijking.
Iedereen moet ook fijn kiezen/rijden wat hij wil, ik stoor me alleen een beetje aan die "kijk mij eens slim zijn"-modus. Omdat je zelfstandig in een veel mindere auto gaat rijden mag je van vader Staat ook iets minder betalen: nou, gefeliciteerd.
- Francisco
Martijn als jij denkt dat de hybride brigade een auto uitkiest om er "slim" mee over te komen op internet leezertjes, dan zit je er pijnlijk naast.
ik geef niet af op een mooie nette A4. iedereen zijn eigen keuze. ik heb collega's die zich blauw betalen om een plaatje van een auto voor de deur te hebben staan. ik betaal me blauw aan een circuit bak. het is een keuze.
al mijn driving fun haal ik de afgelopen 8 jaar op de Nordschleife, zandvoort en steeds minder hier:
[img:520:346]http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... kantie.jpg[/img]
maar mensen die mij een geitenwollensokken/belastingneukertje imago aan proberen te meten, moet ik gewoon ff in een hoek douwen, capiche?
dammit, zelfs hanz06 zat met een schuin oog te kijken naar zo'n hok. das zeker ook een bomenknuffelaar
ik geef niet af op een mooie nette A4. iedereen zijn eigen keuze. ik heb collega's die zich blauw betalen om een plaatje van een auto voor de deur te hebben staan. ik betaal me blauw aan een circuit bak. het is een keuze.
al mijn driving fun haal ik de afgelopen 8 jaar op de Nordschleife, zandvoort en steeds minder hier:
maar mensen die mij een geitenwollensokken/belastingneukertje imago aan proberen te meten, moet ik gewoon ff in een hoek douwen, capiche?
dammit, zelfs hanz06 zat met een schuin oog te kijken naar zo'n hok. das zeker ook een bomenknuffelaar

- Macboy
Jij snapt het echt niet he Martijn? Een Matiz is afzien. Een Honda Civic met automaat, dik leder, climate controle, verwarmbare stoelen, PDC, bluetooth, goeie audio en weet ik veel wat nog meer is dus echt niet afzien.Martijn schreef:Iedereen moet ook fijn kiezen/rijden wat hij wil, ik stoor me alleen een beetje aan die "kijk mij eens slim zijn"-modus. Omdat je zelfstandig in een veel mindere auto gaat rijden mag je van vader Staat ook iets minder betalen: nou, gefeliciteerd.
Je krijgt er bovendien een grote en comfortabele auto terug. De auto is op de snelweg en binnendoor stiller dan een A8.
Met een Matiz 40.000km maken of met een Hybride is toch echt een wereld van verschil.
Zie je dit nu echt niet in of heb je een plaat voor je kop ?
- Macboy
Nogmaals Martijn, Hybride vs GTI en dat soort dingen: ja dan snap ik je zeker 100%. Ik zou dan gek zijn.
Maar om echt geld te besparen, zul je dus een basis auto moeten rijden en meestal in een zeeeeeeeeeer lage en kleine klasse. Ik zie mezelf in een 107 of Matiz of Twingo echt niet naar Macedonie rijden of 40k per jaar zakelijk.
Maar om echt geld te besparen, zul je dus een basis auto moeten rijden en meestal in een zeeeeeeeeeer lage en kleine klasse. Ik zie mezelf in een 107 of Matiz of Twingo echt niet naar Macedonie rijden of 40k per jaar zakelijk.
-
Ik niet, maar mensen die een full-spec Legacy 1-op-1 gaan vergelijken met een hybride van minder dan de helft in cataloguswaarde en dan gaan schermen met het 'verdiende geld' zijn zeker wel helemaal snik?Macboy schreef:Jij snapt het echt niet he Martijn? Een Matiz is afzien. Een Honda Civic met automaat, dik leder, climate controle, verwarmbare stoelen, PDC, bluetooth, goeie audio en weet ik veel wat nog meer is dus echt niet afzien.Martijn schreef:Iedereen moet ook fijn kiezen/rijden wat hij wil, ik stoor me alleen een beetje aan die "kijk mij eens slim zijn"-modus. Omdat je zelfstandig in een veel mindere auto gaat rijden mag je van vader Staat ook iets minder betalen: nou, gefeliciteerd.
Je krijgt er bovendien een grote en comfortabele auto terug. De auto is op de snelweg en binnendoor stiller dan een A8.
Met een Matiz 40.000km maken of met een Hybride is toch echt een wereld van verschil.
Zie je dit nu echt niet in of heb je een plaat voor je kop ?
Maar laat maar, ga fijn in zo'n ding rijden, veel plezier ermee.
(Voor mij is die Legacy net zo te vergelijken met een hybride als een Golf GTI met een Chevy Matiz. Ik wilde je dat duidelijk maken, maar jíj snapt dat dus niet)
-
>> Nogmaals, moet iedereen zelf weten. Houd alleen eens op met die "ik-ben-zo-slim-want-ik-betaal-minder-aan-vader-Staat-teksten" Komt namelijk nogal sneu over.Francisco schreef:Martijn als jij denkt dat de hybride brigade een auto uitkiest om er "slim" mee over te komen op internet leezertjes, dan zit je er pijnlijk naast.
>> Nou, de "fuck de overheid" mededelingen moet jij dan maar eens natellen in dit draadje. Veel plezier daarmee![]()
>> Heb je zo'n slecht geheugen of lees ik dan dingen die je niet zo meent in die tekst waar ik op reageerde. Kwam op mij toch echt over alsof je die mensen met een A4 van 65k maar heel erg domme mensen vond...
>> Eerste punt waar we het dan over eens zijn, maar om daarvoor een hybride te gaan rijden? Zijn ook genoeg andere goedkopere/compactere auto's met bijv een automaat te vinden.
>> Nou, nou stoere jongen hoor.
En ik zal niet meer in dit draadje reageren, anders moeten straks de moderatoren weer ingrijpen enzo. Vind ik ook weer niet nodig.
- Francisco
Ik begrijp niet waar iedereen zich aan stoord. Volgens is het toch duidelijk dat "we" onze invalide boomenknuffelaar auto's nu juist hebben uigezocht omdat ze comfy vervoer zijn en spotgoedkoop, ZODAT er een Fun/cabrio/circuit auto naast kan hebben.
Hoe zat het ook alweer?
1. Francisco (Honda) en Golf II GTI circuit racer
2. Rob Schouten (Prius) en Lotus Elise circuit racer
3. Fabian (Honda) en een snelle brommer en Z3 Coupe
4. Michel Pol (Prius) en bloedmooie M3
5. Marcel van Meerbeek (GS) en ....?
6. Hans Disco (Honda) en VTEC in de gloria Prelude
7.
8.
9.
10.
een golf tdi is goedkoop maar niet spotgoedkoop. als je zunig doet doe het dan goed.
Hoe zat het ook alweer?
7.
8.
9.
10.
een golf tdi is goedkoop maar niet spotgoedkoop. als je zunig doet doe het dan goed.
-
Ach wat ik opvallend vind is dat jullie al volledig ervan overtuigd zijn dat het de juiste keuze is. Er is hier nog niemand die het eerste jaar volgemaakt heeft met (gemiddeld voor leasers) 40.000km in zo'n auto. Het gaat hier vooral over het te besparen geld. Mooi maar je zit ondertussen wel dagelijks twee uur of meer (gokje) in die auto. Het lijkt mij een keuze die vooral gemaakt is na een avondje fanatiek Excellen.
En dan denk ik weer aan Rico/Robin/Andre die vol overtuiging de 120d ophaalden en die binnen een jaar weer omruilde voor dikke 300pk+ 6 cilinders.
(maar ik val in herhaling
)
En dan denk ik weer aan Rico/Robin/Andre die vol overtuiging de 120d ophaalden en die binnen een jaar weer omruilde voor dikke 300pk+ 6 cilinders.
(maar ik val in herhaling

- RVV
hoho Tom betreffende de 120d maak je een fout in het redeneren. Een 120d werd dan mischien door robin gekocht als voordelig alternatief voor de M3, maar niet door mij en ook niet door Andre. De 120d was gezien de restwaarde na een jaar inruilen op een 130i wat altijd al het plan was het slimst. De diesel is er nooit gekomen omdat diesel rijden ineens zo verstandig was. Het was op dat moment de snelste en krachtigste 1 serie.
- Francisco
wahahaha 120d evangelisme is mij vreemd. dat zou dan ongeveer zo moeten klinken:
"een civic hyrbid stuurt scherper in dan een NSX-R en maatkt een GT-R eigenlijk overbodig. "
"Tevens delgeert een hybrid een mooi getunde Lancer EVO 8 naar "oude meuk"
het is gewoon goedkoop, ruim en comfy TRANSPORT. ik verwacht er geen strepen terkker van of kippenvel bij het weggrijden. en daar heb ik vrede mee. nu 3 proefritjes gemaakt en die auto's doen wat een een mondeo/vetcra/mazda6 100pk doen maar dan voor een fractie de euro's. niets meer niets minder.
"een civic hyrbid stuurt scherper in dan een NSX-R en maatkt een GT-R eigenlijk overbodig. "
"Tevens delgeert een hybrid een mooi getunde Lancer EVO 8 naar "oude meuk"
het is gewoon goedkoop, ruim en comfy TRANSPORT. ik verwacht er geen strepen terkker van of kippenvel bij het weggrijden. en daar heb ik vrede mee. nu 3 proefritjes gemaakt en die auto's doen wat een een mondeo/vetcra/mazda6 100pk doen maar dan voor een fractie de euro's. niets meer niets minder.
-
Francisco schreef:Ik begrijp niet waar iedereen zich aan stoord. Volgens is het toch duidelijk dat "we" onze invalide boomenknuffelaar auto's nu juist hebben uigezocht omdat ze comfy vervoer zijn en spotgoedkoop, ZODAT er een Fun/cabrio/circuit auto naast kan hebben.
Hoe zat het ook alweer?
7.
8.
9.
10.
Haal mij maar uit dit lijstje, de GS450h is te klein achterin en eigenlijk te duur per km. Gaat hem niet worden, helaas

- Macboy
Martijn. Je hoeft hier niet weg te blijven, niet overdrijven aub. Je kunt toch wel tegen kritiek? Doen wij ook.Martijn schreef:Ik niet, maar mensen die een full-spec Legacy 1-op-1 gaan vergelijken met een hybride van minder dan de helft in cataloguswaarde en dan gaan schermen met het 'verdiende geld' zijn zeker wel helemaal snik?
Maar laat maar, ga fijn in zo'n ding rijden, veel plezier ermee.
(Voor mij is die Legacy net zo te vergelijken met een hybride als een Golf GTI met een Chevy Matiz. Ik wilde je dat duidelijk maken, maar jíj snapt dat dus niet)
Feit is dat je gelijk hebt dat niet ieders situatie te vergelijken is. Mijn situatie en die van Michel is inderdaad totaal anders. Je moet niet vergeten dat de Subaru van Michel heel anders gebruikt wordt dan mijn Audi A3. Ik maak er 50.000km per jaar mee, Michel redt misschien 15.000 per jaar.
Voor hem is het inleveren van die auto dus helemaal niet zo'n grote stap als voor mij. Het is een feit dat van de Subaru naar de Prius een enorme stap is in een bepaalde richting (ieder zijn mening daarover

Voor mij is dit weer anders, want fun haal ik op dit moment uit de A3 2.0TDI. Dat zegt ook wel weer wat. Die fun moet ik ook wel uit een Hybride kunnen halen op een andere manier (luxe, leder, contrasterend stiksel, automaat). Fun moet ik op een andere manier compenseren.
Ik snap je nu dus wel wat beter, in de zin van een direct vergelijk tussen de diverse bolides, maar je moet er niet aan voorbij gaan dat we de auto´s niet aan sich naast elkaar leggen, maar puur een financieel en politiek economische keuze maken. Bij sommigen is die ook geinspireerd door het SS-beleid. Bij anderen wat minder.
-
Ok, maar zijn jullie dan collectief minder gaan verdienen? Volgens mij had iedereen in dit rijtje die circuitbak ook al voordat er een hybride was besteld...Francisco schreef:Ik begrijp niet waar iedereen zich aan stoord. Volgens is het toch duidelijk dat "we" onze invalide boomenknuffelaar auto's nu juist hebben uigezocht omdat ze comfy vervoer zijn en spotgoedkoop, ZODAT er een Fun/cabrio/circuit auto naast kan hebben.
Hoe zat het ook alweer?
7.
8.
9.
10.
@Macboy: kritiek vind ik best, heb alleen geen zin in een flamewar. En als mensen beginnen met, "in de hoek zetten/gooien" wijst dat m.i. in die richting.